Singles unite, tweede editie 2021 deel 7 ❤

dinsdag 16 februari 2021 om 08:27

Iedereen is welkom om hier te kletsten!!
Gezellig onder het genot van een bakkie of een alcoholische versnapering kletsen met elkaar over alles wat met het single leven te maken heeft.
Wel of niet daten
Mensen die twijfelen
Mensen die vragen hebben
Wel of niet internet daten
Alles mag als het maar met respect is.
vrijdag 26 februari 2021 om 23:38
Het is heel makkelijk om te swipen als je je even verveelt. Ik was ook wel op zoek naar een relatie en het is leuk dat er een gesprek uit voort komt. Maar ik verwacht van de meeste niet dat we een gesprek hebben. En ja ik ben ook zo iemand die niet altijd reageert. Nu ligt het ook niet altijd aan mij, want als je ziet hoe je soms benaderd wordt, tsja terecht dat je geen reactie krijgt. En ik wil ook niet met tig mannen tegelijk praten. Als ik er met 1 goed contact heb, stop ik de rest eigenlijk. Of als het gewoon niks is.
Maar oke dan heeft die ene match maar 1 iemand, als al die 10 dat hebben? Zit jij nog aan die 10 matches vast. Klinkt vast gemeen, maar ik voel me ook niet verplicht om met iemand te praten om er maar voor te zorgen dat zij een gesprek hebben. In het cafe ga je toch ook niet met iedereen een gesprek aan? Of als ze je aan spreken dat je niet blijft plakken?
vrijdag 26 februari 2021 om 23:57
zaterdag 27 februari 2021 om 00:24
Maar dan ben je toch zelf niet kieskeurig? Ik deed toen 6 jaar jonger, afstand 15/20 KM en dan ook nog heel selectief liken. Ik heb met acht vrouwen leuke gesprekken gehad toen.

zaterdag 27 februari 2021 om 06:52
Dit inderdaad. Een match is in principe weinig meer dan ''hee ik vind jou knap/ een fijne uitstraling hebben''. Maar sommige mensen interpreteren het als: ''Jij lijkt me een geschikt persoon om een serieuze relatie mee op te bouwen en een date-traject in te gaan''. Dat lijkt me nogal zwaar gesteld (kan er wel toe uitgroeien uiteraard)Shiverrr schreef: ↑26-02-2021 23:38Het is heel makkelijk om te swipen als je je even verveelt. Ik was ook wel op zoek naar een relatie en het is leuk dat er een gesprek uit voort komt. Maar ik verwacht van de meeste niet dat we een gesprek hebben. En ja ik ben ook zo iemand die niet altijd reageert. Nu ligt het ook niet altijd aan mij, want als je ziet hoe je soms benaderd wordt, tsja terecht dat je geen reactie krijgt. En ik wil ook niet met tig mannen tegelijk praten. Als ik er met 1 goed contact heb, stop ik de rest eigenlijk. Of als het gewoon niks is.
Maar oke dan heeft die ene match maar 1 iemand, als al die 10 dat hebben? Zit jij nog aan die 10 matches vast. Klinkt vast gemeen, maar ik voel me ook niet verplicht om met iemand te praten om er maar voor te zorgen dat zij een gesprek hebben. In het cafe ga je toch ook niet met iedereen een gesprek aan? Of als ze je aan spreken dat je niet blijft plakken?
Heeft niet te maken met ego of met vervelend doen, maar sowieso vind ik het lastig om allerlei gesprekken door elkaar heen te voeren. Heb dat ooit wel eens gedaan, maar toen ging ik op een gegeven moment informatie door elkaar halen.
Maar moet wel zeggen dat ik bewust véél minder ben gaan matchen. Als ik al een gesprek heb lopen waar ik tijd in wil investeren, swipe ik andere profielen niet meer naar rechts. Want het voelt soms toch wel onprettig inderdaad als iemand iets zegt waar je niet op antwoordt. Je hebt uiteindelijk wel met een echt persoon te maken natuurlijk.

zaterdag 27 februari 2021 om 06:59
Ik zeg toch nergens dat ik er geen moeite voor wil doen? Wat ik alleen zeg, is dat er simpelweg heel veel profielen zijn. Soms heb ik wel eens het. gevoel dat sommige mensen vergeten dat ze gewoon één van de duizenden zijn. Dat geldt voor jou, voor mij, en voor de rest.Shiverrr schreef: ↑26-02-2021 23:12@Sodermalm:
Ik vind je hier wel erg negatief hoor. Dan vraag ik me af waarom je op tinder zit als je er toch zo over denkt en eigenlijk ook niet echt de moeite wil doen ervoor. Maar hoezo is dat pusherig? Er wordt hoe jij het zegt gewoon om een doodgewone wandeling gevraagd, dus dat is toch juist positief? En je date toch niet 'out of the blue', je praat toch eerst een beetje met elkaar.
Als je te maken krijgt met een écht persoon, dan kan je daar al snel een soort gevoel bij krijgen. Maar op tinder, aan de hand van een profiel en een paar foto's, is dat veel minder makkelijk. Er zitten zoveel leuke vrouwen (en vast ook mannen) op, dat ik zélf niet zo snel bij een bepaald profiel zoiets heb van : deze spring er echt bovenuit. Er zijn gewoon heel veel leuke vrouwen. Dus om echt tot de conclusie te komen dat een bepaald persoon er ''bovenuit'' springt, moet er wel iets gebeuren zeg maar. Heeft verder niet te maken met geen moeite willen doen, maar met het grote ''aanbod''.

zaterdag 27 februari 2021 om 07:00
Klopt, dat is het leuke aan Paiq. Ik denk dat als je echt op zoek bent naar een date en een goed gesprek, je beter paiq kunt gebruiken. Heb dat als begin twintiger ook nog wel gebruikt. Leuk concept wel, stuurt veel meer aan op het echt praten dan het oppervlakkig swipen.

zaterdag 27 februari 2021 om 07:07
Absoluut leuk. Je merkt al snel aan het gesprek of iemand bij je past en dan moet de foto ook nog oké zijn. Ik had laatst een lang gesprek met iemand die ik op basis van alleen een foto nooit had gesproken.Sodermalm schreef: ↑27-02-2021 07:00Klopt, dat is het leuke aan Paiq. Ik denk dat als je echt op zoek bent naar een date en een goed gesprek, je beter paiq kunt gebruiken. Heb dat als begin twintiger ook nog wel gebruikt. Leuk concept wel, stuurt veel meer aan op het echt praten dan het oppervlakkig swipen.
zaterdag 27 februari 2021 om 08:43
Ik heb weinig matches. Dus ik ervaarde het best wel als frustrerend als ik dan een match had en die persoon zegt niets of verwijderd mij direct.Shiverrr schreef: ↑26-02-2021 23:38Het is heel makkelijk om te swipen als je je even verveelt. Ik was ook wel op zoek naar een relatie en het is leuk dat er een gesprek uit voort komt. Maar ik verwacht van de meeste niet dat we een gesprek hebben. En ja ik ben ook zo iemand die niet altijd reageert. Nu ligt het ook niet altijd aan mij, want als je ziet hoe je soms benaderd wordt, tsja terecht dat je geen reactie krijgt. En ik wil ook niet met tig mannen tegelijk praten. Als ik er met 1 goed contact heb, stop ik de rest eigenlijk. Of als het gewoon niks is.
Nu sinds 2,5 week of zo weer online.
Ik swipe niet alles met een * naar rechts. Bedoel waarom zou ik als ik daar geen gesprek mee wil.
Paiq kan dat niet, Fb wel.
Nu momenteel bij FB kijk ik wie mij liked en soms swipe ik door wat foto's heen. Zie ik een leuke tekst of foto stuur ik daar een tekst over.
Bij een match reageer ik altijd .
Ik heb 1 heel leuk gesprek gehad op Paiq in die tijd. Keek uit naar het volgende. Helaas de ander niet.
zaterdag 27 februari 2021 om 08:46
zaterdag 27 februari 2021 om 09:57
Ik heb rond de 10 matches waar er dus steeds weer een paar afvallen.
Als hij begint te kletsen zeg ik wel altijd iets terug. Maar als het gesprek niet of raar loopt reageer ik ook niet meer.
Ik chat niet met meerdere mannen tegelijk. Als ik met 1 echt een klik heb swipe ik ook niet verder dus krijg geen matches meer erbij.
Man kan duidelijk lezen op mijn profiel wat ik zoek. Dus de meeste matches zoeken ook iets serieus, maar dan toch niets zeggen ?
Ik kreeg wel veel superlikes (Of is dat gewoon reclame van Tinder om je betalend lid te maken ?)
Misschien dat een man denkt dat hij toch geen kans maakt en ik ze voor het uitkiezen heb, wat dus niet zo is.
Als hij begint te kletsen zeg ik wel altijd iets terug. Maar als het gesprek niet of raar loopt reageer ik ook niet meer.
Ik chat niet met meerdere mannen tegelijk. Als ik met 1 echt een klik heb swipe ik ook niet verder dus krijg geen matches meer erbij.
Man kan duidelijk lezen op mijn profiel wat ik zoek. Dus de meeste matches zoeken ook iets serieus, maar dan toch niets zeggen ?
Ik kreeg wel veel superlikes (Of is dat gewoon reclame van Tinder om je betalend lid te maken ?)
Misschien dat een man denkt dat hij toch geen kans maakt en ik ze voor het uitkiezen heb, wat dus niet zo is.
zaterdag 27 februari 2021 om 10:02
Jawel ik ben wel kieskeurig en swipe echt niet iedereen naar rechts. Mijn maximale afstand is 35 km en ik woon niet in de randstad oid. Maar misschien is mijn "voordeel" dat ik een vrouw ben? Dus dat ik daarom ook makkelijker matches binnen haal. Ik heb tinder nu verwijderd, maar ik had er in de 400 en ik weet omdat ik ook betaald ben geweest dat er nog meer dan 500 likes stonden (die ik uiteraard niet allemaal naar rechts zou swipen). Alleen daarom kan en wil ik ook niet met iedereen praten. Maar die mannen staan daar hetzelfde in hoor. Ik hoor ook genoeg in mijn omgeving dat swipen leuk is, maar dat ze verder niet echt iets zoeken, maar dat het een leuk tijdverdrijf is.
zaterdag 27 februari 2021 om 10:07
Zo zou het ook moeten gaan!
En in een ideale wereld zouden er alleen maar serieuze mensen op zitten. Maar ja, we moeten leren filteren.
Eerste keer was ik iets te enthousiast met swipen. Kon de matches qua praten niet bijhouden. Hele ellende er weer af gegooid, wel van geleerd. Tweede keer gewoon na x aantal matches gestopt met swipen. Maar eigenlijk lukt het me niet om met meer dan twee tegelijk te praten.
En nu heb ik er gewoon even helemaal geen zin in. Misschien als ik zou kunnen starten in de fase dat je elkaar al een half jaar kent

Dus zit ook even nergens op. Ben te veel nog aan het genieten van het single zijn. Dat ben ik ook nog geen half jaar geweest afgelopen 19 jaar. Dus ik vind het wel even goed voor mijzelf om alleen te zijn.
Was een vroege ochtend vandaag. Gisteren bizar vroeg in slaap gevallen, avondmens dus dat gebeurt niet zo snel. Nu lekker creatief bezig. Heb het idee er al een halve dag op te hebben zitten

zaterdag 27 februari 2021 om 10:15
@Julus: Verliefd ben ik niet en bij hem verwacht ik het ook niet gelijk. Maar we vinden elkaar wel leuk en we kennen elkaar ook nog niet echt heel goed. Want we hebben elkaar nog niet vaak kunnen zien en zitten ook met die avondklok. Dus ik denk dat het voor dit moment gewoon goed zo is. Sowieso moet zoiets bij mij wel groeien hoor, ik ben eigenlijk nooit in 1x helemaal verliefd op iemand. Alleen ik ben er iig wel positief over!
@Julia: Ja ik ben ook veel jonger dan jij. Ik denk dat zoiets ook wel echt uitmaakt hoor. Dat er bij mij ook wel meer mannen op zullen zitten. Mijn leeftijdscategorie staat ook echt niet heel groot. 3 jaar onder me en 4 jaar boven me, dus het valt wel mee. Al zijn deze matches ook niet uit 1 jaar. Maar dat bedoel ik, de mannen verwachten ook niet allemaal een gesprek. Anders stonden er niet zoveel. En uiteindelijk blijven er ook matches komen als je al met iemand aan het praten bent, dus die beantwoord ik dan automatisch al niet meer dan.
@Julia: Ja ik ben ook veel jonger dan jij. Ik denk dat zoiets ook wel echt uitmaakt hoor. Dat er bij mij ook wel meer mannen op zullen zitten. Mijn leeftijdscategorie staat ook echt niet heel groot. 3 jaar onder me en 4 jaar boven me, dus het valt wel mee. Al zijn deze matches ook niet uit 1 jaar. Maar dat bedoel ik, de mannen verwachten ook niet allemaal een gesprek. Anders stonden er niet zoveel. En uiteindelijk blijven er ook matches komen als je al met iemand aan het praten bent, dus die beantwoord ik dan automatisch al niet meer dan.
zaterdag 27 februari 2021 om 10:56
In een cafe vind ik wat anders. Net als op Lexa beginnen dan ook de mannen tegen je te praten, waar je niet in geinteresseerd bent. Op Tinder swipe je juist naar rechts omdat iemand je leuk lijkt.Shiverrr schreef: ↑26-02-2021 23:38Het is heel makkelijk om te swipen als je je even verveelt. Ik was ook wel op zoek naar een relatie en het is leuk dat er een gesprek uit voort komt. Maar ik verwacht van de meeste niet dat we een gesprek hebben. En ja ik ben ook zo iemand die niet altijd reageert. Nu ligt het ook niet altijd aan mij, want als je ziet hoe je soms benaderd wordt, tsja terecht dat je geen reactie krijgt. En ik wil ook niet met tig mannen tegelijk praten. Als ik er met 1 goed contact heb, stop ik de rest eigenlijk. Of als het gewoon niks is.
Maar inderdaad bij 400 matches

zaterdag 27 februari 2021 om 11:10
Leuk zeg! Dus jullie hebben ook al meteen exclusiviteit afgesproken aangezien jij Tinder verwijderd hebt? Dat klinkt goed

zaterdag 27 februari 2021 om 11:17
Shiver, dat snap ik wel. In deze tijd loopt het datingproces anders en op zich vind ik dat een goede ontwikkeling. We worden nu gedwongen om het rustiger aan te doen en daardoor leer je elkaar echt beter kennen. Daardoor zal het ook langer duren voordat je gevoelens krijgt of verliefd wordt.
Tenzij je al direct bij elkaar blijft slapen.
De avondklok zorgt ervoor dat je of alleen overdag afspreekt, of de keuze maakt om bij elkaar te blijven slapen.
Ik kies voor het eerste, als het aan mij ligt. Alleen kun je dit niet maanden blijven doen. En hoe lang blijft alleen wandelen leuk?
Tenzij je al direct bij elkaar blijft slapen.
De avondklok zorgt ervoor dat je of alleen overdag afspreekt, of de keuze maakt om bij elkaar te blijven slapen.
Ik kies voor het eerste, als het aan mij ligt. Alleen kun je dit niet maanden blijven doen. En hoe lang blijft alleen wandelen leuk?

zaterdag 27 februari 2021 om 11:31
Als ik hier lees hoeveel irritatie de dating-app's opleveren voor veel mensen, snap ik écht niet waarom je daarop actief zou willen zijn.
Neem je dan echt al die irritatie op de koop toe alleen maar in de hoop op 1 leuk contact? En dan vaak ook nog met een account waar kosten aan vastzitten?
Ik lees eigenlijk alleen bij Datertje dat ze veel lol heeft op Paiq. Verder lees ik vooral veel kommer en kwel met heel af en toet iets leuks. Waarom zou je jezelf dat aan willen doen?
Bedoel dat niet verwijtend, want natuurlijk moet iedereen vooral doen waar hij/zij zin in heeft. Ik ben gewoon verbaasd en benieuwd.
Neem je dan echt al die irritatie op de koop toe alleen maar in de hoop op 1 leuk contact? En dan vaak ook nog met een account waar kosten aan vastzitten?
Ik lees eigenlijk alleen bij Datertje dat ze veel lol heeft op Paiq. Verder lees ik vooral veel kommer en kwel met heel af en toet iets leuks. Waarom zou je jezelf dat aan willen doen?
Bedoel dat niet verwijtend, want natuurlijk moet iedereen vooral doen waar hij/zij zin in heeft. Ik ben gewoon verbaasd en benieuwd.