Mijn vriend is weg

maandag 15 februari 2021 om 14:28
Ik kwam thuis van mijn werk en mijn vriend is weg. Hij heeft wat spullen gepakt, zijn katten en is weg.
Zijn telefoon staat uit. Ik weet niet waar hij is.
Gisteren hadden we ruzie om zijn achterdocht. Ik begrijp waar die achterdocht vandaan komt en ik probeer geduldig te zijn, maar ik ben niet hetzelfde als zijn ex.
En nu is hij gewoon weg. Geen briefje, geen berichtje, niks. Gewoon weg.
Zijn telefoon staat uit. Ik weet niet waar hij is.
Gisteren hadden we ruzie om zijn achterdocht. Ik begrijp waar die achterdocht vandaan komt en ik probeer geduldig te zijn, maar ik ben niet hetzelfde als zijn ex.
En nu is hij gewoon weg. Geen briefje, geen berichtje, niks. Gewoon weg.
maandag 15 februari 2021 om 14:40
Waarom begrijp je dat? Jij bent niet zijn verleden, klaar.vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:37Zijn achterdocht komt door zijn verleden. Ik begrijp het, heus.
Depressiviteit benoem ik omdat deze actie misschien daardoor komt. Ik kan me niet voorstellen dat een normaal functionerend mens dit met zijn partner doet.
Laat me even, ik ben verbijsterd. Het is nu even makkelijker om te geloven dat het komt omdat hij door een klote periode heen gaat.
Life is short. Eat dessert first.

Heb je nog een behandelaar of een huisarts?vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:39Ik heb geen netwerk, ik kan bij niemand terecht.
Ik weet het even niet meer.

anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 15-02-2021 14:40
1.64% gewijzigd
Ach toch.vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:39Ik heb geen netwerk, ik kan bij niemand terecht.

Life is short. Eat dessert first.

maandag 15 februari 2021 om 14:42
vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:39Ik heb geen netwerk, ik kan bij niemand terecht.
Wiens naam staat er al hoofdhuurder en weet je zeker dat jij geen rechten hebt? Ben je medehuurder?
Heb je spaargeld omdat als je bent ingetrokken en geen huurder bent, je wat opzij kon zetten, want geen huur of kleiner deel?
Heb je zelf nog een inschrijving lopen?
Je hebt geen familie of vrienden die je nu kan bellen? Geen een?

maandag 15 februari 2021 om 14:43
Naar aanleiding van je latere berichten: maak je je geen zorgen om hem? Kan hij in een psychose zitten?Luci_Mster2 schreef: ↑15-02-2021 14:35Ik zou als je echt denkt dat hij psychisch niet in orde is, wel even zijn ouders of broer of zus inlichten. En dan zelf vertrekken.
Ik zou waarschijnlijk zijn ouders even bellen nu.
maandag 15 februari 2021 om 14:43
Psychische problemen is geen excuus. Het is psychologie en niet excusologie.
Zonder iets te zeggen gewoon verdwijnen is laf. Jij mag dat anders zien. Ik niet.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

maandag 15 februari 2021 om 14:44
Als je met iemand gaat samenwonen verwacht je dit niet. Baan kwijt door corona, financiële problemen, partner die iedere dag meer tekenen van depressie vertoont, torenhoge woningnood hier.Luci_Mster2 schreef: ↑15-02-2021 14:42Waarom ga je dan bij iemand inwonen zonder iets te regelen.
Wiens naam staat er al hoofdhuurder en weet je zeker dat jij geen rechten hebt? Ben je medehuurder?
Heb je spaargeld omdat als je bent ingetrokken en geen huurder bent, je wat opzij kon zetten, want geen huur of kleiner deel?

maandag 15 februari 2021 om 14:44
Okay ja nou het is me wat.Quaintrelle schreef: ↑15-02-2021 14:43Psychische problemen is geen excuus. Het is psychologie en niet excusologie.
Zonder iets te zeggen gewoon verdwijnen is laf. Jij mag dat anders zien. Ik niet.
Ben er stil van.

maandag 15 februari 2021 om 14:45
Heeft hij vrienden familie? Waar zit hij dan met die katten?vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:44Als je met iemand gaat samenwonen verwacht je dit niet. Baan kwijt door corona, financiële problemen, partner die iedere dag meer tekenen van depressie vertoont, torenhoge woningnood hier.

maandag 15 februari 2021 om 14:46
Ik heb echt geen idee waar hij zit. Zijn familie woont in een ander land.
Zijn zus zal hem bellen.

maandag 15 februari 2021 om 14:47
juridisch loket:Luci_Mster2 schreef: ↑15-02-2021 14:42Wiens naam staat er al hoofdhuurder en weet je zeker dat jij geen rechten hebt? Ben je medehuurder?
Heb je zelf nog een inschrijving lopen?
Je hebt geen familie of vrienden die je nu kan bellen? Geen een?
Medehuurderschap is wettelijk af te dwingen als u voldoet aan de volgende voorwaarden: De woning is al minimaal 2 jaar uw hoofdverblijf en u heeft daar al die tijd een 'duurzame gemeenschappelijke huishouding' met de hoofdhuurder (uw partner) gehad. Dit betekent dat u de bedoeling had om lang samen te wonen.
Daar voldoet TO bij lange na nog niet aan.
TO zoek hulp voor jezelf. Ken je zijn zorgverleners? Daar kun je ook je zorgen uiten. Kan hij een psychose hebben?

maandag 15 februari 2021 om 14:47
Goed zo.vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:46Ik heb echt geen idee waar hij zit. Zijn familie woont in een ander land.
Zijn zus zal hem bellen.

maandag 15 februari 2021 om 14:48
Wel handig als zijn telefoon uit staat.
maandag 15 februari 2021 om 14:52
To, haal even diep adem en maak een kop koffie of thee voor jezelf.
Ga daarna een plan voor jezelf maken en maak jezelf niet afhankelijk van anderen.
Dus wat ga jij doen om deze situatie voor jezelf beter te maken.
Vraag hulp via de huisarts als het alleen niet lukt.
Ga daarna een plan voor jezelf maken en maak jezelf niet afhankelijk van anderen.
Dus wat ga jij doen om deze situatie voor jezelf beter te maken.
Vraag hulp via de huisarts als het alleen niet lukt.
lorrelies wijzigde dit bericht op 15-02-2021 17:03
33.82% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

maandag 15 februari 2021 om 15:01
Precies en hij is nu depressief op pad met de katten mee?
Dit klinkt niet goed.
Heeft hij een behandelaar?
maandag 15 februari 2021 om 15:03
Hoe wil je hem gaan lokaliseren? En met welk resultaat dan, wil de vriend van TO op dit moment uberhaupt wel praten?
Hij is ook niet zomaar verdwenen. Koffers zijn gepakt, katten zijn mee. Iemand die "gekke dingen" van plan is, neemt toch niet de tijd om zijn hele inboedel te pakken?
leeg

maandag 15 februari 2021 om 15:04

maandag 15 februari 2021 om 15:05
Rustig ademhalen. Al zou hij direct zijn huur opgezegd hebben, dan nog is er meestal een opzegtermijn van een maand. Je hoeft dus niet morgen je appartement al uit te zijn en je hebt tijd iets te zoeken. Dat hoeft niet vandaag. Focus je vandaag en morgen even alleen op jezelf en probeer je gevoelens een beetje op een rij te krijgen. Als je dan over een nacht of twee slapen wat gekalmeerd bent kun je eens kijken wat de vervolgstappen kunnen zijn (aangifte van vermissing, contact wbv, woonopties in kaart brengen, etc).
De situatie lijkt nu misschien uitzichtloos, maar hulp kan uit onverwachte hoeken komen.
Op Viva zijn veel vrouwen die soortgelijke dingen mee hebben gemaakt en zij kunnen goede adviezen geven.
Voor nu; pak je rust, denk er over na, ga dan stapje voor stapje aan de slag
De situatie lijkt nu misschien uitzichtloos, maar hulp kan uit onverwachte hoeken komen.
Op Viva zijn veel vrouwen die soortgelijke dingen mee hebben gemaakt en zij kunnen goede adviezen geven.
Voor nu; pak je rust, denk er over na, ga dan stapje voor stapje aan de slag

maandag 15 februari 2021 om 15:06
Juist doordat hij de katten mee heeft genomen maak ik me minder zorgen. Hij is gek op ze. En ik ook. Als hij zichzelf iets aan wilde doen had hij zijn katten hier onder mijn zorgen achter gelaten.Led-lampje schreef: ↑15-02-2021 15:04Wat een onbeschofte reacties van sommige.
Ik zou mij echt dood ongerust maken ook omdat hij zo de katten heeft mee genomen.