Advies valentijnsdag

09-02-2021 22:12 25 berichten
Dag dames,

Hier een bericht van een man die nog nooit een relatie heeft gehad en graag advies zou willen hebben of dit een zinnig idee is of dat vrouwen het geschift vinden.

Er is een dame die ik erg leuk vind en graag beter zou leren kennen. Zij mag mij ook wel, maar ik weet niet of haar interesse in mij net zo groot is als die van mij in haar. We hebben regelmatig contact en kunnen dat ook niet vermijden. Mede daarom zou ik het erg moeilijk vinden om afgewezen te worden. Mijn idee is om haar een anoniem valentijnscadeautje te sturen met een bericht met een codewoord. Dat codewoord kan ze dan gebruiken in een volgend gesprek met iemand die ze leuk vindt. Doet ze het bij mij dan weet ik dat ze ook interesse in mij heeft, en doet ze het bij een willekeurige ander dan heeft die niets door.

Reacties? Alvast bedankt!

Is dit een goed idee?

Totaal aantal stemmen: 51

Ja (18%)
Nee (82%)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat zij snappen dat het een codewoord is en dat ze dat bij jou moet gebruiken? Dit is veel te ingewikkeld. Zet gewoon je naam erbij zodat ze weet van wie het is.
Een code woord? Spannend hoor! Dat las ik vroeger in de vijf detective boekjes wel eens. :-o :proud:
En is het een collega die je niet kan vermijden? Dan niet doen!
Nee, ik hou van een vent met ballen. Als ik hem niet leuk vind, ben ik minstens gevleid en is er geen man overboord bij een kaartje. Als ik hem wel leuk vind, en ik krijg mysterieus gedoe met codewoorden is m'n interesse wel weg ivm lafheid.
Ik zou het niet doen.
Stuur gewoon een kaart of bosje bloemen met een kaartje. Je naam er op en klaar.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Ik zou haar gewoon een keertje vragen wat te gaan drinken. Persoonlijk heb ik niets met valentijnsdag en vind jouw idee wel heel cryptisch en je legt daarmee ook het initiatief bij haar. Het is leuker als je zelf gewoon het initiatief neemt en haar een keer mee vraagt iets te gaan doen.
Alleen als je 10 bent, is dit een goed idee. Ik zou dit echt erg weird vinden. En ik hou nog wel van escape rooms en raadsels. Gewoon een kaartje of doosje bonbons sturen en je naam eronder zetten.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
ai ai ai, onvermijdelijk contact, dat maakt het extra lastig.
De professionele vriendelijkheid van een collega of een leverancier wordt veel te vaak verward met echte interesse.
Als ik jou was, zou ik het lekker laten rusten.
Nee, slecht plan.
Dan lijk je een stalker, ook al is het goed bedoeld.
Nee, niet doen. Onvermijdelijk contact is lastig als je afgewezen wordt, maar niet geschoten is altijd mis!
Hmm, ik zou het niet doen. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar als ik zo een bericht zou krijgen zou ik het heel omslachtig vinden (of denken dat het grappig bedoeld is, dan gaat alle romantiek er ook snel af). Ook een beetje 'laf' zou het voelen, wat het wel lastig maakt omdat meteen heel open zijn ook weer vervelend is als de vrouw je niet zo leuk vind.

Waarom peil je het niet? Maak een grapje of ze het druk heeft met Valentijn bijvoorbeeld? Dan kun je meteen een beetje aanvoelen of ze interesse heeft of met een ander aan het daten is. Als ze niet bezet is kun je bijv. een grapje maken dat je je dat niet kan voorstellen (complimentjes etc). Als ze je niet leuk vindt zal ze geflatteerd zijn maar beleefd blijven. Als ze je wel leuk vind zal ze wat meer interesse tonen. Dit is denk ik wat ik zou doen, maar dat ben ik in een fictieve situatie natuurlijk. Ik zou het in ieder geval luchtig houden. Als mannen voorzichtig probeerden bij mij te peilen hoe het zat op een leuke, luchtige manier, maar ik geen interesse had, dan vond ik het zeker niet ongemakkelijk om daarna nog met elkaar om te gaan. Zeker niet omdat het er niet te dik op werd gelegd.
Ik heb ja gestemd omdat ik even voor me zag hoe dat op TV zou werken. In een sitcom zou ze dan per ongeluk het codewoord in een gewone zin gebruiken, zodat er allemaal misverstanden ontstaan. Uiteindelijk zou ze dan toch uitkomen bij haar echte liefde.

In het echt zou ik het niet doen, zeker omdat je nu al zegt dat je afwijzing moeilijk zou vinden. Als het gaat om een collega geef je haar echt een vervelend gevoel als ze je moet afwijzen en jij vindt dat moeilijk. In mijn omgeving meerdere keren gezien.

Ik zou niets met Valentijnsdag doen. Je kunt haar de komende weken beter leren kennen aangezien je haar toch vaak ziet. Laat de bal bij haar, als ze je leuk vindt komt dat vanzelf wel.
Nee niet doen, kijk gewoon rustig hoe het contact verder verloopt. Maar mannen kunnen soms als snel gewoon aardig en vriendelijk, verwarren met meer.
Vraag haar gewoon of ze iets met je wil gaan drinken na Corona
Volgens mij heb je vergelijkbare systemen met emailadressen.
Dan vul je iets online in en pas als zij ook jouw e-mailadres intypt, worden jullie gematcht.

Nou ja, het effect is dat je dan even alle emailadressen gaat uitproberen die je kent, omdat je wilt weten van wie het afkomstig is.

Zo ook met het codewoord.
Maar, vraag eens of ze mee lunchen gaat op de eerste dag dat de horeca weer open gaat.

En doe dat niet op Valentijnsdag. Liefde heeft tijd nodig om te ontstaan, het is heel beklemmend als je een eerste date ingaat met het idee dat de ander een relatie wil.
Ik zou het ook niet doen op deze manier. In een romantische komedie kan het leuk lijken, in het echt ligt het anders. Even dapper zijn en haar gewoon mee uit vragen, een afwijzing kán een gevolg zijn, maar ook daar kom je overheen. 💪🏼
Nee. En als jullie collega's zijn al helemaal nee.

Raap al je moed bij elkaar en vraag of ze een keer wil afspreken. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze 'nee' zegt en dat overleef je echt wel! Het is alleen maar vleiend als iemand aangeeft je leuk te vinden, in de absolute worst case maak je nog steeds haar hele dag goed :)
Dank voor de reacties. De lijn erin is duidelijk.
Als het al twijfelachtig is, of zij jou leuk vindt, zou ik er sowieso compleet van af zien en iemand anders daten/zoeken.
Is/was (?) het ook niet gebruikelijk om op Valentijnsdag een stille hint te geven?
Dan zou je -anoniem- een bos bloemen of bonbons kunnen geven. En dan afwachten totdat zij gaat uitvissen wie de gulle gever was.

Maar ik weet eerlijk gezegd niet of zo'n 'anoniem' gebaar/gift (nog) gebruikelijk is.
Afijn, als je dat doet en zij polst diezelfde dag bij jou, dan weet je dat zij hoopt dat jij de gever bent. Rent zij meteen met een blos op haar wangen naar afdeling X, dan weet je dat je weinig kans maakt als je haar uitnodigt voor een drankje...zoiets?
Nou ik vind het dus wel een grappig idee maar ik zou dan wel willen dat als ik dit van iemand krijg en ik het woord uitspreek die persoon (als het dus de juiste is) dan wel erkend dat hij de juiste is. Want anders zou ik me aan het lijntje gehouden voelen.

En: ze kan ook dat woord tegen je uitspreken omdat ze nieuwsgierig is naar wie het is maar niet omdat ze je leuk vind. Besef je dat?

Als je daar mee kan leven dan: top! Doen!
Nee, komt voor mij een beetje creepy, kinderachtig en stalkerig over.

Buiten dat ik Valentijnsdag niks vindt (erg gehyped), zou ik op een andere dag gewoon eens vragen of ze zin heeft om (maatregelen in acht nemend) te wandelen en dan ergens een koffie to-go te drinken. Ik zou dat veel leuker vinden. Zegt ze nee, dan is dat ook prima en niet zo zwaar beladen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven