Zwangerschapstest wordt lichter
vrijdag 25 december 2020 om 08:12
Gister 1 dag na m’n NOD een zwangerschapstest gedaan met ochtendurine. Licht positief, maar duidelijk een streep zichtbaar. Volgens de berekeningen 4 weken zwanger. Vanochtend weer een test gedaan met ochtendurine. Omdat ik vannacht niet had geplast had en de nacht ervoor wel, verwachtte ik een donkerdere streep. Helaas is de streep juist een stuk lichter: https://www.mupload.nl/img/uo3zoh8.jpeg
Volgens mij kan dat helemaal niet, het hormoon neemt toch alleen maar toe? Ik vrees een vroege miskraam. Nog geen bloed te bekennen. Hebben andere vrouwen hier ervaring mee?
Volgens mij kan dat helemaal niet, het hormoon neemt toch alleen maar toe? Ik vrees een vroege miskraam. Nog geen bloed te bekennen. Hebben andere vrouwen hier ervaring mee?
zondag 27 december 2020 om 11:32
Lieve TO wat vervelend! Wees lief voor jezelf en neem je tijd. Ook een biochemische zwangerschap hakt erin. Ik hoop dat je snel gezond en blijvend zwanger wordt.
T.a.v. de vruchtbaarheid na miskramen als iets niet te controleren valt is het zwanger worden en zwanger blijven. Zelf ben ik na een miskraam nooit direct weer zwanger geworden. Als je jaren bezig bent, in trajecten zit of herhaalde miskramen hebt, zeggen al die statistieken je helemaal niks meer want ze veranderen niks aan de weg die jij moet bewandelen. TO, je ben gelukkig geen jaren bezig en miss put je wel hoop uit dergelijke berichten. Mijn beste tip zou zijn is richt je op jezelf, probeer het zwanger worden en blijven niet te controleren maar te accepteren dat je er maar weinig invloed op hebt en vooral vertrouw op je lijf en wees lief voor jezelf.
T.a.v. de vruchtbaarheid na miskramen als iets niet te controleren valt is het zwanger worden en zwanger blijven. Zelf ben ik na een miskraam nooit direct weer zwanger geworden. Als je jaren bezig bent, in trajecten zit of herhaalde miskramen hebt, zeggen al die statistieken je helemaal niks meer want ze veranderen niks aan de weg die jij moet bewandelen. TO, je ben gelukkig geen jaren bezig en miss put je wel hoop uit dergelijke berichten. Mijn beste tip zou zijn is richt je op jezelf, probeer het zwanger worden en blijven niet te controleren maar te accepteren dat je er maar weinig invloed op hebt en vooral vertrouw op je lijf en wees lief voor jezelf.
zondag 27 december 2020 om 11:50
Vervelend dat dit een hele discussie ontketent, dat was helemaal niet mijn bedoeling! Ik ga er verder daarom niet meer op in, want het ging me er om om TO een hart onder de riem te steken. Mocht er iemand interesse hebben in verdere onderbouwing dan kan dat via pm.
Nogmaals heel veel sterkte TO, ik hoop dat je snel blijvend zwanger bent!

zondag 27 december 2020 om 12:01
Met een verdere onderbouwing als je de artikelen een beetje goed leest is niet mis, artikelen quoten die niet op de casus van toepassing zijn is een ander verhaal. Daarmee zeg ik niet dat ik je goede intentie niet zie hoor, die zal er ongetwijfeld zijn. Dat gezegd hebbende: het komt een beetje over als de koe horen loeien en niet helemaal weten waar de uier hangt en vervolgens aanbieden om advies per PB te geven...Puzzelstuk schreef: ↑27-12-2020 11:50Vervelend dat dit een hele discussie ontketent, dat was helemaal niet mijn bedoeling! Ik ga er verder daarom niet meer op in, want het ging me er om om TO een hart onder de riem te steken. Mocht er iemand interesse hebben in verdere onderbouwing dan kan dat via pm.
Nogmaals ik snap je goede intentie, maar voordat je overgaat tot “advies” of een “nadere onderbouwing” zou ik zelf eerst bij mijzelf te rade gaan. Fijne dag.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 27 december 2020 om 13:02
zondag 27 december 2020 om 14:15
Ik zie de meerwaarde voor TO en Mathilde niet in om quotes aan te halen die eigenlijk met het topic niet zoveel van doen hebben en dan onderbouwing te willen geven over iets dat je niet helemaal lijkt te begrijpen.Puzzelstuk schreef: ↑27-12-2020 13:02Ik bied helemaal geen advies per pm aan, maar verdere onderbouwing. Als je daar de wetenschappelijke discussie verder wil voeren ben je van harte welkom Baggal! Nogmaals, ik zie er de meerwaarde voor TO niet van in om hier in dit topic te verzanden in een (wetenschappelijke) discussie.
Nogmaals: in je beste intenties geloof ik best, maar dit artikel gaat over assisted reproduction en biochemical pregnancies en de gevolgen voor mogelijke zwangerschappen in verdere cycles - (daarmee gaat het niet de volgende menstruatie cycle maar de volgende cycle waarin er bijvoorbeeld een embryo wordt teruggeplaatst) en gaat dus NIET over vrouwen die op de reguliere manier zwanger kunnen worden zoals TO en Matilde en bij wie het helaas in een vroeg stadium mis is gegaan, wat heel erg naar is en dan de volgende maand vruchtbaarder zouden zijn. Je quote was dus niet helemaal gepast en vandaar mijn reactie. Nogmaals ik ken de auteur
Ik wens je (oprecht) een fijne zwangerschap toe.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 27 december 2020 om 15:19
Pff nou, dat is ook iets wat totaal niet klopt.Due-scimmie schreef: ↑25-12-2020 14:47Tja. Ik zie er zelf het nut niet van in. Test was positief, dus dan ga ik er van uit dat het bij geen bloed over algemeen goed. Ik heb dus zelf maar 1 keer getest bij jongste.
Mijn test was op mijn NOD zoals die van TO op de onderste foto
2 dagen later was de 2e streep flink dikker
Weer 2 dagen later was het een dikke knalstreep
4 weken later had ik geen druppel bloedverlies gehad, maar was het hartje gestopt met kloppen
2 weken later had ik nog steeds geen druppel bloedverlies gehad, maar zat het natuurlijk niet ineens miraculeus goed
Toen ben ik aan de tabletten gegaan en heb ik een miskraam gehad
Het was mijn eerste zwangerschap. Ik heb geen andere ervaringen. Voor mij betekent geen bloedverlies dus helemaal niets
zondag 27 december 2020 om 15:28
In mijn geval was er wel iets om op te varen, hoewel je de exacte dag dat het misgaat meestal niet weetSága schreef: ↑26-12-2020 16:09Ik lees heel vaak ‘ met zoveel weken gestopt met groeien’. Maar hoe weet je dat? Ik had me er bij mijn miskraam (ontdekt op 12 weken, vruchtje was tien weken en vruchtbaar 11 weken) in verdiept. Als de hartactiviteit stopt schijnt het vruchtje te stoppen met groeien, maar ook te krimpen. Verder hebben veel vruchtjes waarbij het niet goed gaat vanaf het begin al een groeiachterstand en verstoorde groei. Een meting is dus niet betrouwbaar om te bepalen hoe lang het vruchtje dan ‘dood’ is. Dat klinkt voor mij ook wel logisch, want metingen zijn gebaseerd op gezonde vruchtjes. Ik had zelf toen ook niet het idee dat het al lang mis was, ik voelde de dagen voor de echo heel duidelijk dat er iets niet klopte. Dus zelf was ik blij met bovenstaande info. Vandaar dat ik het even wilde delen.
Ik had mijn 1e echo bij 6+5 weken om een EUG uit te sluiten. Toen was er een vruchtzakje en dooierzakje te zien, nog geen embryo. De grootte van de vruchtzak had de grootte van 5+4 weken.
De verloskundige wilde er niets van vinden, die vond het er normaal uitzien en dacht dat ik minder ver was dan gedacht.
Maar ik kende ongeveer mijn ovulatiedag ivm ovulatietesten die ik had gebruikt, dus ik vond het wel wat curieus
Ze liet me daarom een week later terugkomen.
Toen was ik 7+5 weken en was er een embryo met hartslag. De vruchtzak had toen een grootte van 6+5 weken en het embryo een grootte van 6+2 weken. De verloskundige vond het een prachtige ontwikkeling in een week en zei dat ik me geen zorgen moest maken
Ik had het idee dat het embryo alleen maar meer was gaan achterlopen in grootte (eerst 1 week + 1 dag, nu 1 week + 3 dagen).
Dus ik kwam weer een week later terug. Toen was ik 8+5 en was het allemaal even groot. En geen hartslag meer.
Dus ergens tussen week 6 en 7 misgegaan
2 weken later zat het nog steeds hoog en droog in mijn baarmoeder en was er niets gebeurd.
Had ik geen echo's gehad, dan had ik bij mijn termijnecho een onaangename verrassing gekregen.
zondag 27 december 2020 om 20:21
Sterkte to.
Ik drink zelden, dus men valt het niet op. De mensen in mijn omgeving waarbij het wel opvalt hebben het toen gewoon verteld.
maandag 28 december 2020 om 10:30
Dank voor alle lieve reacties en tips
Misschien dat ik het mensen die dichtbij me staan wel gewoon vertel als ik een volgende keer zwanger ben. En de rest heeft maar gewoon te accepteren dat ik niet drink.
Verder blijkt maar weer dat het hele zwanger worden en blijven vooral een proces is van afwachten en hopen dat het goed blijft gaan... Best een uitdaging voor vrouwen (zoals ik, haha) die vaak houvast en controle willen hebben.

Verder blijkt maar weer dat het hele zwanger worden en blijven vooral een proces is van afwachten en hopen dat het goed blijft gaan... Best een uitdaging voor vrouwen (zoals ik, haha) die vaak houvast en controle willen hebben.
woensdag 3 maart 2021 om 08:13
Geen idee of dit nog gelezen wordt, maar ik wilde toch nog even een update geven. Ik heb namelijk wéér een biochemische zwangerschap. De moed begint me aardig in m’n schoenen te zakken. Mijn menstruaties zijn ook vrij licht, dus ik vermoed dat het baarmoederslijmvlies gewoon niet goed genoeg is. Huisarts vindt echter dat ik geduld moet hebben. Ik hoop dat hij gelijk heeft.
woensdag 3 maart 2021 om 08:54
woensdag 3 maart 2021 om 09:05

woensdag 3 maart 2021 om 09:42
Lieve TO, ik wil je even wat moed geven. Ik heb me net als jij gevoeld. 1x een miskraam en 2x een vmk/biochemische met 5 weken. Ik dacht ook dat er van alles mis met me was en heb zoveel getwijfeld, zo onzeker geweest. Ik ben nu 27 weken zwanger. De 4e x ging wel alles goed. Ik heb allerlei onderzoeken laten doen. Daar is niets uitgekomen. Alleen vitamine D en schildklier mochten wel wat optimaler zei de gyn. Ik ben toen vitamine D gaan slikken (zeer hoge dosis) en heb schildklierhormoon voorgeschreven gekregen. Daarna ging de zwangerschap goed. Ik weet niet of het daardoor komt, miss had ik ook gewoon 3x pech. Zwangerschapppen gaan veel mis rond de innesteling. Er hoeft echt niks aan de hand de te zijn. Een lichte menstruatie hoeft niks te zeggen. Ik heb nooit een zware menstruatie gehad (2 dagen normale tampons en 3 dagen mini's). Mijn baarmoederslijmvlies was altijd mooi op dikte. Probeer vertrouwen te houden in je lijf, probeer hoopvol te blijven ondanks je angsten. Het feit dat je 2x in korte tijd een biochemische zwangerschap hebt gehad, zegt dat je lichaam wel weet hoe het moet, zegt dat er dus een bevruchting plaatsvindt en ondanks al het verdriet, is dat wel 'fijn' om te weten. Voor mij is het nu na 27 weken zwangerschap gemakkelijk praten. Toen ik er middenin zat voelde het heel anders. Ik hoop dat het je lukt om mededogen te hebben met jezelf. En als je echt meer onderzoeken wil, push dan gewoon bij de dokter. Wat bij mij hielp was het verhaal goed voor te bereiden, de feiten op een rij, enigszins onderbouwd met medische informatie en bloedserieus zonder emotie het gesprek aan te gaan met je huisarts en je gyn. Aangeven wat het met je doet en waarom het voor jou echt belangrijk is dat je nu verder wordt onderzocht.

woensdag 3 maart 2021 om 10:07
Ach to wat naar!
Ik ken meerdere dames die dit overkomen is.
Wat ik zou doen is even contact opnemen met een verloskundige en overleggen.
Bij 2/3 miskramen/biochemische zwangerschappen werden mijn vriendinnen (meerderen die dit overkwam) doorgestuurd ter geruststelling voor onderzoek wanneer ze dat wilden.
Bij 1 van hen kwam daar wat uit wat makkelijk te verhelpen was.
Bij de anderen was het botte pech maar zij waren wel enorm gerustgesteld door dat bloedonderzoek.
Inmiddels zijn mijn vriendinnen allemaal blijvend zwanger/inmiddels bevallen.
Houd hoop: hoe moeilijk ook!!!
Ik duim voor je.
Ik ken meerdere dames die dit overkomen is.
Wat ik zou doen is even contact opnemen met een verloskundige en overleggen.
Bij 2/3 miskramen/biochemische zwangerschappen werden mijn vriendinnen (meerderen die dit overkwam) doorgestuurd ter geruststelling voor onderzoek wanneer ze dat wilden.
Bij 1 van hen kwam daar wat uit wat makkelijk te verhelpen was.
Bij de anderen was het botte pech maar zij waren wel enorm gerustgesteld door dat bloedonderzoek.
Inmiddels zijn mijn vriendinnen allemaal blijvend zwanger/inmiddels bevallen.
Houd hoop: hoe moeilijk ook!!!
Ik duim voor je.
woensdag 3 maart 2021 om 10:09
Lieve zwembad, dankjewel voor je lieve reactie en je openhartigheid. Dat betekent echt heel veel voor me! Ik vind het heel fijn om dit soort ervaringen te horen. Wat fijn dat je na al die zorgen nu al 27 weken zwanger bent! Ik ga de moed niet opgeven en het zou in mijn geval toch niet onmogelijk moeten zijn inderdaad. Nog maar even aankijken en anders weer de stap naar de huisarts.
woensdag 3 maart 2021 om 10:13
Super rot! Ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Ik heb héle lichte menstruaties, maar omdat ik in een fertiliteitstraject zit weet ik 1 ding en dat is dat een prachtig baarmoederslijmvlies heb (ook uit mezelf al). Een lichte menstruatie hoeft dus niet perse een ding baarmoederslijmvlies te betekenen.An790 schreef: ↑03-03-2021 08:13Geen idee of dit nog gelezen wordt, maar ik wilde toch nog even een update geven. Ik heb namelijk wéér een biochemische zwangerschap. De moed begint me aardig in m’n schoenen te zakken. Mijn menstruaties zijn ook vrij licht, dus ik vermoed dat het baarmoederslijmvlies gewoon niet goed genoeg is. Huisarts vindt echter dat ik geduld moet hebben. Ik hoop dat hij gelijk heeft.
Desalniettemin is de gang naar de huisarts natuurlijk goed te begrijpen. Het kan aan zoveel dingen liggen, het is goed dat eens te laten onderzoeken.
woensdag 3 maart 2021 om 11:18
Twee chemische zwangerschappen, hoe rot ook, vallen nog wel binnen de bandbreedte wist mijn IVF arts mij destijds te vertellen. Na drie of meer is het zaak om wel aan de bel te trekken en bijvoorbeeld stollingsonderzoek te laten uitvoeren. Een zware of lichte menstruatie zegt niet altijd iets over de structuur of kwaliteit van je BMS. Chemische zwangerschappen komen vaak voor omdat er in de aanleg iets mis is met het embryo. Het is verdrietig en je vertrouwen op een goede afloop krijgt een enorme deuk, maar in dit stadium is het echt te vroeg voor paniek, al voelt het misschien heel anders (dat had ik destijds ook).An790 schreef: ↑03-03-2021 08:13Geen idee of dit nog gelezen wordt, maar ik wilde toch nog even een update geven. Ik heb namelijk wéér een biochemische zwangerschap. De moed begint me aardig in m’n schoenen te zakken. Mijn menstruaties zijn ook vrij licht, dus ik vermoed dat het baarmoederslijmvlies gewoon niet goed genoeg is. Huisarts vindt echter dat ik geduld moet hebben. Ik hoop dat hij gelijk heeft.