Vriendin is vreemdgegaan, relatietherapie en hoe verder?

19-02-2021 21:10 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
........
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2021 09:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.61% gewijzigd
Boogschutter10 schreef:
22-02-2021 14:11
TO, wellicht ben je niet zo bekend op dit forum. Zou de situatie andersom zijn nl. 'man bedondert vrouw' dan zouden de reacties ongekend fel zijn in de zin van natuurlijk direkt uitmaken en een harde schop na, 'dat pik je toch niet?!' etc. Niks geen relativering of wat dan ook.

Voor een vergelijking, zie relaties/mijn-man-blijkt-online-vreemd- ... #p32547147 En dit topic gaat dan nog alleen maar over online vreemdgaan.

Doe er je voordeel mee en vaar op je eigen kompas.
Dat is geen eerlijke vergelijking en heeft in mijn ogen niet zo veel met man versus vrouw te maken. In dít topic is het overduidelijk dat de to grote steken heeft laten vallen in zijn relatie. Daar zijn de reacties dan ook op gebaseerd. Dat is in dat andere topic gewoon een andere situatie.
Liebeskind² schreef:
22-02-2021 14:23
Ik heb ervaring met het geheel en ik val enorm over het feit dat je bent gaan janken bij de schoonouders. Ik vind dat zo not-done om het rond te bazuinen.
Helemaal mee eens! Ik zeg altijd wat tussen onze 4 muren speelt blijft tussen deze 4 muren. En mocht je dan toch uitelkaar zijn. Waar 2 vechten hebben 2 schuld.
Alles gebeurd met een reden
JvD94 schreef:
22-02-2021 14:02
Ik klink hier misschien als een slappe vaatdoek, maar deze gevoelens probeer ik voor mij te houden... Ik probeer thuis er geen aandacht aan te geven, ik ga er anders echt aan onderdoor!

Ik ben nog jong: 26 jaar, dus er is voldoende ruimte om nog liefde te vinden buiten deze relatie...
Enige nadeel is dat de meeste rond mijn leeftijd een kinderwens hebben, een tweede kinderwens van een ander heb ik niet echt... ik vind het moeilijk!

Geen idee hoe andere hiermee omgaan? Bang dat ook deze relatie weer op niks uitloopt en ik dan weer mijn toekomstige zoon of dochter teleurstel...

Ik ben enorm benieuwd wat er allemaal tijdens therapie gezegd word, en of mijn vriendin open en eerlijk kan wezen.
Kijk als je nu al zo negatief denkt zal het ook niet positiever worden.
JvD94 schreef:
22-02-2021 13:52
Het grootste probleem is dat ze echt teveel druk ervaart en hierdoor mij niet meer kan zien als partner maar als een broer welke geen ene @&€@“! doet.

Ik kan echt niet meer dan mijn best doen en verantwoording nemen voor de puinzooi waarin wij beland zijn.
Straks ziet ze je als een broer die wel veel klusjes doet.

Jij gaat dus door het stof voor haar vreemdgaan. Dan is het toch niet vreemd dat ze jou niet serieus neemt en aantrekkelijk vindt?
mntjee schreef:
22-02-2021 15:25
Helemaal mee eens! Ik zeg altijd wat tussen onze 4 muren speelt blijft tussen deze 4 muren. En mocht je dan toch uitelkaar zijn. Waar 2 vechten hebben 2 schuld.
In dit soort tijden heb je juist steun vanuit je omgeving nodig. Mensen met een - relatief - neutrale blik. Waarom zou het zo’n taboe moeten zijn, waardoor veel mensen met dit soort problemen (die heel vaak voorkomen!) gigantisch vereenzamen.
Dat gezegd hebbende: het is goed dat je je eigen aandeel ziet TO, maar je mag best wat meer op je strepen gaan staan. Ik wil het hier niet over schuld (en slachtofferschap) gaan hebben, maar ze mag best voelen wat ze heeft aangericht. Het hoeft niet alleen maar vanuit jou te komen.
Ookmaareenmening schreef:
22-02-2021 16:09
In dit soort tijden heb je juist steun vanuit je omgeving nodig. Mensen met een - relatief - neutrale blik. Waarom zou het zo’n taboe moeten zijn, waardoor veel mensen met dit soort problemen (die heel vaak voorkomen!) gigantisch vereenzamen.
Ben ik helemaal met je eens! Daarom is zo’n forum als dit handig
Ik lees hier veel negativiteit, maar ik moet juist zeggen dat ik wel onder de indruk ben van TO.

Hij beseft dat hij zelf ook een groot aandeel heeft in deze relatiecrisis en dat niet aan zij moet veranderen, maar hij ook.
Beetje kut dat er eerst een abortus en minnaar voor nodig was: maar hij beseft nu ineens heel hard dat hij zijn relatie niet kwijt wil.

Hij geeft heel duidelijk aan ervoor te willen vechten en niet het gezin op te willen breken.

Ga lekker veel met je zoontje doen TO: hij gaat vanzelf ook echt naar jou toetrekken. Zeker als jij niet meer de botte hork bent, maar een mens die meedraait in het gezin.
Praat veel en probeer het.

Uit elkaar gaan kan altijd nog.
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:20
99.03% gewijzigd
......
98.31% gewijzigd
......
98.12% gewijzigd
......
99.13% gewijzigd
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:21
98.67% gewijzigd
.....
98.93% gewijzigd
Je gaat enorm door het stof.
Logisch dat ze even blij is, ze weet nu dat ze echt met alles wegkomt.

Waarom hou je je bezig met iemand die er totaal niet toe doet?
Blankepit schreef:
22-02-2021 21:03
Je gaat enorm door het stof.
Logisch dat ze even blij is, ze weet nu dat ze echt met alles wegkomt.

Waarom hou je je bezig met iemand die er totaal niet toe doet?
Hij houdt van haar en ze hebben samen een kind. Lijkt mij genoeg om te proberen er iets van te maken. TO: pas wel op dat je niet te veel gaat pleasen. Het is niet jouw schuld.
Houd je van haar of van het leven wat jullie samen hebben?

Houdt zij van jou of van het leven wat jullie hebben?

Wat maakt dat jullie bij elkaar willen blijven, op jullie zoon na?

Dit hoef je niet te beantwoorden, maar denk er eens over na.
Wie wat wil die moet wat.
......
98.84% gewijzigd
Yolo666 schreef:
19-02-2021 21:47
Lastig, ik kan wel begrijpen dat jouw vriendin zich niet gesteund, geliefd, enz voelde. Maar dat geeft geen recht om 10 keer over de schreef te gaan.

Wel goed dat je jou eigen tekortkomingen van de afgelopen 2 jaar inziet.
Zij heeft zich als kutwijf gedragen. Maar als hun relatie werkelijk zo zat, dat zij de enige was die investeerde in het huwelijk, hun huis, hun kind, en er nog een grote kleuter bij had, kan ik me voorstellen dat je je huwelijkse trouw ook niet meer serieus neemt. Verdiep je eens in de derde shift. Volwassenen met kinderen hebben een derde shift, waarvan vaak alleen een vrouw zich hiervan bewust is. Soms schijn je als vrouw al dankbaar te mogen zijn als je man af en toe de stofzuiger erbij pakt. Maar dat is helemaal niet waar het runnen van een gezin op neerkomt. https://www.mamabaas.be/content/waarom- ... uk-ervaren

Jullie hebben allebei een puinhoop gemaakt van jullie relatie. De enige manier om hier -hopelijk voor jullie- uit te komen is samen met de billen bloot en 200% commitment van allebei om hieraan te werken. Een dagje de was doen en haar pamperen is natuurlijk niks. Jij zal een complete mentaliteitsshift moeten maken en beseffen dat je vrouw alleen aandacht geven op het moment dat ze er bijna vandoor is, natuurlijk rijkelijk laat is. En je vrouw had fatsoenlijk jullie relatie moeten beeindigen en dan pas bij een andere man in bed moeten stappen.
Maar als jullie echt allebei willen en jullie kunnen vertrouwen hebben in elkaar dat jullie keihard samen willen werken, dan is er misschien nog wel toekomst.
JvD94 schreef:
23-02-2021 10:41
Ze geeft al aan dat niet alles gedaan hoeft te worden, zij ziet ook wel in dat ze grove fouten heeft gemaakt.

Ik wilde vanochtend nog even de vaatwasser uitruimen voor ik naar mijn werk ging, ze zei gelijk dat hoeft niet... Maar normaal doe jij dat wel terwijl er eigenlijk geen tijd voor is.

Ze zei het enige wat ik wilde is dat je diverse dingen oppakt en waar nodig helpt, je hoeft niet alles te doen... Ik wil alleen niet het gevoel krijgen dat ik alles doe.
Is het niet vrij naïef om te denken dat de oorzaak van het vreemdgegaan van je partner komt doordat jij niet genoeg klusjes hebt gedaan?
Heeft ze duidelijk gemaakt bij hoeveel klusjes de grens ligt dat ze weer vreemd gaat?
diyer schreef:
23-02-2021 10:50
Zij heeft zich als kutwijf gedragen. Maar als hun relatie werkelijk zo zat, dat zij de enige was die investeerde in het huwelijk, hun huis, hun kind, en er nog een grote kleuter bij had, kan ik me voorstellen dat je je huwelijkse trouw ook niet meer serieus neemt. Verdiep je eens in de derde shift. Volwassenen met kinderen hebben een derde shift, waarvan vaak alleen een vrouw zich hiervan bewust is. Soms schijn je als vrouw al dankbaar te mogen zijn als je man af en toe de stofzuiger erbij pakt. Maar dat is helemaal niet waar het runnen van een gezin op neerkomt. https://www.mamabaas.be/content/waarom- ... uk-ervaren
Als mannen die derde shift niet hebben, dan is dus de vraag of de vrouwen zich wel zo druk moeten maken. Het huishouden stort echt niet in zonder al die druktemakerij.
Als je je als man echter als kleuter opstelt heb je volledig gelijk, dan is de relatie sowieso ongelijkwaardig. Neem als man je verantwoordelijkheid en gedraag je volwassen, wat dus niet automatisch betekent dat je maar naar de pijpen van je derde shift-vrouw moet gaan dansen. Neem een hulp in de huishouding als dat de spanning wegneemt.

Even heel kort door de bocht: Mannen blijven doorgaans hetzelfde in een relatie, vrouwen willen dat mannen veranderen. Zodra mannen dat doen is dat meestal einde relatie.
......
98.83% gewijzigd
......
99.42% gewijzigd
......
99.02% gewijzigd
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:22
98.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven