Relatie nog oke?
woensdag 24 februari 2021 om 15:14
Man en ik werken samen thuis en hebben kinderen. Toch maken we er wel wat van samen. We wandelen tussen de middag samen een rondje bij wijze van lunch pauze om eens iets gezelligs te noemen. Gaan er met de kinderen op uit.
Wat voor spanning zoek je? Want nee, het is verre van spannend op dit moment. We zitten allemaal in de wachtkamer. Dus kijk eerst eens goed in jezelf naar welke spanning je zoekt en of het eerlijk is naar je partner om hém de schuld te geven dat JIJ spanning mist.
Wat voor spanning zoek je? Want nee, het is verre van spannend op dit moment. We zitten allemaal in de wachtkamer. Dus kijk eerst eens goed in jezelf naar welke spanning je zoekt en of het eerlijk is naar je partner om hém de schuld te geven dat JIJ spanning mist.
woensdag 24 februari 2021 om 15:24
Spanning in de slaapkamer of in het algemeen? Want die is bij mij en man soms ook ver te zoeken. Ga ik ook niet meteen twijfelen of er de brui aan geven.
En misschien wat meer je best doen?
Kom met dingen die wel kunt doen? Lees niks over kinderen dus wat dat betreft geeft dat ook meer “vrijheid”.
Voorbeeld; ga lekker vozen buiten en probeer voor de avondklok binnen te zijn, dat soort dingen.
Picknicken buiten, nu met dit weer enz.
En misschien wat meer je best doen?
Kom met dingen die wel kunt doen? Lees niks over kinderen dus wat dat betreft geeft dat ook meer “vrijheid”.
Voorbeeld; ga lekker vozen buiten en probeer voor de avondklok binnen te zijn, dat soort dingen.
Picknicken buiten, nu met dit weer enz.
woensdag 24 februari 2021 om 15:30
Dan zal je eerst op een rijtje moeten zetten wat voor jou spanning en gezelligheid is, en laat je partner dat ook doen.
en verder bedenken dat als we een maand uit de lockdown zijn en alles weer normaal is, niemand nog denkt dat het fijn is dat we dit weer kunnen. Spanning went dan snel
en verder bedenken dat als we een maand uit de lockdown zijn en alles weer normaal is, niemand nog denkt dat het fijn is dat we dit weer kunnen. Spanning went dan snel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 24 februari 2021 om 15:50
Ik zou eens op een rijtje zetten wat je nu zo weinig stoort. Je zegt dat jij meer op zoek bent naar gezelligheid/activiteiten.
Moet ik dan aan zoiets denken: normaal is je partner niet iemand die elk weekend er op uit wil, is wat meer een huismus. Normaal was dat geen punt, want jij had genoeg activiteiten zoals sport, vrienden, familie, hobby's. Omdat hij niet zo is, merk je nu dat niet aan hem genoeg hebt/je ei voldoende bij hem kwijt kan.
Dus: wat je je dan moet afvragen, is dit echt een probleem? Zo ja, is het voor mij voldoende als ik straks wel weer die andere dingen kan doen? Of vind ik het jammer dat hij ook niet zo is?
Je kunt meerdere dingen doen:
- Dit accepteren en afwachten tot alles weer normaal is.
- Accepteren dat jullie verschillend zijn, maar kijken waar jullie elkaar wel in kunnen vinden. Bijvoorbeeld tzt samen een nieuwe hobby of interesse oppakken.
- Accepteren dat jullie verschillend zijn, maar er toch voor kiezen om niet samen door te gaan omdat je toch niet voldoende gemeen hebt.
- En er zijn vast nog andere variaties.
Ik denk wel dat bij sommige mensen de huidige periode heel echt duidelijk maakt, wie ze nu eigenlijk zijn. En geen ene manier is slecht, alleen contrasten worden dan meer duidelijk.
Moet ik dan aan zoiets denken: normaal is je partner niet iemand die elk weekend er op uit wil, is wat meer een huismus. Normaal was dat geen punt, want jij had genoeg activiteiten zoals sport, vrienden, familie, hobby's. Omdat hij niet zo is, merk je nu dat niet aan hem genoeg hebt/je ei voldoende bij hem kwijt kan.
Dus: wat je je dan moet afvragen, is dit echt een probleem? Zo ja, is het voor mij voldoende als ik straks wel weer die andere dingen kan doen? Of vind ik het jammer dat hij ook niet zo is?
Je kunt meerdere dingen doen:
- Dit accepteren en afwachten tot alles weer normaal is.
- Accepteren dat jullie verschillend zijn, maar kijken waar jullie elkaar wel in kunnen vinden. Bijvoorbeeld tzt samen een nieuwe hobby of interesse oppakken.
- Accepteren dat jullie verschillend zijn, maar er toch voor kiezen om niet samen door te gaan omdat je toch niet voldoende gemeen hebt.
- En er zijn vast nog andere variaties.
Ik denk wel dat bij sommige mensen de huidige periode heel echt duidelijk maakt, wie ze nu eigenlijk zijn. En geen ene manier is slecht, alleen contrasten worden dan meer duidelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 24 februari 2021 om 15:51
Het zijn ook gekke tijden nu. Er valt niet veel te beleven, dus de sleur slaat sneller toe. Jij zal voor jezelf moeten bekijken of je dit kan en wil veranderen.
Je vindt de spanning niet bij je vriend, is dat omdat hij het probleem niet ziet? Of ben je uitgekeken op hem?
Je vindt de spanning niet bij je vriend, is dat omdat hij het probleem niet ziet? Of ben je uitgekeken op hem?
Find people who will make you better (M. Obama)
woensdag 24 februari 2021 om 15:52
De hele lockdown is saai. Mijn man werkt al bijna een jaar thuis, zijn hobby staat stil. Hij heeft dus weinig te vertellen. Er loopt hier nog een kind rond en nu ze weer naar school is, geeft dat weer een andere dynamiek en komen er ook weer meer vriendinnetjes mee; heerlijk, dat geluid en gegiebel! Ik ben blij dat mijn werk buiten de deur is en ik af en toe boodschappen doe. Maar de muren hebben we wel gezien. Hapje eten, ergens naar toen of als gezin naar ouders... Het kan niet. Het is saai en een sleur van werken, huishouden, tv kijken, slapen. De enige die de lockdown top vindt, is de hond. Hij is sinds maart zelden alleen thuis en wandelt wat af.
En jij denkt dat in je eentje wonen het oplost? Dat het dan minder saai is en een sleur is? Alles is nog steeds dicht.... Ik zou in mijn eentje helemaal verpieteren.
En jij denkt dat in je eentje wonen het oplost? Dat het dan minder saai is en een sleur is? Alles is nog steeds dicht.... Ik zou in mijn eentje helemaal verpieteren.
woensdag 24 februari 2021 om 15:53
Wat kan de reden zijn dat jullie geen gezelligheid ervaren? Bij ons is het leven ook wat minder spannend dan ooit maar wij maken heel bewust tijd voor elkaar. Goed, wij wonen niet samen dus dat gaat wellicht wat makkelijker maar zelfs dan zou sleur om de hoek kunnen liggen.
Zo lassen we regelmatig een avondje "lekkere hapjes met rode wijn en goede gesprekken" in of we proeven een whiskytje. We doen een gezelsschapsspel of kijken een avond gezapig serie. Soms belanden we op de bank al youtube filmpjes kijkend, elkaar muziek laten horen. Soms trekken we dan de kleren uit en dan wordt het vanzelf spannend.
Bespreek het, zoek samen nieuwe hobbies en accepteer even dat het is zoals het is, dit is niet de tijd om rigoreuze stappen te zetten.
Zo lassen we regelmatig een avondje "lekkere hapjes met rode wijn en goede gesprekken" in of we proeven een whiskytje. We doen een gezelsschapsspel of kijken een avond gezapig serie. Soms belanden we op de bank al youtube filmpjes kijkend, elkaar muziek laten horen. Soms trekken we dan de kleren uit en dan wordt het vanzelf spannend.
Bespreek het, zoek samen nieuwe hobbies en accepteer even dat het is zoals het is, dit is niet de tijd om rigoreuze stappen te zetten.
.
woensdag 24 februari 2021 om 16:05
Wat wil je nu precies? Je zegt dat het je irriteert wanneer het goed gaat en je wilt niet iets moois opgeven. Maar je mist gezelligheid en spanning en samen iets ondernemen en je vindt saai.
En je denkt dat wanneer je weer bij je ouders gaat wonen of op jezelf dat het dan minder saai is en spannender?
Wat doe je er zelf aan om je relatie een beetje leuk te houden?
Heb je uberhaupt ooit alleen gewoond of direct van je ouders gaan samenwonen?
En je denkt dat wanneer je weer bij je ouders gaat wonen of op jezelf dat het dan minder saai is en spannender?
Wat doe je er zelf aan om je relatie een beetje leuk te houden?
Heb je uberhaupt ooit alleen gewoond of direct van je ouders gaan samenwonen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 24 februari 2021 om 16:06
woensdag 24 februari 2021 om 16:24
Eens. Soms is een relatie niet slecht, maar werkt het toch niet helemaal. Omdat je toch te anders bent, omdat je uit elkaar groeit enz. Dat is jammer, maar kan ook gewoon een reden zijn om het uit te maken. Dat doet niets af aan de leuke tijd die je wel gehad hebt, het voorkomt alleen dat je straks meer niet-leuke tijd samen hebt gehad.Luci_Mster2 schreef: ↑24-02-2021 16:06Alleen jij weet of je zin hebt in deze relatie...
Als jij niet blij en gelukkig bent zo, wat let je om de relatie te stoppen. Zolang er geen kinderen zijn waar je wel wat moeite voor moet doen qua stabiele basis en jeugd, snap ik niet waarom je per se in een relatie moet blijven.
Ik bedoel als je dit doortrekt naar de toekomst, denk je dan dat het beter gaat worden? Dat er mogelijkheden zijn? Dat kun je natuurlijk wel onderzoeken. Je hoeft niet gelijk weg hè.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 24 februari 2021 om 16:50
Want?
woensdag 24 februari 2021 om 16:51
Dat vind ik dus ook, waarom moet het altijd spannend zijn?
woensdag 24 februari 2021 om 17:01
Het is allemaal verre van spannend nu. Man en ik hebben nu ook niet een enorme focus op elkaar op het moment. Het is al een stille man en hij werkt nu al een jaar thuis bijna. Ik geniet er wel van hoe hij met de kinderen speelt, hoe hij me een lief lachje toewerpt, me wat uit handen neemt in het huishouden. Spannend, nee, niet bepaald. Maar wel huiselijk, comfortabel en fijn en we maken er wat van.
Straks kunnen de kinderen weer uit logeren, wij een avondje uit met als afsluiter in de kroonluchter hangen. Ik wacht nog even geduldig af.
Straks kunnen de kinderen weer uit logeren, wij een avondje uit met als afsluiter in de kroonluchter hangen. Ik wacht nog even geduldig af.
woensdag 24 februari 2021 om 17:06
Maar TO heeft helega geen kinderen toch?Amy_Santiago schreef: ↑24-02-2021 17:01Het is allemaal verre van spannend nu. Man en ik hebben nu ook niet een enorme focus op elkaar op het moment. Het is al een stille man en hij werkt nu al een jaar thuis bijna. Ik geniet er wel van hoe hij met de kinderen speelt, hoe hij me een lief lachje toewerpt, me wat uit handen neemt in het huishouden. Spannend, nee, niet bepaald. Maar wel huiselijk, comfortabel en fijn en we maken er wat van.
woensdag 24 februari 2021 om 17:12
Wat een enorme dooddoener. Waarom is oké goed genoeg?
Wie zegt dat het over spanning of seks gaat?
Ik denk TO eerder in de hoek zit van, we hebben elkaar niet zoveel meer te vertellen of alles is altijd hetzelfde. Ik zou het ook niet spannend vinden als ik nu al kan uittekenen hoe mijn relatie de komende weken is, wat er gezegd gaat worden en wat we doen. Dus niet spannend betekent gewoon voor mij saai. En het zou al minder saai zijn als we eens iets anders kunnen doen of dat je onafhankelijk van elkaar dingen doet en de ander kan vertellen over de ervaring.
Misschien zou ze in haar eentje wel vaker nieuwe ervaringen op doen, omdat ze niet met haar partner rekening hoeft te houden. Of misschien ook wel met een andere man die meer outgoing is dan de huidige.