Batterijpercentage refurbished tlf

zaterdag 27 februari 2021 om 23:46
Ik ging er altijd vanuit dat de batterij een van de dingen is die minder zijn bij een refurbished.
Ik lees online dat er bij een refurbished vaak minimaal 80% capaciteit gegarandeerd wordt. Daar zit je boven. En met die 80% wordt dan trots reclame gemaakt, dus dat zal wel als goed worden gezien.
Ik lees online dat er bij een refurbished vaak minimaal 80% capaciteit gegarandeerd wordt. Daar zit je boven. En met die 80% wordt dan trots reclame gemaakt, dus dat zal wel als goed worden gezien.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 27-02-2021 23:50
18.89% gewijzigd
zaterdag 27 februari 2021 om 23:48

zaterdag 27 februari 2021 om 23:56
Ik heb alleen ervaring met refurbished laptops en de mijne had toen ik hem net binnen had een capaciteit van 100%. Bleek dat het bedrijf alle laptops openmaakt, schoonmaakt en onderdelen vervangt die niet aan hun eisen voldoen. De oorspronkelijke batterij voldeed niet aan hun eisen, dus hebben ze die vervangen met een originele batterij (dus geen nep merk ofzo).
zondag 28 februari 2021 om 00:39
Je kan echt beter de Orginele batterij er nog inhebben dan dat ze hem vervangen. Een vervangende batterij bij refurbished telefoons staat dan wel mooi op 100% maar Apple (en ook Samsung btw) hebben hun telefoons zo ingesteld dat ze een Max aantal laadcycli hebben. Wordt het aantal laadcycli overschreden dan schroeft Apple automatisch de piekprestaties naar beneden om zo de batterij duurzamer te houden. Vaak is dit niet opnieuw ingesteld bij refurbished telefoons.
Er zij wel appjes waarmee je het aantal laadcycli kan bekijken. Sowieso kan je even bij piekprestaties kijken of de batterij nog optimaal functioneert.
Er zij wel appjes waarmee je het aantal laadcycli kan bekijken. Sowieso kan je even bij piekprestaties kijken of de batterij nog optimaal functioneert.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 28 februari 2021 om 09:09
Dit klopt wel. Ik ging ervan uit dat het toestel niets geleden had. Dus ook de batterij niet. Ik had beter een nieuwe kunnen kopen. Qua prijs scheelt het niet veel.
Maandag even vragen of het nog terug kan.
zondag 28 februari 2021 om 09:46
Online gekocht? Dan heb je 14 dagen om hem terug te komen op je koop.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 28 februari 2021 om 21:04
Dat vind ik dus ook een groot nadeel, dan koop ik liever een ander model voor dat geld maar wel nieuw (of inderdaad iets bijbetalen voor hetzelfde model).

dinsdag 2 maart 2021 om 11:56
Ik mag het retour sturen, of zelfs een nieuwe batterij.
Nu twijfel ik. Of retour met nieuwe batterij (heb je nog 6 mnd. garantie op en 24 mnd. op toestel zelf) of een goeie op mp kopen?
Lastig dit omdat ik het best een grote uitgave vind( heb nog nooit zo iets in deze prijsklasse voor mezelf gekocht).
dinsdag 2 maart 2021 om 14:40
gaultier schreef: ↑02-03-2021 11:56Ik mag het retour sturen, of zelfs een nieuwe batterij.
Nu twijfel ik. Of retour met nieuwe batterij (heb je nog 6 mnd. garantie op en 24 mnd. op toestel zelf) of een goeie op mp kopen?
Lastig dit omdat ik het best een grote uitgave vind( heb nog nooit zo iets in deze prijsklasse voor mezelf gekocht).
Oh nee, MP is al helemaal een no go voor mij met dit soort spul. Je hebt geen flauwe notie wat ermee gebeurd is en in welke staat het (van binnen) is. Nee dan kun je beter bij refurbished blijven. Of toch een nieuwe voor hetzelfde budget dan wel bijbetalen.