Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
@ Ellie-Jane: fijn om te horen dat het bloeden is gestopt! Ik hoop op een mooi kloppend hartje tijdens de echo!

@Fieloesje: herkenbare angst…. En wat fijn dat het voorlopig allemaal goed lijkt te gaan!

@ Lulu: jurrasic moms – die hou ik erin 😊

@ Otta: ik hoop dat alles goed gaat. Irritant he, het niet weten. Je zou er bijna zelf een echo apparaat voor aanschaffen.

@ Mieremuis: ik kreeg mijn eerste toen ik 30 was, de tweede 2 jaar later. Nog eens 2 jaar later zijn we gestart met proberen voor een derde, maar dat heeft tot op heden niet geresulteerd in een levend kind. Gek, want bij de eerste twee was ik telkens binnen 2 maanden zwanger en waren er verder in de eerste maanden geen problemen. Ik wil heel graag een derde, maar niet ten koste van alles. Ook wordt het leeftijdsverschil anders echt te groot (althans, zo voelen mijn man en ik dat). Vandaar ook de beslissing om dan te stoppen. Elke keer hoop en dan weer Bam die teleurstelling… Ik ben er een beetje klaar mee. Ik hoop dan ook heel erg dat het nu wel lukt. Ik snap dat je heel graag een tweede wilt. Het is voor iedereen weer anders natuurlijk maar ik ben ook blij dat, mocht deze zwangerschap niet goed aflopen, mijn kinderen in ieder geval 1 broertje/zusje hebben. Ze zijn – ondanks dat ze ook genoeg ruzie maken – ook heel gek op elkaar.

@Mm25: grieperig gevoel: check. Had ik bij alle zwangerschappen. Denk dat dat komt door de veranderde bloedsomloop/meer bloed in je lijf.

@Femmy: Mensen vinden altijd van alles van je als zwangere/als moeder. Lekker laten gaan en op jezelf vertrouwen. Kritiek hebben is altijd makkelijk, en wat je ook doet, je doet het toch nooit goed. Zolang jij er maar een goed gevoel bij hebt, is het prima. Ik weet nu ook al dat ik opmerkingen ga krijgen van nu nog een? Twee is toch genoeg? OOO veel teveel verschil in leeftijd… Maar echt, ene oor in, andere uit.

Kwaaltjesbijdrage: borsten, check. Misselijk, nog niet heel erg. Ik was bij de eerste heel misselijk, bij de tweede vrijwel niet dus dat zegt dan ook weer niets. Koude voeten, nee. Grieperig gevoel/gevoel alsof ik koorts heb maar het dan niet heb: ja. Vocht vasthouden: ja. Moe: ja.
oja, en veel plassen: driedubbelcheck
@Fieloesje; opnieuw testen lijkt me niet zo handig. Ben inmiddels 6+3 weken en heb begrepen dat de testen dan ook lichter kunnen worden door juist het stijgen van het HCG (hook effect?). Dus dan zou ik oftewel ongerust zijn omdat de test lichter is. Of juist ongerust zijn omdat ie niet lichter is en dat wel zou moeten zijn.

Heb vandaag wel weer wat bruin verlies gehad. Aangezien het maandag roze was ga ik er voor nu maar vanuit dat dit oud geworden bloed van maandag is. Gerust ben ik er niet op. Ik wil volgende week een kloppend hartje zien, tot die tijd vind ik het spannend.

En inderdaad wat mensen vinden van je zwangerschap, leeftijd, aantal kinderen enz. Lekker laten gaan. Iedereen gaat sowieso wat vinden, dus je kunt maar het best doen wat voor jou goed is. Ik twijfel er niet aan of ik ga ook nog wel de nodige opmerkingen krijgen, als BAM.
Hi! Ik schrijf ook graag mee.

Iedereen gefeliciteerd! Dat het gezonde kindjes mogen worden.

Ik ben 19 oktober uitgerekend van ons tweede kindje. Op 8 maart heb ik onze eerste echo.

Ik ben wel heel voorzichtig omdat ik echt geen symptomen heb deze keer en ik twee dagen terug wel krampen en een klein beetje bloedverlies had. Dus wordt wel een spannende echo.
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Sinds 1,5e week weet ik dat ik zwanger ben van de 2e. Het duurde even voordat ik het geloofde, omdat het meer dan een jaar geduurd heeft om weer zwanger te raken. Inmiddels geloof ik het en voel ik ook allerlei symptomen. De eerste echo is pas half maart, dus ik moet nog even geduld hebben. :)
Ik ben inmiddels helemaal bijgelezen.

Fijn dat er ook wat oudere dames bij zitten! Ik ben zelf 35. Ik was 32 toen ik voor het eerst moeder werd en die ondeugd wordt binnenkort 3.

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap heeeel veeeeel meegemaakt van extreme zwangerschapsmisselijkheid (hg) waarvoor ik bijna in het ziekenhuis lag, duizeligheid met douchen, bekken instabiliteit, zwangerschapscholestase, symptoom van raynaud (vaatkramp met heeeel veeeeeel pijn in de borsten tot gevolg bij kou)... dus ik hoop dat ik deze keer een fijnere zwangerschap heb 🙈. In ieder geval eentje met minder gedoe.

Ik kan weer terecht bij mijn vorige verloskundige dus dat is heel fijn, die kent de voorgeschiedenis al en ik vond haar lief, en als het goed is ga ik ook tegelijk bij het ziekenhuis extra onder controle zodat de overstap dan kleiner is als ik toch weer medisch wordt, kans op herhaling van de zwangerschapscholestase is namelijk groter dan 60%.
Sweetsunny en Die ene, welkom en gefeliciteerd!

@ Sweetsunny, hopelijk verloopt deze zwangerschap beter voor jou dan de vorige... wat een ellende zeg!
Welkom Die ene! Wat fijn dat het eindelijk is gelukt! Bij mij duurde het ook ruim 1,5 jaar. Ik kan het ook nog steeds niet geloven. Maar ook omdat ik zo goed als niks voel ervan.
Hoe oud is jouw eerste? En heb je het al wel verteld tegen iemand?

Welkom Sweetsunny! Wauw wat heb jij een pech gehad de vorige keer! Had je daardoor nog twijfels gehad voor een eventuele 2e? 60% is veel kans maar ook nog genoeg dat het nu anders is!
Ik hoop het heel erg voor je. Dat dit een zwangerschap word waar je van kan genieten ipv overleven.
sweetsunny: hopelijk gaat deze zwangerschap beter. Onze kinderen zien in dezelfde leeftijd, de mijne is 3.

fieloesje: 1.5 jaar is nog langer, hier een dik jaar. Ik kan me voorstellen dat het nog onwerkelijker is als je niets merkt ervan. Heb je in een traject in het ziekenhuis gezeten? Ik merk vrij veel symptomen, dat 'helpt'. Wel heel gek dat het lang duurde, want de eerste was er meteen. Een paar mensen die dichtbij staan weten het nu. Voor de rest wachten we sowieso tot de eerste echo en mogelijk tot de 12-weken echo.
1.5 jaar is nog langer, hier een dik jaar. Ik kan me voorstellen dat het nog onwerkelijker is als je niets merkt ervan. Heb je in een traject in het ziekenhuis gezeten?
Nee ik was wel naar de huisarts geweest in december. Ik twijfelde nog of ik nu al het medische pad op wilde. Bij mij was ik de andere keren ook binnen 3 maanden zwanger. Dus ik was er toen ff helemaal klaar mee. Ging me ergens anders op focussen en toen Zwanger! :cheer2:
Mag ik nog meeschrijven? Ik ben 33 jaar, zwanger van de 2e (zoon is 21 maanden) en uitgerekend rond 25 oktober. De eerste echo heb ik (populaire echo-datum zo te zien) op 15 maart.
@fieloesje ja zeker! Ik heb echt wel langer gewacht dan de planning was, een jaar langer zelfs... ik was er echt eerder niet aan toe.

@die ene leuk bijna dezelfde leeftijd!

@mik welkom! Leuk dat je mee wilt schrijven! En leuk dat je ook al een tweede hebt!
Welkom nieuwe dames! En alvast succes Lulu morgen met je echo! Je hebt de primeur in deze groep
Oh ik vind dit toch zo'n spannende periode he! Voor de geboorte van zoon een heel vroege miskraam gehad. Bij de zwangerschap van zoon en nu ook weer kijk ik steeds angstig achterom in de wc of ik geen bloed zie. En de misselijkheid is vervelend, maar als ik dan even niet misselijk ben, ben ik weer bang dat het mis is. (Bij de miskraam waren de dag ervoor de zwangerschapskwaaltjes ineens geheel verdwenen.) Vorige zwangerschap ben ik tot in het 3e trimester misselijk geweest, dus daar bereid ik me nu maar weer op voor dan kan het alleen maar meevallen. Daarna vond ik het eigenlijk pas echt leuk, dan voel je de baby ook de hele tijd schoppen dus heb je steeds de bevestiging dat ie het nog doet in ieder geval.

Deze zwangerschap kwam niet helemaal vanzelf. Ik had een heel onregelmatige cyclus, mogelijk omdat ik nog borstvoeding geef. Daarnaast was ik ook iedere tweede helft van de cyclus misselijk, alsof ik zwanger was maar dat was dan dus niet. Ik was net doorverwezen naar de gynaecoloog, die heeft een cyclus gemonitord met bloedprikken en echo's. En toen belde ze om de laatste bloeduitslagen door te geven en kon ik haar melden dat ik die ochtend positief getest had! Een beetje zoals dat je computer het niet doet, de ICT'er over je schouder meekijkt en dan de fout ineens niet te reproduceren is.

Zoon weet het al o_o . Hij zei ineens 'baby'. Ik zei 'zag je daar een baby?'. Hij zei 'neeee, mama baby!'. Ik zei 'heeft mama een baby? waar dan?'. Hij wijzend naar mijn buik 'daaaaa mama baby poepoe (zijn woord voor buik)'. Hoe dan! O_O Ik wist het zelf amper!

Morgen de eerste echo al! Succes Lulu!

Ik vind dat er op een 8-weken echo best wat te zien is hoor! Een erwt met een knipperend puntje. Maar toch heel bijzonder dat dat je baby wordt. :blob:
De 8-weken echo is niet standaard maar mijn verloskundige doet het wel standaard en gooit het dan gewoon op medisch. Met 30 weken zelfde verhaal volgens mij.
@Arcobaleno en Mik, thanks!! We hebben er zoveel zin in, al ben ik wel zenuwachtig. Ergens achter in mijn hoofd ben ik zo bang dat het niet goed zit ofzo. En nu weet ik nog niet beter dan dat ik 'gewoon' zwanger ben. Hoewel ik nog elke keer na een wc bezoek alles check op bloed, dus als het morgen goed zit dan hoop ik wel dat ik die 'bloed angst' los kan laten.

Ben überhaupt benieuwd wat er te zien is met 6+5, maar deze echo is nog onderdeel van het iui traject.

@Mik, mijn peuterneefje zei vorige week ook ineens, tante Lulu, heb jij een baby in je buik? En hij legt zn oortje op mijn buik: jaaaaa de baby praat! Ik wist niet hoe ik het had :bonk:
lulu☆ wijzigde dit bericht op 25-02-2021 19:26
Reden: Aanvulling
16.73% gewijzigd
O echt hoe bestaat het met die kinderen hè!! Ik had getest in de ochtend en savonds zegt mn dochter tijdens het eten: mama jij hebt een baby in je buik :fortune: . Daarna at ze gewoon weer verder.
Hoe dan?????

Mik wat een heerlijk moment dat je dan tegen die arts kan zeggen: laat maar zitten hoor, ben al zwanger. Heel leuk voor je!
Blijf je nog borstvoeding geven of ga je daar mee stoppen?
Ah Lulu spannend! Veel succes en plezier morgen!
fieloesje: Fin dat het zo voor jou werkte! Ik heb clomid gebruikt ivm een hele onregelmatige cyclus. En ben gelukkig zwanger geworden ondanks dat ik me er erg druk om heb gemaakt. :P

mik Wat bijzonder zeg! Ik heb het idee dat kinderen soms veel meer doorhebben dan we denken.

lulu Wat spannend dat je morgen al mag! Ben benieuwd hoe het gaat en wat er allemaal al te zien is. Bij mij gaf het ziekenhuis juist aan wat langer te willen wachten met de echo.
Lulu succes met de echo vandaag! Ik hoop dat er al een mooi hartje te zien is!
We zijn net geweest voor de echo. Er zat wel 'iets' maar het was niet mogelijk om te zeggen of het nou goed zit of niet. We moeten over 2 weken terug. Dan moet er wel meer te zien zijn, of niet. Het kan zijn dat het nog te vroeg is en later ingenesteld. Of het is foute boel. Ik ben effe volledig van de kaart.
Ah nee Lulu dat is niet het bericht dat je wilt krijgen! Ik snap dat je van slag bent... En wat lang wachten zeg, 2 weken. Ik denk dat je al gevraagd hebt of het niet eerder kan? In elk geval veel sterkte met afwachten en hopen... Ik duim mee dat het een late innesteling is en je de volgende keer een hartje gaat zien!
Lulu positief blijven hoor! Je bent ook echt wel heel vroeg met de echo. Daarom willen de meeste vk’s helemaal niet eerder testen (kijk maar in de tabel bijna iedereen moet nog 2 weken wachten). Mijn vk zei dat dat alleen maar zorgt voor onnodige stress want meestal is het gewoon goed 2 weken erna.

Ik snap dat je van de kaart bent en dat dit hele lange weken worden maar echt de kans is groter dat het wel goed zit dan niet. Hou je daar aan vast! Je bènt zwanger hè. Dat weet je. Dus je hebt dezelfde kansen als ons allemaal. Sterkte met wachten en ik hoop dat je het weer wat van je af kan zetten :hug:
@Arcobaleno en Fieloesje, bedankt voor jullie reacties. Ja de echo is erg vroeg, maar dit was op verzoek van het ziekenhuis. Als het aan mij had gekregen dan had ik nog gewacht. Maar het is nu wat het is. En we moeten geduld hebben.
Ach Lulu dat is niet fijn! Zeker niet dat je nu nog 2 weken moet wachten. Misschien een troost: ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook, toen moest ik een week later terug komen. Het bleek dat waarschijnlijk de innesteling wat later was geweest.
Oh Lulu, dat is schrikken. Maar previes wat Fieloesje zegt, het is wel héél vrieg, dus het kan nog alle kanten opgaan. Maar 2 weken wachten lijkt me wel erg lastig nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven