Uitgerekend tweede helft september 2021

24-01-2021 09:33 255 berichten
Hallo dames. Afgelopen week had ik een positieve test in handen en ben volgens mijn eigen berekening eind september uitgerekend.
Wie is er ook in de 2e helft sept 21 uitgerekend en vind het leuk hier samen te schrijven?

Wil je in de tabel, dan even een duidelijke regel/stukje maken met welke gegevens je erin wil hebben :) Dan pas ik het aan wanneer ik fut heb ;)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumEcho datumHartje
Peer_9228/301e26/915/2
Ananee ?/??e?/9? :heart:
Lou2020 35 1e28/94/3
Vrieskast33/372e28/916/2
bam_1984 36 3e 28/9 15/2
Sasja90 ?/??e?/9?
Noni90 30 3e30/922/2
?? ? ?e?/9 ?
Kikkerdansje?/??e
? /9
?/2
Choco_Pie? ?e?/9?/2
Chel0912 ?/??e?/9?
Neoflux ?/??e?/9?
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 30-01-2021 16:58
Reden: tabel gewijzigd
75.25% gewijzigd
bam_1984 schreef:
08-02-2021 15:58
He wat vervelend Sasja. Ik heb de vorige zwangerschap (Emesafene) tabletjes gekregen (tegen maagzuur, hoezo dan?) die ik nu dus nog heb liggen. Zetpillen weet ik niks van maar als het niet werkt en je hebt er extra ongemakken van zou ik ook gaan twijfelen. Ik heb er vd week eentje ingenomen maar voelde ook geen verschil dus eigenlijk heb je niks gehad aan mijn tip :facepalm: Het zou binnen 2 uur moeten werken en 8 uur werkzaam zijn en je mag ze liever niet langer dan 10 dagen achter elkaar gebruiken. Weet niet wat er in de bijsluiter vd zetpillen staat?
Zetpillen werkt precies hetzelfde. Zetpillen zijn alleen wel handiger, omdat je namelijk niet uit kan spugen als je misselijk bent.
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik er mee door ga of niet.

Ananee nu weet ik in ieder geval dat het vocht verliezen normaal is aangezien jij het ook hebt gehad, dat is wel fijn om te weten.
Op aanrader van Noni ook de waterijsjes uitgeprobeerd, heel lekker, maar doet weinig voor de misselijkheid. :-D Nu gember op het boodschappenlijstje gezet. Hopen dat dat verlichting brengt.

Deze zwangerschap is echt heel anders dan de vorige. Vorige zwangerschap had ik alleen maar zin in wortels, sla en komkommer. Nu alleen maar in bitterballen, McDonalds en taart. Ik geef me niet aan die cravings over deze keer (vorige keer wel gedaan en daardoor mooi op gewicht gebleven). Maar man man man, ik zou de hele dag kunnen snaaien.
Ik heb al de uitspraak gedaan te denken dat het deze keer een meisje is, juist omdat alles zo anders is.
Alle reacties Link kopieren
Vrieskast schreef:
09-02-2021 13:00
Op aanrader van Noni ook de waterijsjes uitgeprobeerd, heel lekker, maar doet weinig voor de misselijkheid. :-D Nu gember op het boodschappenlijstje gezet. Hopen dat dat verlichting brengt.

Deze zwangerschap is echt heel anders dan de vorige. Vorige zwangerschap had ik alleen maar zin in wortels, sla en komkommer. Nu alleen maar in bitterballen, McDonalds en taart. Ik geef me niet aan die cravings over deze keer (vorige keer wel gedaan en daardoor mooi op gewicht gebleven). Maar man man man, ik zou de hele dag kunnen snaaien.
Ik heb al de uitspraak gedaan te denken dat het deze keer een meisje is, juist omdat alles zo anders is.
Haha helaas! Ik had er vorige week veel aan, nu maakt het me juist misselijker. Ijskoude limonade blijft wel nog goed werken. Ik heb het gevoel nu veel meer last van kwaaltjes te hebben, hele dag een ziek gevoel. Vorige zwangerschappen was dit minder (denk ik... of geblokt uit m'n gedachten;)), ene was een jongen, andere een meisje, dus ook op basis daarvan kan ik niets zeggen. Ben wel echt heel benieuwd naar de echo, en of het een jongen of meisje is (daar moet ik wel nog heel wat langer op wachten).
Wat vervelend dat zoveel van jullie zo ziek zijn :( als ik niet op tijd genoeg eet word ik ook niet goed maar gelukkig is dit niet super vaak. 's avonds gaat het ook minder goed, avondeten kan ik vaak niet hebben. Mijn lievelingsmaal van de dag :'(

Hier is de corona besmetting bij een verkoudheid gebleven. Af en toe steeg m'n temperatuur wat, dus heb een paar keer paracetamol geslikt voor de zekerheid. Ik ruik momenteel niks meer wat super raar is, omdat m'n reuk behoorlijk goed was laatste weken.

Neoflux jeetje wat heftig en bizar dat jullie een intentieverklaring moeten tekenen voor het onderzoek plaats mag vinden. Ik hoop dat jullie een andere locatie vinden waar dat niet nodig is. Volgende week kunnen jullie al prikken voor het geslacht toch? Spannend en hoop het erg voor een jongen. Dat zal veel zorgen schelen :rose:
Haha, ja ben ook heel nieuwsgierig of t een jongen of meisje is.
Eerst volgende week maar eens de eerste echo. Is toch rap dichterbij aan het komen.

*Schrijft de tip van ijskoude limonade op*

Ik drink altijd graag water, maar heb het gevoel dat dat het ook erger maakt.
Hier vandaag een goede dag. Wel moe maar amper misselijk. Ik moet juist steeds kleine beetjes eten. En heb vandaag weer eens de gember capsules uit de kast getrokken, werkt toch best goed (afkloppen). De echo’s komen dichterbij ja, spannende dagen voor ons allemaal!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ananee, ja voor een jongentje is er een íets verhoogde kans op prostaatkanker maar dan heb je het echt over 0,1%. Dus de gevolgen zijn niet zo ernstig (alleen dat hij het natuurlijk weer aan een eventuele dochter kan doorgeven).
Ah wat jammer dat jullie echo verplaatst is, nog een dagje geduld :) En vervelend dat je zo misselijk bent! Ik had er gisteren ook flink last van, vandaag weer een stuk minder gelukkig.

Peer Gelukkig dat je niet heel ziek bent van corona. De 22e mogen we prikken, dus nog twee weekjes :) Morgen kunnen we wel al in België terecht om eens te horen hoe het daar zou verlopen.

Sasja Hoe ver ben jij nu? Wel vervelend dat je zoveel last hebt van de misselijkheid. Het is gewoon een rotgevoel en ik heb ook niet het idee dat je er echt veel aan kan doen (op kleine/lichte beetjes eten en medicatie na dan).

Ik heb ook wel het idee dat water de misselijkheid erger maakt. Heb maar verse gember besteld voor gemberthee, maar mij helpen rijstwafels en peren enigszins :-D
Wat fijn Peer dat de klachten van corona mee vallen. Hopelijk blijft het hierbij.

Ik ben nu 8 weken zwanger. Ik heb vandaag geen zetpil gebruikt en merk eigenlijk geen verschil. Gelukkig lukt het nu wel om in de ochtend te eten. Ik eet niet meer in de ochtend mijn ontbijtgranen (gaat moeilijk naar binnen en 2x uitgespuugd), maar Griekse yoghurt met appel en krentjes. Dat gaat er goed in.

Peren kan ik ook wel goed eten.
Ja he Sasja, ik at normaal eigenlijk nooit peren maar nu heb ik er opeens zin in. Ze bevatten zelfs foliumzuur las ik haha

Helaas was het niet helemaal zoals we gehoopt hadden in Genk. In tegenstelling tot Nederland (waar we een verklaring voor abortus moeten tekenen mocht het kind het gen hebben) breken ze in België helemaal geen zwangerschap af bij dit gen. Komt daar niet door de ethische commissie. Fijn zou je dan denken, maar ze doen er dus ook geen onderzoek naar. Een vlokkentest brengt namelijk altijd risico op miskraam mee en aangezien er met de uitkomst toch niks zou veranderen doen ze het daar niet. Ook wel begrijpelijk. We gaan dus gewoon de bloedtest op geslacht afwachten en dan kunnen we twee dingen doen, helemaal geen vervolgonderzoek en pas na de 18e verjaardag van het meisje vertellen dat ze wellicht gendrager is, of toch de principeverklaring tekenen en achteraf toch geen abortus plegen. Volgens de huisarts mogen ze je namelijk niet dwingen. We neigen nu iets meer naar geen vervolgonderzoek maarja, de zorgen blijf je dan natuurlijk wel houden.
Neoflux schreef:
10-02-2021 12:01
Ja he Sasja, ik at normaal eigenlijk nooit peren maar nu heb ik er opeens zin in. Ze bevatten zelfs foliumzuur las ik haha

Helaas was het niet helemaal zoals we gehoopt hadden in Genk. In tegenstelling tot Nederland (waar we een verklaring voor abortus moeten tekenen mocht het kind het gen hebben) breken ze in België helemaal geen zwangerschap af bij dit gen. Komt daar niet door de ethische commissie. Fijn zou je dan denken, maar ze doen er dus ook geen onderzoek naar. Een vlokkentest brengt namelijk altijd risico op miskraam mee en aangezien er met de uitkomst toch niks zou veranderen doen ze het daar niet. Ook wel begrijpelijk. We gaan dus gewoon de bloedtest op geslacht afwachten en dan kunnen we twee dingen doen, helemaal geen vervolgonderzoek en pas na de 18e verjaardag van het meisje vertellen dat ze wellicht gendrager is, of toch de principeverklaring tekenen en achteraf toch geen abortus plegen. Volgens de huisarts mogen ze je namelijk niet dwingen. We neigen nu iets meer naar geen vervolgonderzoek maarja, de zorgen blijf je dan natuurlijk wel houden.
Heel erg spannend, ik duim even dat het een jongetje is en dat jullie niet voor een moeilijke keuze komen te staan!
Neoflux, wat een vervelende beslissing. Slaap er samen echt een aantal nachten over en praat. Heel veel praten over alle scenario's. Ik hoop dat er geen beslissing nodig is, maar ik wens jullie wel alle sterkte!

Peer, wat superfijn dat de klachten tot nu toe meevielen. Ik duim dat het achter de rug is!

Bam, ik hoor meer over gember. Ik vind het zelf echt supervies, dus geven die capsules een gembersmaak of totaal niet?

Hier vanmorgen weer een goed gegroeid frummeltje gezien. De UD is nu ook waar ik vertrouwen in heb, zelfs eerder dan ik zelf berekend had.
Ik ben nu 8+3.
Maar dat is ook de termijn waarop de vorige zwangerschap een miskraam werd. Het blijft dus nog wel spannend.
Over 3 weken de termijn en als ik in de tussentijd ook maar een beetje twijfel, dan weer een echo.
Een baksteen is nooit alleen
Ananee ik snap helemaal dat je het nu allemaal een beetje spannend vind door de miskraam.

Neoflux vanaf welke leeftijd zou het kind dan ook ziek kunnen worden? Ik denk dat dit ook wel belangrijk is voor de keuze. En kan er dan iets preventiefs aan gedaan worden? Wie weet kan jouw kind nog een lange tijd een gelukkig leven lijden. Niemand heeft namelijk de garantie om oud te worden.
Ananee, ik vind gember ook erg vies!! De capsules proef je niet mits je ze meteen doorslikt met een glas water en daarna iets eet. Als je niks eet komt die smaak wel een klein beetje naar boven na een paar minuten. :sick:
Hey!

Ik durf mij ook eindelijk te melden hier. Na ivf zwanger geworden en gisteren het hartje gezien. Als het goed is ben ik vandaag 7+5 en ben ik 25 september uitgerekend. De verloskundige kon dit nog niet zeggen, omdat het te vroeg is, maar zat wel op een van de echo's op 7+1.

Ik ben zolang bezig geweest met überhaupt zwanger worden dan ik nog niet bezig was met wat er geregeld moet worden als je daadwerkelijk zwanger bent haha. Dus dat zijn we nu allemaal een beetje aan het uitzoeken :)
Fijn Falathiel, gefeliciteerd :heart:
Dankjewel Noni en Ananee!

Sasja, vanaf haar 25 krijgt ze controles. Wanneer het zich uit is niet te zeggen. Ze kan haar borsten en eierstokken preventief laten verwijderen. In de lijn van mijn man's familie uitte het zich gelukkig pas na het 50e jaar. Wat wel heftig is, is dat het vooral uitte in eierstokkanker en er dan vaak een vreselijk en kort ziekbed is omdat je er te laat achter komt. Schoonmoeder had op zondag namelijk nog een goed onderzoek gehad, geen kankerwaardes in het bloed te zien. De vrijdag erna ging ze voor een kijkoperatie (ze dachten een buikhernia, kleine ingreep), bleken de darmen helemaal uitgezaaid te zijn van eierstokkanker. Ze heeft nog 2 weken geleefd daarna.

Gefeliciteerd Falathiel!
Tsjee neoflux heftig! Heel veel sterkte.
Falathiel gefeliciteerd!
Wat fijn dat jullie een hartje hebben zien kloppen.

Misselijkheid vervelend dat jullie daar zoveel last van hebben. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook, maar nu nergens last van.
Bij mij hielpen digestive biscuitjes tegen de misselijkheid.
Gember deed bij mij de misselijkheid ook niet verminderen
Heeft iemand hier nog goede ideeen voor avondeten? Ik kan echt niets verdragen, dus eet nu steeds maar brood, of friet. Alles waar een beetje meer smaak aan zit word ik te misselijk van. Wat voor avondeten krijgen jullie wel naar binnen (als je misselijk bent)?
Neoflux wat ontzettend balen dat het gesprek niet was was je had gehoopt. Wat een moeilijke beslissingen. Jullie hebben nog even om erover na te denken :hug: en wat heftig van je schoonmoeder :hug:

Ananee wat fijn dat het weer goed gegroeid was :heart:

Falathiel gefeliciteerd! Wat ontzettend bijzonder na zo'n lange tijd. Gelukkig gaat het tot nu toe goed!

Noni ik ben 's avonds op m'n slechtst dus ik eet nu tijdens de lunch warm. Is mogelijk vanwege thuiswerkende vriend maar werkt op zich ok. Ik eet niet zoveel want het staat me alsnog tegen, maar ik krijg meer binnen dan 's avonds. Soep doet het ook goed, krijg ik ook nog wat groenten binnen.

Ondanks dat ik me niet lekker voel, word ik toch zenuwachtig voor de echo maandag... Nog 3 dagen, pff. Zo bang dat ik weer door een miskraam moet. Ben al wel voorbij de vorige termijn, dat geeft wel wat moed. Moet waarschijnlijk ook alleen want vriend heeft nu corona. Omdat ik het al heb gehad mag ik van de GGD uit quarantaine als ik 24u klachtenvrij ben. Nog een heel kleine snotneus maar ik ga ervan uit dat ik in ieder geval heen kan.
Noni wat bij mij toen hielp was dat ik in ieder geval niet hoefde te koken. Wij hebben toen een week lang de vriezer leeg gegeten.
Ik zou in ieder geval geen zware maaltijden eten, maar iets lichts proberen.

Peer jeetje wat balen dat je alleen naar de echo moet. Kan je je vriend videobellen tijdens de echo zodat hij toch mee kan kijken?

Hier vanmiddag de eerste echo. De afgelopen twee weken ging het wachten me best goed af, maar sinds vanmorgen ben ik wel echt zenuwachtig.
Nog steeds weinig symptomen hier, waardoor de zenuwen alleen maar toenemen.
Even offline geweest omdat ik me zo ellendig voelde en onzeker werd van alle ervaringen van anderen, maar net even bij gelezen...

Neoflux, wat een heftige periode voor je, zeg, veel sterkte!

Vervelend (maar ook fijn, sorry!) dat er meer van jullie last hebben van kwaaltjes. Blijven eten in kleine beetjes helpt hier redelijk. Belvita koekjes, bananen en spa rood zijn de life savers momenteel...

Jammer dat je vriend misschien niet mee kan Peer, hopelijk kun je wat filmen.

Ik had eigenlijk pas de 18e de eerste echo, maar omdat ik al meerdere dag wat bloed verloor, mocht ik net al langs komen. Bloednerveus en heel bang, maar we hebben een prachtig kikkervisjes met een kloppend hartje gezien die keurig op schema ligt. Had niet verwacht dat het zo fijn zou zijn om te zien. Hopelijk mogen alle nog-wachtenden-op-de-eerste-echo dit ook snel zien 🧡
Fijn choco_pie! Gefeliciteerd :)!

Voor mij nog tien dagen wachten op de echo. Aan de ene kant niet zenuwachtig maar zin in, want vorige keren was het ook 'gewoon' goed. Andere kant juist wel, want: het is al twee keer goed gegaan. Vorige keren was ik wel zo dat ik pas écht blij kon zijn na de 12 weken omdat je toch zo vaak hoort dat het nog mis gaat in het begin. In mijn omgeving leken mensen dat maar raar te vinden, en kreeg ik daar ook echt kritiek op. Maar in deze gevallen ging ik liever niet van het beste uit, zodat ik zelf niet al te erg teleurgesteld zou worden. Doordat ik nu minder zo denk, maar meer richting: 'het zal wel goed komen', ben ik bang dat het juíst een teleurstelling wordt. En zo gaan mijn gedachten op en neer.

Hier hebben mijn man en kinderen gisteren en eergisteren een gerecht op waar veel knoflook in zat. Saus uit een pakje van knorr, dus had het niet zo door...Wilde ik het mezelf makkelijk mee maken, maarrr ik ging bijna over mijn nek toen ik gisteravond mijn zoon zijn avondfles gaf. Ik heb het zelf niet op omdat ik niets kon eten. Daar ga ik nu ook maar een beetje op letten. Vanavond wordt het lekker een salade met een stuk vlees en friet. Nu al zin in. Hopelijk vanavond ook nog!

Wanneer hebben jullie verteld/gaan jullie vertellen dat jullie zwanger zijn aan familie en vrienden? Ook hier blijf ik over twijfelen. Na de eerste echo? Na de termijnecho? Na de 12 weken?
noni90 wijzigde dit bericht op 12-02-2021 13:42
Reden: foutje
0.32% gewijzigd
@neoflux, wat een ontzettend moeilijke situatie. Net als de anderen hoop ik dat jullie uiteindelijk niet hoeven te beslissen. Vanaf wanner kan je op zn vroegst het geslacht bepalen?

Vervelend dat sommigen zich zo misselijk voelen. Ikzelf heb het bij vlagen, het begint wat meer te komen maar is lang niet zo erg als dat ik hier lees bij sommigen. Soms maakt dat dan ook wel weer onzeker.
Wel ben ik net als velen ontzettend moe, niet te doen. Thuiswerken is een voordeel maar soms ook juist niet omdat ik me er dan sneller aan toe kan geven.

Sinds een paar dagen heb ik echt totaal geen zin meer in ons reguliere avondeten. We hebben een aantal gerechten die we geregeld eten door de weeks. Als ik de ingrediënten zie liggen in de koelkast moet ik er echt niet aan denken dat naar binnen te werken, haha. Ik wil eigenlijk alleen patat of Japanse ramen, heel logisch ook. Ontbijt is kwark met fruit, moet ik ook echt naar binnen dwingen. Smiddags brood gaat goed en heb ik ook echt zin in.

Wat zou het fijn zijn geweest als je anno 2021 wat sneller zekerheid (alsof je dat ooit hebt...) zou kunnen krijgen over de zwangerschap he? Ik vind het maar lang wachten allemaal en vooral ook omdat je door corona ook niet echt veel ter afleiding kan doen.
Hier vanmiddag de eerste echo gehad en we zagen direct een kloppend hartje.
Ik was ook echt heel zenuwachtig, maar gelukkig al snel gerustgesteld.

Wel iets teruggezet in termijn, nu 7 weken en 1 dag en voor nu uitgerekend op 30 september

Deze zwangerschap is tot nog toe compleet anders dan mn eerste zwangerschap waarbij ik heel misselijk was.

Vertellen Doen we hier denk ik na de termijnecho. Dat hebben we bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan.

Eten ik heb hier ook vooral zin in vette hap, patat en pizza’s dus.
Choco en Frozen star wat fijn dat de echo goed was! Wat een geluk hè :heart:

Mijn echo was ook goed. Termijn klopte ongeveer (nu 8 weken) en zag er allemaal goed uit. Vorige keer een echo gehad bij 6,5 week, wat een verschil!

Nu op een wolk :flirting: hopelijk blijft het goed gaan maar de kans op een miskraam wordt nu wel echt kleiner.

bam jij toch ook echo vandaag? Hoe ging het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven