Ik ga naar de camping en ik neem NIET mee...

woensdag 10 maart 2021 om 09:44
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wij nemen altijd te veel zooi mee naar de camping.
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 10-03-2021 09:45
10.93% gewijzigd

woensdag 10 maart 2021 om 09:45
Lijkt mij dan weer onpraktisch, of heb je een Nokia 3310?

woensdag 10 maart 2021 om 09:46
O dan had ik het verkeerd begrepen.captain_hindsight schreef: ↑10-03-2021 09:44Wij nemen nooit zo'n plasemmer oid mee. Zie je wel vaak op de lijstjes staan. Maar ik loop gewoon naar het toiletgebouw s nachts. Vind het ook een vies idee eigenlijk.

woensdag 10 maart 2021 om 09:46
Die ligt hier in de la als antiek te zijn.captain_hindsight schreef: ↑10-03-2021 09:45Lijkt mij dan weer onpraktisch, of heb je een Nokia 3310?
woensdag 10 maart 2021 om 09:48

woensdag 10 maart 2021 om 09:49
Lijkt me niet essentieel nee.
woensdag 10 maart 2021 om 09:49
Die neem je niet mee? Omdat het onpraktisch is ofzo?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

woensdag 10 maart 2021 om 09:50
Grappig wij hebben dus nooit zo'n ding gehad en ik mis het ook niet.Liebeskind² schreef: ↑10-03-2021 09:48Absoluut een plasemmer mee of een porta potti. Ik zou niet zonder vertrekken.
Laptop (ik blijk die toch nooit te gebruiken).
Eten (ik proef liever lokale cuisine)
Laptop gaat ook nooit mee idd.
woensdag 10 maart 2021 om 09:53
Met een kind soms wel. Dus hier gaat een doosje mee. Maar de aardappelen laten we thuis.
Check de ondergrond van je camping. Je hoeft geen zandharingen mee te nemen naar een rotsbodem...

woensdag 10 maart 2021 om 10:00
Omdat het niet wordt gegeten.
woensdag 10 maart 2021 om 10:06
woensdag 10 maart 2021 om 10:10
De extra voortent plus stokken (vergeten we er steeds uit te halen)
Laptop.
droogmolentje, scheerlijnen voldoen ook.
Plasemmer hebben we niet, wel een wc in de caravan maar die is nog nooit gebruikt, we lopen wel naar het toiletgebouw, vind dat zo'n vies idee.
Extra stoelen voor visite, ze blijven maar thuis ik ben op vakantie.
Laptop.
droogmolentje, scheerlijnen voldoen ook.
Plasemmer hebben we niet, wel een wc in de caravan maar die is nog nooit gebruikt, we lopen wel naar het toiletgebouw, vind dat zo'n vies idee.
Extra stoelen voor visite, ze blijven maar thuis ik ben op vakantie.

woensdag 10 maart 2021 om 10:15
Ehh... Dit topic is niets voor mij. Als ik ga ben ik een backpacker dus met minimale spullen en kleding wat je niet vaak hoeft te wassen,
Dus, nee. Ik heb nooit teveel spullen mee, gewoon precies genoeg.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

woensdag 10 maart 2021 om 10:19
Maar misschien kan je vanuit je expertise vertellen waar je je over verbaast wat anderen wel meenemen waarvan jij denkt: huh?RoamingZombie schreef: ↑10-03-2021 10:15Ehh... Dit topic is niets voor mij. Als ik ga ben ik een backpacker dus met minimale spullen en kleding wat je niet vaak hoeft te wassen,
woensdag 10 maart 2021 om 10:21
Hebben wij vorig jaar voor het eerst gedaan en dit jaar weer. Ideaal. Maar dan nog sjouw ik teveel mee, vooral teveel kleding, handdoeken etc.
Maar liever teveel dan te weinig denk ik maar had afgelopen jaar echt teveel mee en zeker de helft niet gebruikt ( het was frisser dan verwacht dus korte broeken en veel shirtjes niet gebruikt)en daar nog gewassen ook dus dat gaat dit jaar anders.
Plasemmer gaat hier overigens wel mee voor s'nachts, ik moet er echt te vaak uit.
woensdag 10 maart 2021 om 10:22
Geen laptop
Geen plas emmer
De helft aan kleren, en dat lukt elk jaar weet niet. Zo duf....
Koffie, dat drinkt niemand dus als “bezoek” koffie wil moeten ze zelf maar even meenemen.
Wijn, dat verkopen ze daar ook wel
Bordspelletjes, niemand heeft interesse en áls we het dan spelen is er alleen maar gedoe over dobbelstenen etc die dreigen kwijt te raken (kinderen zijn 8 en 5)
Extra pak luiers, eentje is genoeg en dan daar bijkopen werkt prima
Houtskool enzo, ook dat hebben ze daar
We lenen de camper van mijn ouders en daar zit standaard zo veel zooi in die we niet mee willen slepen (zoals de briketten, wijn, maar ook schemerlampen en een tafelkleed) dat we die eerst allemaal in onze garage zetten en dan pas gaan pakken
Geen plas emmer
De helft aan kleren, en dat lukt elk jaar weet niet. Zo duf....
Koffie, dat drinkt niemand dus als “bezoek” koffie wil moeten ze zelf maar even meenemen.
Wijn, dat verkopen ze daar ook wel
Bordspelletjes, niemand heeft interesse en áls we het dan spelen is er alleen maar gedoe over dobbelstenen etc die dreigen kwijt te raken (kinderen zijn 8 en 5)
Extra pak luiers, eentje is genoeg en dan daar bijkopen werkt prima
Houtskool enzo, ook dat hebben ze daar
We lenen de camper van mijn ouders en daar zit standaard zo veel zooi in die we niet mee willen slepen (zoals de briketten, wijn, maar ook schemerlampen en een tafelkleed) dat we die eerst allemaal in onze garage zetten en dan pas gaan pakken
Een zebra is geen paard met strepen

woensdag 10 maart 2021 om 10:23
Inderdaad, kleding kan je heel makkelijk minderen.
Klein flesje wasmiddel mee en een keer een (hand)wasjes doen. Scheelt veel ruimte.
Verder zullen mensen met kinderen vaak meer meenemen. Terwijl kinderen zich juist ook uitstekend vermaken op een camping zonder spullen van thuis.
Tafeltennisbatjes mee, zwemspullen mee en veel meer is er niet meer nodig.
Klein flesje wasmiddel mee en een keer een (hand)wasjes doen. Scheelt veel ruimte.
Verder zullen mensen met kinderen vaak meer meenemen. Terwijl kinderen zich juist ook uitstekend vermaken op een camping zonder spullen van thuis.
Tafeltennisbatjes mee, zwemspullen mee en veel meer is er niet meer nodig.

woensdag 10 maart 2021 om 10:27
Wat je niet meeneemt is best lastig! Wij maken meestal aan het eind van de vakantie een lijstje: wat hebben we gemist en wat hebben we niet gebruikt.
Plasemmer gaat hier mee voor de kinderen maar dat zal over 1 a 2 jaar niet meer nodig zijn.
Verder probeer ik echt minder kleding mee te nemen: halverwege de vakantie 1 a 2 wassen draaien en je kan de helft minder meenemen.
Qua speelgoed mogen de kinderen ieder een koffertje vullen en daarnaast nog zandspeelgoed.
En verder is onze keukenuitzet redelijk minimaal, voor vier personen iets van:
6 borden
6 sets bestek
2 koffiekopjes
4 plastic bekers
2 kleine glaasjes (voor de wijn)
2 pollepels
Setje camping pannen
Etc.
Dit jaar voor het eerst een allergie waar we rekening mee moeten houden dus ik denk dat we wel wat meer keukengerei nodig gaan hebben.
Kan uiteraard met nog minder als je zou willen
En wat hierboven al werd gezegd: e-reader ipv een heel krat boeken. Wel altijd nog iets van 2 boeken die man en ik allebei leuk vinden om te lezen en een paar tijdschriften omdat we maar 1 e-reader hebben
Wasrekje vind ik wel heel fijn om mee te nemen.
Qua boodschappen het hoog nodige, de rest kopen we op de bestemming wel.
Ik heb er zo veel zin in om weer lekker te gaan kamperen!
Plasemmer gaat hier mee voor de kinderen maar dat zal over 1 a 2 jaar niet meer nodig zijn.
Verder probeer ik echt minder kleding mee te nemen: halverwege de vakantie 1 a 2 wassen draaien en je kan de helft minder meenemen.
Qua speelgoed mogen de kinderen ieder een koffertje vullen en daarnaast nog zandspeelgoed.
En verder is onze keukenuitzet redelijk minimaal, voor vier personen iets van:
6 borden
6 sets bestek
2 koffiekopjes
4 plastic bekers
2 kleine glaasjes (voor de wijn)
2 pollepels
Setje camping pannen
Etc.
Dit jaar voor het eerst een allergie waar we rekening mee moeten houden dus ik denk dat we wel wat meer keukengerei nodig gaan hebben.
Kan uiteraard met nog minder als je zou willen

En wat hierboven al werd gezegd: e-reader ipv een heel krat boeken. Wel altijd nog iets van 2 boeken die man en ik allebei leuk vinden om te lezen en een paar tijdschriften omdat we maar 1 e-reader hebben

Wasrekje vind ik wel heel fijn om mee te nemen.
Qua boodschappen het hoog nodige, de rest kopen we op de bestemming wel.
Ik heb er zo veel zin in om weer lekker te gaan kamperen!

woensdag 10 maart 2021 om 10:34