Singles unite, tweede editie 2021 deel 7 ❤

dinsdag 16 februari 2021 om 08:27

Iedereen is welkom om hier te kletsten!!
Gezellig onder het genot van een bakkie of een alcoholische versnapering kletsen met elkaar over alles wat met het single leven te maken heeft.
Wel of niet daten
Mensen die twijfelen
Mensen die vragen hebben
Wel of niet internet daten
Alles mag als het maar met respect is.

zaterdag 20 februari 2021 om 10:00
Roos, wat een ontwikkeling. Mijn gedachte: of het is een test om te kijkem hoe graag jij echt wil..of hij is nogal labiel en zwalkt van links naar rechts. In beide gevallen denk ik dat je er niet echt heel blij van zult worden.
Jij moet hem soort van over de streep trekken, dat is toch niet leuk?
Tel daarbij op dat je pas na 5 maanden een date hebt en alsnog heeft hij die gisteren afgezegd. Ik gok op onzeker/labiel.
Dikke kans dat hij weer afzegt. Toch te eng, ofzo. Heb je er nog zin in? Deze man gaat je teleurstellen ben ik bang. Dat je denkt: heb ik hier zo lang mee gekletst?
Jij moet hem soort van over de streep trekken, dat is toch niet leuk?
Tel daarbij op dat je pas na 5 maanden een date hebt en alsnog heeft hij die gisteren afgezegd. Ik gok op onzeker/labiel.
Dikke kans dat hij weer afzegt. Toch te eng, ofzo. Heb je er nog zin in? Deze man gaat je teleurstellen ben ik bang. Dat je denkt: heb ik hier zo lang mee gekletst?
zaterdag 20 februari 2021 om 10:01
Goed punt ook denk ik la Casa. In deze tijd zijn er natuurlijk meer mensen eenzaam en verveeld. Normaal nog geen behoefte aan een relatie, en als dan puntje bij paaltje komt en een date in zicht komt haken ze toch af.
Al die extra ellende in relaties die we de laatste tijd lezen zou ook prima versterkt kunnen worden doordat mensen nu gewoon niet lekker in hun vel zitten. En dan gaan zoeken.
Ik meen wel gelezen te hebben dat de lockdown minder negatieve effecten had op relaties dan er gedacht werd. Dat is dan weer positief.
Al die extra ellende in relaties die we de laatste tijd lezen zou ook prima versterkt kunnen worden doordat mensen nu gewoon niet lekker in hun vel zitten. En dan gaan zoeken.
Ik meen wel gelezen te hebben dat de lockdown minder negatieve effecten had op relaties dan er gedacht werd. Dat is dan weer positief.

zaterdag 20 februari 2021 om 10:02
Wat heerlijk dat je lief je zo graag wil zien. Zo hoort dat. Lijkt me pittig om onregelmatig te werken. Geniet van je vrije dagen!Attraverso schreef: ↑20-02-2021 07:00Goeiemorgen iedereen!
Wat een week, door onregelmatig werken mijn bioritme helemaal verstoord, fb, 2 kranten en het forum al helemaal doorspit...lig te wachten tot het een fatsoenlijk uur is om op te staan. Lijkt wel of corona voor het eerst echt toeslaat in mijn regio.
Julus had nog zo gehoopt een post tegen te komen van jou dat hij in de loop van de dag toch nog een app had gestuurd...
Roos dat is heftig! Ik herken je ervaring deels, mannen zijn/waren (ben een stuk ouder dan jij, tot een jaar of 5 geleden viel het meer voor dan nu) vaak verbaasd dat ik met hen 'wil' daten (huidige date ook) maar ze haakten nooit af. Blijkbaar val ik dan toch nog net binnen een bepaalde grens.
Maar bij deze, jullie hebben al maanden contact lees ik, zal het toch meer aan hem liggen want in maanden niet tot een date komen, daar zit meer achter.
Mijn lief is een schat, wanneer het onmogelijk lijkt om elkaar te zien vind hij toch een manier, al is het maar voor heel eventjes...

zaterdag 20 februari 2021 om 10:02
Ik sluit me aan. Schreef dat ook al.LaCasa schreef: ↑20-02-2021 07:06Niet aan jullie zelf gaan twijfelen hoor!
Wat ik al eerder gezegd heb, ik denk dat veel mensen nu chatten of daten, omdat er weinig anders te doen is. Vervolgens kan je alleen een wandeldate of thuisafspraak doen. Veel te beperkt mijn inziens. De kans dat je nu iemand dat die niet alleen kan zijn is ook groter.
Je weet het allemaal toch niet, soms klikt het heel goed en komt de date er toch niet (reden: angst, de ander heeft een voorgaande relatie nog niet verwerkt, zit nog half in een relatie, of zoekt aandacht en zit nog in een relatie).
Ik date zelf het liefst in vrijheid (horeca ook open), dat je van cafe/terras naar café/terras kan lopen. Dat lukt nu niet. Ben nu ook niet aan het daten.
zaterdag 20 februari 2021 om 10:08
Algemene vraag

Te hoog gegrepen vind ik ook altijd een apart iets. Tenzij je ontzettend buiten je leeftijdscategorie oid wil gaan daten. Maar wat is te hoog gegrepen? Vooral als je blijkbaar al met elkaar in gesprek bent geraakt? Hoe bedenkt iemand dat de ander zogenaamd een categorie hoger valt? Niet bij elkaar passen, anders in het leven staan, allemaal prima. Maar verder zijn we allemaal gelijk hoor.

zaterdag 20 februari 2021 om 10:10
@ Vivi3338 fijn dat je het ook iets van herkent. Ik loop echt niet naast mijn schoenen en schreeuw ook niet om aandacht. Ik ben juist heel bescheiden en voorzichtig.
En velen verwachten dat gewoon niet.
@ Orbifolia je hebt inderdaad een heel goed punt. De manier waarop soms gecommuniceerd wordt is echt teleurstellend. Inderdaad ik heb ook meer respect voor iemand die zaken uitspreekt dan smoesjes.
@ alongwiththesunshine ik heb vanmorgen gelachen om je youtube link. Maar zo zit ik niet inelkaar en hopelijk straal ik dit ook niet uit:)
@ Mimosa80 begrijp je punt, maar ik als je niets doet dan gebeurt er ook niets. En daar horen teleurstellingen ook bij, en van alles wordt je sterker en krachtiger is mijn ervaring.
@ Antoon69 EENS ... “ je weet toch dat het beter is om lief te hebben en dat te verliezen dan nooit lief gehad te hebben ? “
@ Hogrider tuurlijk zal het ooit wel komen, alleen de weg ernaartoe is soms zo frustrerend, maar je moet nooit opgeven.
@ Attraverso bedankt voor je reactie . Inderdaad wel maanden contact maar tussendoor corona en ik heb een korte date met iemand anders gehad. Maar we hadden altijd wel contact vriendschappelijk en op een leuke manier ook.
Wat fijn dat jouw lief er voor je is .....
@ LaCasa ik begrijp je punt, maar als je niets doet gebeurd er helemaal niets.
Voor mij irl mensen ontmoeten werkt niet, omdat mannen mij alleen blijven aanstaren of ze gaan ervanuit dat ik al bezet ben.
Online heb ik meer vrijheid lijkt het en Like mannen ook, dan zijn ze verrast. Op deze manier kan ik uitzoeken of er een match is of niet.
En velen verwachten dat gewoon niet.
@ Orbifolia je hebt inderdaad een heel goed punt. De manier waarop soms gecommuniceerd wordt is echt teleurstellend. Inderdaad ik heb ook meer respect voor iemand die zaken uitspreekt dan smoesjes.
@ alongwiththesunshine ik heb vanmorgen gelachen om je youtube link. Maar zo zit ik niet inelkaar en hopelijk straal ik dit ook niet uit:)
@ Mimosa80 begrijp je punt, maar ik als je niets doet dan gebeurt er ook niets. En daar horen teleurstellingen ook bij, en van alles wordt je sterker en krachtiger is mijn ervaring.
@ Antoon69 EENS ... “ je weet toch dat het beter is om lief te hebben en dat te verliezen dan nooit lief gehad te hebben ? “
@ Hogrider tuurlijk zal het ooit wel komen, alleen de weg ernaartoe is soms zo frustrerend, maar je moet nooit opgeven.
@ Attraverso bedankt voor je reactie . Inderdaad wel maanden contact maar tussendoor corona en ik heb een korte date met iemand anders gehad. Maar we hadden altijd wel contact vriendschappelijk en op een leuke manier ook.
Wat fijn dat jouw lief er voor je is .....
@ LaCasa ik begrijp je punt, maar als je niets doet gebeurd er helemaal niets.
Voor mij irl mensen ontmoeten werkt niet, omdat mannen mij alleen blijven aanstaren of ze gaan ervanuit dat ik al bezet ben.
Online heb ik meer vrijheid lijkt het en Like mannen ook, dan zijn ze verrast. Op deze manier kan ik uitzoeken of er een match is of niet.
zaterdag 20 februari 2021 om 10:11
Waarom vind je dat raar, Mats? Juist als het steeds last minute misgaat en je oprecht interesse in iemand hebt, snap ik het dat je gefocust bent op je huidige match/contact. En daarbij hadden ze al 5 maanden lang contact.
Alhoewel ik dan weer niet goed begrijp waarom sommige mensen zo expliciet moeten benoemen dat ze goed in de markt liggen/eruit zien als een model/worden aangestaard als ze binnenwaggelen. Persoonlijk zou dat mij eerder weerhouden om verder te daten dan een daadwerkelijk knap uiterlijk.
Maar ik gun iedereen een gezond zelfbeeld voor de rest, en veel leuke, geïnteresseerde dates.
Alhoewel ik dan weer niet goed begrijp waarom sommige mensen zo expliciet moeten benoemen dat ze goed in de markt liggen/eruit zien als een model/worden aangestaard als ze binnenwaggelen. Persoonlijk zou dat mij eerder weerhouden om verder te daten dan een daadwerkelijk knap uiterlijk.
Maar ik gun iedereen een gezond zelfbeeld voor de rest, en veel leuke, geïnteresseerde dates.
wij slapen nooit.

zaterdag 20 februari 2021 om 10:31
@ Mats bedankt voor je reactie , ik communiceer gewoon heel eerlijk en oprecht. Als ik met iemand praat en ik heb er geen klik mee dan zeg ik het ook. Ik heb ook de ballen om ook NEE te zeggen.
En als ik bij iemand denk, je bent leuk dan doe ik echt mijn best om iemand te leren kennen.
Ik reageer altijd op berichtjes of ik bel altijd netjes terug.
@ Julus Ik snap je punt, maar ik heb uitgelegd wat ik ervan vond. Dan is het van mijn kant uitgesproken en zit ik niet met een rotgevoel.
Soms moet je het duidelijk formuleren bij de tegenpartij. Ook al wordt het straks niets, prima geen probleem. Maar dan is dit stukje afgesloten, uiteindelijk praat je wel ruim 5 maanden met iemand. Of je hebt een leuke vriendschap aan over.
@ Orbifolia ben helemaal met je eens . Wij zijn allemaal mensen en iedereen is gelijk. En zo sta ik er absoluut ook in.
@ Alongwiththesunshine ik wilde het juist niet expliciet benoemen, wat ik eerder aangaf. Ik zit zo helemaal niet inelkaar, maar dat ik deze feedback heel vaak krijg. En iedereen loopt tijdens het daten ergens tegenaan. Ik dus ook en ik weet dat dit een onderdeel ervan is en maak het bespreekbaar.
Uiteindelijk ben ik ook gewoon een mens. Die ook een leuke en gezonde relatie wil.
En als ik bij iemand denk, je bent leuk dan doe ik echt mijn best om iemand te leren kennen.
Ik reageer altijd op berichtjes of ik bel altijd netjes terug.
@ Julus Ik snap je punt, maar ik heb uitgelegd wat ik ervan vond. Dan is het van mijn kant uitgesproken en zit ik niet met een rotgevoel.
Soms moet je het duidelijk formuleren bij de tegenpartij. Ook al wordt het straks niets, prima geen probleem. Maar dan is dit stukje afgesloten, uiteindelijk praat je wel ruim 5 maanden met iemand. Of je hebt een leuke vriendschap aan over.
@ Orbifolia ben helemaal met je eens . Wij zijn allemaal mensen en iedereen is gelijk. En zo sta ik er absoluut ook in.
@ Alongwiththesunshine ik wilde het juist niet expliciet benoemen, wat ik eerder aangaf. Ik zit zo helemaal niet inelkaar, maar dat ik deze feedback heel vaak krijg. En iedereen loopt tijdens het daten ergens tegenaan. Ik dus ook en ik weet dat dit een onderdeel ervan is en maak het bespreekbaar.
Uiteindelijk ben ik ook gewoon een mens. Die ook een leuke en gezonde relatie wil.

zaterdag 20 februari 2021 om 10:34
Zeker! We hebben allemaal minder leuke trekjes dus in die zin draait het om hoe goed je bij elkaar past.Orbifolia schreef: ↑20-02-2021 10:08Algemene vraag![]()
Te hoog gegrepen vind ik ook altijd een apart iets. Tenzij je ontzettend buiten je leeftijdscategorie oid wil gaan daten. Maar wat is te hoog gegrepen? Vooral als je blijkbaar al met elkaar in gesprek bent geraakt? Hoe bedenkt iemand dat de ander zogenaamd een categorie hoger valt? Niet bij elkaar passen, anders in het leven staan, allemaal prima. Maar verder zijn we allemaal gelijk hoor.

zaterdag 20 februari 2021 om 10:47
Toch zijn er altijd wel types die meer te ''kiezen'' hebben dan anderen. Hoog/laag is denk ik niet de juiste uitleg, er zijn dan wel vaker gevallen waarbij de ''bereikbare'' wel bereikbaar is voor de onbereikbare, maar niet vice versa zeg maar.Orbifolia schreef: ↑20-02-2021 10:08Algemene vraag![]()
Grr ik baal echt van mezelf. Inmiddels uitgegroeid tot de eeuwige vrijgezel. Ik wil graag een relatie en fantaseer er ook graag over soms (met wie, en hoe dat er dan uit zou zijn). Ik vind het dan vooral leuk als het vaag en niet-concreet is, maar zodra het concreet dreigt te worden krijg ik het benauwd. Ik heb echt al jaren niet echt meer iemand toegelaten in mijn persoonlijke cirkel. Bij een vriend een drankje doen, etentje met. wat vrienden of familie ; hartstikke leuk allemaal. En dan durf ik me ook echt wel kwetsbaar op te stellen. Maar als het gaat om daten, dan klap ik gewoon dicht. Niet eens qua praten, maar qua uberhaupt al gaan of tot dat punt komen.
Ik heb het ''geluk'' dat ik in de afgelopen tijd een paar vrouwen heb gehad die met mij wilden afspreken, maar het enige waar ik mee bezig ben is om me dan maar in godsnaam in allerlei bochten te wringen zodat het maar niet tot dat punt komt dat de ander vraagt ''zullen we een keer samen gaan wandelen / picknicken / wat dan ook'', want ik vind dat gewoon dood eng.
anoniem_64afa34a434dc wijzigde dit bericht op 20-02-2021 10:49
14.17% gewijzigd

zaterdag 20 februari 2021 om 10:49
Precies je hebt het heel goed beschreven, en tuurlijk weet ik dat het anders kan lopen. En daar ben ik ook bewust van. Maar dan zal daar altijd eerlijk naar mijn date toe communiceren.
En niet de houding nemen van mijn vorige date dat ik volkomen ben genegeerd na 3 maanden samen zijn.
Maar Julus heeft jouw date jouw geappt dan dat hij niet meet wilt daten ? Heb ik iets gemist ?
zaterdag 20 februari 2021 om 10:53
zaterdag 20 februari 2021 om 10:57

zaterdag 20 februari 2021 om 11:02
Attraverso schreef: ↑20-02-2021 10:53Roos ik heb op dit forum iets heel belangrijk geleerd: graag of niet.
Bij mij kon hij de boom in hoor, ik zou er geen zin meer in hebben.
Orbi in de ideale wereld zouden we allemaal gelijk moeten zijn maar intussen weten we allemaal dat het in de realiteit niet zo eenvoudig is, toch?
Klopt, graag of niet ..
maar ik heb hem ook niet gepusht of anders. Ik heb gewoon mijn mening gezegd en het gesprek beëindigd.
Hij kon er ook voor kiezen om niet te appen en dat had ik ook prima gevonden.
En eens, de ideale wereld ... in de werkelijkheid is het toch anders .
zaterdag 20 februari 2021 om 11:09
Maar je hebt de beslissing helemaal bij hem gelegd.roosroosje schreef: ↑20-02-2021 11:02Klopt, graag of niet ..
maar ik heb hem ook niet gepusht of anders. Ik heb gewoon mijn mening gezegd en het gesprek beëindigd.
Hij kon er ook voor kiezen om niet te appen en dat had ik ook prima gevonden.
En eens, de ideale wereld ... in de werkelijkheid is het toch anders .
zaterdag 20 februari 2021 om 11:10
wat een rare vent, en ook nog zeggen dat hij je zondag gewoon gaat zien...roosroosje schreef: ↑20-02-2021 09:49Goedemorgen,
De zon schijnt gelukkig....
Zoals ik eerder schreef, mijn date wilde mij dus morgen niet meer zien.
Ik heb hem geappt met een hele simpele mededeling :
“ mocht je in de toekomst iemand “Liken” en je hebt allebei een klik bedenk goed dat beide partijen hier tijd en energie in steken.
Ik ben altijd oprecht en eerlijk geweest naar je, en anders zou ik niet ruim 5 maanden met je in contact blijven.
Heb hem succes gewenst en verzocht om mijn nummer te wissen.
Nou mensen ....werd vanmorgen wakker met het volgende berichtje
“ Je hebt gelijk Roos, je bent altijd heel eerlijk geweest in je communicatie en daarom vind ik je zo leuk dus ik ga je zondag gewoon zien”.
Dus dit zijn de laatste ontwikkelingen.... ik ga het pas geloven als ik mijn date daadwerkelijk ga zien.
die houdt je finaal voor de gek of heeft stevige issues.
wij slapen nooit.
zaterdag 20 februari 2021 om 11:19
Het ging mij ook om die feedback die je uitgebreid wil benoemen. Dat vind ik toch een beetje in strijd met "ik ben ook maar een mens" en "bescheidenheid". Niet stom bedoeld voor de rest. Maar dat ben ik, ik hou zelf totaal niet van pitchen.roosroosje schreef: ↑20-02-2021 10:31
Ik hoop dat je date doorgaat/ leuk wordt!
wij slapen nooit.
zaterdag 20 februari 2021 om 11:22
@ Roos, weet je heel zeker dat je deze man wil ontmoeten? Ik kan me voorstellen dat vijf maanden appen met iemand het idee van een band schept, maar in zo’n lange tijd dicht je iemand soms ook eigenschappen toe...
Als ik dan lees dat je gisteren ook hebt zitten huilen, dan zie ik een lief en heel kwetsbaar iemand.
Als ik dan lees dat je gisteren ook hebt zitten huilen, dan zie ik een lief en heel kwetsbaar iemand.
zaterdag 20 februari 2021 om 11:24
Attraverso schreef: ↑20-02-2021 10:53Roos ik heb op dit forum iets heel belangrijk geleerd: graag of niet.
Bij mij kon hij de boom in hoor, ik zou er geen zin meer in hebben.
Orbi in de ideale wereld zouden we allemaal gelijk moeten zijn maar intussen weten we allemaal dat het in de realiteit niet zo eenvoudig is, toch?
Verstandelijk ja, eerste reactie
Maar ik begrijp Roos ook. Als je al 5 mnd contact hebt.
Andere kant volg ik dan het weer niet. Of ik heb wat gemist.
Met de andere persoon had je contact van augustus tot vorige week en was je 3 maanden samen toch.
Dus tijdens die 3 maanden had je ook contact met deze meneer.
Wist hij van die "relatie" ?
En is dat ook een deel van de aarzeling van zijn kant?