De toekomst van Amerika

09-01-2021 10:11 2529 berichten
Hierbij een topic, als vervolg op Trump versus Biden deel 3, om verder te praten over de toekomst van Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
06-03-2021 22:29
Is het hier nog een beetje gezellig?
Nederland heeft blijkbaar een dictator nodig, dus als je een baan zoekt? :)
Zonmuis schreef:
06-03-2021 22:31
Nederland heeft blijkbaar een dictator nodig, dus als je een baan zoekt?

Awww... #bekind
Hetvrijewoord schreef:
06-03-2021 22:33
Awww... #bekind
Een tip: dat zou ik maar niet op je cv zetten als je een poging wilt wagen.
Zonmuis schreef:
06-03-2021 22:35
Een tip: dat zou ik maar niet op je cv zetten als je een poging wilt wagen.

Kom je hier nu helemaal speciaal voor mij joh? :heart:

#youshouldnthave
Voter suppression en de pogingen daartoe door de republikeinen neemt trouwens echt absurde vormen aan.

In Georgia wilde men er een wet doorheen jassen die het verbiedt stemmers die in de rij staan in de hitte water aan te bieden.
Zonmuis schreef:
06-03-2021 22:30
Daar ben ik het wel mee eens. Van mij mag er ook meer aandacht naar de nevenfuncties van eerste kamerleden bijvoorbeeld.

Ik snap alleen dat rooskleurige beeld van Putin niet zo.
Tsja, wat is rooskleurig in dit geval? Putin heeft Rusland echt wel teruggebracht in het linkerrijtje. Hij wordt daarbij ook nog flink tegengewerkt en dat maakt de prestatie nog groter. Dus aan de ene kant is het wel iemand die een Rusland achter zal laten vele malen beter dan dat hij het aantrof. Maar aan de andere kant zal niemand ontkennen dat er tijdens dat proces vele slachtoffers zijn gevallen, op elk denkbare wijze.

Ik vind het verhaal van het WK voetbal in Rusland altijd wel een mooie anekdote. Dat Putin de beruchtste Russische hooligans vriendelijk doch dringend heeft verzocht zich te gedragen tijdens het WK omdat de hele wereld kijkt. En om die boodschap over te brengen zal er vast wel iemand een schop onder zijn bipsje hebben gekregen. Beetje onorthodox maar we hebben in decenia geen rustiger WK gehad.
Let’s Go Brandon!
Hetvrijewoord schreef:
06-03-2021 22:44
Kom je hier nu helemaal speciaal voor mij joh? :heart:

#youshouldnthave
Pff, wat denk je wel niet?
Ik kom natuurlijk om meer posts van de Lange te lezen ;)

(en ik post geloof ik al vanaf topic 1 van Biden vs Trump, of hoe het heet, al ben ik niet meer zo actief als ervoor).
Lange-met-een-korte schreef:
06-03-2021 23:13
Tsja, wat is rooskleurig in dit geval? Putin heeft Rusland echt wel teruggebracht in het linkerrijtje. Hij wordt daarbij ook nog flink tegengewerkt en dat maakt de prestatie nog groter. Dus aan de ene kant is het wel iemand die een Rusland achter zal laten vele malen beter dan dat hij het aantrof. Maar aan de andere kant zal niemand ontkennen dat er tijdens dat proces vele slachtoffers zijn gevallen, op elk denkbare wijze.
Okay, vind dit een stuk genuanceerder dan je eerdere post.
Begrijp wat je bedoelt. Keerzijde is wel dat het veelal ook kwetsbare groepen zijn die dan het slachtoffer zijn (vrouwen die mishandeld worden minder beschermd in de wet, homoseksuelen etc). Ik vind het dan meer een teken van sterkte als iemand juist die mensen beschermt en niet ten koste van meer kwetsbare mensen de goedkeuring krijgt van mensen die al in een sterkere positie zijn.
Zonmuis schreef:
06-03-2021 23:36
Okay, vind dit een stuk genuanceerder dan je eerdere post.
Begrijp wat je bedoelt. Keerzijde is wel dat het veelal ook kwetsbare groepen zijn die dan het slachtoffer zijn (vrouwen die mishandeld worden minder beschermd in de wet, homoseksuelen etc). Ik vind het dan meer een teken van sterkte als iemand juist die mensen beschermt en niet ten koste van meer kwetsbare mensen de goedkeuring krijgt van mensen die al in een sterkere positie zijn.
Het besluit om mishandeling binnen het gezin uit het strafrecht te halen is een voor mij volstrekt onbegrijpbare zet. In Rusland waar de alcohol dagelijks rijkelijk vloeit was minimaal 2 jaar gevangenis een geduchte straf.

De situatie met bijvoorbeeld homorechten liggen in bijvoorbeeld Oost-Europa, de Balkan en Rusland anders dan hier. Daar zijn ze fel tegen het homohuwelijk. En dan denk ik wel eens hoe een leider van een land dat moet oplossen. Drukt hij tegen de wil van het volk in dat huwelijk er doorheen of neemt hij genoegen met een ontevreden minderheid? Wat is in potentie een grotere bedreiging?

We dwalen een beetje af inmiddels ;-)
Let’s Go Brandon!
07-03-2021 00:10
Het besluit om mishandeling binnen het gezin uit het strafrecht te halen is een voor mij volstrekt onbegrijpbare zet. In Rusland waar de alcohol dagelijks rijkelijk vloeit was minimaal 2 jaar gevangenis een geduchte straf.

De situatie met bijvoorbeeld homorechten liggen in bijvoorbeeld Oost-Europa, de Balkan en Rusland anders dan hier. Daar zijn ze fel tegen het homohuwelijk. En dan denk ik wel eens hoe een leider van een land dat moet oplossen. Drukt hij tegen de wil van het volk in dat huwelijk er doorheen of neemt hij genoegen met een ontevreden minderheid? Wat is in potentie een grotere bedreiging?

We dwalen een beetje af inmiddels ;-)
Eens over het eerste.

Wat betreft homorechten, begrijp ik dat het niet makkelijk is om homohuwelijk in te voeren overal. Ik denk dat dat de prioriteit niet heeft op dit moment, maar bescherming van de veiligheid van LGBTQ mensen.

Ja, klopt. Nog even en we hebben het over politiek in IJsland :D
WASHINGTON — Thousands of migrant children are backed up in United States detention facilities along the border with Mexico, part of a surge of immigration from Central Americans fleeing poverty and violence that could overwhelm President Biden’s attempt to create a more humane approach to those seeking entry into the country.

The number of migrant children in custody along the border has tripled in the past two weeks to more than 3,250, according to federal immigration agency documents obtained by The New York Times, and many of them are being held in jail-like facilities for longer than the three days allowed by law.

Het is toch ongelooflijk wat voor een zooitje Biden aan het maken is. Eerst alles wat Trump heeft gedaan met betrekking tot het beperken van de vluchtelingen opheffen om er dan vervolgens nog een groter zooitje van maken. Daarbij de wet overtreden zonder ook maar enige consequenties. Wie weet hoe lang die kinderen daar nog moeten blijven zitten? Schandalig...
Let’s Go Brandon!
En waaruit blijkt dat Biden er een zooitje van aan het maken is? Wat wil je dan de grenzen open gooien en iedereen er gewoon inlaten? Gebeurd in Nederland ook niet. Het land waar de kinderen vandaan komen heeft ook een verantwoordelijkheid om dit te stoppen.
staples399 schreef:
09-03-2021 22:35
En waaruit blijkt dat Biden er een zooitje van aan het maken is? Wat wil je dan de grenzen open gooien en iedereen er gewoon inlaten? Gebeurd in Nederland ook niet. Het land waar de kinderen vandaan komen heeft ook een verantwoordelijkheid om dit te stoppen.
Heb jij wel in de gaten wat er aan de hand is? Jij vindt het geen probleem dat die kinderen dagen lang opgesloten blijven zitten? Dan is het inderdaad geen zooitje.
Let’s Go Brandon!
Dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat dit een probleem is wat al veel langer speelt en niet direct aan Biden toe te schrijven valt..
09-03-2021 22:49
Ik heb je net even geloept. Trump aanhanger...... ieder zijn ding maar geen zin om daar mee in discussie te gaan.
09-03-2021 22:49
Heb jij wel in de gaten wat er aan de hand is? Jij vindt het geen probleem dat die kinderen dagen lang opgesloten blijven zitten? Dan is het inderdaad geen zooitje.

Dit is toch ineens een ander toontje dan toen Trump de kinderen in kooien gevangen zette en jij je vooral druk maakte om wie die kooien precies gebouwd had.

Alleen daarom al is het een zegen dat Trump geen president meer is. Ineens gaat het weer om de inhoud. Best verfrissend.
staples399 schreef:
09-03-2021 23:04
Ik heb je net even geloept. Trump aanhanger...... ieder zijn ding maar geen zin om daar mee in discussie te gaan.
Ach wat jammer nou. Kun je er alstublieft nog een keer over nadenken? Dit topic zal niet hetzelfde zijn zonder jou.
Let’s Go Brandon!
Topic zal ook niet hetzelfde zijn zonder jou. Het zal er wel beter op worden zonder jou!
staples399 schreef:
09-03-2021 23:40
Topic zal ook niet hetzelfde zijn zonder jou. Het zal er wel beter op worden zonder jou!
Oh leuk, een grapje.
Let’s Go Brandon!
09-03-2021 23:44
Oh leuk, een grapje.
Was geen grapje. Ik zou zeggen volg je "fearless" leader ...
staples399 schreef:
10-03-2021 20:18
Was geen grapje. Ik zou zeggen volg je "fearless" leader ...
:facepalm:
Let’s Go Brandon!
Kinderen in kooien is gewoon verschrikkelijk, wat de reden ook mag zijn. Kinderen die zonder hun ouders op de vlucht zijn is ook heel erg. Hoe erg moet de situatie waarin je leeft niet zijn als je bereid bent om je kinderen alleen weg te sturen.

Maar als ik het goed begrijp gaat het deze keer niet om kinderen die alleen in die kooien zitten omdat de regering van het land waarheen ze vluchten heeft besloten om hun te scheiden van hun ouders.
Daarnaast heeft Biden al het enige gedaan wat mogelijk is om de kinderen die destijds gescheiden zijn van hun ouders kans te geven om hereniging. (door hun ouders de mogelijkheid te geven om terug te komen naar de VS, ook al zijn ze eerder uitgezet).

Beleid veranderen doe je nu een maal niet in een handomdraai, als het zo gemakkelijk was, dan was die muur van Trump in 4 jaar wel gereedgekomen.
Het defund the police werkt in Portland toch niet zo goed als dat ze gedacht hadden. De burgemeester heeft 2.000.000 dollar gevraagd voor meer agenten. Als antwoord daarop hebben vredelievende demonstranten een gerechtsgebouw in brand gestoken waar nog mensen in zaten. Er is 1 persoon gearresteerd. Wordt het niet eens tijd dat er wat harder opgetreden gaat worden tegen die lui die nu al maanden vanalles lopen te slopen?
Let’s Go Brandon!
Trump wil het wel opnemen tegen Megan Markle in 2024. Zet Kanye er nog ergens bij en het feest is compleet.
Let’s Go Brandon!
17-03-2021 10:33
Trump wil het wel opnemen tegen Megan Markle in 2024. Zet Kanye er nog ergens bij en het feest is compleet.
Trump wacht gewoon eerst de volgende verkiezingen af voor de beide kamers. Blijven beide kamers in democratische handen dan gaat hij niet mee doen is mijn inschatting. Ben benieuwd hoeveel zetels die keer verloren zullen gaan voor de republikeinen door Trump.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven