Zorgen miskraam

28-02-2021 09:27 19 berichten
Hallo allemaal

Ik ben waarschijnlijk ongeveer 5 weekjes zwanger en ik moet nog 3 weken wachten tot de eerste echo. En woow wat is dat spannend, ik vind het wachten echt verschrikkelijk. Ik ben mezelf een beetje gek aan het maken... bij elke buikpijn maak ik me zorgen. Maar nu is het dus zo dat ik elke dag buikpijn heb en ook steeds een andere soort buikpijn, en de mensen om mij heen kennen dit niet zo goed. Ik heb voor de rest niet echt andere klachten. Alleen heeel erge buikpijn en rugpijn en ook verschrikkelijk veel pijn in mijn benen, alsof ze worden afgekneld. Is er iemand die dit misschien herkent? En elke keer als ik aan mijn buikje denk dan gaat mijn hart heel erg tekeer en ik ben steeds bang dat dit niet goed is.. continu als ik eraan denk krijg ii hartkloppingen en een kriebel in mijn buik. Misschien is dit gezonde spanning.. maar aangezien ik niet steeds de vk kan bellen dacht ik, ik schrijf weer even van me af en hoop dat mensen mijn symptomen herkennen... vooral de pijn in mijn benen vind ik apart, en elke dag buikpijn van smorgens tot savond.

Alvast bedankt voor de reacties ❤️❤️
Alle reacties Link kopieren
Is je verloskundige al wel op de hoogte van jouw klachten?
Lastig he, dat wachten! Helaas is het niet anders, je kunt niet non-stop aan zon echoapparaat hangen. Ook na je eerste echo komt dit gevoel weer terug. Ik zag de zwangerschap maar als een oefening in geduld. En, ook al klinkt dit vast wat hard, als het mis gaat kun je er niets aan doen (in 99,9% van de gevallen). Dan was het niet levensvatbaar en heeft je lichaam de keuze voor je gemaakt. Je verloskundige kan een miskraam met deze termijn ook niet tegenhouden.
montblanc wijzigde dit bericht op 28-02-2021 09:39
8.54% gewijzigd
Lees de reacties uit je vorige topic, van een paar dagen geleden nog eens door. Toen vroeg je het zelfde.

Heel veel sterkte. Deze onzekerheid is vreselijk.
Ik zou er in elk geval één keer de vk voor bellen. Zoals je het beschrijft, echt hevige pijn, lijkt me de moeite om in elk geval te bespreken!
Ah lieverd, begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Ik herken het, zit in het eerste trimester en heb zo'n om de dag buikpijn en krampen.
Bij hevige pijn de verloskundige bellen!
Wel voelde ik elke dag wel iets, er gebeurt heel veel in je baarmoeder, dat voel je. Dus zeurderige pijn, steken, alsof je ongesteld moet worden is normaal.
Hoi Baby22, gefeliciteerd met je zwangerschap! In het eerste trimester kruipen de dagen, uren en minuten voorbij. Ik denk dat dat voor veel zwangere vrouwen een bekend gevoel is. De onzekerheid nog voor je echo's hebt gehad is niet leuk en elk pijntje is verdacht.. Je lichaam is al heel hard bezig met inspelen op je zwangerschap en er verandert heel veel in je lijf met allerlei pijntjes op gekke plekken tot gevolg. Bel gerust je verloskundige nog eens en leg haar voor wat je voelt en wat dit met je doet. Als je bang bent kan zij ook aangeven wat echte alarmsignalen zijn en wat er onder 'gewone' kwaaltjes kan vallen. En wie weet kan je al iets eerder een vroege echo krijgen. Heel veel succes :heart:
Heb je al gekeken of je pijn minder wordt door een warm bad te nemen of er lekker een kruikje op te leggen?

Je lichaam moet wennen aan een nieuwe functie en dit zijn helaas kwaaltjes die er ook bij horen. Vaak verdwijnt het wel na het eerste trimester.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat mij hielp destijds was de volgende uitspraak:

Je bent zwanger en geniet ervan.
Totdat je weet dat je niet meer zwanger bent, dat is vroeg genoeg om angst en verdriet te voelen.

Mijn eerste zs werd een miskraam. Af en toe bloedverlies en bij vroege echo geen kloppend hartje. Na 1,5 week nog steeds geen kloppend hartje. Toen kwam de miskraam vanzelf op gang.

Tweede derde en vierde zs af en toe buikpijn gehad. Op de meest vreemde plekken en momenten. Vergeet niet, Zowat al je organen gaan een stukje verplaatsen, er is veel aan de gang daar binnen.
Drie gezonde kinderen gekregen.

Ik zou lekker gaan genieten 🍀 en afleiding zoeken van de buikpijn.
Ik heb ook je vorige topic gezien, je verloskundige gaf al aan dat ze in deze fase niet veel kunnen. Wat jij zelf kunt doen is goed voor jezelf zorgen, gezond eten, wandelingetje maken, op tijd je rust nemen en probeer die stress rondom je zwangerschap los te laten, het gaat je niet helpen. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar het gaat zoals het gaat en probeer dat te accepteren. En natuurlijk kun je je verloskundige bellen als je het echt niet vertrouwt.
Gefeliciteerd!
Ik had de eerste weken ook heel veel buikpijn. Je mag dan een kruik gebruiken, zolang je hem niet precies op je baarmoeder legt. Ontspannen en veel rust houden hielp al een beetje. Er gebeurt heel veel daar binnen: je baarmoeder wordt groter, organen verschuiven, het is dus heel goed te verklaren. Al m’n echo’s waren steeds goed, dus toen kwam ik tot de conclusie dat het er wel bij zal horen!
Succes met wachten en een mooie zwangerschap gewenst!!
Gezonde spanning is het allerminst. Ga ontspanningsoefeningen doen. Op YouTube is genoeg te vinden.

Buikpijn aan het begin van de zwangerschap komt best veel voor. Spierpijn door stress ook.
Het is een spannende tijd.
Ik had die zorgen tot 20 weken. Daarna kon ik pas genieten.

Je kan er helaas niks aan doen als het fout zou gaan.
Probeer toch een beetje te genieten.
Je hebt een klein wondertje in je lichaam zitten. Gefeliciteerd!
Ik herken je buikpijn, rugpijn en pijn in je benen niet. Ik neem aan dat je dit ook met je VK gedeelt hebt? Wanneer je VK denkt dat er niets aan de hand is, probeer dat dan te geloven.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dat weet ik. Ik was erbij toen bij een van mijn naasten haar miskraam begon. Voor haar, maar ook voor mij, traumatisch. Vooral het vele bloed is voor mij een trigger geweest.

Toen ik een paar maanden later zelf in verwachting bleek, durfde ik niet 100% blij te zijn. Want ik was heel bang dat het bij mij ook verkeerd zou aflopen. Het beheerste niet dagelijks mijn gemoedstoestand. Maar voor elke echo had ik zoveel spanning en hartkloppingen. Omdat ik bang was dat het hartje niet meer zou kloppen. En ik heb 1x een bloeding gehad waar ik HEEL erg van ben geschrokken. Gelukkig was er niks aan de hand.

Inmiddels ben ik 24 weken in verwachting en ik voel haar vaak en duidelijk. Alles gaat tot nu toe perfect. Dus ik ben eindelijk gerustgesteld. Ik ben gelukkig ook steeds minder bang voor een vroeggeboorte. Ik durf steeds meer te vertrouwen op een goede uitkomst.

Lang verhaal kort: probeer te ontspannen en te vertrouwen. De kans op een gezonde zwangerschap is gelukkig veel groter dan de kans op een miskraam/vroeggeboorte. Probeer je angst los te laten. Bij mij helpt het trouwens om positieve verhalen te lezen. Dus richt je op het positieve. Succes!
Buikpijn is best gebruikelijk. Hele erge pijn, doorstroming rug en benen wat minder. Ik weet zo niet wat je vorige topic was waar mensen over schrijven, maar zou als je dat niet gedaan hebt nog met deze klachten wel met je VK overleggen.
Ik herken het, bij mij werden de darmen gek van de hormonen en deed zowel buik, rug als been pijn. Toevallig ook verstopt?
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik zou je klachten met de verloskundige bespreken, en als ze er niks aan kunnen doen je erbij neerleggen. Dit is geen gezonde spanning. Shit happens nou eenmaal (ik heb zelf een miskraam gehad), je zo druk maken gaat echt niks veranderen. En je gaat dan een heeeeel zwaar leven tegemoet want die spanning is echt niet weg na de 8 weken echo.
Dus mijn tip: chill the fuck out en probeer aan andere dingen te denken, dan gaat de tijd het snelst.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb zelf drie miskramen gehad en had nooit buikpijn.
Het wachten op de echo duurt ontzettend lang... Ik ken de zenuwen. En helaas komen die zenuwen vaak na de echo weer terug. Hopelijk groeit je kleintje goed en daarmee ook je vertrouwen.
In een ander topic waar ik mee schrijf zeggen we altijd: neem geen voorschot op je verdriet :heart:
Ik weet uit ervaring dat zelf als het -hoe verdrietig ook- misgaat, je nooit spijt zult hebben nu te genieten van het feit dat je zwanger bent.
Ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven