Singles unite, tweede editie 2021 deel 7 ❤

dinsdag 16 februari 2021 om 08:27

Iedereen is welkom om hier te kletsten!!
Gezellig onder het genot van een bakkie of een alcoholische versnapering kletsen met elkaar over alles wat met het single leven te maken heeft.
Wel of niet daten
Mensen die twijfelen
Mensen die vragen hebben
Wel of niet internet daten
Alles mag als het maar met respect is.

woensdag 17 februari 2021 om 18:24
Ik doe niet aan regels maar ik heb al veel geinitieeerd. Het is fijn als iemand ook uit zichzelf even contact zoekt.noumoe2019 schreef: ↑17-02-2021 18:19@julus; wat houdt je tegen om zelf even te bellen? Ik snap zelf die regels nl nooit zo. Wel leuk te lezen btw dat je weer gaat daten (euh wandelen...)
@la casa: jouw verhaal (deels) teruggelezen, best heel heftig met al die mixed emotions.

woensdag 17 februari 2021 om 18:28
Gisterochtend. Ook zelf geappt.
En maandagavond gebeld op zijn initiatief, en daarom sta ik er ook nog positief tegenover.
Maar ik mis wel een beetje de interesse als we contact hebben.

woensdag 17 februari 2021 om 18:30
Yup.
We shall see. En bij ieder gesprek krijg je meer beeld. Ook meegemaakt dat we na het bellen allebei minder interesse hadden. En dan haalde je de date niet eens meer.

woensdag 17 februari 2021 om 18:30
Ga je het afsluiten?noumoe2019 schreef: ↑17-02-2021 18:16Dank jullie voor de bevestiging, ik ben aan zet en moet eerlijk en duidelijk zijn.
woensdag 17 februari 2021 om 18:36
Hoi lacasaLaCasa schreef: ↑17-02-2021 11:27Even van mij afschrijven hoor. Weer door mijn ex benaderd, een heel bericht dat ze ons mist en verdriet heeft. Natuurlijk, dat heb ik ook nog wel eens. De relatie was namelijk erg leuk en klikte goed.
Echter zit ze nog steeds in woonruimte van familie, die haar eruit willen hebben. Ik wilde de eerste jaren niet samenwonen met vier kinderen. Dat standpunt verandert niet.
Ik voelde toen dat de liefde wel goed zat, maar dat ik ook haar (en dat van haar kinderen) woonruimte probleem moest oplossen. Van alles voorgesteld toen, om samen voor haar te kijken etc. Ik snap niet dat ze nog steeds niets gekocht of gehuurd heeft. Ik snap ook niet dat ze niet begrijpt dat ik niet maar zo een samengesteld gezin begin.
Frustratie komt toch weer terug merk ik.
Ik heb je topic destijds wel gevolgd maar nooit gereageerd.
Het werd vaker gezegd maar ik vind het ook sterk van je dat je je kinderen op 1 zet en hebt gezet.
Zo vaak lees ik dat mensen verliefd worden en hun kinderen daarin mee"slepen". Na een paar weken/maanden wordt de date al voorgesteld aan de kinderen, worden de kinderen bij het daten betrokken of moet er meteen worden samengewoond met kinderen van beide kanten.
Eigenlijk zou het doodnormaal moeten zijn dat kinderen op 1 staan en er vanuit hun belang wordt gedacht en gehandeld.
Zo jammer dat mensen zodra ze verliefd /verlust worden het vermogen verliezen om te kijken waar het kind het meest gebaat bij is.
Jouw ex kan of wil dat kennelijk niet. Dan kan er nog zoveel gevoel tussen jullie zijn en het zo goed voelen, verstandelijk gezien is 't eigenlijk allemaal niet zo goed.
Dit is een persoon met hele andere waarden en normen dan jij. Zij heeft haar prioriteiten bij hele andere dingen liggen dan jij.
Je kinderen zijn voor jou het belangrijkste in je leven (denk ik?). Misschien voor haar ook, maar hun belang staat niet bij haar voorop.
Zou je niet een relatie willen met iemand die verantwoordelijkheid en actie (onder)neemt voor zichzelf en voor haar kinderen? Waarmee je dezelfde waarden en normen deelt en die op dezelfde manier in 't leven staat als jij?
Ik weet niet of je nog wel eens in de verleiding komt om toch het weer eens met haar te proberen, maar misschien is het dan goed om hier weer bij stil te staan.
Zoals je destijds ook hebt gedaan.
Wat zouden veel kinderen rustiger en evenwichtiger opgroeien wanneer er naar de behoeften van het kind wordt gekeken.
Ik vind 't je sieren.

woensdag 17 februari 2021 om 18:44
Bedankt voor jullie reacties...
Het is zo leuk hoe en verassend hoe sommigen hierop reageren.
Wat ik fijn vind is van deze man is dat hij heel open erover is.
Hij geeft mij absoluut niet het gevoel dat hij in een slachtofferrol zit of zo.
Hij wil ook niet de eerste keer sex hebben of zo, wil mij gewoon leren kennen en kijken hoe dingen ontwikkelen. Hij heeft aangegeven om samen een heleboel dingen te ondernemen. Hier hou ik dus enorm van ....
Hij zegt FWB maar zijn intentie is toch om een relatie te hebben.
Ik probeer andersom ook te bekijken, bij mijn vorige date van 3 maanden heb ik mijzelf echt heel veel bloot gegeven betreft emoties etc omdat ik echt dacht dat het gevoel goed zat.
( niet dus achteraf)
Daar heb ik nu echt geen zin in , wil gewoon mijn verstand op 0 zetten en genieten van de aandacht die ik krijg en de leuke dingen die we samen kunnen doen.
Het is zo leuk hoe en verassend hoe sommigen hierop reageren.
Wat ik fijn vind is van deze man is dat hij heel open erover is.
Hij geeft mij absoluut niet het gevoel dat hij in een slachtofferrol zit of zo.
Hij wil ook niet de eerste keer sex hebben of zo, wil mij gewoon leren kennen en kijken hoe dingen ontwikkelen. Hij heeft aangegeven om samen een heleboel dingen te ondernemen. Hier hou ik dus enorm van ....
Hij zegt FWB maar zijn intentie is toch om een relatie te hebben.
Ik probeer andersom ook te bekijken, bij mijn vorige date van 3 maanden heb ik mijzelf echt heel veel bloot gegeven betreft emoties etc omdat ik echt dacht dat het gevoel goed zat.
( niet dus achteraf)
Daar heb ik nu echt geen zin in , wil gewoon mijn verstand op 0 zetten en genieten van de aandacht die ik krijg en de leuke dingen die we samen kunnen doen.
woensdag 17 februari 2021 om 18:45
Dank iedereen! Maar ik heb ook genoeg fouten gemaakt hoor: kinderen toch eerder voorgesteld dan ik wilde, verschillende keren mij toch van mijn stuk laten brengen, soms misschien niet duidelijk genoeg geweest. Bedwelmd in emotie doe je soms rare dingen. Gelukkig heb ik nooit onomkeerbare beslissingen genomen, omdat mijn onderbuik gevoel niet klopte.
woensdag 17 februari 2021 om 19:06

woensdag 17 februari 2021 om 19:14
Nee, ik het het helemaal losgelaten. Althans, gevoelsmatig nog niet helemaal, maar ik zoek niet meer actief naar een date, flirt of welke vorm dan ook van romantiek. In mijn ervaring komt het dan juist op mijn pad, en als dat nu ook zou gebeuren zou dat mooi zijn, maar als het niet zo is, dan is het niet zo. Het loslaten heeft me in ieder geval al per direct een leuk vriendschappelijk contact opgeleverd, wat voor mij een teken is dat ik de juiste weg bewandel.sjottelsplakje schreef: ↑17-02-2021 14:53Uiteindelijk is het ook wel fijn als er een dierbaar contact uit voortkomt. Maar je gaat dus niet meer online daten om het daten?

woensdag 17 februari 2021 om 19:31

woensdag 17 februari 2021 om 19:54
Haha, ik ben ook erg benieuwd.Julus schreef: ↑17-02-2021 19:31Ik kreeg net weer een afbeelding van een grappig artikel. Dit is zijn manier van communiceren geloof ik. Ik zou het ook wel willen hebben over hem als persoon, of mij. Wie wij zijn, wat we meemaken. Ik geloof dat we hierin wel verschillen. Maar misschien komt dat tijdens de wandeling nog.
woensdag 17 februari 2021 om 20:27
Julus schreef: ↑17-02-2021 19:31Ik kreeg net weer een afbeelding van een grappig artikel. Dit is zijn manier van communiceren geloof ik. Ik zou het ook wel willen hebben over hem als persoon, of mij. Wie wij zijn, wat we meemaken. Ik geloof dat we hierin wel verschillen. Maar misschien komt dat tijdens de wandeling nog.
Ik denk dat daar een wandeling veel beter voor geschikt is. Heb je ook de stem, gezicht en tonatie.
Hij houdt het op de app lekker luchtig. En je schreef nog dat hij geen apper.
Jullie hebben sinds jullie weer contact hebben paar keer gebeld en jullie hebben app contact.
Rustig aan Julus
julia_20 wijzigde dit bericht op 17-02-2021 21:22
20.06% gewijzigd

woensdag 17 februari 2021 om 20:35
@noumoe2019 maak dingen bespreekbaar anders krijg spijt en volg je gevoelens. Die hebben meestal aan het rechte eind .
@ Julus ik begrijp je punt betreft het contact onderhouden!
@ Limo76 leuk dat je toch de date hebt doorgezet. Soms moet je niet al te veel kijken naar de fotos. Gewoon mensen irl ontmoeten.
@ sjottelsplakje kan mij voorstellen dat je er niet klaar voor bent, maar wellicht gewoon ergens bij een datingapp inschrijven en beetje verkennen ?
@ Julus ik begrijp je punt betreft het contact onderhouden!
@ Limo76 leuk dat je toch de date hebt doorgezet. Soms moet je niet al te veel kijken naar de fotos. Gewoon mensen irl ontmoeten.
@ sjottelsplakje kan mij voorstellen dat je er niet klaar voor bent, maar wellicht gewoon ergens bij een datingapp inschrijven en beetje verkennen ?

donderdag 18 februari 2021 om 10:47
Gisteren ook gebeld. Hartstikke leuk, maar ik kom er wel achter dat hij zijn lat erg hoog heeft liggen. Als voorbeeld: hij vindt dat je veel dezelfde interesses moet hebben, want anders raak je elkaar kwijt. Ik vind dat je een aantal dingen met elkaar moet kunnen delen maar dat je ook ieder je eigen interesses kunt hebben. Ook wat dit betreft kijkt hij naar vorige relaties, terwijl hij toen in een andere situatie zat. Lastig te omschrijven wat ik bedoel omdat ik het niet tot in detail wil uitschrijven.
Ik begin te denken dat hij gelijk had de vorige keer, over of wij wel matchen.
Er zijn veel dingen die wel gelijk lopen en die heel erg belangrijk zijn. Maar dat heb ik met vrienden ook. Is zelfs noodzakelijk. Kijk op het leven, normen en waarden etc.
Ik heb het uitgesproken. Nog geen reactie gehad. Ben wel nieuwsgierig naar hem maar als we elkaar niet gaan zien lig ik er niet wakker van. Lekker relaxt.
Er zijn veel dingen die wel gelijk lopen en die heel erg belangrijk zijn. Maar dat heb ik met vrienden ook. Is zelfs noodzakelijk. Kijk op het leven, normen en waarden etc.
Ik heb het uitgesproken. Nog geen reactie gehad. Ben wel nieuwsgierig naar hem maar als we elkaar niet gaan zien lig ik er niet wakker van. Lekker relaxt.
donderdag 18 februari 2021 om 11:11
Dit vraag ik mij weleens af, ik heb zelf geen kinderen, maar wanneer stel je de kinderen voor?LaCasa schreef: ↑17-02-2021 18:45Dank iedereen! Maar ik heb ook genoeg fouten gemaakt hoor: kinderen toch eerder voorgesteld dan ik wilde, verschillende keren mij toch van mijn stuk laten brengen, soms misschien niet duidelijk genoeg geweest. Bedwelmd in emotie doe je soms rare dingen. Gelukkig heb ik nooit onomkeerbare beslissingen genomen, omdat mijn onderbuik gevoel niet klopte.
Ik hoor van collega's die ook tinderdates hebben dat sommige vrouwen de kinderen al binnen enkele weken voorstellen, ik zou dat heel raar vinden ( Oke, tenzij die kinderen 20ers zijn).
donderdag 18 februari 2021 om 11:14
Ik vind die eisenlijstjes van mensen echt heel lastig. Mijn inziens loopt een gesprek op de app en later op de telefoon of niet en vandaar uit spreek je af. Enige echte no go's zijn voor mij mensen die op Wilders of Baudet stemmen, maar dat is omdat je dan echt in je overtuigingen heel ver van elkaar af zit. Tenminste bij mij dan.Julus schreef: ↑18-02-2021 10:47Gisteren ook gebeld. Hartstikke leuk, maar ik kom er wel achter dat hij zijn lat erg hoog heeft liggen. Als voorbeeld: hij vindt dat je veel dezelfde interesses moet hebben, want anders raak je elkaar kwijt. Ik vind dat je een aantal dingen met elkaar moet kunnen delen maar dat je ook ieder je eigen interesses kunt hebben. Ook wat dit betreft kijkt hij naar vorige relaties, terwijl hij toen in een andere situatie zat. Lastig te omschrijven wat ik bedoel omdat ik het niet tot in detail wil uitschrijven.
Maar ik doe tijdens de eerste gesprekken ook niet specifiek vragen wat iemand verwacht, mijn ervaring is dat als je elkaar echt leuk vind, je daar wel een modus in vind.

donderdag 18 februari 2021 om 11:18
Nee precies. Het gesprek kwam er spontaan op, niet vanuit een specifieke vraag. En dan kom je dus vanzelf meer te weten over hoe iemand dingen ziet.
We hadden het nog niet echt over relaties gehad en nu wel. En dan ga je in je hoofd zitten bedenken of zijn visie een beetje aansluit op de mijne en of ik er aan wil en kan voldoen. Doet hij vast ook.
Maar we weten heel goed dat alles,valt of staat met chemie in het echt.
Hij is erg bang om zichzelf te verliezen, vanuit eerdere ervaring. Daarom zal hij nu extra alert zijn en minder concessies willen doen.
We hadden het nog niet echt over relaties gehad en nu wel. En dan ga je in je hoofd zitten bedenken of zijn visie een beetje aansluit op de mijne en of ik er aan wil en kan voldoen. Doet hij vast ook.
Hij is erg bang om zichzelf te verliezen, vanuit eerdere ervaring. Daarom zal hij nu extra alert zijn en minder concessies willen doen.
donderdag 18 februari 2021 om 13:19
Jullie twee dekken zich ieder voor zich alvast in voor de ontmoetingJulus schreef: ↑18-02-2021 11:18Nee precies. Het gesprek kwam er spontaan op, niet vanuit een specifieke vraag. En dan kom je dus vanzelf meer te weten over hoe iemand dingen ziet.

donderdag 18 februari 2021 om 15:22
@julus: uit mijn dategeval blijkt ook maar weer: lijstjes die matchen betekenen dus eigenlijk verdomd weinig. Mijn date is op papier alles wat ik me zou wensen, en toch is het hem niet. Het gaat er straks om welk gevoel hij jou geeft. Of je hem wilt aanraken. Die concessies doe je dan vanzelf, als je (jullie) het maar voelt(en) samen...