Online daten

13-02-2021 21:20 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele weken heb ik contact met een man via online dating. Ik kan wel wat advies gebruiken want ik heb geen ervaring hiermee.

Ik heb wel een klik met hem en we chatten bijna elke dag. Hij gaf al best snel aan dat hij wilde appen. Ik heb mijn nr niet gegeven. Ook wilde hij al best snel afspreken. Dat is ook nog niet gebeurd omdat ik dat best spannend vind.

Hij zegt van de ene kant lieve dingen tegen me. Bv dat hij alleen online is om te kijken of ik er ben. Ook dat hij me lief vindt. Ik heb een beetje het beeld van hem dat hij altijd erg gericht is geweest op spullen/materialistische dingen maar nu tot conclusie komt dat geluk ook in andere dingen zit. Hij wil heel graag een fijne relatie.

Hij zegt dat hij met mij een goede klik heeft en het meeste praat. Dat hij 1 ander contact heeft maar dat loopt beetje stroef.
Ook vertelt hij mij dat hij onzeker is over bepaalde dingen van zichzelf.

Toch heb ik mijn twijfels. Hij vertelt veel over zichzelf. Maar bij mij vraagt hij niet echt door. Alleen of ik hoop dat we elkaar ooit ontmoeten en het zou klikken in het echt zoals nu. Of hoeveel relaties ik heb gehad.
Ook vroeg hij eens wat ik aan het doen was toen ik niet meteen antwoordde.
Of hij vroeg eens of ik ander contact heb waar ik meer mee heb.
Dit zijn 2 dingen die ik eigenlijk niet zo oké vind.

Sinds kort sluit hij berichtjes af met een x. Ook vraagt hij of ik van knuffelen hou in een relatie.

Van de andere kant vind ik het kletsen wel weer gezellig.

Ik weet alleen niet zo goed hoe je kan weten dat iemand echt goede bedoelingen heeft. Misschien wil hij alleen seks maar dat idee heb ik ook niet.
Enkele weken contact en nog steeds niet afgesproken voor een coffee to go? Ik was allang afgehaakt.

Ipv allerlei google diagnoses op te zoeken, ga die man gewoon ontmoeten, dan weet je precies of hij wel of niet leuk is.
Jillian80 schreef:
14-02-2021 19:22
Ja zo'n gevoel heb ik ook. Hij vroeg ook of ik gelovig ben. Ik denk nu ivm seks voor huwelijk. Maar hij gaf een andere reden op.

Van de andere kant kan hij wel ook echt lieve dingen zeggen.
Ik moet zeggen, dat vind ik geen rode vlag. Ik zou dat ook wel van te voren willen weten, puur omdat ik juist niet gelovig ben. Het kan zijn dat je iets gezegd hebt waardoor hij kan denken dat jij dat wel bent. (En geen seks voor het huwelijk, dat lijkt mij niet heel normaal meer.)

Maar waarom spreek je niet op een neutrale plek af voor een koffie to go en een wandeling. Heeft het zin om een eeuwigheid te appen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben al vaak gevraagd voor coffee to go. Ik hou het zelf af. Het is meer bewonderenswaardig dat hij nog niet is afgehaakt.

Misschien moet ik het toch gewoon doen.
Boomklevertje schreef:
21-02-2021 07:42
Ik ga die man waar ik mee app wrs ontmoeten! Weet nog niet 100% zeker maar denk het wel. Ik hoop ook dat het geen creep is haha!
Spannend! Laat je weten hoe het was?
Jillian80 schreef:
22-02-2021 13:21
Ik ben al vaak gevraagd voor coffee to go. Ik hou het zelf af. Het is meer bewonderenswaardig dat hij nog niet is afgehaakt.

Misschien moet ik het toch gewoon doen.
Waarom houd je het dan zo af? Als je geen interesse hebt, is het wel zo eerlijk om het gewoon te zeggen ipv hem aan het lijntje te houden. Of ben je zo iemand die vindt dat een man veel moeite moet doen voor hij met je uit mag?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
22-02-2021 13:23
Waarom houd je het dan zo af? Als je geen interesse hebt, is het wel zo eerlijk om het gewoon te zeggen ipv hem aan het lijntje te houden. Of ben je zo iemand die vindt dat een man veel moeite moet doen voor hij met je uit mag?
Nee, ik vind hem eigenlijk heel erg leuk. Ik ben beetje bang dat het creep/stalker is. Je weet nooit.
Niet lullig bedoeld hoor, maar je komt een beetje krampachtig over. Als je bij iedereen al bang bent of het misschien een stalker is, is online daten misschien niet jouw ding?
De meeste mensen deugen.
Jillian80 schreef:
22-02-2021 13:34
Nee, ik vind hem eigenlijk heel erg leuk. Ik ben beetje bang dat het creep/stalker is. Je weet nooit.
Maar zit je in een impasse. Je weet niet of hij een engerd is, maar je bent ook niet bereid om het uit te zoeken door af te spreken. Dat is ook iemand aan een lijntje houden!

Als er voor jou teveel rode vlaggen zijn in de richting van engerd, dan zou ik het gewoon afkappen.
Als je er geen goed gevoel bij hem hebt, ook al zie je geen rode vlaggen, dan zou ik het afkappen.
Als er geen rode vlaggen zijn en het gevoel is goed, maar je durft het niet aan, dan zou ik het afkappen.

Het voordeel van afspreken is dat je beter weet of iemand echt een beetje lijkt op wie jij denkt dat hij is. Zonder dat je misschien een beeld hebt geschetst, waar hij totaal niet op lijkt. Misschien praat hij heel raar of vind je hem in het echt super onaantrekkelijk. Dan ga je na één koffie weer weg.

Als je huiverig bent dat hij je blijft bellen/appen/smsen, neem een tweede simkaart die je enkel gebruikt voor het online daten. Spreek met een vriendin af dat ze je 15 minuten in de afspraak even belt, zodat je een excuus hebt om weg te gaan als je bang bent dit niet zomaar te durven zeggen. Ga wandelen op een neutrale plek.

Maar echt, doe iets aan de situatie!
Jillian80 schreef:
15-02-2021 16:21
Zou het een narcist zijn anders?
Als je dat denkt door wat je hier tikt is dan heb je echt geen idee wat een narcist is.

Zulke termen moet je niet zo licht gebruiken.
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 15:13
Als je dat denkt door wat je hier tikt is dan heb je echt geen idee wat een narcist is.

Zulke termen moet je niet zo licht gebruiken.

Mode woord van nu.

Alles wat afwijkt qua gedrag is een autist of narcistisch tegenwoordig.

🙄
Jillian80 schreef:
Ja 100%. Maar dat zijn bijna alle mannen dus als het een lieve narcist is, zou ik zeker doorgaan, het klinkt voor jullie allebei superleuk
Ik zou afspreken voor een coffee2go ergens in het centrum. Is hij/zij niet je type ben je er na een wandeling weee van af...
Jillian80 schreef:
Ja joh. Tuurlijk! :facepalm:

Ik lees alleen maar dat hij heel hard z'n best doet om met jou een gesprek te voeren. Een digitaal gesprek is altijd lastig en veel houteriger dan in het echt. De truc is om daar doorheen te kijken en niet te lang te wachten met bellen of afspreken. Waarom doe je daar zo krampachtig over?
Boomklevertje schreef:
22-02-2021 14:51
De meeste mensen deugen.
In het algemeen wel, maar ik zou m'n hand niet in het vuur durven steken dat dit ook geldt voor de groep mannen die via online dating hun volgende neukertje probeert te vinden.
Cherim0ya schreef:
22-02-2021 15:56
In het algemeen wel, maar ik zou m'n hand niet in het vuur durven steken dat dit ook geldt voor de groep mannen die via online dating hun volgende neukertje probeert te vinden.
Daar ben je als geneukte dan toch ook zelf bij? :sarcastic:
Tadderak30 schreef:
22-02-2021 15:59
Daar ben je als geneukte dan toch ook zelf bij? :sarcastic:
Het hoeft niet tot neuken te komen. Maar als je denkt dat je je prins op het witte paard online aan het vinden bent en het blijkt dat zijn mooie praatjes vooral bedoeld zijn om jou in bed te praten, dan kan het toch tegenvallen ;)
Cherim0ya schreef:
22-02-2021 16:04
Het hoeft niet tot neuken te komen. Maar als je denkt dat je je prins op het witte paard online aan het vinden bent en het blijkt dat zijn mooie praatjes vooral bedoeld zijn om jou in bed te praten, dan kan het toch tegenvallen ;)
Maar daar kom je toch alleen achter door ook daadwerkelijk een date te hebben? De meneer in deze kwestie heeft al een diagnose voordat hij überhaupt ooit gezien is.
Tadderak30 schreef:
22-02-2021 16:08
Maar daar kom je toch alleen achter door ook daadwerkelijk een date te hebben? De meneer in deze kwestie heeft al een diagnose voordat hij überhaupt ooit gezien is.
Dat ben ik met je eens.
Als je denkt dat het niet goed zit, moet je kappen met het contact.
Als je denkt dat het wel goed zit, moet je een date hebben.
Meer smaken zijn er niet.

En die diagnose slaat natuurlijk helemaal nergens op. Heel irritant hoe mensen zonder enige kennis van zaken denken dat ze etiketjes op mensen kunnen plakken.
Tadderak30 schreef:
22-02-2021 15:49
Ja joh. Tuurlijk! :facepalm:

Ik lees alleen maar dat hij heel hard z'n best doet om met jou een gesprek te voeren. Een digitaal gesprek is altijd lastig en veel houteriger dan in het echt. De truc is om daar doorheen te kijken en niet te lang te wachten met bellen of afspreken. Waarom doe je daar zo krampachtig over?
Je hebt gelijk, dat realiseer ik me ook. Menig ander was allang afgehaakt.
Cherim0ya schreef:
22-02-2021 16:14
Dat ben ik met je eens.
Als je denkt dat het niet goed zit, moet je kappen met het contact.
Als je denkt dat het wel goed zit, moet je een date hebben.
Meer smaken zijn er niet.

En die diagnose slaat natuurlijk helemaal nergens op. Heel irritant hoe mensen zonder enige kennis van zaken denken dat ze etiketjes op mensen kunnen plakken.
Je hebt helemaal gelijk.
Als hij je blijft appen nadat jij er klaar mee bent, blokkeer je hem en klaar.
Wat is daar eng aan?

En wat is een creep? Iemand die raar doet? Dan ga je naar huis en klaar.

Ik snap niet wat het probleem is?
Ik heb veel gedate maar nog nooit echt hele rare mannen ontmoet. Hooguit vond ik ze niks en dan ga je na 10 min naar huis.

Hij heeft je adres niet. Alleen je telefoonnummer en jij kunt hem gewoon volledig blokkeren.
Ik kom er nog even op terug.

Ondertussen praat ik al lang met die man. Hij komt aardig op mij over. Maar af en toe wat dingen waar ik mijn bedenkingen bij heb. Zoals dat hij af en toe dingen dubbel vraagt. Hij weet niet meer dat hij dat al gevraagd heeft.

Ik vroeg hem iets en hij gaf eigenlijk een heel vrouw onvriendelijk antwoord. Hij zei meteen dat het een grap was.

Ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Hoe weet je nu of iemand eigenlijk alleen maar uit is op een keertje seks? Lijkt mij dat je dan niet weken gaat zitten appen/chatten. Dan haak je wel eerder af.
Jillian80 schreef:
01-03-2021 16:20

Ondertussen praat ik al lang met die man. Hij komt aardig op mij over. Maar af en toe wat dingen waar ik mijn bedenkingen bij heb. Zoals dat hij af en toe dingen dubbel vraagt. Hij weet niet meer dat hij dat al gevraagd heeft.

Ik vroeg hem iets en hij gaf eigenlijk een heel vrouw onvriendelijk antwoord. Hij zei meteen dat het een grap was.

Ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Hoe weet je nu of iemand eigenlijk alleen maar uit is op een keertje seks? Lijkt mij dat je dan niet weken gaat zitten appen/chatten. Dan haak je wel eerder af.

Dat lijkt me voldoende om het niet te doen? Of is het de laatste man op aarde?
Jillian80 schreef:
01-03-2021 16:20

Eigenlijk vind je wat hij doet en zegt niks maar je bent toch benieuwd wat zijn intenties zijn omdat hij je blijft appen? Wat wil je zelf nou eigenlijk? Ga afspreken of niet, veel meer smaken zijn er niet lijkt me...Of het is me niet duidelijk welk doemscenario je nou eigenlijk bang voor bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven