Ervaring kamperen met vliegreis (tips?)

zondag 14 februari 2021 om 15:26
-Onder voorbehoud van Corona maatregelen uiteraard-
De afgelopen jaren zijn wij vooral in hotels op vakantie geweest. Soms all inclusive, soms alleen met ontbijt. Maar we hebben allebei als kind veel gekampeerd en daar leuke herinneringen aan. We willen dat dan ook graag dit jaar eens doen. Nu hebben we een kleine auto en zie ik het niet zo zitten om daar 1000-1500 km mee te rijden. Nu kwam ik op het idee om een ''camp & fly'' vakantie te boeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn aanraders?
Auto hebben we op vakantie niet nodig (we doen vrij weinig behalve relaxen) en mocht het nodig zijn dan kunnen we die altijd nog voor een dagje huren.
De enige eisen die wij hebben:
- Aan het water
- Zonnig klimaat (waarschijnlijk ergens in Kroatië, Frankrijk, Spanje o.i.d. dus)
- Levendige, grote camping
We kunnen dit jaar helaas niet eerder dan midden september. Zou het dan nog wel enigszins levendig zijn op campings? Normaal gaan we altijd in het hoogseizoen.
Wie o wie heeft ervaring met dit concept? Zijn er aanraders qua reisaanbidders? Leuke campings?
De afgelopen jaren zijn wij vooral in hotels op vakantie geweest. Soms all inclusive, soms alleen met ontbijt. Maar we hebben allebei als kind veel gekampeerd en daar leuke herinneringen aan. We willen dat dan ook graag dit jaar eens doen. Nu hebben we een kleine auto en zie ik het niet zo zitten om daar 1000-1500 km mee te rijden. Nu kwam ik op het idee om een ''camp & fly'' vakantie te boeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn aanraders?
Auto hebben we op vakantie niet nodig (we doen vrij weinig behalve relaxen) en mocht het nodig zijn dan kunnen we die altijd nog voor een dagje huren.
De enige eisen die wij hebben:
- Aan het water
- Zonnig klimaat (waarschijnlijk ergens in Kroatië, Frankrijk, Spanje o.i.d. dus)
- Levendige, grote camping
We kunnen dit jaar helaas niet eerder dan midden september. Zou het dan nog wel enigszins levendig zijn op campings? Normaal gaan we altijd in het hoogseizoen.
Wie o wie heeft ervaring met dit concept? Zijn er aanraders qua reisaanbidders? Leuke campings?
zondag 14 februari 2021 om 15:31
Wij zijn in september eens bij Gardameer geweest ( wel met de auto) en daar was het om die tijd nog overvol. Verwacht dat in Spanje ook wel in die periode nog.
Ik zou een camping zoeken die je aanstaat, vliegveld in de buurt en auto huren. Vliegen op Girona bijvoorbeeld, daar aan de kust genoeg badplaatsen met campings.
Ik zou een camping zoeken die je aanstaat, vliegveld in de buurt en auto huren. Vliegen op Girona bijvoorbeeld, daar aan de kust genoeg badplaatsen met campings.

zondag 14 februari 2021 om 15:36
Fijn om te horen! Dat neemt mijn angst dat we ergens op een half uitgestorven camping staan weg haha. Dat vind ik juist namelijk altijd het leukste, lekker drukte, veel kinderen en mensen om ons heen en 24/7 het gevoel hebben alsof je op het terras zitdolfje schreef: ↑14-02-2021 15:31Wij zijn in september eens bij Gardameer geweest ( wel met de auto) en daar was het om die tijd nog overvol. Verwacht dat in Spanje ook wel in die periode nog.

Nog vergeten: ik heb een beetje een afkeer tegen stacaravans. Het liefst zoeken we een safaritent, lodgetent of iets in die trant.

zondag 14 februari 2021 om 15:44
Klinkt goed! Safari tenten vinden wij ook super leuk. Ik ga gelijk even op de website kijken.motorbloemetje schreef: ↑14-02-2021 15:40Wij zijn fan van de safaritenten! Hebben onlangs gezocht via huttopia.nl als ik het mij goed herinner hebben zij ook campings in de buurt van vliegvelden. Misschien zit daar iets tussen?
zondag 14 februari 2021 om 16:51
zondag 14 februari 2021 om 17:29
Wilt u vanuit Nederland een tent meenemen? Let dan wel op het gewicht van uw bagage.
Ik heb 1 keer een tent in een vliegtuig meegenomen.
Dat ging prima, maar ik heb geen grote tent.
Ik heb 1 keer een tent in een vliegtuig meegenomen.
Dat ging prima, maar ik heb geen grote tent.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.

zondag 14 februari 2021 om 18:15
Wij zijn met zijn tweeen 10 jaar geleden naar zuid- Italië geweest, met een klein tentje in de rugzak. Toen waren we nog fit! We zaten aan de Amalfi kust, aan zee. Het was er prachtig. Je kon alles met bus en trein doen, we vlogen op Napels. We vonden een kleine camping in Praiano. Het was er stil maar in het weekend maakte de disco wel wat geluid. De verse vis was geweldig, we zagen de vissers elke avond uitvaren in hun roeibootjes. We hebben ook op een camping gestaan vlak bij Pompei, de opgravingen. Daar was het drukker. Ikzelf heb liever een rustige camping.
zondag 14 februari 2021 om 18:43

zondag 14 februari 2021 om 18:44
Haha toevallig, we hebben een aygo

Ergens heeft zo’n auto vakantie ook wel iets. Dat stoppen bij een tankstation, eten onderweg. Roadtrip gevoel.
Maar als ik er dan aan denk dat ik elke dag 2 uur rij naar mijn stage en dan al pijn in mijn rug en benen voel van de stoelen...

dinsdag 16 februari 2021 om 07:28
Ja heb ik gedaan in Spanje, Italië en Tsjechië. Klein tentje mee en backpack.
Campings lagen eigenlijk niet vast toen. Verder veel met de bus en trein.
In Spanje Valencia en Barcelona.
In Italië bijna elke stad wel van t Milaan tot Sicilië. (Florence, Rome, Parma, Palermo en nog een paar plaatsen
In alle landen trouwens hotels en kamperen afgewisseld.
Campings lagen eigenlijk niet vast toen. Verder veel met de bus en trein.
In Spanje Valencia en Barcelona.
In Italië bijna elke stad wel van t Milaan tot Sicilië. (Florence, Rome, Parma, Palermo en nog een paar plaatsen
In alle landen trouwens hotels en kamperen afgewisseld.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:53
Wij zijn afgelopen zomer naar Camping Cala Gogo in Spanje geweest. Daar hadden ze ook huurtenten. Goede busverbindingen naar het vliegveld (zowel Barcelona als Girona). Erg leuke en gezellige camping, vlak bij Platja d’Aro, wellicht dat Dolfje deze ook bedoelde? Andere aanbieders bieden op deze camping ook tenten aan hoorden we van anderen. Wij hadden een sta-caravan, dus hoe de tent is weet ik niet. https://www.calagogo.es/nl/accommodaties/tenten/