Omgaan met boosheid

10-02-2021 18:58 48 berichten
Hoe uitte jullie je boosheid/teleurstelling
als je het idee hebt dat je partner geen rekening houd met je gevoel of over je grens gaat?
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe jij dat TO?

Ik: gewoon zeggen
ik ook
Met woorden.
iets als:
"jooh lieverd, als jij met de buurvrouw neukt, dan voelt dat voor mij alsof je onze relatie niet serieus neemt. Hoe zie jij dat?"
Ik ga meestal slaan

Maar serieus:

Ik zeg dat ik me niet serieus voel genomen.
Ik praat erover op een gewone toon.
Zeggen dat ik vind dat iets niet okay is. Lijkt me niet meer dan logisch.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
stellar schreef:
11-02-2021 10:09
Ik praat erover op een gewone toon.
Als je echt boos bent?

Waarom?
lilalinda schreef:
11-02-2021 09:30
iets als:
"jooh lieverd, als jij met de buurvrouw neukt, dan voelt dat voor mij alsof je onze relatie niet serieus neemt. Hoe zie jij dat?"
Wel op je normale toon he?
Je kunt ook de klassieke vrouwenmanier (m/v) doen:
Zwijgen, boos-kijken, als hij vraagt of er iets is, ontkennen dat er iets is
Tot het zover opgelopen is, dat je ontploft en er al je irritaties, grote, kleine, zinnige, onzinnige erbij slepen en echt onredelijk boos worden!
Luci_Mster2 schreef:
11-02-2021 10:11
Wel op je normale toon he?
ik heb voor ieder issue een andere toonsoort
lilalinda schreef:
11-02-2021 10:12
Je kunt ook de klassieke vrouwenmanier (m/v) doen:
Zwijgen, boos-kijken, als hij vraagt of er iets is, ontkennen dat er iets is
Tot het zover opgelopen is, dat je ontploft en er al je irritaties, grote, kleine, zinnige, onzinnige erbij slepen en echt onredelijk boos worden!
Yup, de jaren 50 roepen.
Luci_Mster2 schreef:
11-02-2021 10:11
Als je echt boos bent?

Waarom?
Omdat ik heb geleerd en daarom afgeleerd dat je stem verheffen of zelfs schreeuwen echt niet zorgt dat de ander je beter hoort of dan ineens wel naar je luistert.
Ik vind het zelf ook niet fijn als iemand z’n stem tegen mij verheft dus moet ik dat ook niet bij een ander doen.
Ik reageer altijd met een scheidingsprocedure. Ik houd wel van permanente oplossingen.
stellar schreef:
11-02-2021 10:16
Omdat ik heb geleerd en daarom afgeleerd dat je stem verheffen of zelfs schreeuwen echt niet zorgt dat de ander je beter hoort of dan ineens wel naar je luistert.
Ik vind het zelf ook niet fijn als iemand z’n stem tegen mij verheft dus moet ik dat ook niet bij een ander doen.
maar er is ook niks mis met emotie hoor
verdriet toon ik ook en soms overvalt boosheid je ook

Ik heb wel geleerd om dan het 'gesprek' even uit te stellen. Wat mij helpt is dan een eind te gaan lopen, in mijn eentje en eerst zelf te voelen, wat me zo boos maakt
stellar schreef:
11-02-2021 10:16
Echt?
Als je echt boos bent nooit wat harder of met meer emotie gaat praten. Nooit?
En dan heb ik niet over schreeuwen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 11-02-2021 10:20
2.94% gewijzigd
Ik heb daar heel veel moeite mee en ga dan weg v de situatie want schreeuwen of schelden doe ik niet maar dan ga ik boze en harde dingen appen naar die persoon
Appen?
Dus je maakt dan niet live ruzie maar gaat appen?

Waarom?
lilalinda schreef:
11-02-2021 09:30
iets als:

Oh ik dacht dat dat in jullie relatie geen issue was.
Denisew schreef:
11-02-2021 10:20
Ik heb daar heel veel moeite mee en ga dan weg v de situatie want schreeuwen of schelden doe ik niet maar dan ga ik boze en harde dingen appen naar die persoon
heel eerlijk, dat vind ik behoorlijk Laf en vrij dom
App is absoluut niet het juiste medium om dingen uit te praten
Ik gok dat jouw ruzies dus vreselijk uit de hand lopen, of vriendschappen(/relaties) flink kapot gaan
Ik heb het geduld niet (of de zelfbeheersing niet) om er een show van te maken. Ik zeg gelijk ‘Nou lekker dan’ of ‘Leuk die eenzijdige afspraken’.
Door te zeggen dat ik het niet leuk vind. Als ik het te vaak moet zeggen (terwijl er wel beterschap beloofd is) boos worden en het kwaad zeggen. Als we ruzie hebben kunnen we echt weleens tegen elkaar schreeuwen. Maar boos gaan appen, terwijl het live ook kan.. Waarom?
Maar dat is toch helemaal niet productief? boze en harde dingen appen?

Je wil aangeven dat je partner een grens over gaat en dat je dat niet graag hebt. Dat jij het graag anders ziet. Dan zeg je dat toch? Denk je niet dat de kans op succes groter is, als je aangeeft wat je niet/wel wil, ipv boze harde dingen appen?
Het kan niet altijd live in mijn situatie helaas. En er is ook niet iets in mij dat dan denkt ik bel op. In mijn geval gaat het ook om meer dan eens liegen en manipuleren vanuit de ander

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven