Datingadvies gevraagd

10-02-2021 13:23 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Even een aparte topic gemaakt, en hoop hier wat adviezen te krijgen want ben erg in dubio.

Geheel onverwachts raakten we online aan de praat. Ik was niet opzoek. Het klikte ontzettend en hebben inmiddels uren aan de telefoon gehangen. We zijn van plan om elkaar binnenkort te zien. Ik ben een beetje overdonderd, want was op dit moment met hele andere dingen bezig dan daten. Maar het komt niet vaak voor dat ik iemand erg leuk vind. Máár, ik heb twijfels, want we blijken allebei bindingsangst te hebben. Hij misschien wel erger dan ik. En dan vraag ik mij af of ik hier wel zin in heb en wil ik wegrennen (typisch natuurlijk). Even twee punten, want ik kan niet helder nadenken op dit moment:

- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken. Ik gaf een paar keer aan dat we elkaar nog maar echt nét kennen (voor zover je het kennen noemen). De dagen daarna was ik weer enthousiaster en gaf ik aan dat ik hem best wel leuk vind. Op een gegeven moment reageerde hij niet meer wat wel opviel omdat hij daarvoor constant wilde bellen of appen. Ik vroeg of er wat was, hij zei van niet. Ik zei dat ik het gevoel heb dat er een soort van aantrekken en afstoten aan de hand is. Toen gaf hij toe dat we misschien inderdaad niet te hard van stapel moeten lopen etc. Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit. Met de wetenschap dat hij flinke verlatingsangst heeft snap ik dat hij keihard op de rem wil trappen nu hij het zo hard te pakken heeft. Maar hoe moet ik hier mee omgaan?

- Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?

Dit is echt super pril en ik wil het nog niet eens daten noemen. Aan de ene kant wil ik super hard wegrennen, maar aan de andere kant wil ik hem ook een kans geven. Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden. Maar wat moet ik met bovenstaande? Is dit de Wet van Wuiles of is hier nog wat van te maken?
Ik zou hem niet laten bungelen nu jij er voor jezelf al helemaal uit bent.
Waarom nog een gesprek als jij al niet meer verder wil? Ik zou een appje sturen en zeggen dat je het hierbij wil laten. Meer is niet nodig. Zeker niet vanwege dat laten bungelen van jou. Hij verdient al die moeite niet hoor.
In_Tenebris schreef:
13-02-2021 17:25
Dat je niet helemaal meegesleept zou worden had ik wel gedacht ook en volgens mij moet je er altijd zo instaan, " only fools rush in ". Problemen krijg je pas als je iets voor iemand gaat voelen en je kwam niet over alsof dat je direct zou gebeuren. Wel raar ook dat hij zo'n loze kreet stuurt om verder te praten. Klinkt voor mij steeds meer alsof hij je geprobeerd heeft in te pakken met praatjes. Dat je weet van vriendinnen dat dat vaak gebeurt dat mannen vaak veel grote woorden gebruiken verbaast me dan wel weer. Misschien ben ik wel te naïef daarin, ik kan me niet voorstellen dat je dat doet. Komt misschien ook wel omdat je aan me ziet dat ik dat niet meen, maar eerder omdat ik dat niet voel als ik iemand net ken en het anders spreek je dat niet uit en kijk je het even aan. Jij was ook enthousiast na het gesprek en kijk waar je nu staat.

Van ghosten zou ik zelf juist niet blij worden, eerder beledigd. Iemand die dat soort gedrag zou vertonen na al die praatjes vind ik een lul en dat mag diegene dan wel weten ook. Jij kan het wel handelen maar een ander trapt er wel in. Denk dat als je niks meer laat horen je hem het meest raakt en dat zou ik dan wel weer doen.

Ik heb ook nog nooit online gedate. Wel eens overwogen. Ik wil het liefst helemaal vrijblijvend kijken en wel kijken hoe dingen lopen. Meer gewoon af en toe iets leuks doen en op datingsites zoekt men of seks of een relatie. Wat dat betreft is het ook lastig om iemand te ontmoeten nu alles dicht is. Maar ja, wat doe je na een eerste wandeldate als je al wil daten? Stel je voor je was net zo enthousiast en je had afgesproken dat hij langs zou komen om ye eten en je had nog niks gehoord? Dan zat je met angst en beven in je eigen huis te hopen dat de bel niet zou gaan misschien.

Als je niet date, hoe heb je deze jongen dan ontmoet?

Maar ook hier op het forum zo vaak topics gelezen waarbij de to helemaal verbijsterd was dat ze niks meer hoorde terwijl ze zo'n klik hadden. En weet je, misschien voelt de man het op dat moment ook zo. En misschien is het maar een trucje om inderdaad iemand in te pakken. En wat ben ik blij dat ik niet snel van vertrouwen ben. Inderdaad, stel je voor dat zo'n man al weet waar je woont etc. Pff....

Ik was erg enthousiast omdat ik veel heb gelachen en hij voor mij super aantrekkelijk is. Maar dit topic heb ik niet voor niks geopend.

Hoe ik deze man heb ontmoet moet ik even voor me houden want het is anders te herkenbaar :P

Maar, even over jou: hoe kom jij aan dates dan? Nu is het haast onmogelijk als je niet online date.
stellar schreef:
13-02-2021 17:37
Zeker, ik vind je een topper.
Dat van die losse eindjes snap ik wel, heb ik zelf ook want dat voelt zo opgeruimd in je hoofd.
Ik hoop dat “het gesprek” vlot zal gaan en jij weer lekker verder kan met je leven.

Ach, wat lief dat je dat zegt.

Het gesprek is gestart maar loopt nog niet vlot. In ons allereerste gesprek had hij mij hem laten beloven dat ik hem nooit zou ghosten of blokkeren. Nu heb ik dus aangegeven dat ik het graag hierbij wil laten, reageert hij met 'daar gaat de belofte dat je niet zomaar contact zou verbreken'.
Mumper schreef:
13-02-2021 17:38
Check even het ongoing een-tweetje waarin deze vraag is ingebed.... Waar o waar? :proud:

:lol: Ik bedoel echt een chatgesprek
S-Groot schreef:
13-02-2021 18:16
Ik zou hem niet laten bungelen nu jij er voor jezelf al helemaal uit bent.

Bungelen? XD Hij heeft nog heel veel andere dames hoor met wie hij nog aan het chatten was.
Julus schreef:
13-02-2021 19:37
Waarom nog een gesprek als jij al niet meer verder wil? Ik zou een appje sturen en zeggen dat je het hierbij wil laten. Meer is niet nodig. Zeker niet vanwege dat laten bungelen van jou. Hij verdient al die moeite niet hoor.

Dat bedoelde ik ook, gewoon het laten weten. En misschien verdient hij die moeite niet, maar hij heeft ook al genoeg pech gehad in zijn leven. Zo veel meer moeite is het niet voor mij om het vriendelijk af te sluiten :)
Ik ben ook een voorstander van dingen afsluiten (wel altijd lafjes via een appje). De paar keer dat ik een negatieve reactie kreeg, negeerde ik ze. Altijd kwam er dan wel een excuus appje na, dat het impulsief gestuurd was en dat ze mij ook het beste wensen. Dus eigenlijk altijd goed kunnen afsluiten :)
Bellinis schreef:
13-02-2021 21:15
Ik ben ook een voorstander van dingen afsluiten (wel altijd lafjes via een appje). De paar keer dat ik een negatieve reactie kreeg, negeerde ik ze. Altijd kwam er dan wel een excuus appje na, dat het impulsief gestuurd was en dat ze mij ook het beste wensen. Dus eigenlijk altijd goed kunnen afsluiten :)

Vind ik niet altijd lafjes, hoor :) is toch afhankelijk van hoe lang je elkaar kent? In dit geval vond ik bellen ook weer overdreven. Uiteindelijk is alles beter dan niks meer laten horen/blokkeren, toch?
Pfff, echt niet leuk. Hij deed een beetje "cool" maar voor hem was het alsof ik zomaar het contact verbrak. Hij vroeg niet naar de reden, wat best wel grappig is, want gebrek aan interesse is dus één van de redenen. Hij probeerde mij een soort van schuldgevoel aan te praten (waar ik heel weinig weerstand tegen heb) want hij dacht eindelijk iemand gevonden te hebben met wie hij een band had, en dan zeg ik het zomaar op. Maar ook weer termen als "ach" en "is niet anders" en "ik ben het gewend".

Pfff. Ik ga maar snel zijn telefoonnummer verwijderen want mezelf kennende zal ik steeds de neiging hebben om iets te sturen uit schuldgevoel.
sjottelsplakje schreef:
13-02-2021 22:13

Pfff. Ik ga maar snel zijn telefoonnummer verwijderen want mezelf kennende zal ik steeds de neiging hebben om iets te sturen uit schuldgevoel.
Tijd om daaraan te gaan werken. Want zo ben je makkelijk te manipuleren.

Jij hebt gewoon geen zin in die gozer. Prima toch. Jouw goed recht.
rozemarijn123 schreef:
13-02-2021 22:30
Tijd om daaraan te gaan werken. Want zo ben je makkelijk te manipuleren.

Jij hebt gewoon geen zin in die gozer. Prima toch. Jouw goed recht.

In dit geval was ik al alert omdat hij bij het eerste gesprek al alles uit de kast had gehaald om mij langs te laten komen voor zijn verjaardag. Ik heb nu de chat en zijn gegevens verwijderd.
sjottelsplakje schreef:
13-02-2021 21:03
Ach, wat lief dat je dat zegt.

Het gesprek is gestart maar loopt nog niet vlot. In ons allereerste gesprek had hij mij hem laten beloven dat ik hem nooit zou ghosten of blokkeren. Nu heb ik dus aangegeven dat ik het graag hierbij wil laten, reageert hij met 'daar gaat de belofte dat je niet zomaar contact zou verbreken'.
Dat is pure manipulatie.

Dus 5 uur videobellen en je bent voor altijd aan hem verbonden? Je had je trouwjurk al uit moeten zoeken?
Zo zie je maar dat hij een heel onzekere man is, die heel erg aan je hangt.

Hier hoef je slechts medelijden te hebben. Géén schuldgevoel, want dit komt nooit goed. Nooit. Dit is zijn manier om mensen aan zich te binden. Met schuldgevoel, manipulatie en gemene trucjes. Niet met gelijkwaardigheid, liefde, respect en genegenheid.

Wissen, blokkeren, verwijderen en nooit meer naar omkijken.
NIKS MEER TERUGSTUREN. Enge vent.
sjottelsplakje schreef:
13-02-2021 21:08
En misschien verdient hij die moeite niet, maar hij heeft ook al genoeg pech gehad in zijn leven.
Dat is geen pech, dat komt door z'n eigen creepy gedrag en gebrek aan zelfinzicht.
Doreia* schreef:
14-02-2021 20:11
Dat is pure manipulatie.

Dus 5 uur videobellen en je bent voor altijd aan hem verbonden? Je had je trouwjurk al uit moeten zoeken?
Zo zie je maar dat hij een heel onzekere man is, die heel erg aan je hangt.

Hier hoef je slechts medelijden te hebben. Géén schuldgevoel, want dit komt nooit goed. Nooit. Dit is zijn manier om mensen aan zich te binden. Met schuldgevoel, manipulatie en gemene trucjes. Niet met gelijkwaardigheid, liefde, respect en genegenheid.

Wissen, blokkeren, verwijderen en nooit meer naar omkijken.

Je hebt gelijk. Gisteren gelijk alles verwijderd, want ik ken mezelf :( dan had ik echt uit schuldgevoel geappt. Maar zijn reactie was een bevestiging en een enorme afknapper eigenlijk. Zo zonde.
Mumper schreef:
14-02-2021 20:14
Dat is geen pech, dat komt door z'n eigen creepy gedrag en gebrek aan zelfinzicht.

Is ook zo, maar ik blijf het sneu vinden.
sjottelsplakje schreef:
14-02-2021 21:08
Is ook zo, maar ik blijf het sneu vinden.
En jij blijft dus bij een man omdat je medelijden met hem hebt. Dat hij zielig is. Gefixt moet worden. Door jou.

Ook niet vanuit gelijkwaardigheid, respect, onafhankelijkheid en zelfverzekerdheid.

Dit had héél slecht uitgepakt.

Hou jij je heel ver van projecten. Ze gaan je als een boomerang in je gezicht slaan.
Lees jij heel aandachtig het boek: als hij maar gelukkig is door, je komt geheid (weer?) in een destructieve relatie terecht als je dit type wel blijft aantrekken.
Doreia* schreef:
15-02-2021 12:06
En jij blijft dus bij een man omdat je medelijden met hem hebt. Dat hij zielig is. Gefixt moet worden. Door jou.

Ook niet vanuit gelijkwaardigheid, respect, onafhankelijkheid en zelfverzekerdheid.

Dit had héél slecht uitgepakt.

Hou jij je heel ver van projecten. Ze gaan je als een boomerang in je gezicht slaan.
Lees jij heel aandachtig het boek: als hij maar gelukkig is door, je komt geheid (weer?) in een destructieve relatie terecht als je dit type wel blijft aantrekken.

Oei, Doreia, je gaat héél hard. Volgens mij was ik super duidelijk vanaf het allereerste begin: mocht dit rode vlaggen zijn waar meer achter zit dan ben ik weg. Geen twijfel. Punt.

Dan kan ik het toch alsnog sneu vinden?? Hij heeft dingen meegemaakt die hem overkomen zijn. Én hij beschikt niet over de vaardigheden en inzichten waarmee hij anders in het leven kan staan. Sommige dingen heb je geen invloed op, andere weer wel. Dat het bij hem zo is mag ik toch sneu vinden?
sjottelsplakje schreef:
15-02-2021 12:29
Oei, Doreia, je gaat héél hard. Volgens mij was ik super duidelijk vanaf het allereerste begin: mocht dit rode vlaggen zijn waar meer achter zit dan ben ik weg. Geen twijfel. Punt.

Dan kan ik het toch alsnog sneu vinden?? Hij heeft dingen meegemaakt die hem overkomen zijn. Én hij beschikt niet over de vaardigheden en inzichten waarmee hij anders in het leven kan staan. Sommige dingen heb je geen invloed op, andere weer wel. Dat het bij hem zo is mag ik toch sneu vinden?
Het is de combinatie met hem uit schuldgevoel toch willen blijven appen die bij mij de rode vlag doet hijsen.

Het is niet aan jou om hem daarin te steunen en te begeleiden. Denk daar echt goed om. Om jezelf, ter bescherming van jezelf.
Je mag iemand sneu vinden, maar hem tóch laten gaan. Zónder schuldgevoel, maar mét de bevestiging dat dit niet de man voor jou is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven