Vroeggeboorte
donderdag 20 augustus 2020 om 22:19
Hey iedereen, ik ben vandaag 24 weken, maar ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen ivm pre eclampsie.
Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.
Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.
Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
maandag 14 december 2020 om 05:14
Wat ontzettend fijn, gefeliciteerd! Knap dat ze al helemaal bij is en zonder sonde drinkt, sterke meid zeg
Nu op naar de normale babytijd
Ongevraagd advies: wees niet te stoer en ga niet sneller dan goed voor je is werken, hè! De verlofregeling is zo karig bij vroeggeboorte helaas...
Ongevraagd advies: wees niet te stoer en ga niet sneller dan goed voor je is werken, hè! De verlofregeling is zo karig bij vroeggeboorte helaas...
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:41
27.25% gewijzigd
maandag 14 december 2020 om 21:31
Tegenwoordig een stuk beter dan een paar jaar geleden toch?ollie-ollie schreef: ↑14-12-2020 05:14
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 1 januari 2021 om 12:11
Nog steeds niet geweldig hoor. Als ik geen coulante werkgever had gehad zou ik 1,5 week na zijn thuiskomst alweer hebben moeten werken. Toen was hij gecorrigeerd 1 week en dus nog totaal hulpeloos en zonder ritme. Ik ga nu maandag beginnen en dan is hij bijna 6 maanden en zelfs dat voelt als nog te snel eigenlijk.
Natte tosti..
vrijdag 1 januari 2021 om 18:05
Mogelijk een domme vraag hoor maar Hoe zit het met verlof na vroeggeboorte? Waar heb je recht op of rekenen ze net als “normale” bevalling op 10-12weken erna?
Mevrouwtomatensoep mogelijk een domme vraag maar oprecht interesse want heb zelf wel ervaring met vroeggeboorte maar dat was echt te vroeg. wat maakt dat na 6mnd te snel is om te werken? Zit je dan eerder dan op standaard verlof vanaf uitgerekende datum?
Kenzo wat een knotsgek jaar hebben jullie gehad. Op naar een gezond 2021. Benieuwd hoe het met jullie gaat!
Mevrouwtomatensoep mogelijk een domme vraag maar oprecht interesse want heb zelf wel ervaring met vroeggeboorte maar dat was echt te vroeg. wat maakt dat na 6mnd te snel is om te werken? Zit je dan eerder dan op standaard verlof vanaf uitgerekende datum?
Kenzo wat een knotsgek jaar hebben jullie gehad. Op naar een gezond 2021. Benieuwd hoe het met jullie gaat!
zaterdag 2 januari 2021 om 22:50
De verlofregeling komt er op neer dat de volledige 16 weken ingaan zodra je bevalt (ervan uitgaande dat je verlof nog niet gestart was). Dan krijg je iets aan compensatie voor de weken ziekenhuis, dat was er vroeger niet dus wat dat betreft is het nu beter geregeld. Maar de compensatie is vrij mager. En bij vroeggeboorte gaan babies steeds sneller naar huis, soms nog met sonde of zuurstof dus het is echt niet altijd een ontspannen samenzijn. Vaak blijven het ook nog wel even zorgenkindjes met kwaaltjes, groei- of ontwikkelingsachterstanden etc. Om een beeld te geven: onze baby is in de eerste maanden thuis 3x opnieuw kort opgenomen in het ziekenhuis. En dan is zij een prematuur die het in principe goed doet.
Wat ik vooral slecht vind aan de regeling is dat er geen rekening gehouden wordt met de gecorrigeerde leeftijd van het kind. Ik heb 5 dagen extra verlof gekregen voor bijna 8 weken ziekenhuis, wat er op neer kwam dat ik aan het werk had gemoeten toen mijn baby gecorrigeerd 6,5 weken oud was. En ik was zelf mentaal nét een beetje tot rust aan het komen (veel last gehad van angsten en nachtmerries, vertrouwen moest van ver komen). Hier gelukkig ook een hele begripvolle werkgever.
@kenzo Hoe zijn jullie feestdagen geweest? Ik wens jullie een rustig, liefdevol 2021
Wat ik vooral slecht vind aan de regeling is dat er geen rekening gehouden wordt met de gecorrigeerde leeftijd van het kind. Ik heb 5 dagen extra verlof gekregen voor bijna 8 weken ziekenhuis, wat er op neer kwam dat ik aan het werk had gemoeten toen mijn baby gecorrigeerd 6,5 weken oud was. En ik was zelf mentaal nét een beetje tot rust aan het komen (veel last gehad van angsten en nachtmerries, vertrouwen moest van ver komen). Hier gelukkig ook een hele begripvolle werkgever.
@kenzo Hoe zijn jullie feestdagen geweest? Ik wens jullie een rustig, liefdevol 2021
zondag 17 januari 2021 om 22:16
Ik moet 1 feb aan het werk. Dan is ze gecorrigeerd bijna 8 weekjes oud. Ik moet de maand februari naar mijn werk toe om opnieuw ingeleerd te worden, en vanaf dan mag ik thuis werken. Dus ik slik het maar eventjes.. dan kan ik daarna thuis werken. Bovendien worden wij om 1 u naar huis gestuurd ivm Corona. Vanaf 7 weken ziekenhuis krijg je extra verlof volgensmij. Ons kindje lag 9 weken in het ziekenhuis en ik heb 2 weken extra gekregen. Het is idd allemaal snel, maar goed ik wil graag dat mijn contract verlengd word dus doe het maar ff zoals ze nu willen. Ik vind de verlofregeling hier slecht geregeld hoor.
maandag 18 januari 2021 om 09:23
Oh nee voor mijn gevoel. De termijn is eigenlijk heel netjes. Nu heb ik wel het probleem dat zoon nogal aan het kwakkelen is met zijn gezondheid dus dat hij vaak terug moet naar het ziekenhuis en ik dus steeds zorgverlof op moet nemen maar gelukkig is werkgever daarin ook heel coulant.OkkiePetite schreef: ↑01-01-2021 18:05Mogelijk een domme vraag hoor maar Hoe zit het met verlof na vroeggeboorte? Waar heb je recht op of rekenen ze net als “normale” bevalling op 10-12weken erna?
Natte tosti..
vrijdag 26 februari 2021 om 22:01
zondag 28 februari 2021 om 13:14
dinsdag 2 maart 2021 om 23:26