Ardennen camping met kinderen

19-02-2021 12:48 19 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben nu een uurtje aan het kijken voor campings in de Ardennen, maar ik kom er niet uit.

Wij zouden vorig jaar naar capfun L'hirondelle gaan. Camping waar ontzettend veel is te doen. Nu lees ik veel reacties over extreme drukte. En ik twijfel hierdoor heel erg. Vorig jaar hadden wij onze week kunnen omboeken naar een Nederlandse camping van Capfun. Het was de laatste week van de zomervakantie voor onze regio en heerlijk rustig.

Ik weet dat we in een lockdown zitten en de kans groot is dat het niet doorgaat.

Maar toch wil ik alvast kijken of ik ook een andere leuke camping kan vinden.

Weten jullie een Belgische camping in de Ardennen met :
Een buitenzwembad en glijbanen
Een leuke speeltuin
Evt riviertje om in te zwemmen

En een camping die leuke faciliteiten heeft voor de jongens (9&11).
Alle reacties Link kopieren
Ik ging als kind naar Camping Polleur. Destijds was dat met een heel eenvoudig buitenzwembad, ik zie dat er nu een waterglijbaan bij is. Een speeltuin is er ook en zo te lezen zijn er ook andere activiteiten - en er loopt een beekje/klein riviertje langs.

Ik heb er in elk geval goede herinneringen aan.

https://www.camping-ardennen.nl/
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
L'Hirondelle hoor ik vreselijke verhalen over, al is het volgens mij inmiddels wel onder nieuw management.

Camping Benelux in Roche en Ardenne moet wel goed zijn, heb ik van horen zeggen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Wij gaan naar La clusure. Geen glijbanen, wel animatie speciaal voor de leeftijd van je kinderen, beekje en buitenzwembad. Tot 14 dagen vooraf gratis annuleren.
Due-scimmie schreef:
19-02-2021 13:23
Wij gaan naar La clusure. Geen glijbanen, wel animatie speciaal voor de leeftijd van je kinderen, beekje en buitenzwembad. Tot 14 dagen vooraf gratis annuleren.
Leuke camping! Aantal jaren geleden geweest en hele leuke tijd gehad :)
Irregular_Choice schreef:
19-02-2021 13:29
Leuke camping! Aantal jaren geleden geweest en hele leuke tijd gehad :)
Leuk om te horen! Nog tips voor activiteiten in de omgeving?
Due-scimmie schreef:
19-02-2021 13:34
Moet ik even goed denken. We zijn toen in ieder geval naar de grotten van Han geweest, kan je met een treintje heen. Dinant, Durbuy en Bouillon (is een kasteel wat je kan bezoeken en waterfietsen op de rivier vond dochter helemaal leuk toen) zijn leuke plaatsen om te bezoeken. Op de site van de camping staan ook veel tips :) onze dochter was toen nog heel klein, dus wij zijn veel op de camping geweest toen.
Geen idee of alles open is natuurlijk, maar ik hoop voor jullie van wel!
Misschien omdat wij er een hele leuke groep mensen rondom ons hadden (dat is toeval) een een fantastisch leuk animatieteam, hebben wij er een hele leuke vakantie gehad! (6;5 jaar geleden; kinderen toen 4 en 6).
Wij zijn een paar jaar geleden op doorreis tijdens onze vakantie langs geweest bij vrienden, die op camping Nommerlayen in Luxemburg stonden. Niet aan een riviertje, maar wel een mooi zwembad en veel te doen. Direct achter de camping loop je zo een prachtig bos in; mijn man en ik hebben daar toen een flinke wandeling gemaakt. Onze kinderen vermaakten zich intussen met de kinderen van onze vrienden opperbest in het zwembad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Due-scimmie schreef:
19-02-2021 13:34
Ik heb voor vorig jaar toen een weekplanning gemaakt, ik kan even kijken ook voor tips.

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga even rondneuzen!

Ik zie al campings er tussen staan die ik nog niet ontdekt heb.
Irregular_Choice schreef:
19-02-2021 13:43
Moet ik even goed denken. We zijn toen in ieder geval naar de grotten van Han geweest, kan je met een treintje heen. Dinant, Durbuy en Bouillon (is een kasteel wat je kan bezoeken en waterfietsen op de rivier vond dochter helemaal leuk toen) zijn leuke plaatsen om te bezoeken. Op de site van de camping staan ook veel tips :) onze dochter was toen nog heel klein, dus wij zijn veel op de camping geweest toen.
Geen idee of alles open is natuurlijk, maar ik hoop voor jullie van wel!
Waterfietsen op de rivier klinkt ook leuk!
Ik had zelf hier op de lijst staan (omgeving L'hirondelle).

Grotten van Han
Boottocht dinant
Spoorwegfietsen
Durby (treintje en kanoën)
Namen
Watervallen coo (evt pretpark)

Namen (citadel, grote speeltuin op de top, citadel)
Durby (toeristentreintje, uitkijktoren)
Dinant (kabelbaan citadel, Charles de Gaulle brug)
LA Roche en ardenne (kasteel, treintje)

En ik vond iets over Spoorwegfietsen! Zag er heel leuk uit.

Als iemand trouwens nog leuke tips heeft in de omgeving van de ardennen,
ze zijn welkom🙂
Maechtje schreef:
19-02-2021 13:18
L'Hirondelle hoor ik vreselijke verhalen over, al is het volgens mij inmiddels wel onder nieuw management.

Camping Benelux in Roche en Ardenne moet wel goed zijn, heb ik van horen zeggen.
Ik wil de laatste weken in augustus. Ik zie dat de animatie tot de 16e is. Vorig jaar vonden ze het meedoen met de animatie geweldig!
Susan schreef:
19-02-2021 12:54
Ik ging als kind naar Camping Polleur. Destijds was dat met een heel eenvoudig buitenzwembad, ik zie dat er nu een waterglijbaan bij is. Een speeltuin is er ook en zo te lezen zijn er ook andere activiteiten - en er loopt een beekje/klein riviertje langs.

Ik heb er in elk geval goede herinneringen aan.

https://www.camping-ardennen.nl/
Ik ga deze even in mijn achterhoofd houden. Ik wil als het lukt ook een binnenzwembad erbij, maar die combi is volgens mij zeldzaam.
Due-scimmie schreef:
19-02-2021 13:23
Dat annuleren is heel fijn!
mardejo schreef:
19-02-2021 14:49
Misschien omdat wij er een hele leuke groep mensen rondom ons hadden (dat is toeval) een een fantastisch leuk animatieteam, hebben wij er een hele leuke vakantie gehad! (6;5 jaar geleden; kinderen toen 4 en 6).
Capfun bedoel je? Het ziet er echt fantastisch uit en mijn uitgezochte activiteiten passen er ook goed bij. Nadeel is dus (wat ik las) de extreme drukte, lange rijen bij de glijbanen en soms zit je heel ver van het zwembad af. In Nederland gingen de glijbanen op verschillende tijden dicht en na 5 minuten lopen (in de kou, was 17 graden gemiddeld en vaak regen), bleek dan de glijbanen dicht te zijn.
En dat kan daar ook, omdat we net buiten hoofdseizoen gaan. (2 laatste weken van augustus). Ik zou het zonde vinden als het dan allemaal dicht is en geen animatie. Maar de camping ziet er over het algemeen hip uit!
Als ik de voorgestelde campings zo zie denk ik dat België ook voornamelijk de kleine campings heeft. Ik ga er even over nadenken!
Ikkuz schreef:
19-02-2021 15:59
Dat annuleren is heel fijn!
Ja vonden wij ook een plus. Daarom oa daar geboekt en animatie voor de leeftijd rond negen en het redelijk betaalbare huisje met airco :-)
Laat maar, Ik bedoelde camping l'hirondelle in Frankrijk... Sorry, heel stom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven