Tablet kopen, maar welke?
donderdag 4 maart 2021 om 04:53
Ik ben op zoek naar een tablet voor mijn dochter. Gewoon om spelletjes op te kunnen downloaden en te spelen. You tube filmpjes kijken, tik tok etc. Maar er is zoveel aanbod.
Zit nu te kijken bij lenovo en Alcatel. Maar welke maat? 10 inch heeft ze nu (ze heeft nu een oude iPad maar laden duurt heel lang en hij Is zo weer leeg. iPad is gewoon op) Zie wel tablets van 7 inch voorbij komen maar dat lijkt mij dan weer zo klein, of valt dat mee? 16 GB of 32? En de prijs is ook niet onbelangrijk. Moet eigelijk met 130 euro toch wel ophouden.
Iemand tips?
Zit nu te kijken bij lenovo en Alcatel. Maar welke maat? 10 inch heeft ze nu (ze heeft nu een oude iPad maar laden duurt heel lang en hij Is zo weer leeg. iPad is gewoon op) Zie wel tablets van 7 inch voorbij komen maar dat lijkt mij dan weer zo klein, of valt dat mee? 16 GB of 32? En de prijs is ook niet onbelangrijk. Moet eigelijk met 130 euro toch wel ophouden.
Iemand tips?
donderdag 4 maart 2021 om 06:19
Als ze een iPad is gewend, zou ik het daarbij houden. Ik ben nog nooit een tablet tegen gekomen die fijner werkt. Altijd toch een soort vertraging als je iets aan klikt enz. En een iPad werkt gewoon prettig, zeker als je die al kent. Ik heb ooit een iPad mini gehad, die is 7.9 inch maar vond ik toch wat klein. Dus dochter heeft daarna weer een gewone Air gekregen.
donderdag 4 maart 2021 om 07:27
Wij hebben altijd alles van Samsung: telefoons en tablets.
Mijn kinderen hebben allemaal een Samsung tab A, van 8 inch, voor gamen en YouTube en TikTok e.d. prima.
Mijn oudste heeft voor voortgezet onderwijs wel een iPad en die is wel rond 10,5 inch. Voor huiswerk lezen en maken wel prettiger formaat.
Mijn kinderen hebben allemaal een Samsung tab A, van 8 inch, voor gamen en YouTube en TikTok e.d. prima.
Mijn oudste heeft voor voortgezet onderwijs wel een iPad en die is wel rond 10,5 inch. Voor huiswerk lezen en maken wel prettiger formaat.
donderdag 4 maart 2021 om 07:38
iPad is mij gewoon te duur. Dochter is zes. Vind het dus onzin dat ze net zo,n duur apparaat rond loopt. Ze heeft nu idd een iPad, is een oudje. Heb ik toen goedkoop over kunnen nemen van een kennis. Maar deze laad niet goed meer en wil de nieuwe spellen niet meer downloaden.

donderdag 4 maart 2021 om 09:26
Hier ook Samsung fan. Van een 'vertraging' wat ik hierboven lees nog nooit gehoord. Mijn eerste tablet was een iPad, toen die ouder/trager werd een Samsung gekocht. En wat was ik blij dat ik die - in tegenstelling tot een iPad - helemaal kon inrichten zoals ik dat zelf prettig vond en dat voor minstens de helft van het geld van een iPad.
Ook het overzetten van mijn foto's (van mijn Samsung telefoon) naar mijn PC is een kwestie van kabeltje verbinden en kopieren.
Maar goed, dit is geen antwoord op je vraag .....
Ontopic: 7 inch lijkt me wat klein voor filmpjes en voorlopig zal ze aan 16 GB genoeg hebben, maar als het prijsverschil niet heel groot is, is 32 GB wel handig natuurlijk.
Ook het overzetten van mijn foto's (van mijn Samsung telefoon) naar mijn PC is een kwestie van kabeltje verbinden en kopieren.
Maar goed, dit is geen antwoord op je vraag .....
Ontopic: 7 inch lijkt me wat klein voor filmpjes en voorlopig zal ze aan 16 GB genoeg hebben, maar als het prijsverschil niet heel groot is, is 32 GB wel handig natuurlijk.
donderdag 4 maart 2021 om 09:34
Voor 130 euro een tablet? Gewoon niet doen. Ik heb een iPad en een tablet van 150 euro gehad. Die goedkope dingen zijn na een dag traag. Kun je niks meer. Smarttv is sneller om youtube op te kijken.
Mijn kinderen kijken via de tv naar youtube. Ik vind ze te jong om een eigen ipad te geven.
Ik zou dit dus kopen of niks kopen:
https://www.coolblue.nl/product/869148/ ... -gray.html
Mijn kinderen kijken via de tv naar youtube. Ik vind ze te jong om een eigen ipad te geven.
donderdag 4 maart 2021 om 09:39
Zoon van 7 heeft nu 2 jaar een samsung tab10A. Gekocht voor een vakantie (Netflix filmpjes downloaden, spelletjes) maar nu in de lockdown toen ze niet naar school mochten ook een dikke prima voor werkzaamheden op squla, teams etc. Geen vastlopers, geen problemen tot nu toe. Batterij gaat bij intensief gebruik bijna 2 dagen mee.
We hebben er een speciale kinderhoes met handvat en een beschermglas erop.
We zijn supertevreden. Volgende keer weer een tablet van Samsung. Ook het formaat is goed. Kostte 2 jaar geleden 199 euro (hoes 25 euro).
We hebben er een speciale kinderhoes met handvat en een beschermglas erop.
We zijn supertevreden. Volgende keer weer een tablet van Samsung. Ook het formaat is goed. Kostte 2 jaar geleden 199 euro (hoes 25 euro).
Not my circus, not my monkeys
donderdag 4 maart 2021 om 09:42
Mijn 'goedkope ding', Samsung tab A10 was vier jaar geleden iets van € 190,--. Werkt nog steeds als een tierelier, van traagheid niets te merken ....ExodusRedux schreef: ↑04-03-2021 09:34Voor 130 euro een tablet? Gewoon niet doen. Ik heb een iPad en een tablet van 150 euro gehad. Die goedkope dingen zijn na een dag traag. Kun je niks meer. Smarttv is sneller om youtube op te kijken.
De door jou geadviseerde iPad kost € 389,00. Drie maal het budget van TO ....en dat voor een kind van 6?
donderdag 4 maart 2021 om 09:45
Ik zou uberhaupt geen tablet kopen voor een kind van 6.
donderdag 4 maart 2021 om 10:13
donderdag 4 maart 2021 om 10:50
Nog een verschil tussen Apple en Android: in Android heb je veel meer mogelijkheden v.w.b. het instellen van een kinderslot:
Op Android moeten ouders bij Google Family Link zijn. Ouders maken een gezinsgroep aan en kunnen dan precies zien welke apps hun kinderen wanneer gebruiken. Per app kunnen een tijdlimiet en een bedtijd worden ingesteld. Ook kunnen er via Family Link limieten voor de Chrome-browser en YouTube worden ingesteld, zodat kinderen bepaalde sites niet kunnen bezoeken en video's niet kunnen bekijken.
Voor iOS is er de ingebouwde functie Schermtijd. Daar kunnen ouders zien welke apps hun kinderen wanneer en hoelang gebruiken en daar ook grenzen aan stellen. Ouders kunnen kiezen uit het blokkeren van toegang tot een standaardlijst van expliciete websites of alleen toegang bieden tot sites op een zelfgemaakte lijst.
Op Android moeten ouders bij Google Family Link zijn. Ouders maken een gezinsgroep aan en kunnen dan precies zien welke apps hun kinderen wanneer gebruiken. Per app kunnen een tijdlimiet en een bedtijd worden ingesteld. Ook kunnen er via Family Link limieten voor de Chrome-browser en YouTube worden ingesteld, zodat kinderen bepaalde sites niet kunnen bezoeken en video's niet kunnen bekijken.
Voor iOS is er de ingebouwde functie Schermtijd. Daar kunnen ouders zien welke apps hun kinderen wanneer en hoelang gebruiken en daar ook grenzen aan stellen. Ouders kunnen kiezen uit het blokkeren van toegang tot een standaardlijst van expliciete websites of alleen toegang bieden tot sites op een zelfgemaakte lijst.
donderdag 4 maart 2021 om 11:51
Bij YouTube kan je zelf op de app instellen wat ze wel en niet mogen zien. Daar zit zelf al een kinderslot op, dus hoef je niet op de tablet zelf ook nog eens te hebben. En met kinderen vind ik Apple wel echt fijner ivm virussen. Is veel beter ertegen beschermd.Joyce48 schreef: ↑04-03-2021 10:50Nog een verschil tussen Apple en Android: in Android heb je veel meer mogelijkheden v.w.b. het instellen van een kinderslot:
donderdag 4 maart 2021 om 14:42
donderdag 4 maart 2021 om 20:18
Ik zou er eerder eentje nemen met minimaal 3gb ram. 2gb is erg weinig.
Deze is ietsje duurder maar in mijn ogen meer toekomst bestendig.
https://consumer.huawei.com/nl/tablets/ ... 1130000502
Edit, lees net dat er geen voorraad meer is.
( niet bij bol bestellen want die is maar 2gb en wellicht zonder gratis sport bandje )
Voor reviews kijken bij coolblue.
https://www.coolblue.nl/product/819708/ ... ct-reviews
Deze is ietsje duurder maar in mijn ogen meer toekomst bestendig.
https://consumer.huawei.com/nl/tablets/ ... 1130000502
Edit, lees net dat er geen voorraad meer is.
( niet bij bol bestellen want die is maar 2gb en wellicht zonder gratis sport bandje )
Voor reviews kijken bij coolblue.
https://www.coolblue.nl/product/819708/ ... ct-reviews
donderdag 4 maart 2021 om 21:56
2 andere kinderen van mij hebben deze, bevallen prima, kunnen genoeg spelletjes op, prima voor Youtube, Snappet en Teams voor school tijdens lockdown.
Ze hebben er wel een extra sd kaart in, want ze maken wel eens filmpjes van hun spelletje of voetbaltruc maar zijn al wat ouder dus misschien voor jou niet nodig

maandag 8 maart 2021 om 20:11
Deze Lenovo kost €159, 4Gb intern geheugen, 64Gb opslag en een FHD-scherm.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... b47b119555
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... b47b119555