Drankverslaving vriend? [Geen OP]

08-12-2020 12:02 111 berichten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-03-2021 13:44
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
deathbychocolate schreef:
09-12-2020 01:36
Ik heb een tijdje terug een man leren kennen...
Sterk van je. Het is niet makkelijk met je verstand te kiezen als je gevoel iets anders zegt.
To, je zit al helemaal in het systeem van je vriend, waarbij je denkt dat jij verantwoordelijk bent voor zijn grenzen en je verzwijgt zijn gedrag voor je familie en vrienden. Hij is misschien niet verslaafd in de zin dat hij elke dag drinkt, maar hij vertoon wel probleemgedrag met alcohol. Geen verantwoordelijkheid nemen, ontkennen en liegen zijn kenmerken van een verslaving. Hij is niet verslaafd aan alcohol, maar jij bent wel verslaafd aan hem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die man heeft een drankprobleem. Het is toch van de zotte dat hij zelf geen maat kan houden en dat hij zich vervolgens misdraagt?

Pas op dat je niet in een patroon terecht komt waarbij jij zijn moeder wordt en hij een soort opstandige puber, die niet luistert en lekker toch drinkt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
TO, Mijn vriend was net als jouw vriend. Zonder grenzen dronk hij zo 20 biertjes op een avond. Misschien wel meer. Een six pack was in een half uur wel op. Verschil was wel dat hij niet agressief wordt van alcohol, wel sentimenteel. Bij hem is het wel goed gekomen. Dat ging alleen niet zo makkelijk. We spraken af dat hij max 4 (alcoholische) drankjes mocht. Dat vond hij heel lastig. Inmiddels gaat het goed en hoef ik hem niet meer te helpen en houdt hij het er vaak ook bij 1 of 2. Mijn vriend zag zelf wel dat hij een probleem had en wilde er wat aan doen. Zo lang je vriend het wel best vindt, dan heeft helpen niet zoveel zin. Het was voor hem niet makkelijk en voor mij ook niet. Er is wel een paar jaar overheen gegaan. Moet je zin in hebben...
Rode vlag dat hij een kwade dronk heeft, nu is hij nog jong maar dat worden vaak nare kerels.
Er zijn genoeg mensen die veel drinken maar die blijven gewoon gezellig.
Ik snap het wel, dat vasthouden aan de mooie momenten en daarom de slechte maar accepteren. Deed ik ook bij mijn ex. Ja, hij gebruikte drugs en dat deed hem geen goed, maar hij was ook zo lief en zorgzaam en slim en...

Pas nu het uit is zie ik hoeveel stress het me gaf om met hem samen te zijn. Al heb je mooie momenten met iemand, weegt dat echt op tegen de narigheid van een kort lontje? Wil je dit voor jezelf op de lange termijn? Wat als er ooit kinderen komen?

Natuurlijk is je eerste impuls niet om iemand van wie je houdt aan de kant te zetten. Maar houd er wel rekening mee dat dit soort trekjes niet verdwijnen, zeker als je vriend zelf vindt dat het allemaal wel meevalt. IK vond zelf dat ik beter verdiende dan dat, ik hoop dat jij ook voor jezelf durft te kiezen.
To je bent in dit topic totaal niet concreet en je ontwijkt vragen.

Hoe vaak drinkt hij? Hoeveel dagen per week drinkt hij iets alcoholisch dus.

Hoeveel drinkt hij dan?

Hoe vaak drinkt hij meer dan zou moeten en wordt hij boos?

Hoe vaak komt er ruzie als hij nuchter is?

Hoeveel ben jij bezig met voorkomen dat er ruzie komt, of hij nu nuchter is of niet, door je aan te passen?

Als er ruzie is wordt er dan gescholden?

Als er ruzie is wordt er dan met spullen gegooid?

Als er ruzie is wordt er dan geduwd, geschopt en geslagen?

Deze vragen zijn allemaal gesteld maar je beantwoord ze niet. Je vorige topic over deze man heb je leeggehaald. Je reageert nergens écht op.

Geef gewoon eens antwoord op die vragen, al is het alleen aan jezelf. Want volgens mij heb jij véél meer issues dan je hier doet voorkomen en is de situatie minder fraai dan je hier schrijft en hij is al niet fraai
Bericht verwijderd om te vermijden dat iemand die ik ken het leest
Laat je nog even weten hoe het met je gaat?
meestal komen dit soort vrouwen pas jaren later uit zijn destructieve relatie of nooit....het is vaak praten tegen een muur.
Maar je vriend is alcoholist en je schoonouders verschrikkelijk... waarom o waarom ben je nog bij hem????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven