Even mn hart luchten

zondag 28 februari 2021 om 09:39
Hoi allemaal,
Ik weet niet of ik goed zit in dit topic maar wil even mn hart luchten.
Ik ben 38jaar en ben nu ruim 11jaar samen met mij man waar ik vreselijk veel van hou. Samen hebben we 3 kinderen en hebben een fijne relatie.
Toch is er iets wat ik enorm mis.....
In veel dingen matchen wij enorm goed. Alleen op seksueel gebied verschillen we nogal.
In de eerste jaren van onze relatie was dit niet zo aan de orde maar naar mate de jaren voorbij gingen begon dit toch wat te knagen in m'n hoofdje.
Ik ben altijd al erg ruimdenkend geweest wat seks betreft. Ik ken weinig taboes en vind het leuk/spannend om mijn grenzen te verleggen.
Al jaren heb ik erg de behoefte om samen met mn man op seksuele ontdekkingsreis te gaan. Ik zou heel graag met hem gaan swingen.
Ik heb al vaak een klein balletje opgegooid maar kreeg daar weinig reactie op. Voor hem hoefde het niet zo nodig en daarmee was het onderwerp meteen afgesloten.
Toch is de drang dit te ontdekken altijd gebleven en eerlijk gezegd alleen maar groter geworden.
Nu heb ik vorige week een hele mooie lange brief aan hem geschreven waarin ik heel openhartig was. Hierin stond mijn verlangen en dat ik dit echt ontzettend graag zou willen beleven met hem. Vond het erg spannend om het te geven aan hem maar heb hem toch laten lezen.
Zijn reactie was, sorry schat.....maar dit zie ik niet zo zitten.
Een heel eerlijk antwoord waar ik op dat moment genoegen mee nam. Ik bedoel.....we dwingen elkaar niet om dingen tegen ons zin te doen.
Maar nu inmiddels bijna een week verder spookt het nog steeds door mn hoofd. Het beïnvloed mn stemming en heb er zelfs een soort van verdriet van.
Ik respecteer hem maar het idee dat ik het dus nooit ga beleven doet behoorlijk veel met mij.
Wat moet ik hier mee?
Ik wilde dit even kwijt en misschien zijn er vrouwen die hier over mee kunnen praten.
Ik weet niet of ik goed zit in dit topic maar wil even mn hart luchten.
Ik ben 38jaar en ben nu ruim 11jaar samen met mij man waar ik vreselijk veel van hou. Samen hebben we 3 kinderen en hebben een fijne relatie.
Toch is er iets wat ik enorm mis.....
In veel dingen matchen wij enorm goed. Alleen op seksueel gebied verschillen we nogal.
In de eerste jaren van onze relatie was dit niet zo aan de orde maar naar mate de jaren voorbij gingen begon dit toch wat te knagen in m'n hoofdje.
Ik ben altijd al erg ruimdenkend geweest wat seks betreft. Ik ken weinig taboes en vind het leuk/spannend om mijn grenzen te verleggen.
Al jaren heb ik erg de behoefte om samen met mn man op seksuele ontdekkingsreis te gaan. Ik zou heel graag met hem gaan swingen.
Ik heb al vaak een klein balletje opgegooid maar kreeg daar weinig reactie op. Voor hem hoefde het niet zo nodig en daarmee was het onderwerp meteen afgesloten.
Toch is de drang dit te ontdekken altijd gebleven en eerlijk gezegd alleen maar groter geworden.
Nu heb ik vorige week een hele mooie lange brief aan hem geschreven waarin ik heel openhartig was. Hierin stond mijn verlangen en dat ik dit echt ontzettend graag zou willen beleven met hem. Vond het erg spannend om het te geven aan hem maar heb hem toch laten lezen.
Zijn reactie was, sorry schat.....maar dit zie ik niet zo zitten.
Een heel eerlijk antwoord waar ik op dat moment genoegen mee nam. Ik bedoel.....we dwingen elkaar niet om dingen tegen ons zin te doen.
Maar nu inmiddels bijna een week verder spookt het nog steeds door mn hoofd. Het beïnvloed mn stemming en heb er zelfs een soort van verdriet van.
Ik respecteer hem maar het idee dat ik het dus nooit ga beleven doet behoorlijk veel met mij.
Wat moet ik hier mee?
Ik wilde dit even kwijt en misschien zijn er vrouwen die hier over mee kunnen praten.

zondag 28 februari 2021 om 11:46

zondag 28 februari 2021 om 11:49
TO, wat goed dat je zo open bent geweest over je gevoelens. Vervelend dat jullie hier niet hetzelfde in staan. Als je bij hem blijft zal er een behoefte niet vervuld worden. Bij hem weggaan lijkt mij ook weer een brug te ver, zeker als er kinderen betrokken zijn. Is het niet een idee om met een relatie coach te praten? Niet om de een of de ander over te halen naar het andere kamp, maar om te kijken welke behoeftes er zijn, waar die vandaan komen en wat je wel met elkaar kunt delen.
zondag 28 februari 2021 om 11:50
zondag 28 februari 2021 om 11:51
Sorry to maar jouw hele instelling vind ik al noet bij swingen passen. Het gaat om wat jij wil en niet om wat jullie willen.
Mijn vriend en ik swingen wel eens. Al komt dat niet zo vaak voor. Maar dan komt het voort uit samen ergens over fantaseren en t dan eventueel uitvoeren. Kunnen ook hele andere dingen zijn... zonder anderen erbij. Als wij samen fantaseren en 1 van de 2 wil iets niet of lijkt iets niet zo leuk dan gebeurt het niet. Hoe graag de ander het ook wil.
Bij swingen is het juist belangrijk dat je elkaar grenzen 100% respecteert. En emotionele brieven en verdrietig doen achteraf hoort daar niet bij. Ik heb ook wel eens iets dat me misschien leuk lijkt.. En als mijn vriend nee zegt dan ga ik daar niet verdrietig om doen... Ik vind het veek belangrijker dat we beide genieten. En dat het om ons draait. Dan of ik eventueel mijn zin krijgt.
Er zijn ook nog veek andere leuke dingen die je kan doen behalve swingen.
En kop op to... zolang corona er nog is er wordt het swingen sowieso niks
Mijn vriend en ik swingen wel eens. Al komt dat niet zo vaak voor. Maar dan komt het voort uit samen ergens over fantaseren en t dan eventueel uitvoeren. Kunnen ook hele andere dingen zijn... zonder anderen erbij. Als wij samen fantaseren en 1 van de 2 wil iets niet of lijkt iets niet zo leuk dan gebeurt het niet. Hoe graag de ander het ook wil.
Bij swingen is het juist belangrijk dat je elkaar grenzen 100% respecteert. En emotionele brieven en verdrietig doen achteraf hoort daar niet bij. Ik heb ook wel eens iets dat me misschien leuk lijkt.. En als mijn vriend nee zegt dan ga ik daar niet verdrietig om doen... Ik vind het veek belangrijker dat we beide genieten. En dat het om ons draait. Dan of ik eventueel mijn zin krijgt.
Er zijn ook nog veek andere leuke dingen die je kan doen behalve swingen.
En kop op to... zolang corona er nog is er wordt het swingen sowieso niks

zondag 28 februari 2021 om 11:52
Zoals ik al zei, eerst moet ze op zoek naar waar het verlangen precies zit. En pas daarna kun je zien of er een compromis mogelijk is.Lotus90 schreef: ↑28-02-2021 11:36En de degene(n) die “blijven praten en samen opzoek gaan naar een compromis” aanprijzen. Hoe zie je dat compromis eigenlijk voor je? Zonder dat de grenzen van TO’s man overschreden worden? Bepaalde wensen en verlangens kun je niet vervullen als de wensen van de ander daar lijnrecht tegenover staan. Soms is het kiezen of delen.
Wellicht ook niet, maar dat schreef ik ook. En dan lijkt mij bij zoiets belangrijks dat de relatie sowieso op het spel staat. Want het verlangen verdwijnt niet.
Lastige situatie.
zondag 28 februari 2021 om 11:54
O nou dan ben ik geen swinger... aan partnerruil doe ik niet. Wel hebben we samen sex met anderen... Maar ik ga echt niet met een kerel liggen neuken naast mijn vriend die een ander neukt. Da's niks voor mij.

zondag 28 februari 2021 om 11:54
Het feit dat je een verschil van verlangen hebt dat invloed heeft op de relatie.0rchidee2021 schreef: ↑28-02-2021 11:35Ze heeft haar man heel ruim kunnen uitleggen waarom ze het wil. Voor hem is het een brug te ver. Ik snap dat dat niet het antwoord was dat zij wilde horen, maar wat valt er dan nog meer te bespreken?
Als mijn man hiermee aan komt zetten krijgt hij hetzelfde. Ik sta daar niet voor open, nooit gedaan, dat weet hij. Hij kan het nog eens aan me vragen maar als ik er dan nog steeds hetzelfde in sta heeft hij pech of moet hij maar een deur verder gaan.
Je deelt je leven samen. Je ontwikkelt je continu. Als er zaken elkaar gaan lopen, is het aan beiden partner om in verbinding te blijven.
Ik begrijp helemaal niets van de kilheid waarme velen hier hun afwijzing beargumenteren. Interesseert het jullie dan niet wat een ander voelt en denkt? Of is dat alleen op seksgebied? Dat je daar een soort veto hebt die ten koste van alles uitgesproken mag worden?

zondag 28 februari 2021 om 11:58
Je hebt toch op allerlei gebieden veto's? Dat gaat heus niet alleen maar over sex. Als mijn man morgen aan komt zetten dat hij graag naar een boerderijtje in de middle of nowhere wil verhuizen dan lach ik hem ook vierkant uit. Als dat dan zo vreselijk belangrijk is voor zijn persoonlijke ontwikkeling dan gaat hij zelf maar. Blijkbaar passen we dan niet zo goed bij elkaar als we dachten dat we deden.

Het zal wel compleet aan mij liggen, maar ik vind echt dat er iets mis is met je levensinstelling als je relatie kan stranden terwijl je samen drie kinderen hebt omdat partner niet wilt swingen.DS1971 schreef: ↑28-02-2021 11:52Zoals ik al zei, eerst moet ze op zoek naar waar het verlangen precies zit. En pas daarna kun je zien of er een compromis mogelijk is.
Wellicht ook niet, maar dat schreef ik ook. En dan lijkt mij bij zoiets belangrijks dat de relatie sowieso op het spel staat. Want het verlangen verdwijnt niet.
Lastige situatie.
Je hebt ook de keuze om afleiding te zoeken, om wat te relativeren, om dingen te accepteren. Je bent geen hopeloos mens die zich mee moet laten voeren in haar verlangens tot bepaalde manieren van seks hebben. Get over it, ja het is kut. Maar je kunt niet alles in het leven hebben. En ik schrijf dit nu vanuit het idee dat de rest van de relatie gewoon goed zit, ze wel gewoon regelmatig samen intiem zijn. Maar dat zij alleen net dat beetje extra mist.
Dacht ik ook nav 'hoofdje', maar zou een man 'piemeltje' schrijven?

Er is trouwens niets mis met zulke dingen willen of zulke dingen bespreken.
TO, je man wil niet, daar moet je je bij neerleggen. Ofwel uit elkaar gaan en een partner zoeken die dit wel wil. Meer opties zijn er niet.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 28 februari 2021 om 12:02
Je kan ‘verlangens’ zeker sturen. Volwassenen hebben namelijk het vermogen om te begrijpen dat de keuze voor het één betekent dat dit consequenties heeft voor iets anders. Trouwen met een man die niet houdt van seksuele uitspattingen met anderen en daar drie kinderen meer krijgen betekent kiezen dat je niet erop los kan gaan met andere mannen en vrouwen. Keuzes en consequenties, het is niet zo moeilijk
Iedere dag is gehaktdag

zondag 28 februari 2021 om 12:11
Dus jij lacht hem vierkant uit, in plaats van eens te kijken of er een compromis te vinden is?0rchidee2021 schreef: ↑28-02-2021 11:58Je hebt toch op allerlei gebieden veto's? Dat gaat heus niet alleen maar over sex. Als mijn man morgen aan komt zetten dat hij graag naar een boerderijtje in de middle of nowhere wil verhuizen dan lach ik hem ook vierkant uit. Als dat dan zo vreselijk belangrijk is voor zijn persoonlijke ontwikkeling dan gaat hij zelf maar. Blijkbaar passen we dan niet zo goed bij elkaar als we dachten dat we deden.
Leuke relatie wel.

zondag 28 februari 2021 om 12:12
Dit. En ik wil je wel even waarschuwen. Neem hem serieus! Want deze behoefte kan alles opblazen wat je lief is. Je goede fijne relatie, je gezin, je hele leven. Probeer even een behoefte op je man te plakken waar jij niet in mee wil gaan (emigreren naar pakistan bijvoorbeeld) en je voor te stellen hoe jij je zou voelen als hij dit toch doet en wat dit voor gevolgen zou hebben voor je fijne leventje.
Het is maar jeuk he....

zondag 28 februari 2021 om 12:13
Er zijn dingen waarop je geen compromis sluit. Dit is een van de dingen waar in onze relatie geen compromis voor is. Dat weet hij prima, dus dat is hartstikke leuk want we zeuren nooit naar elkaar over dingen waarvan we weten dat de ander ze niet wil.
zondag 28 februari 2021 om 12:16
Alsof jij dat niet zou doen als je vriendin morgen thuis komt met de mededeling dat ze graag wil dat jij huisman wordt. Of dat zij naar Tibet wil verhuizen om daar samen te gaan mediteren.
Am Yisrael Chai!

C: stiekem de spanning opzoeken en je man bedonderen die er na twee jaar via via achterkomt. Waarna je hem veel verdriet hebt gedaan, hij niks meer van je wil weten, je door iedereen uitgekotst wordt en je je kinderen in co ouderschap mag opvoeden, waarbij je ex je nooit meer een woord waardig gunt.

Tsja, ik ga daar dus niet vanuit. Uit het feit dat ze er een lange brief over stuurt leid ik af dat het wel eens diep kan zitten bij to.JenBarber schreef: ↑28-02-2021 11:58Het zal wel compleet aan mij liggen, maar ik vind echt dat er iets mis is met je levensinstelling als je relatie kan stranden terwijl je samen drie kinderen hebt omdat partner niet wilt swingen.
Je hebt ook de keuze om afleiding te zoeken, om wat te relativeren, om dingen te accepteren. Je bent geen hopeloos mens die zich mee moet laten voeren in haar verlangens tot bepaalde manieren van seks hebben. Get over it, ja het is kut. Maar je kunt niet alles in het leven hebben. En ik schrijf dit nu vanuit het idee dat de rest van de relatie gewoon goed zit, ze wel gewoon regelmatig samen intiem zijn. Maar dat zij alleen net dat beetje extra mist.
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Ongelukkig blijven in een relatie vind ik ook niet bevorderlijk. Ja, met 3 kinderen moet je je stinkende best doen om eruit te komen, maar van wat ik lees gebeurt dat momenteel niet.
En uiteindelijk kan ook iets kleins het einde inluiden als de partners tegenover elkaar komen te staan, in plaats van samen er mee aan de slag gaan.
Nou is dit natuurlijk voor veel mensen ook een moreel verwerpelijk verlangen, dus dat zal de reacties aardig kleuren.

zondag 28 februari 2021 om 12:19
Ze schrijft misschien wel een lange brief omdat ze best weet dat die man er niet op zit te wachten. Waarom denk je dat je ongelukkig wordt als je niet al je wensen kan inwilligen? Ik denk juist dat het andersom is, dat mensen die denken dat altijd hun verlangens nastreven ongelukkiger zijn dan de mensen die tevreden kunnen zijn met wat er is.DS1971 schreef: ↑28-02-2021 12:16Tsja, ik ga daar dus niet vanuit. Uit het feit dat ze er een lange brief over stuurt leid ik af dat het wel eens diep kan zitten bij to.
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Ongelukkig blijven in een relatie vind ik ook niet bevorderlijk. Ja, met 3 kinderen moet je je stinkende best doen om eruit te komen, maar van wat ik lees gebeurt dat momenteel niet.
En uiteindelijk kan ook iets kleins het einde inluiden als de partners tegenover elkaar komen te staan, in plaats van samen er mee aan de slag gaan.
Nou is dit natuurlijk voor veel mensen ook een moreel verwerpelijk verlangen, dus dat zal de reacties aardig kleuren.
Iedere dag is gehaktdag

zondag 28 februari 2021 om 12:20
Het eerste voorbeeld is vrij slecht gekozen. Als zij niets meer wil doen in het huishouden valt daar prima over te praten. Maar dat is iets anders dan ik wil dat jij nu alles gaat doen.fashionvictim schreef: ↑28-02-2021 12:16Alsof jij dat niet zou doen als je vriendin morgen thuis komt met de mededeling dat ze graag wil dat jij huisman wordt. Of dat zij naar Tibet wil verhuizen om daar samen te gaan mediteren.
Als zij naar Tibet wil om te mediteren valt daar ook over te praten. Wellicht een maand per jaar en ze kan ook zonder mij mediteren.
Uitlachen van de ander is per definitie de ander niet serieus nemen. Dat is naar mijn mening een recept om de relatie snel om zeep te helpen.
zondag 28 februari 2021 om 12:20
Relatiecoach??? Is dat nieuw? Ik weet niet wat ik lees. Wat is er gebeurd met gewoon met elkaar praten en interesse in elkaar tonen? Waarom moeten er brieven geschreven worden of een of andere coach erbij gehaald worden dan?luiwammes schreef: ↑28-02-2021 11:49TO, wat goed dat je zo open bent geweest over je gevoelens. Vervelend dat jullie hier niet hetzelfde in staan. Als je bij hem blijft zal er een behoefte niet vervuld worden. Bij hem weggaan lijkt mij ook weer een brug te ver, zeker als er kinderen betrokken zijn. Is het niet een idee om met een relatie coach te praten? Niet om de een of de ander over te halen naar het andere kamp, maar om te kijken welke behoeftes er zijn, waar die vandaan komen en wat je wel met elkaar kunt delen.
Volgens mij is t simpel. To lijkt swingen leuk ?want hoe het echt is weet ze helemaal niet) en haar vriend heeft een harde nee. Dus op zoek naar het volgende spannende en niet verwend gaan janken dat je dit nooit gaat meemaken. Kom op... hoe oud is ze? 35? Ze heeft nog een heel leven voor haar en wie zegt dat ze voor altijd bij deze man blijft of ze over 10 jaar niet heel andere behoeftes heeft. Ik vind het echt ggejank terwijl ik swingen ben en voor mijn vriend zelfs heel veel ervaring met swingen heb.