Mijn vriend is weg

15-02-2021 14:28 159 berichten
Ik kwam thuis van mijn werk en mijn vriend is weg. Hij heeft wat spullen gepakt, zijn katten en is weg.
Zijn telefoon staat uit. Ik weet niet waar hij is.
Gisteren hadden we ruzie om zijn achterdocht. Ik begrijp waar die achterdocht vandaan komt en ik probeer geduldig te zijn, maar ik ben niet hetzelfde als zijn ex.
En nu is hij gewoon weg. Geen briefje, geen berichtje, niks. Gewoon weg.
Thordïs schreef:
15-02-2021 15:26
Dat is niet heel snugger bij een achterdochtige partner He?
Hij erkent zelf dat zijn achterdocht niets met mij te maken heeft maar met zijn verleden en hemzelf. Hij doet zijn best om mij er niet mee 'lastig' te vallen maar doet dat soms toch.
Wat naar! Sterkte, ik hoop dat je snel wat hoort :hug:
Thordïs schreef:
15-02-2021 15:35
Zeker niet. Maar loep to even: totaal niet stabiel en al op zoek naar een woning in 2019. Dan nu ingetrokken bij iemand die ze toen nog niet kende en beiden een fikse rugzak. Wat verwacht je dan? Ze leven nog lang en gelukkig?
Ja ik weet het hoe harder hoe beter
Bedankt allemaal, ik hoopte een beetje van me af te kunnen schrijven maar dit is weer helemaal des Viva's.

Voor degenen die wel serieus gereageerd hebben, dank je wel. En zijn telefoon staat inmiddels weer aan want mijn berichten hebben blauwe vinkjes in plaats van één vinkje.
vanderattenbesnuffeld schreef:
15-02-2021 15:38
Bedankt allemaal, ik hoopte een beetje van me af te kunnen schrijven maar dit is weer helemaal des Viva's.

Voor degenen die wel serieus gereageerd hebben, dank je wel. En zijn telefoon staat inmiddels weer aan want mijn berichten hebben blauwe vinkjes in plaats van één vinkje.
Mooi zo!
Alle reacties Link kopieren

Maar TO, alle reacties zijn serieus. Het is gewoon een kutstreek om jou zo ongerust achter te laten. En als zijn telefoon aanstaat, kan hij verdorie ook even iets sturen. Ik word er plaatsvervangend kwaad van.
Life is short. Eat dessert first.

Wat fijn! Ik hoop dat je snel weer contact met hem kan krijgen.
Wat er verder ook gebeurt, schrijf je sowieso in bij de woningbouwvereniging. Het kan maar geregeld zijn. Je weet nooit wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.
Creativity is intelligence having fun
Thordïs schreef:
15-02-2021 15:35
Zeker niet. Maar loep to even: totaal niet stabiel en al op zoek naar een woning in 2019. Dan nu ingetrokken bij iemand die ze toen nog niet kende en beiden een fikse rugzak. Wat verwacht je dan? Ze leven nog lang en gelukkig?
Goh. Ik ken deze man sinds 2016, al hadden we toen nog geen relatie. Maar volgens jou kende ik hem in 2019 nog niet dus dat zal dan wel. Ik heb meer dan een half jaar bij hem gewoond voordat ik de huur van mijn eigen appartement op heb gezegd. Wie had kunnen voorspellen dat het daarna opeens vol bergafwaarts zou gaan?
Ja ik heb een rugzak maar ik heb hard gewerkt om mijn leven weer op orde te brengen. Deze man heeft ook een rugzak en heeft nog veel harder gewerkt om zijn leven weer op orde te brengen. Ik geloofde toch dat we het leuk met elkaar konden hebben en elkaar goed konden begrijpen, mede door onze rugzak.

Maar bedankt voor je bijdrage hoor

Van je af schrijven mag maar ik zou politie bellen en dit melden. Een man die depressief is en niet bereikbaar en vertrokken zou ik melden. En daarna de relatie verbreken en een normale kerel zoeken want met iemand die zomaar verdwijnt kun je geen relatie hebben, laat staan dat je daar afhankelijk van moet willen zijn
Kirby schreef:
15-02-2021 15:44
Wat er verder ook gebeurt, schrijf je sowieso in bij de woningbouwvereniging. Het kan maar geregeld zijn. Je weet nooit wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.
Ik sta al 12 jaar ingeschreven. Dat is zo goed als niks hier in de regio.
Heb je een berichtje gestuurd, TO
15-02-2021 15:48
Goh. Ik ken deze man sinds 2016, al hadden we toen nog geen relatie. Maar volgens jou kende ik hem in 2019 nog niet dus dat zal dan wel. Ik heb meer dan een half jaar bij hem gewoond voordat ik de huur van mijn eigen appartement op heb gezegd. Wie had kunnen voorspellen dat het daarna opeens vol bergafwaarts zou gaan?
Ja ik heb een rugzak maar ik heb hard gewerkt om mijn leven weer op orde te brengen. Deze man heeft ook een rugzak en heeft nog veel harder gewerkt om zijn leven weer op orde te brengen. Ik geloofde toch dat we het leuk met elkaar konden hebben en elkaar goed konden begrijpen, mede door onze rugzak.

Maar bedankt voor je bijdrage hoor
Jij hoeft jezelf niet te verantwoorden behalve over het feit dat wat je over je verdwenen vriend zegt nogal labiel overkomt. Daar kan ik verder niks aandoen, dat is wat je schrijft of je schrijfstijl.
Je hebt grote risico's genomen door bij een niet bepaald stabiel persoon in te trekken ondanks die enorme woningnood wat je zelf schrijft. De kans dat het allemaal goed zou aflopen is toch niet bepaald 100%?
Nog even los van wat er met hem niet goed gaat, gaat het met jou ook niet goed. Je stelt je zo afhankelijk van hem op door alles te begrijpen en goed te praten. Je hebt een groot hart en je bent heel lief voor hem. Maar wees ook lief voor jezelf! Zorg dat je onderdak hebt als hij je er uit zet. Je hebt geen poot om op te staan. Wijs niet naar de regio. Heb je werk? Is dat werk ook in een andere regio beschikbaar dan kun je ook van baan en regio wisselen. Is er iets qua onderverhuur? Kun je urgentie krijgen etc. Stel je minder afhankelijk op, want je bent nu dus voor je onderdak afhankelijk van een op zijn minst beschadigd persoon. Misschien blijft hij nog maanden weg, misschien staat hij morgen op de stoep en jij op straat. Waar woonde je voor je in trok?

En hoezo heb jij geen netwerk? Ouders, familie, collega's, vrienden.
MrsDuck schreef:
15-02-2021 16:03

En hoezo heb jij geen netwerk? Ouders, familie, collega's, vrienden.
Dat kan hè....
15-02-2021 15:29

Deze actie. Aan de ene kant ben ik woedend want zo ga je niet met je partner om. Aan de andere kant weet ik hoeveel tegenslag hij heeft gehad het laatste jaar. Het kan maar net de druppel zijn geweest waardoor hij het even niet meer ziet zitten.
Maar met deze info: heb je al hulp ingeschakeld? Behandelaar/beste vriend/familie van hem bellen, als vermist opgeven zoiets?

Zelfs als hij van plan is om te kamperen: erg lekker weer is het niet en door corona zijn allerlei voorzieningen gesloten.
Geef hem en jezelf tijd TO. Laat het even los. Hij heeft de katten mee, dus zit ergens veilig neem ik aan.
Wees lief voor jezelf en stuur niet steeds berichtjes.

Over een paar dagen ziet het er anders uit en kun je een betere beslissing nemen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Ik snap wel dat je nu helemaal geen grote beslissingen wil nemen. Je wil eerst weten dat hij ok is en dan wil je, eventueel na een adempauze wel weer in dialoog kunnen komen met hem, veronderstel ik.

Ik hoop dat je wat gerustgesteld bent, nu zijn telefoon weer aan staat en je weet dat hij jouw berichten heeft gelezen.

Als hij echt een depressie heeft, hoop ik dat hij goed geholpen wil worden.

Ik vind het ook wel rot voor je dat je (het gevoel hebt dat je?) geen netwerk hebt.
:hug:
Wat rot TO. Jullie hebben gisteren ruzie gehad dus dit zou zijn manier kunnen zijn om te zeggen dat het over is.
Als je je echt ongerust maakt zou ik hem een berichtje sturen dat hij moet laten weten dat hij oké is, of dat je anders hem bij de politie als vermist opgeeft.
Hopelijk hoor je snel wat van hem en kunnen jullie de boel uitpraten. Sterkte.
Helena_z schreef:
15-02-2021 15:10
Weet je ongeveer waar hij gaat kamperen? En hoe lang? Zijn echt àl zijn spullen verdwenen, of voor een paar dagen?

Misschien is hij er een paar dagen tussenuit gegaan om van alles weg te zijn & is hij in zijn impulsiviteit vergeten een briefje te leggen of is dit briefje ergens heen gewaaid? Heeft hij nu ook geen telefoonverbinding omdat hij in de natuur zit?
Ja joh.. En hij is ook toevallig meegenomen door aliens van de planeet zork. Zoveel toevallig kan niet. En al was het zo... is t toch een hork om zo te vertrekken.
Joh dit klinkt als een ver van mijn bed show dus kan niet zo veel zinnigs zeggen erover maar ik wens je veel sterkte toe!
Hopelijk gaat het over een paar dagen beter met jullie.
Ik zou proberen goed voor mezelf te zorgen en af te wachten. En schat je hem labiel in toch naar de politie gaan. Succes TO!
Je kunt neem ik aan zien of de kampeerspullen zijn verdwenen. Wie naar familie, vrienden of hotel gaat, neemt andere dingen mee dan wie gaat kamperen.

Heeft hij vervoer? Dat beperkt de mogelijkheden waar hij kan zijn. Als je in de randstad woont, zijn er geen eindeloze bossen of vlakten waar hij zich kan verstoppen, toch?

Heb jij vervoer? Kun je gaan zoeken? Wil je dat? Weet je waar hij vroeger kampeerde?
To, heb jij hulp bijv een spv of ga morgen na de huisarts.

Heeft je vriend jou de laatste tijd gevraagd om te vertrekken?
Denk je dat je vriend in de war is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO laat je niet gek maken door sommigen hier.

Ik kan me voorstellen dat je boos bent. En ook dat je niet zomaar de handdoek in de ring wil gooien als je partner door een moeilijke periode gaat.

Pas wel op jezelf :hug:

En waar is hij nu TO? Zit hij in stedelijk gebied of is hij ergens gaan kamperen zoals je eerder vermoedde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven