Even mn hart luchten

28-02-2021 09:39 180 berichten
Hoi allemaal,

Ik weet niet of ik goed zit in dit topic maar wil even mn hart luchten.

Ik ben 38jaar en ben nu ruim 11jaar samen met mij man waar ik vreselijk veel van hou. Samen hebben we 3 kinderen en hebben een fijne relatie.
Toch is er iets wat ik enorm mis.....

In veel dingen matchen wij enorm goed. Alleen op seksueel gebied verschillen we nogal.
In de eerste jaren van onze relatie was dit niet zo aan de orde maar naar mate de jaren voorbij gingen begon dit toch wat te knagen in m'n hoofdje.

Ik ben altijd al erg ruimdenkend geweest wat seks betreft. Ik ken weinig taboes en vind het leuk/spannend om mijn grenzen te verleggen.

Al jaren heb ik erg de behoefte om samen met mn man op seksuele ontdekkingsreis te gaan. Ik zou heel graag met hem gaan swingen.
Ik heb al vaak een klein balletje opgegooid maar kreeg daar weinig reactie op. Voor hem hoefde het niet zo nodig en daarmee was het onderwerp meteen afgesloten.

Toch is de drang dit te ontdekken altijd gebleven en eerlijk gezegd alleen maar groter geworden.

Nu heb ik vorige week een hele mooie lange brief aan hem geschreven waarin ik heel openhartig was. Hierin stond mijn verlangen en dat ik dit echt ontzettend graag zou willen beleven met hem. Vond het erg spannend om het te geven aan hem maar heb hem toch laten lezen.

Zijn reactie was, sorry schat.....maar dit zie ik niet zo zitten.

Een heel eerlijk antwoord waar ik op dat moment genoegen mee nam. Ik bedoel.....we dwingen elkaar niet om dingen tegen ons zin te doen.

Maar nu inmiddels bijna een week verder spookt het nog steeds door mn hoofd. Het beïnvloed mn stemming en heb er zelfs een soort van verdriet van.

Ik respecteer hem maar het idee dat ik het dus nooit ga beleven doet behoorlijk veel met mij.
Wat moet ik hier mee?

Ik wilde dit even kwijt en misschien zijn er vrouwen die hier over mee kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
28-02-2021 20:11
Ik swing hooguit op de dansvloer, dus ik spreek niet eens voor mezelf. Daarnaast, en ik zeg het graag nóg een keer hoor, gaat het mij in dit topic niet om de seks, maar om het constructieve gesprek wat er niet kan plaatsvinden tussen TO en haar man. Dat daar allerlei rare voorbeelden en vergelijkingen opgenoemd worden om ieders punt kracht bij te zetten vind ik belachelijk ja. Dat jij mijn posts niet inhoudelijk vindt ligt toch echt aan jezelf hoor.
Volgens mij haal jij uit de OP dat man niet wil praten over waarom het huidige seksleven niet bevredigend is voor haar, maar dat lees ik helemaal niet. Ik lees alleen dat zij over één onderwerp een paar keer vragen heeft gesteld en dat hij dat niet ziet zitten. Blijkbaar vind jij dat man dan direct moet gaan zitten en zeggen ‘schat, laten we het er eens over hebben waarom je dit graag zou willen en wat er dan niet fijn is nu’. En dat zou fantastisch zijn voor TO als man dat zou doen, maar TO kan ook zélf aangeven dat ze het nu niet bevredigend vindt en vragen of er andere dingen zijn die man misschien wel zou willen proberen ofzo.

Maar TO heeft zich vastgebeten in het swingen, dat wil man niet, en vervolgens gaat zij het gesprek ook niet verder aan. Volgens mij ligt de bal net zo goed bij TO, meer zelfs, want zíj ervaart een probleem.
loisnvt schreef:
28-02-2021 17:07
Hij mag zeker nee zeggen, dat zeg ik toch ook? Door er een constructief gesprek over te hebben, komen zij beiden mss wel tot een hele andere oplossing qua experimenteren. Wij weten uit alleen de openingspost toch niet welke gesprekken hierover al zijn gevoerd, wordt alleen gemakshalve door de meesten zelf ingevuld. Spanning kun je ook samen behalen zonder te swingen. Ik ben dus vooral benieuwd welke andere gesprekken al hebben plaatsgevonden tussen TO en haar man? Als TO zegt dat de enige spanning die zij wil alleen seks met een ander is, dan is het een heel ander verhaal.

Ik herhaal mijn eerdere post nog maar even ipv steeds in herhaling te vallen.
loisnvt schreef:
28-02-2021 20:32
Ik herhaal mijn eerdere post nog maar even ipv steeds in herhaling te vallen.
Ik zie nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je constructief praat over "Nee, sorry, dat lijkt me helemaal niks, ik krijg al de rillingen bij het idee / ik krijg er spontaan een slappe van / daar word ik nog droger van dan de Sahara / bah bah bah iiieeeeeuwwww."

Je blijft er maar vanuit gaan dat 1. TO een diepgaandere motivatie heeft dan "ik wil een ander piemeltje" (TO's eigen woorden) en 2. dat de partner van TO na een gesprek het ineens wel lekker en geil gaat vinden om met een wildvreemde te moeten neuken.
Am Yisrael Chai!
Lillybit schreef:
28-02-2021 09:58
Mijn hoofdje O_o
Pruikje, piemeltje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dit is echt weer zo'n topic dat erop duidt dat je tegenwoordig overal begrip voor moet hebben. Zelfs de peut is ter sprake gekomen.
Cateautje schreef:
28-02-2021 20:45
Dit is echt weer zo'n topic dat erop duidt dat je tegenwoordig overal begrip voor moet hebben. Zelfs de peut is ter sprake gekomen.
Gek genoeg is dat begrip altijd maar 1 kant op: omgekeerd is er dan weer nooit begrip voor mensen die gewoon niet graag met jan en alleman neuken, dat is dan ineens "triest".
Am Yisrael Chai!
Jeuk stillen, voornamelijk bij veel verschillende mensen, daar moet nu eenmaal alles voor wijken, bij sommige mensen...
En daar moet begrip voor zijn... @(
fashionvictim schreef:
28-02-2021 20:53
Gek genoeg is dat begrip altijd maar 1 kant op: omgekeerd is er dan weer nooit begrip voor mensen die gewoon niet graag met jan en alleman neuken, dat is dan ineens "triest".
Misschien worden we wel gewoon ouwe mutsen. ;-)
Er wordt ook wel enorm langs elkaar heen gepraat en elkaar verkeerd begrepen volgens mij, want eigenlijk zeggen jullie niet heel andere dingen.

Natuurlijk moet partner geen dingen gaan doen die hij niet wil. Dat zou belachelijk zijn. En het niet doen is geen vrijbrief voor TO om vreemd te kunnen gaan.

Maar als je merkt dat er onvrede is bij je partner over jullie seksleven, is het wel verstandig om er iets meer worden over uit te spreken dan alleen 'Nee, dat lijkt me niks...' Niet om je te laten ompraten iets alsnog te doen, maar wel om te kijken of je samen iets kunt bedenken waar je wel allebei zin in hebt en wat de tevredenheid weer laat terugkomen.

Het gesprek daarover aangaan, wil niet zeggend dat je moet toegeven om iets te doen. Het gesprek daarover uit de weg gaan, zorgt er wel voor dat de kloof tussen jou en partner alleen maar groter wordt.
Praatjes vullen geen gaatjes!

Het is aan de TO om dingen uit te proberen met en bij haar man waardoor de sleur in de fik vliegt.

Kan me voorstellen dat ze haar man als saai is gaan zien zonder te beseffen dat ze daar zelf ook haar aandeel in heeft gehad.
Cherim0ya schreef:
28-02-2021 21:02
Er wordt ook wel enorm langs elkaar heen gepraat en elkaar verkeerd begrepen volgens mij, want eigenlijk zeggen jullie niet heel andere dingen.

Natuurlijk moet partner geen dingen gaan doen die hij niet wil. Dat zou belachelijk zijn. En het niet doen is geen vrijbrief voor TO om vreemd te kunnen gaan.

Maar als je merkt dat er onvrede is bij je partner over jullie seksleven, is het wel verstandig om er iets meer worden over uit te spreken dan alleen 'Nee, dat lijkt me niks...' Niet om je te laten ompraten iets alsnog te doen, maar wel om te kijken of je samen iets kunt bedenken waar je wel allebei zin in hebt en wat de tevredenheid weer laat terugkomen.

Het gesprek daarover aangaan, wil niet zeggend dat je moet toegeven om iets te doen. Het gesprek daarover uit de weg gaan, zorgt er wel voor dat de kloof tussen jou en partner alleen maar groter wordt.
Maar wie zegt dat man dat gesprek uit de weg gaat? Uit de OP blijkt niet dat TO zelf er uitgebreid over probeerde door te praten. Zij vraagt iets, hij zegt nee. En nu is het ineens zijn verantwoordelijkheid dat er een goed gesprek gevoerd wordt? Misschien heeft hij wel helemaal niet door dat TO ook andere dingen zou willen doen om het spannender te maken, kan ze ook zelf een balletje over opgooien. En TO geeft in de OP ook geen enkele blijk dat ze andere opties heeft overwogen of geprobeerd te bespreken.
Cateautje schreef:
28-02-2021 21:05
Het is aan de TO om dingen uit te proberen met en bij haar man waardoor de sleur in de fik vliegt.
Seks heb je samen, dus dan is het aan hen samen om het erover te hebben hoe ze die sleur in de fik gaan laten vliegen binnen hun eigen comfortzone.
Minik schreef:
28-02-2021 21:07
Maar wie zegt dat man dat gesprek uit de weg gaat? Uit de OP blijkt niet dat TO zelf er uitgebreid over probeerde door te praten. Zij vraagt iets, hij zegt nee. En nu is het ineens zijn verantwoordelijkheid dat er een goed gesprek gevoerd wordt? Misschien heeft hij wel helemaal niet door dat TO ook andere dingen zou willen doen om het spannender te maken, kan ze ook zelf een balletje over opgooien. En TO geeft in de OP ook geen enkele blijk dat ze andere opties heeft overwogen of geprobeerd te bespreken.
Daarnaast beschrijft TO een behoorlijk respectvol antwoord "sorry schat, ik zie dat niet zitten". Hij heeft daar al een paar maal over gesproken, hij heeft haar brief gelezen, hij heeft zelfs sorry gezegd, maar het lijkt hem gewoon niet geil. Wat kan die man dan nog meer doen? TO is degene die ondanks een meermaals duidelijk antwoord door blijft drammen over iets wat haar man gewoon niet wil.
Am Yisrael Chai!
Minik schreef:
28-02-2021 21:07
En nu is het ineens zijn verantwoordelijkheid dat er een goed gesprek gevoerd wordt?
Nee, dat is niet zijn verantwoordelijkheid, dat is de verantwoordelijkheid van hen samen.
En TO heeft geschreven dat hij alleen heel kort reageerde op haar brief. Blijkbaar hebben ze allebei de kans niet gepakt om in gesprek te gaan.
fashionvictim schreef:
28-02-2021 21:12
Daarnaast beschrijft TO een behoorlijk respectvol antwoord "sorry schat, ik zie dat niet zitten". Hij heeft daar al een paar maal over gesproken, hij heeft haar brief gelezen, hij heeft zelfs sorry gezegd, maar het lijkt hem gewoon niet geil. Wat kan die man dan nog meer doen? TO is degene die ondanks een meermaals duidelijk antwoord door blijft drammen over iets wat haar man gewoon niet wil.
Dat drammen moet ze mee stoppen ja. Dat onderwerp is klaar, want dat gaat over zijn grens heen en die moet zij respecteren.
Maar je kunt wel naar aanleiding hiervan samen praten over dingen die je allebei misschien leuk zou vinden om samen te doen. Andere dingen dus dan TO in eerste instantie voorstelde.
Cherim0ya schreef:
Nee, dat is niet zijn verantwoordelijkheid, dat is de verantwoordelijkheid van hen samen.
En TO heeft geschreven dat hij alleen heel kort reageerde op haar brief. Blijkbaar hebben ze allebei de kans niet gepakt om in gesprek te gaan.
We weten niet wat er in die brief stond hè.. misschien wel alleen maar dingen over swingen en hoe graag ze dat zou willen en hoe fantastisch haar dat lijkt. Het hoeft niet een heel open verhaal te zijn geweest waarin ze aangeeft waar ze precies niet meer tevreden mee is in hun seksleven en alles. Natuurlijk kun je dat tussen de regels door lezen, maar niet iedereen is daar even goed in. Soms moet je dingen gewoon letterlijk uitspreken. Overigens snap ik dat sommige dingen moeilijk te verwoorden zijn, maar een brief aan je partner schrijven vind ik ook al een beetje een teken van niet open kunnen/durven communiceren.
Cherim0ya schreef:
Maar ook aan jou de vraag: HOE dan?

"Schat, zullen we eens spruitjes eten?"
"Nah, ben ik niet zo dol op"
"Anders doen we eens spruitjes?"
"Nee, heb ik toch al gezegd, lussiknie echt."

11 jaar later...

"Schat, ik heb een brief voor je.."
.... (leest brief)
.... (ik wil echt heeeeeeel graag spruitjes eten)
.... (ik droom soms zelfs van spruitjes)
.... (wil je alsjeblieft een keer spruitjes met me eten?)

"Ehm.. nou, ik heb je brief gelezen. Maar sorry schat, ik zie spruitjes gewoon echt niet zitten."

Wat kan iemand nu nog meer zeggen dan dat?

Wat verwacht de "voerereengesprekover"-brigade precies van een gesprek? Wees eens concreet? Hoe gaat zo'n gesprek dan?
Am Yisrael Chai!
Minik schreef:
28-02-2021 21:16
Overigens snap ik dat sommige dingen moeilijk te verwoorden zijn, maar een brief aan je partner schrijven vind ik ook al een beetje een teken van niet open kunnen/durven communiceren.
Dat laatste ben ik met je eens. Als het in een brief moet, praat je er blijkbaar niet makkelijk over samen en dat is van beiden een gemiste kans.
Haha fashionvictim, ik denk dan..

Lieverd, je weet dat ik heel graag spruitjes zou willen eten maar je hebt aangegeven dat je dat niet wilt, ik begrijp het, dus ik zal er niet weer over beginnen.

Ik merk wel dat we heel vaak andijvie eten en ik zou het wel leuk vinden om eens iets nieuws te proberen, heb jij dingen waar je weleens over gefantaseerd hebt om te eten?

Of.. als je spruitjes niet ziet zitten, wat dacht je van bloemkool? Dat lijkt me ook leuk om eens te proberen.
Ik snap de relatie tussen sex en persoonlijke ontwikkeling nooit zo goed. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Minik schreef:
28-02-2021 21:22
Haha fashionvictim, ik denk dan..

Lieverd, je weet dat ik heel graag spruitjes zou willen eten maar je hebt aangegeven dat je dat niet wilt, ik begrijp het, dus ik zal er niet weer over beginnen.

Ik merk wel dat we heel vaak andijvie eten en ik zou het wel leuk vinden om eens iets nieuws te proberen, heb jij dingen waar je weleens over gefantaseerd hebt om te eten?

Of.. als je spruitjes niet ziet zitten, wat dacht je van bloemkool? Dat lijkt me ook leuk om eens te proberen.

Het is me duidelijk dat de gesprek-voorstanders er een heleboel bij fantaseren wat de TO echt niet schrijft. Ze schrijft nergens dat hun seksleven saai of altijd hetzelfde is, ze schrijft dat ze seksueel niet bij elkaar passen omdat zij wil swingen en hij niet. En ook schrijft ze nergens dat ze in haar brief het over iets anders heeft gehad dan alle redenen waarom zij graag wil swingen.

Ik ga er daarom gewoon van uit dat ze regelmatig bloemkool eten, hell, dat ze zelfs couscous en quinoa en pompoen uit de oven en bloemkoolpizza en broccolirijst en courgetti eten, en 2 dagen per week vegetarisch en de rest flexitarisch, maar dat ze alleen nooit spruitjes eten.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
28-02-2021 21:28
Ik ga er daarom gewoon van uit dat ze regelmatig bloemkool eten, hell, dat ze zelfs couscous en quinoa en pompoen uit de oven en bloemkoolpizza en broccolirijst en courgetti eten, en 2 dagen per week vegetarisch en de rest flexitarisch, maar dat ze alleen nooit spruitjes eten.
Goed punt, TO blijft steken op de spruitjes.. en daar valt niet over te praten, ben ik met je eens.
fashionvictim schreef:
28-02-2021 21:28
Het is me duidelijk dat de gesprek-voorstanders er een heleboel bij fantaseren wat de TO echt niet schrijft.
Gelukkig hebben we jou en weet jij uit 1 bericht van TO wel precies hoe het allemaal zit en zul je ons dat wel even uitleggen.
Waar zouden we zijn zonder jou.
Cherim0ya schreef:
28-02-2021 21:09
Seks heb je samen, dus dan is het aan hen samen om het erover te hebben hoe ze die sleur in de fik gaan laten vliegen binnen hun eigen comfortzone.
Er is er maar eentje met een probleem, dus is het aan haar om de spanning terug te brengen en daar haar man in mee te slepen. Hij is blijkbaar tevreden.
Cherim0ya schreef:
28-02-2021 21:35
Gelukkig hebben we jou en weet jij uit 1 bericht van TO wel precies hoe het allemaal zit en zul je ons dat wel even uitleggen.
Waar zouden we zijn zonder jou.
Nee, ik weet niet precies hoe het zit, maar daarom geloof ik gewoon wat de TO daar zelf over schrijft in plaats van zelf een verhaal te verzinnen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven