Datingadvies gevraagd
woensdag 10 februari 2021 om 13:23
Hi,
Even een aparte topic gemaakt, en hoop hier wat adviezen te krijgen want ben erg in dubio.
Geheel onverwachts raakten we online aan de praat. Ik was niet opzoek. Het klikte ontzettend en hebben inmiddels uren aan de telefoon gehangen. We zijn van plan om elkaar binnenkort te zien. Ik ben een beetje overdonderd, want was op dit moment met hele andere dingen bezig dan daten. Maar het komt niet vaak voor dat ik iemand erg leuk vind. Máár, ik heb twijfels, want we blijken allebei bindingsangst te hebben. Hij misschien wel erger dan ik. En dan vraag ik mij af of ik hier wel zin in heb en wil ik wegrennen (typisch natuurlijk). Even twee punten, want ik kan niet helder nadenken op dit moment:
- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken. Ik gaf een paar keer aan dat we elkaar nog maar echt nét kennen (voor zover je het kennen noemen). De dagen daarna was ik weer enthousiaster en gaf ik aan dat ik hem best wel leuk vind. Op een gegeven moment reageerde hij niet meer wat wel opviel omdat hij daarvoor constant wilde bellen of appen. Ik vroeg of er wat was, hij zei van niet. Ik zei dat ik het gevoel heb dat er een soort van aantrekken en afstoten aan de hand is. Toen gaf hij toe dat we misschien inderdaad niet te hard van stapel moeten lopen etc. Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit. Met de wetenschap dat hij flinke verlatingsangst heeft snap ik dat hij keihard op de rem wil trappen nu hij het zo hard te pakken heeft. Maar hoe moet ik hier mee omgaan?
- Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?
Dit is echt super pril en ik wil het nog niet eens daten noemen. Aan de ene kant wil ik super hard wegrennen, maar aan de andere kant wil ik hem ook een kans geven. Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden. Maar wat moet ik met bovenstaande? Is dit de Wet van Wuiles of is hier nog wat van te maken?
Even een aparte topic gemaakt, en hoop hier wat adviezen te krijgen want ben erg in dubio.
Geheel onverwachts raakten we online aan de praat. Ik was niet opzoek. Het klikte ontzettend en hebben inmiddels uren aan de telefoon gehangen. We zijn van plan om elkaar binnenkort te zien. Ik ben een beetje overdonderd, want was op dit moment met hele andere dingen bezig dan daten. Maar het komt niet vaak voor dat ik iemand erg leuk vind. Máár, ik heb twijfels, want we blijken allebei bindingsangst te hebben. Hij misschien wel erger dan ik. En dan vraag ik mij af of ik hier wel zin in heb en wil ik wegrennen (typisch natuurlijk). Even twee punten, want ik kan niet helder nadenken op dit moment:
- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken. Ik gaf een paar keer aan dat we elkaar nog maar echt nét kennen (voor zover je het kennen noemen). De dagen daarna was ik weer enthousiaster en gaf ik aan dat ik hem best wel leuk vind. Op een gegeven moment reageerde hij niet meer wat wel opviel omdat hij daarvoor constant wilde bellen of appen. Ik vroeg of er wat was, hij zei van niet. Ik zei dat ik het gevoel heb dat er een soort van aantrekken en afstoten aan de hand is. Toen gaf hij toe dat we misschien inderdaad niet te hard van stapel moeten lopen etc. Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit. Met de wetenschap dat hij flinke verlatingsangst heeft snap ik dat hij keihard op de rem wil trappen nu hij het zo hard te pakken heeft. Maar hoe moet ik hier mee omgaan?
- Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?
Dit is echt super pril en ik wil het nog niet eens daten noemen. Aan de ene kant wil ik super hard wegrennen, maar aan de andere kant wil ik hem ook een kans geven. Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden. Maar wat moet ik met bovenstaande? Is dit de Wet van Wuiles of is hier nog wat van te maken?

woensdag 10 februari 2021 om 16:25
Je bent zeker niet verantwoordelijk voor wat ik deel, ik vond het wel zo netjes om te delen aangezien jij er naar vroeg.alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 16:17En jouw ervaring is ook geen absolute waarheid. Dat is ook net mijn punt. Ieder mens is weer anders. Maar deze man wordt gelijk al weggezet als een of andere hufter. Je kent die man niet eens.
En ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat jij persoonlijke informatie deelt. En nergens is het mijn intentie om woorden te verdraaien.
Ik ken die man niet inderdaad, to óók niet maar toch is ze al bereid om gedoe te accepteren omdat iemand zegt “nou eenmaal zo te zijn”.
Wederom verdraai je mn woorden dus ik ben inmiddels wel een beetje klaar met reageren op jou.
woensdag 10 februari 2021 om 16:25
Ik draag sporadisch make-up (newsflash: zoals zoveel vrouwen maar blijkbaar verdienen we een staande ovatie) maar bij een eerste ontmoeting vind ik het toch altijd spannend of ander mij leuk vindt, niet vanwege het feit dat ik geen make-up draag trouwens, maar gewoon zenuwen die iedereen heeft denk ik.In_Tenebris schreef: ↑10-02-2021 16:12Iemand die zich helemaal op zou maken voor een videobelletje heb ik dan weer bedenkingen bij. Ik vind de reactie van TO, " dan heeft hij dat ook alvast gezien ", getuigen van zelfvertrouwen en dat vind ik een aantrekkelijke eigenschap. Liever dit dan iemand die constant bezig is met wat een ander ervan zal denken.
wij slapen nooit.
woensdag 10 februari 2021 om 16:28
"Zo ben ik nu eenmaal"

wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 16:32
stellar schreef: ↑10-02-2021 16:25Je bent zeker niet verantwoordelijk voor wat ik deel, ik vond het wel zo netjes om te delen aangezien jij er naar vroeg.
Ik ken die man niet inderdaad, to óók niet maar toch is ze al bereid om gedoe te accepteren omdat iemand zegt “nou eenmaal zo te zijn”.
Wederom verdraai je mn woorden dus ik ben inmiddels wel een beetje klaar met reageren op jou.
Nee, ik ken hem niet, maar dat is voor mij ook een reden om niet gelijk de deur dicht te doen. Dat kan altijd nog.
Ik zou jou eigenlijk graag om concrete tips willen vragen. Wat zou ik kunnen herkennen? Waar moet ik alert op zijn?
Volgens jou zijn er twee opties: of je bent een hufter en je gebruikt het als excuus of je bent beschadigd. Maar ik dacht ook dat hij het gewoon allemaal spannend vindt en een beetje onzeker is. Ik heb geen puf voor een ingewikkelde relatie op dit moment. Dus ik kijk het aan en als het allemaal te ingewikkeld wordt dan stop ik er mee.
woensdag 10 februari 2021 om 16:33
Jij had het anders over "vaag hufterig gedrag". Anyway je hoeft geen persoonlijke informatie te delen uit fatsoen hoor, alleen als je het zelf wilt.stellar schreef: ↑10-02-2021 16:25Je bent zeker niet verantwoordelijk voor wat ik deel, ik vond het wel zo netjes om te delen aangezien jij er naar vroeg.
wij slapen nooit.
woensdag 10 februari 2021 om 16:35
alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 16:25Ik draag sporadisch make-up (newsflash: zoals zoveel vrouwen maar blijkbaar verdienen we een staande ovatie) maar bij een eerste ontmoeting vind ik het toch altijd spannend of ander mij leuk vindt, niet vanwege het feit dat ik geen make-up draag trouwens, maar gewoon zenuwen die iedereen heeft denk ik.
Naar de eerste ontmoeting zal ik het zeker dragen. Dat zou ik ook doen als ik met een vriendin wat ging doen. Maar vandaag toevallig vrij en wat huishoudelijke dingen gedaan dus niet opgemaakt (had ik net zo goed wel gedaan als ik er zin in had). Maar vanavond ga ik dus voorstellen om te videobellen en dan is het toevallig zonder make-up vandaag.

woensdag 10 februari 2021 om 16:36
alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 16:25Ik draag sporadisch make-up (newsflash: zoals zoveel vrouwen maar blijkbaar verdienen we een staande ovatie) maar bij een eerste ontmoeting vind ik het toch altijd spannend of ander mij leuk vindt, niet vanwege het feit dat ik geen make-up draag trouwens, maar gewoon zenuwen die iedereen heeft denk ik.
Ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben, ik zou ook niet in mijn huispak gaan zitten denk ik. TO is erg enthousiast en denkt dat het niet uitmaakt. Dat vind ik best wel stoer van TO. Make up is iets wat mij wel opvalt als ik iemand ook met ken, maar ik zou het juist wel leuk vinden als ze dat niet op heeft bij een videobelletje. Dat geeft aan dat ze zichzelf is en zich ook vertrouwd voelt om dat te doen, het is geen sollicitatiegesprek ofzo.

woensdag 10 februari 2021 om 16:38
woensdag 10 februari 2021 om 16:38
Dat is iets wat mij ook opvalt op dit forum, dat extreme zwart-wit denken.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 16:32Nee, ik ken hem niet, maar dat is voor mij ook een reden om niet gelijk de deur dicht te doen. Dat kan altijd nog.
Ik zou jou eigenlijk graag om concrete tips willen vragen. Wat zou ik kunnen herkennen? Waar moet ik alert op zijn?
Volgens jou zijn er twee opties: of je bent een hufter en je gebruikt het als excuus of je bent beschadigd. Maar ik dacht ook dat hij het gewoon allemaal spannend vindt en een beetje onzeker is. Ik heb geen puf voor een ingewikkelde relatie op dit moment. Dus ik kijk het aan en als het allemaal te ingewikkeld wordt dan stop ik er mee.
En de man in kwestie is meestal een lullo of gekkie of incel.
En de grens is: zodra het voor jou vermoeiend begint te worden.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 10-02-2021 16:39
0.81% gewijzigd
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 16:39
Dus omdat je vanochtend geen make up op deed kun je dat vanavond ook niet even doen?sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 16:35Naar de eerste ontmoeting zal ik het zeker dragen. Dat zou ik ook doen als ik met een vriendin wat ging doen. Maar vandaag toevallig vrij en wat huishoudelijke dingen gedaan dus niet opgemaakt (had ik net zo goed wel gedaan als ik er zin in had). Maar vanavond ga ik dus voorstellen om te videobellen en dan is het toevallig zonder make-up vandaag.
woensdag 10 februari 2021 om 16:40
In_Tenebris schreef: ↑10-02-2021 16:36Ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben, ik zou ook niet in mijn huispak gaan zitten denk ik. TO is erg enthousiast en denkt dat het niet uitmaakt. Dat vind ik best wel stoer van TO. Make up is iets wat mij wel opvalt als ik iemand ook met ken, maar ik zou het juist wel leuk vinden als ze dat niet op heeft bij een videobelletje. Dat geeft aan dat ze zichzelf is en zich ook vertrouwd voelt om dat te doen, het is geen sollicitatiegesprek ofzo.
Ben jij een man eigenlijk? Wel een goeie trouwens, zit wel in mijn huispak dus de hele dag. Dan zou ik op z'n minst een normale trui aan moeten doen.
En waarom denk je dat ik enthousiast ben en denk dat het niet uitmaakt? Hij heeft al foto's gezien waarop ik ook zonder make up sta. Ik denk gewoon: graag of niet

woensdag 10 februari 2021 om 16:41
Ja is prima toch. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Of dat nu make-up loos is of in de make-up.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 16:35Naar de eerste ontmoeting zal ik het zeker dragen. Dat zou ik ook doen als ik met een vriendin wat ging doen. Maar vandaag toevallig vrij en wat huishoudelijke dingen gedaan dus niet opgemaakt (had ik net zo goed wel gedaan als ik er zin in had). Maar vanavond ga ik dus voorstellen om te videobellen en dan is het toevallig zonder make-up vandaag.
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 16:46
alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 16:38Dat is iets wat mij ook opvalt op dit forum, dat extreme zwart-wit denken.
En de man in kwestie is meestal een lullo of gekkie of incel.
En de grens is: zodra het voor jou vermoeiend begint te worden.
Ik zal ook even een stukje toelichten: met mijn ex ben ik uiteindelijk ook te lang doorgegaan terwijl het niet lang duurde voordat duidelijk was dat hij echt hulp nodig had. Toen was ik verblind door verliefdheid en dacht ik dat het wel goed zou komen. Uiteindelijk heb ik mij pas los kunnen maken van hem toen ik er zelf aan onderdoor ging.
Mijn gedachte nu is: iedereen heeft een rugzak. Ikzelf ook. Ik heb liever een zichtbare zodat je aan het begin al kan beoordelen of dit te doen is of niet. Liever dit dan een droomman die later psychopaat blijkt te zijn.
Het is net een watermeloen kopen. Van buiten weet je nog niet of je een goede hebt

woensdag 10 februari 2021 om 16:48
Om het nog ingewikkelder te maken: vrouwen die wèl make-up dragen zijn niet per se onzeker over hun uiterlijk en vrouwen die géén make-up dragen zijn niet per se supertevreden met hun uiterlijk.In_Tenebris schreef: ↑10-02-2021 16:36Ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben, ik zou ook niet in mijn huispak gaan zitten denk ik. TO is erg enthousiast en denkt dat het niet uitmaakt. Dat vind ik best wel stoer van TO. Make up is iets wat mij wel opvalt als ik iemand ook met ken, maar ik zou het juist wel leuk vinden als ze dat niet op heeft bij een videobelletje. Dat geeft aan dat ze zichzelf is en zich ook vertrouwd voelt om dat te doen, het is geen sollicitatiegesprek ofzo.
wij slapen nooit.
woensdag 10 februari 2021 om 16:51
Absoluut. Maar soms zet ik mezelf helemaal in de steigers en soms helemaal niks. Het is net waar ik zin in heb. En zelfvertrouwen is bij mij echt een interne factor.alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 16:48Om het nog ingewikkelder te maken: vrouwen die wèl make-up dragen zijn niet per se onzeker over hun uiterlijk en vrouwen die géén make-up dragen zijn niet per se supertevreden met hun uiterlijk.
woensdag 10 februari 2021 om 16:52
Precies... raar inderdaad.
Als je liever met make up afspreekt, dan smeer je toch wat op?
Ik smeer tegenwoordig voor een zakelijk zoom gesprek even snel wat op, en haal het erna er ook weer af (als ik geen andere online verplichtingen heb)

woensdag 10 februari 2021 om 16:52
Ik zou eerst met hem videobellen, als dat goed gaat afspreken zodat je hem echt kan zien. Als je dan nog steeds dezelfde klik voelt als dat je nu voelt rustig verder gaan met elkaar leren kennen. Ik vind het lastig om je concrete tips te geven aangezien ik het een enorme rode vlag vind dat hij na een eerste telefoon gesprek al zo hard van stapel liep met zn gevoelens alle kanten op.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 16:32Nee, ik ken hem niet, maar dat is voor mij ook een reden om niet gelijk de deur dicht te doen. Dat kan altijd nog.
De volgende dag gelijk terugtrekken (2e rode vlag) en pas nadat jij aan hem trok dat hij uitleg gaf.
Hij had nml ook zelf kunnen zeggen “joh Sjottel, sorry ik liep gister wat te hard van stapel, ik schrok er een beetje van”.
Natuurlijk kan hij het allemaal spannend vinden en van alles al denken te voelen maar erg rationeel (en volwassen) is het niet.
Of hij nou echt een relatie angst heeft of niet, hij is nu al begonnen met aantrekken en afstoten en alleen jij kan bepalen of jij daar de energie voor hebt, of je iemand beter wil leren kennen en dit gedrag wil accepteren.
Maar wat ik echt nog eens wil benadrukken, eerst videobellen en daarna pas afspreken op een openbare plek. Pas op jezelf.
woensdag 10 februari 2021 om 16:53
Mooi dat je er zo tegenaan kunt kijken en hem toch geen kans wil geven. Zolang je je grenzen goed blijft bewaken dan!sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 16:46Ik zal ook even een stukje toelichten: met mijn ex ben ik uiteindelijk ook te lang doorgegaan terwijl het niet lang duurde voordat duidelijk was dat hij echt hulp nodig had. Toen was ik verblind door verliefdheid en dacht ik dat het wel goed zou komen. Uiteindelijk heb ik mij pas los kunnen maken van hem toen ik er zelf aan onderdoor ging.
Mijn gedachte nu is: iedereen heeft een rugzak. Ikzelf ook. Ik heb liever een zichtbare zodat je aan het begin al kan beoordelen of dit te doen is of niet. Liever dit dan een droomman die later psychopaat blijkt te zijn.
Het is net een watermeloen kopen. Van buiten weet je nog niet of je een goede hebt![]()
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 16:55
Ik lees een paar aandachtspunten en dat is vanuit ervaring met precies dit wat jij beschrijft. Helaas is die dynamiek alleen maar erger geworden en ik heb geen trek in aantrekken en afstoten en mezelf moeten afvragen of hij wel of niet geinteresseerd is.
Als je iemand heel erg leuk vindt, wil je die persoon beter leren kennen. Jij zit in zijn hoofd, zegt hij. Maar waar blijkt zijn interesse en nieuwsgierigheid uit?
Als jij wil bellen lukt dat niet. Bijna niemand heeft in deze tijd een volle agenda. Hij is herstellende dus zal niet aan het werk zijn.
Hij appte de hele dag door, voornamelijk over zijn dingen. Dat zegt dat hij graag een klankbord wil en zijn shit lekker wil droppen. Jij bent vast iemand met veel begrip. Goed voor zijn ego.
Zijn daden blijven achter op zijn woorden. En als jij wil bellen of appen dan lukt het zgn even niet.
Kortom; love on demand. Wanneer hij behoefte heeft.
Dit gaat hem niet worden ben ik bang.
Ik heb dit vaker meegemaakt en het kost alleen maar energie. Meestal eindigt het contact met een knal ( onprettig).
Als je iemand heel erg leuk vindt, wil je die persoon beter leren kennen. Jij zit in zijn hoofd, zegt hij. Maar waar blijkt zijn interesse en nieuwsgierigheid uit?
Als jij wil bellen lukt dat niet. Bijna niemand heeft in deze tijd een volle agenda. Hij is herstellende dus zal niet aan het werk zijn.
Hij appte de hele dag door, voornamelijk over zijn dingen. Dat zegt dat hij graag een klankbord wil en zijn shit lekker wil droppen. Jij bent vast iemand met veel begrip. Goed voor zijn ego.
Zijn daden blijven achter op zijn woorden. En als jij wil bellen of appen dan lukt het zgn even niet.
Ik heb dit vaker meegemaakt en het kost alleen maar energie. Meestal eindigt het contact met een knal ( onprettig).
woensdag 10 februari 2021 om 16:56
stellar schreef: ↑10-02-2021 16:52Ik zou eerst met hem videobellen, als dat goed gaat afspreken zodat je hem echt kan zien. Als je dan nog steeds dezelfde klik voelt als dat je nu voelt rustig verder gaan met elkaar leren kennen. Ik vind het lastig om je concrete tips te geven aangezien ik het een enorme rode vlag vind dat hij na een eerste telefoon gesprek al zo hard van stapel liep met zn gevoelens alle kanten op.
De volgende dag gelijk terugtrekken (2e rode vlag) en pas nadat jij aan hem trok dat hij uitleg gaf.
Hij had nml ook zelf kunnen zeggen “joh Sjottel, sorry ik liep gister wat te hard van stapel, ik schrok er een beetje van”.
Natuurlijk kan hij het allemaal spannend vinden en van alles al denken te voelen maar erg rationeel (en volwassen) is het niet.
Of hij nou echt een relatie angst heeft of niet, hij is nu al begonnen met aantrekken en afstoten en alleen jij kan bepalen of jij daar de energie voor hebt, of je iemand beter wil leren kennen en dit gedrag wil accepteren.
Maar wat ik echt nog eens wil benadrukken, eerst videobellen en daarna pas afspreken op een openbare plek. Pas op jezelf.
Stellar, ik waardeer het enorm. En alle andere reacties (behalve die niet begrijpen dat ik mij aan het eind vd dag niet ga opmaken terwijl ik niet eens zeker weet of hij wil videobellen). Ik zal het precies in die volgorde doen en nuchter blijven. Geen zin in drama, wel in hem als een leuke en serieuze partner. We gaan het zien

woensdag 10 februari 2021 om 16:58
sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 16:40Ben jij een man eigenlijk? Wel een goeie trouwens, zit wel in mijn huispak dus de hele dag. Dan zou ik op z'n minst een normale trui aan moeten doen.
En waarom denk je dat ik enthousiast ben en denk dat het niet uitmaakt? Hij heeft al foto's gezien waarop ik ook zonder make up sta. Ik denk gewoon: graag of niet![]()
Loop ik hier de hele tijd te mansplainen en het valt niet eens op dat ik een man ben? Stof tot nadenken!
Je klinkt in alles wat je over hem zegt best enthousiast en ook dingen die je zegt om hem te verdedigen zijn opvallend omdat je hem nog maar amper kent. Eigenlijk dacht ik eerst waar begin je aan, is er niks anders? Kennelijk ben je dat niet van plan en ik vind nu ik meer reacties heb gelezen van je dat je het gewoon moet proberen. Je staat er volgens mij nuchter en relaxed in. Iemand die daar op afknapt of zich daar aan stoort kun je toch beter niet hebben.
Een huispak kan een beetje slonzig overkomen. Bij mij is het echt om in te hangen als ik de deur niet meer uit hoef. Zelfs bij vrienden zit ik nooit in mijn huispak eigenlijk.
woensdag 10 februari 2021 om 16:59
Julus schreef: ↑10-02-2021 16:55Ik lees een paar aandachtspunten en dat is vanuit ervaring met precies dit wat jij beschrijft. Helaas is die dynamiek alleen maar erger geworden en ik heb geen trek in aantrekken en afstoten en mezelf moeten afvragen of hij wel of niet geinteresseerd is.
Hmm, dit is tot nu toe het minst hoopgevende reactie. Ik hou zeker rekening mee dat het uiteindelijk op niks zal uitlopen. Hopelijk zonder knal nu ik gewaarschuwd ben.