tv geluid versterken in 1 oor

28-02-2021 20:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiedag,
Ik ben vrijdag bij de KNO arts geweest ivm gehoor verlies. Het gehoorverlies was niet erg genoeg voor een hoorapparaat. Ik merk vooral dat ik vaak de tv niet goed hoor. De tv harder zetten is niet fijn voor de wederhelft.
Is er iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft? Ik zoek dus eigenlijk iets wat draadloos is en in 1 oor te doen is ( zodat ik met het andere oor nog hoor wat er in de kamer gebeurt.)
De meeste dingen die ik zie gaan via een hoortoestel of je hebt meteen een hele koptelefoon. Ik heb totaal geen ervaring met' oortjes' die ik mensen buiten wel zie dragen.
Waar zoek ik naar? Iemand een idee? Dank je wel voor het lezen.
ambra wijzigde dit bericht op 28-02-2021 20:41
1.06% gewijzigd
ambra schreef:
28-02-2021 20:58
Dank voor je moeite om mee te denken. Ik kom via je link bij een televisie uit maar zal eens zoeken op de draadloze hoofdtelefoon van Philips

Grappig, ik kwam uit bij een walkman. Ik vroeg me al af wat daar het nut van was. :proud:
RikM schreef:
28-02-2021 21:19
Grappig, ik kwam uit bij een walkman. Ik vroeg me al af wat daar het nut van was. :proud:
Bcc was de weg kwijt
Led-lampje schreef:
28-02-2021 21:21
Bcc was de weg kwijt
Maar jij gelukkig niet, dus ik heb hem kunnen bekijken, dank je wel. Het lijkt inderdaad op iets wat handig zou kunnen zijn.
In mijn fantasie had ik echter gewoon in 1 oor een klein ' dingetje '.. deze is best groot..
*
anoniem_402685 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 22:42
0.00% gewijzigd
ambra schreef:
28-02-2021 21:18
En je ander oor?
Rechts hoor ik gewoon goed! Maar ik hoor bijv geen stereo, geen richting, etc.
ambra schreef:
28-02-2021 21:02
Ik was daar voor een eerste meting, die zei gelijk dat ik een hoorapparaat nodig had. Helaas voor hem moest ik ivm leeftijd eerst langs de KNO arts. Maar ik kan natuurlijk naar een andere audicien gaan.
Gek dat KNO en audicien iets anders zeggen. (hoewel een audicien natuurlijk ook iets wil verkopen). Heb je je audiogram meegekregen van de audicien/KNO arts toevallig? Vanaf een bepaalde hoeveelheid decibel gehoorverlies wordt een gehoorapparaat deels vergoed door de verzekering. Als je dat niet haalt, moet er via KNO of een audiologisch centrum een speciale aanvraag worden gedaan om recht te krijgen op een vergoeding. Mogelijk vond de KNO arts dat je er niet genoeg last van had als je enkel met tv kijken een probleem hebt.

Misschien een tip als je je oren niet wil afsluiten, en een audicien je niet kan helpen: Kun je boxen aansluiten op je tv? dan zou je er een bij de tv kunnen zetten en een aan de kant van het slechtere oor.
Cherim0ya schreef:
28-02-2021 21:29
Ik heb één van de boxen van de surround vlak naast de plek gezet waar ik meestal zit. Doordat ik er dan het dichtst bij zit, hoeft het geluid niet harder.
Ook een oplossing. We hebben alleen geen boxen/ surround
Muurbloempje115 schreef:
28-02-2021 21:31
Rechts hoor ik gewoon goed! Maar ik hoor bijv geen stereo, geen richting, etc.
Lastig, ik hoop dat je er inmiddels aan gewend bent?
*
anoniem_402685 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 22:43
0.00% gewijzigd
Kit_Kat schreef:
28-02-2021 21:39
Gek dat KNO en audicien iets anders zeggen. (hoewel een audicien natuurlijk ook iets wil verkopen). Heb je je audiogram meegekregen van de audicien/KNO arts toevallig? Vanaf een bepaalde hoeveelheid decibel gehoorverlies wordt een gehoorapparaat deels vergoed door de verzekering. Als je dat niet haalt, moet er via KNO of een audiologisch centrum een speciale aanvraag worden gedaan om recht te krijgen op een vergoeding. Mogelijk vond de KNO arts dat je er niet genoeg last van had als je enkel met tv kijken een probleem hebt.

Misschien een tip als je je oren niet wil afsluiten, en een audicien je niet kan helpen: Kun je boxen aansluiten op je tv? dan zou je er een bij de tv kunnen zetten en een aan de kant van het slechtere oor.
Van de audicien het audiogram meegekregen. Links was bij beide testen gelijk, rechts een groot verschil.
Ik ga nu verder geen actie ondernemen, ik ga al vrij " aangepast " door het leven. Dit zal waarschijnlijk nog wel verergeren, en dan zie ik wel weer verder. Voor nu wil ik het met huis- tuin- en keuken oplossingen een beetje zien te verbeteren.
Muurbloempje115 schreef:
28-02-2021 21:05
Herkenbaar, ik ben eenzijdig doof maar zet de tv gewoon harder. Wederhelft went er aan :nut:

Kom overigens ook niet in aanmerking voor een hoorapparaat omdat ik eenzijdig volledig doof ben.

Leuk ook voor de buren enzo.
Cherim0ya schreef:
28-02-2021 21:50
Je kunt ook een extra speakertje aansluiten en dat naast je neer zetten.
Kan ook, hopelijk zonder extra draad door de kamer..
Ik ga wat verder op onderzoek uit, fijn dat jullie me geholpen met het begin ervan!
Fijne avond nog!
Heeft je televisie Bluetooth? Mss iets mogelijk met draadloze bluetoothoortjes?
ambra schreef:
28-02-2021 21:51
Van de audicien het audiogram meegekregen. Links was bij beide testen gelijk, rechts een groot verschil.
Ik ga nu verder geen actie ondernemen, ik ga al vrij " aangepast " door het leven. Dit zal waarschijnlijk nog wel verergeren, en dan zie ik wel weer verder. Voor nu wil ik het met huis- tuin- en keuken oplossingen een beetje zien te verbeteren.
Dat snap ik goed. Succes in ieder geval!
Mijn schoonmoeder (wel met hoorapparaat) streamt de t.v. rechtstreeks op haar hoorapparaat. Ga naar een audicien, die heeft oplossingen.
"Boring conversation anyway"
Andersom schreef:
28-02-2021 21:59
Leuk ook voor de buren enzo.
Maak je geen zorgen om mijn buren. Goed geïsoleerde nieuwbouwwoningen, rijtjeswoning. De buren horen werkelijk nooit iets van ons. Dat is het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken;)
Sága schreef:
28-02-2021 22:00
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht idd.
Balen Ambra, dit er ook nog weer bij. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Muurbloempje115 schreef:
28-02-2021 22:06
Maak je geen zorgen om mijn buren. Goed geïsoleerde nieuwbouwwoningen, rijtjeswoning. De buren horen werkelijk nooit iets van ons. Dat is het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken;)

oh gelukkig. Hier niet zo goed geïsoleerd, buren horen niks van ons (zeggen ze). Wij wel heel veel van hen. Ligt niet aan het huis, maar aan hun doofheid.
Sága schreef:
28-02-2021 22:00

Daar zat ik ook aan te denken.
Het moet dan wel een Bluetooth zender zijn, geen ontvanger. Sommige moderne tv's hebben dat, maar niet alle.
Anders zou je ook een zender los kunnen kopen en die aansluiten op de audio-uitgang.

Het hangt dus eigenlijk vooral af van wat de mogelijkheden zijn van deze tv. Dat zou je eerst even moeten uitzoeken.
Ik ga uitzoeken wat onze tv voor mogelijkheden heeft. Heb me eigenlijk nooit verdiept in wat hij allemaal kan.
lientje69 schreef:
28-02-2021 22:12
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht idd.
Balen Ambra, dit er ook nog weer bij. :hug:
Oh ik ben echt een digibeet. Gaat op het lijstje.
En dank voor de knuffel maar het is echt niet heel erg hoor. Ik hoor beter dan dat ik loop zeg maar. :proud:
Huh wat vreemd. Mijn vriendin is zo goed als doof aan een oor en heeft een hoortoestel voor die kant.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
28-02-2021 22:53
Huh wat vreemd. Mijn vriendin is zo goed als doof aan een oor en heeft een hoortoestel voor die kant.
Mijn oren zijn dus nog te goed voor een hoorapparaat. Ik verwacht dat er ergens wel een grens is qua gehoorverlies of een apparaat nog zin heeft. Oorzaak kan ook nog wel wat uitmaken lijkt me zo, wat werkt er precies niet meer goed. Het ene probleem is dan misschien nog wel te ondervangen, het andere niet. Het is allemaal maatwerk..
Als je nog vrij jong bent heb je inderdaad de doorverwijzing van de kno nodig voor de verzekering.
Denk dat het ook afhankelijk is van het soort verlies. Ik hoor bijvoorbeeld wel maar versta heel slecht. De spraaktonen zitten in het midden van de diagram en ik heb hier gemiddeld 50% verlies aan beide oren.
Tv harder is dan ook maar een halve oplossing zeker sinds ik gehoorapparaten draag en weet hoe het wel kan klinken.

Ik draag ze sinds mn 24e en zou nu niet meer zonder kunnen. Mijn leven is zoveel fijner maar ook rustiger.
Verjaardagen zijn weer te volgen, telefoongesprekken te doen en ik praat zelf veel duidelijker.

Mijn advies zou zijn second opinion bij een andere kno en dan bij een audicien gaan testen. Ik ben zelf op zoek gegaan naar iemand die ervaring met jongeren heeft omdat mijn behoefte toch echt anders is als de buurvrouw van 80 die te maken heeft met ouderdomsverlies.

Maar bovenal moet je er zelf achter staan. Ik heb 4 jaar nodig gehad om te accepteren dat ik slechthorend ben voordat ik gehoorapparaten ging dragen. Het is toch een hulpmiddel maar wel 1 die het leven zoveel makkelijker maakt!
Niets is wat het lijkt..
Mijn ex schoonmoeder heeft gewoon een soort hoor apparaat. Zij hoort nog genoeg in dagelijks leven en zit onder de grens van hoorapparaat. Maar bij audicien heeft ze een soort “versterker” hoorapparaat oplossing gekregen. Die draagt ze dus bij oa tv kijken.

Kan helaas niet vragen naar merk want niet meer on speaking terms ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven