Singles unite, tweede editie 2021 deel 7 ❤

16-02-2021 08:27 2986 berichten
Afbeelding

Iedereen is welkom om hier te kletsten!!

Gezellig onder het genot van een bakkie of een alcoholische versnapering kletsen met elkaar over alles wat met het single leven te maken heeft.

Wel of niet daten
Mensen die twijfelen
Mensen die vragen hebben
Wel of niet internet daten

Alles mag als het maar met respect is.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
23-02-2021 20:49

Maar dit valt me sowieso vaak op. Bij vrienden, kennissen, familie : iemand hoeft maar één keer tegen mij te zeggen waar diegene woont, of wat diegene studeert, en ik onthou dat. Terwijl ik zelf ooit in een relatie heb gezeten waarbij ik me na een half jaar afvroeg of de dame in kwestie überhaupt wel wist wat ik eigenlijk studeerde.

Het lijkt me soms meer gewoon een generatie - dingetje. Alsof mensen niet meer goed weten hoe we nou als normale, volwassen mensen in de ''echte'' wereld gewoon een wederkerig gesprek moeten voeren.
Toch fijn om dat ook van een man te horen. ;-D soms heb ik het idee dat ik allerlei nutteloze details onthoud die er voor niemand toe doen. Of dat ik er te veel waarde aan hecht iemand echt te leren kennen.

Ex wist bijvoorbeeld na 15 jaar mijn favoriete chocolade nog niet, of hoe ik over bepaalde dingen dacht. Vind ik echt een teken van desinteresse. En merk dat inderdaad bij meerdere mensen/situaties. Probeer ook altijd op te letten dat de ander voldoende aan het woord is, of soms helemaal als die behoefte er is.
Sodermalm schreef:
24-02-2021 11:00
Misschien zijn mannen en vrouwen helemaal niet zo anders als we denken toch :P
Veel van wat ik hier lees over mannen, herken ik ook wel weer van vrouwen. Al is het natuurlijk zo dat we hier allemaal vanuit ons eigen perspectief schrijven.

Ook bij vrouwen merk ik soms een soort ''druk'' of zelfs pusherigheid : eerst jezelf verantwoorden dat je echt niet alleen uit bent op seks. En daarna vrijwel na elk zinnetje over/weer erop aandringen om feitelijk af te spreken. En sommigen maken het nog bonter om constant impliciet of expliciet aan te geven dat ze liever niet hun tijd willen verspillen aan iets dat toch niks gaat worden.

Maar dan denk ik altijd : ja beste dame, ik wil ook mijn tijd niet verspillen. Maar je kunt niet na een tinder match en een paar berichtjes over/weer al erop vooruit lopen of het al dan niet verspilde tijd is.
Ik hoor regelmatig de verhalen van mijn beste vriend en bij de vrouwen is het ook niet veel beter.

Ik begrijp alleen niet waarom het allemaal zo snel over seks moet gaan. Prima onderwerp maar na een tijdje. En het daten moet ook nog liefst vandaag. Eens met Sodermalm effe chillen eerst eens appen.

Gisteren heerlijk gechat zegt hij dat hij een vega man is. Mij best als ik maar mijn koe mag eten. Begon hij daarna over gezond eten en bewegen en dat ik gevarieerder moet eten (hij wist niet eens wat ik at) tja dan heb ik alweer genoeg gegeten hahaha. Al vrij snel daarna viel een stilte.

Zonde om daar achter te komen tijdens een date.
@ orbi : Apart is dat ja. Natuurlijk is uiterlijk in eerste instantie een trigger, maar het is toch echt wel belangrijk dat er ook wat meer is, en ook wederkerigheid. Tenminste als je op zoek bent naar iets serieus, waarvan ik echt geloof dat de meeste mensen dat zijn. Immers alleen seks de hele tijd word je op een gegeven moment toch ook niet gelukkig van? Tenminste als je op een gegeven moment je studententijd voorbij bent? Maar ook wel een paar x in een situatie gezeten dat de andere partij het ''daten'' de volgende fase in wilde laten gaan, terwijl ik dacht : ja maar wat hébben wij nou verder? Er speelt helemaal niks bijzonders tussen ons.

@ datertje : eens. dat soort dingen als met die vega man zijn juist handig om eruit te filteren door een tijdje met elkaar te appen. Dan weet je al een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik ''vibe'' bijvoorbeeld zelf heel slecht met mensen die heel serieus in het leven staan, en zij ook met mij. Als je eerst even appt met elkaar, dan kun je dat soort oneffenheden al 'filteren'.
anoniem_64afa34a434dc wijzigde dit bericht op 24-02-2021 11:43
1.16% gewijzigd
Ja en ik ben juist het tegenovergestelde, ik vind de app echt een waardeloos communicatiemiddel. Je leert elkaar echt niet via de app kennen en als je wat minder handig bent met het geschreven woord dan vis je al snel achter het net. De leukste mannen die ik heb gedate waren juist niet van het online geschreven woord.

Ik spreek liever zo snel mogelijk af om iemand te zien en vanuit daar verder te kijken.
Kan ik ook goed begrijpen hoor. Maar als je met elke tinder-match moet gaan daten, dan is het einde ook zoek. Daarom vind ik een korte voor-filter in de vorm van eventjes appen toch wel prettig, al moet je er dan inderdaad goed voor waken dat het niet bij ellenlang appen blijft.
Sodermalm schreef:
24-02-2021 11:46
Kan ik ook goed begrijpen hoor. Maar als je met elke tinder-match moet gaan daten, dan is het einde ook zoek. Daarom vind ik een korte voor-filter in de vorm van eventjes appen toch wel prettig, al moet je er dan inderdaad goed voor waken dat het niet bij ellenlang appen blijft.
Maar je merkt toch snel genoeg of een gesprek loopt? Weken appen heeft echt nadelen: https://singlecoaching.nl/whatsapp-een- ... het-daten/
Ja dat artikel ken ik wel idd. Weken appen lijkt me niet handig. Wel is het zo dat sommige mensen voor zichzelf de regel lijken te hebben opgeworpen dat het online praten zo kort mogelijk gehouden moet worden. Die stroming lijkt ook wel sterker te worden. En dan heb je dus opeens na vier zinnetjes over en weer al een verzoek om af te spreken. Ik had maandag bijvoorbeeld in mijn tinder opeens ''Hey Sodermalm, mijn plannen voor vanavond gaan niet door, had je al wat op de agenda staan?''. Toen ik aangaf dat ik dat wel héél abrupt vond, zei ze dat ik dan waarschijnlijk te passief voor haar was. Tja dan denk ik : het kan ook te snel gaan allemaal. Ik wil wel een beetje weten met wie ik te maken heb voordat ik de auto in stap, al is het alleen al omdat er natuurlijk ook een hoop neppers op tinder zitten. Daarnaast weet ik nooit zo goed hoe ik zoiets moet interpreteren. Is het een booty call of een serieuze intentie om te gaan daten.
Och jee datertje, geloof maar dat je bij elke hap koe kritiek zou gaan krijgen. En dan als eerste verrassingsdinerdate naar een steakrestaurant gaan (2022 dus)

Ik ben in mijn ogen voldoende duidelijk geweest. Ik voel geen verliefdheid en daarom wil ik het contact verbreken. Zelfs weinig verzachtende woorden gebruikt ook.
Ik ga het nog maar eens appen denk ik, wellicht pikt hij geschreven tekst beter op.

Dank voor tips!

Inderdaad bizar leuk om het daten ook eens vanuit mannelijk oogpunt te lezen sodermalm
Sodermalm schreef:
24-02-2021 11:52
Ja dat artikel ken ik wel idd. Weken appen lijkt me niet handig. Wel is het zo dat sommige mensen voor zichzelf de regel lijken te hebben opgeworpen dat het online praten zo kort mogelijk gehouden moet worden. Die stroming lijkt ook wel sterker te worden. En dan heb je dus opeens na vier zinnetjes over en weer al een verzoek om af te spreken. Ik had maandag bijvoorbeeld in mijn tinder opeens ''Hey Sodermalm, mijn plannen voor vanavond gaan niet door, had je al wat op de agenda staan?''. Toen ik aangaf dat ik dat wel héél abrupt vond, zei ze dat ik dan waarschijnlijk te passief voor haar was. Tja dan denk ik : het kan ook te snel gaan allemaal. Ik wil wel een beetje weten met wie ik te maken heb voordat ik de auto in stap, al is het alleen al omdat er natuurlijk ook een hoop neppers op tinder zitten. Daarnaast weet ik nooit zo goed hoe ik zoiets moet interpreteren. Is het een booty call of een serieuze intentie om te gaan daten.
Zo impulsief kan ik ook zijn! Maar ik ben op een eerste date ook niet serieus en ga er vanuit dat het gewoon een leuke kennismaking is, als ik iemand dan echt leuk vind, dan word ik wel serieus.
Sodermalm schreef:
24-02-2021 11:41
@ orbi : Apart is dat ja. Natuurlijk is uiterlijk in eerste instantie een trigger, maar het is toch echt wel belangrijk dat er ook wat meer is, en ook wederkerigheid. Tenminste als je op zoek bent naar iets serieus, waarvan ik echt geloof dat de meeste mensen dat zijn. Immers alleen seks de hele tijd word je op een gegeven moment toch ook niet gelukkig van? Tenminste als je op een gegeven moment je studententijd voorbij bent? Maar ook wel een paar x in een situatie gezeten dat de andere partij het ''daten'' de volgende fase in wilde laten gaan, terwijl ik dacht : ja maar wat hébben wij nou verder? Er speelt helemaal niks bijzonders tussen ons.

@ datertje : eens. dat soort dingen als met die vega man zijn juist handig om eruit te filteren door een tijdje met elkaar te appen. Dan weet je al een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik ''vibe'' bijvoorbeeld zelf heel slecht met mensen die heel serieus in het leven staan, en zij ook met mij. Als je eerst even appt met elkaar, dan kun je dat soort oneffenheden al 'filteren'.

Hahaha "vlees in de kuip"
Datertje schreef:
24-02-2021 12:22
Hahaha "vlees in de kuip"
haha ik vatte hem pas nadat ik hem postte en wilde nog wat toevoegen, maar besloot toch maar te gaan lunchen :D
Limo76 schreef:
24-02-2021 11:42
Ja en ik ben juist het tegenovergestelde, ik vind de app echt een waardeloos communicatiemiddel. Je leert elkaar echt niet via de app kennen en als je wat minder handig bent met het geschreven woord dan vis je al snel achter het net. De leukste mannen die ik heb gedate waren juist niet van het online geschreven woord.

Ik spreek liever zo snel mogelijk af om iemand te zien en vanuit daar verder te kijken.
Dat is toch prima! Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde.
Ik ben juist van de taal grapjes enzo.
Je zou voor de gein met mij mee moeten kijken. De tranen springen er van in je ogen.

Net: ik ben van het verwennen...
Ik: altijd lekker als iemand voor je kookt
hij: nee in jou een orgasme geven

Ik bedoel maar. Zesde zin ofzo.

Note je ziet dan nog geen foto's van elkaar hé.
noumoe2019 schreef:
24-02-2021 11:57
Och jee datertje, geloof maar dat je bij elke hap koe kritiek zou gaan krijgen. En dan als eerste verrassingsdinerdate naar een steakrestaurant gaan (2022 dus)

Ik ben in mijn ogen voldoende duidelijk geweest. Ik voel geen verliefdheid en daarom wil ik het contact verbreken. Zelfs weinig verzachtende woorden gebruikt ook.
Ik ga het nog maar eens appen denk ik, wellicht pikt hij geschreven tekst beter op.

Dank voor tips!

Inderdaad bizar leuk om het daten ook eens vanuit mannelijk oogpunt te lezen sodermalm
Ja vreselijk zit ik echt niet op te wachten.
Ja waardeloos gedrag. En nog niet eens een compliment, als 'ie niet eens foto's van je heeft gezien nog :D Ook voor de ''normale'' mannen hoor (alhoewel : elke gek zijn gebrek zei mijn opa altijd), hoe vaak ik me wel niet moet verdedigen dat ik echt niet alleen op zoek ben naar seks.
Vraagje : rond kerst had ik een tinder-match met een vage bekende (knappe leuke man die ik alleen van hoi/doei ken en verder niet echt spreek). Hij begon niet met praten, ik ook niet.

Nu is het een aantal weken later, en ik zag hem voorbij komen op facebook, en ik dacht : ik voeg hem gewoon toe. Zo gezegd, zo gedaan. En een tijdje later werd ik geaccepteerd. Ik had stiekem wel gehoopt op een berichtje, ook omdat we nog steeds een match zijn :)

Misschien ben ik conservatief, maar ik heb toch wel het gevoel dat ik hem twee voorzetjes heb gegeven, maar vind het dan ook wel aan de man om hem in te koppen. Ook omdat we al een match zijn op die dating app moet hij toch wel een beetje door hebben dat ik hem interessant vind, toch?
Kai, ik zou denken, mocht hij je interessant vinden om mee te daten dan had hij het na die twee voorzetjes wel gedaan. Of hij vind je niet interessant op die manier of hij is verlegen of *insert andere reden*.

Enige manier om het zeker te weten is zelf initiatief nemen
My thoughts RedRose! al kan hij natuurlijk precies hetzelfde zeggen want ik spreek hem ook niet aan haha. Enige manier om het zeker te weten is het te doen idd, maar ik moet me ook een beetje gewild voelen, en dan denk ik : kennelijk wil hij het niet genoeg om even initiatief te nemen. Maar ook dat kan hij weer van mij zeggen :D Eeuwige cirkelredenering.
Ik denk dat hij je wel aantrekkelijk en knap vindt, maar misschien zit hij niet zo op hete kolen om z.s.m. een relatie en/of seks te krijgen?

As we speak heb ik ook matches met mooie vrouwen, ook twee die ik in het echt ken. Maar mede door covid, lockdown en mijn algehele ''mwah'' status, doe ik er momenteel niet echt iets mee.
Sodermalm schreef:
24-02-2021 15:09
Ik denk dat hij je wel aantrekkelijk en knap vindt, maar misschien zit hij niet zo op hete kolen om z.s.m. een relatie en/of seks te krijgen?

As we speak heb ik ook matches met mooie vrouwen, ook twee die ik in het echt ken. Maar mede door covid, lockdown en mijn algehele ''mwah'' status, doe ik er momenteel niet echt iets mee.
Heel herkenbaar. En daarom ben ik helemaal gestopt met daten, zonde van mijn tijd.
noumoe2019 schreef:
24-02-2021 11:57

Dank voor tips!

Kennelijk accepteert hij het niet. Dan maar zwaarder geschut? Blokkeren?
Datertje schreef:
24-02-2021 11:28
Ik hoor regelmatig de verhalen van mijn beste vriend en bij de vrouwen is het ook niet veel beter.

Ik begrijp alleen niet waarom het allemaal zo snel over seks moet gaan. Prima onderwerp maar na een tijdje. En het daten moet ook nog liefst vandaag. Eens met Sodermalm effe chillen eerst eens appen.

Gisteren heerlijk gechat zegt hij dat hij een vega man is. Mij best als ik maar mijn koe mag eten. Begon hij daarna over gezond eten en bewegen en dat ik gevarieerder moet eten (hij wist niet eens wat ik at) tja dan heb ik alweer genoeg gegeten hahaha. Al vrij snel daarna viel een stilte.

Zonde om daar achter te komen tijdens een date.
Vermoeiend als een ander je de les gaat lezen. Dat zou een hele vermoeiende relatie worden. Geen match.
Sodermalm schreef:
24-02-2021 11:52
Men verveelt zich nu natuurlijk, vooral in de avonden. Dus dan is een date een manier om je zinnen te verzetten.
Je tijd een beetje leuk invullen.
Zodra er weer meer kan is er minder behoefte of noodzaak.
Kai_koura schreef:
24-02-2021 13:44
Vraagje : rond kerst had ik een tinder-match met een vage bekende (knappe leuke man die ik alleen van hoi/doei ken en verder niet echt spreek). Hij begon niet met praten, ik ook niet.

Nu is het een aantal weken later, en ik zag hem voorbij komen op facebook, en ik dacht : ik voeg hem gewoon toe. Zo gezegd, zo gedaan. En een tijdje later werd ik geaccepteerd. Ik had stiekem wel gehoopt op een berichtje, ook omdat we nog steeds een match zijn :)

Misschien ben ik conservatief, maar ik heb toch wel het gevoel dat ik hem twee voorzetjes heb gegeven, maar vind het dan ook wel aan de man om hem in te koppen. Ook omdat we al een match zijn op die dating app moet hij toch wel een beetje door hebben dat ik hem interessant vind, toch?
Ik denk dat hij niet zo nodig hoeft. En dan is het hem om het even of jullie contact hebben. Jij bent degene die hem op fb wil toevoegen dus dan vind ik het logisch als jij iets stuurt. Ik zou ook niks sturen als een ander mij wil toevoegen. Ik ga er vanuit dat de ander het met een reden doet en wacht af.
Julus schreef:
24-02-2021 16:49
Men verveelt zich nu natuurlijk, vooral in de avonden. Dus dan is een date een manier om je zinnen te verzetten.
Je tijd een beetje leuk invullen.
Zodra er weer meer kan is er minder behoefte of noodzaak.
Ik snap het wel hoor, vind het wel stoer ook :) Maar voor mezelf vind ik het te snel, binnen een mum van tijd afspreken met een match, drie zinnetjes over/weer en dan afspreken.

Net zoals met het voorbeeld van Datertje : zo'n vega figuur tegenover je hebben zitten, dat kan met een avondje appen worden voorkomen. Echte enorme struikelblokken zul je dan namelijk in de regel al vrij snel tegenaan lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven