Ik ga naar de camping en ik neem NIET mee...

woensdag 10 maart 2021 om 09:44
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wij nemen altijd te veel zooi mee naar de camping.
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 10-03-2021 09:45
10.93% gewijzigd
woensdag 10 maart 2021 om 11:01
woensdag 10 maart 2021 om 11:03
Planning is dit jaar weer een vouwwagen te kopen, na een paar jaar een tourcaravan of ingericht iets.
Campingtoilet gaat er niet meer komen, zeg ik nu, ben iemand die meerdere keren per nacht moet plassen.
Kleding nemen we nooit in overvloed mee, was liever tussendoor.
Campingtoilet gaat er niet meer komen, zeg ik nu, ben iemand die meerdere keren per nacht moet plassen.
Kleding nemen we nooit in overvloed mee, was liever tussendoor.
Such a beautiful place to be with Friends.
woensdag 10 maart 2021 om 11:13
Boeken neem ik sinds ereader ook niet meer mee, scheelt inderdaad heel veel gewicht. Tijdschriften als ik er toevallig nog een paar heb liggen wel.
Het ligt een beetje aan de coronamaatregelen op dat moment hoeveel boodschappen ik mee ga nemen. Als de horeca nog gesloten is , wat ik natuurlijk niet hoop in juni, neem ik wat meer mee om zelf te koken in de tent. Vooral omdat we op onze camping alleen met de auto mogen om te laden en lossen. Kan ik vast wat meenemen en hoef ik daar niet zoveel boodschappen te halen.
Koffie neem ik ook nooit mee, hooguit een paar zakjes cappuccino. Ga dan liever ergens echt lekkere koffie drinken maar er zijn ook vakanties dat we weken geen koffie drinken.
Het ligt een beetje aan de coronamaatregelen op dat moment hoeveel boodschappen ik mee ga nemen. Als de horeca nog gesloten is , wat ik natuurlijk niet hoop in juni, neem ik wat meer mee om zelf te koken in de tent. Vooral omdat we op onze camping alleen met de auto mogen om te laden en lossen. Kan ik vast wat meenemen en hoef ik daar niet zoveel boodschappen te halen.
Koffie neem ik ook nooit mee, hooguit een paar zakjes cappuccino. Ga dan liever ergens echt lekkere koffie drinken maar er zijn ook vakanties dat we weken geen koffie drinken.
woensdag 10 maart 2021 om 11:19
Plasemmer gaat niet mee, zo vies! We lopen wel naar het sanitair.
Ik neem standaard te veel kleren mee. Kids lopen overdag in zwemkleding en ‘s avonds gaat er een hoodie aan. 1 lange broek en een trui en een vest is meer dan zat. Ligt er natuurlijk wel aan waar je gaat kamperen
Speelgoed voor de kinderen neem ik altijd veel te veel mee. Op de camping zijn ze hele dag buiten met vriendjes, zwemmen of gewoon rondstruinen. Spelletjes en speelgoed wordt amper naar omgekeken. Wel waterspeelgoed en een stepje of fiets oid.
Ik neem standaard te veel kleren mee. Kids lopen overdag in zwemkleding en ‘s avonds gaat er een hoodie aan. 1 lange broek en een trui en een vest is meer dan zat. Ligt er natuurlijk wel aan waar je gaat kamperen

Speelgoed voor de kinderen neem ik altijd veel te veel mee. Op de camping zijn ze hele dag buiten met vriendjes, zwemmen of gewoon rondstruinen. Spelletjes en speelgoed wordt amper naar omgekeken. Wel waterspeelgoed en een stepje of fiets oid.

woensdag 10 maart 2021 om 11:19
Hahahaha staat die op een paklijst?

woensdag 10 maart 2021 om 11:25
Na jaren kamperen in Frankrijk hebben we geleerd dat naast iedere grote supermarkt een tuincentrum zit met prima spullen voor het kamperen.
We nemen alleen het hoognodige mee, en improviseren ter plekke.
Het gaat ons juist om het minimalistische tijdens het kamperen.
Dus geen plasemmers, droogrekjes en aardappelen en extra stoelen en ligbedden en waterkokers et cetera.
We nemen alleen het hoognodige mee, en improviseren ter plekke.
Het gaat ons juist om het minimalistische tijdens het kamperen.
Dus geen plasemmers, droogrekjes en aardappelen en extra stoelen en ligbedden en waterkokers et cetera.
woensdag 10 maart 2021 om 11:26
Wij hebben het onszelf makkelijk gemaakt dit jaar; we gaan naar een camping met lodges (gewoon een chique sta-caravan hoor) en aangezien m'n ouders daar ook staan, en die een wasmachine én droger in de schuur hebben, hoeven we zelfs dit jaar met baby maar weinig "extra kleding" mee te nemen. Zelfs de wasbare luiers kunnen dus gewoon mee
(had ik niet gedaan als ik bij een wasserette had moeten wassen/in een tent had gekampeerd).
Verder zijn we van origine ook light-pakkers, en reizen we al jaren met één koffer samen (of rugtas als we veel verplaatsen), maar goed; met een baby is het net iets gecompliceerder natuurlijk.
We nemen wel iedere vakantie een paar extra schoenen mee (meestal wandelschoenen aan tijdens het reizen, en sandalen in de koffer/tas) want niks zo kut om zeiknatte schoenen te hebben, en de dag er na nog steeds nat. Maar goed; eigenlijk loop ik alsnog de hele vakantie op m'n sandalen, en sleep ik die schoenen mee.... Maar ja; dat ene jaar dat je ze dan niet mee hebt he....

Verder zijn we van origine ook light-pakkers, en reizen we al jaren met één koffer samen (of rugtas als we veel verplaatsen), maar goed; met een baby is het net iets gecompliceerder natuurlijk.
We nemen wel iedere vakantie een paar extra schoenen mee (meestal wandelschoenen aan tijdens het reizen, en sandalen in de koffer/tas) want niks zo kut om zeiknatte schoenen te hebben, en de dag er na nog steeds nat. Maar goed; eigenlijk loop ik alsnog de hele vakantie op m'n sandalen, en sleep ik die schoenen mee.... Maar ja; dat ene jaar dat je ze dan niet mee hebt he....

woensdag 10 maart 2021 om 11:44
Dit jaar wordt het toch iets anders als vorige jaren. Ipv in de tent hebben we nu een mini huisje gehuurd op de camping en moet er een hoop andere spullen mee van ons dan 9 maanden oude zoontje en andere dingen kunnen nu thuis blijven. Nieuwe balans zoeken dus.
Maar wat we altijd teveel meenemen:
Kleding
Handdoeken (1 grote pp en een kleine voor mijn haar is genoeg)
Waterkoker/koffieapparaat
Gereedschap (maar ja, je zult het maar net nodig hebben volgens man)
Spelletjes
Nog nooit meegenomen en niet gemist:
Plasemmer/campingtoilet
Wasknijpers
Eten (behalve ontbijt voor de reis en wat te snoepen)
Maar wat we altijd teveel meenemen:
Kleding
Handdoeken (1 grote pp en een kleine voor mijn haar is genoeg)
Waterkoker/koffieapparaat
Gereedschap (maar ja, je zult het maar net nodig hebben volgens man)
Spelletjes
Nog nooit meegenomen en niet gemist:
Plasemmer/campingtoilet
Wasknijpers
Eten (behalve ontbijt voor de reis en wat te snoepen)

woensdag 10 maart 2021 om 11:58
Ja dat wassen...met name het drogen. Hoe doen mensen dat? Ik heb altijd wel een waslijn mee maar de camping vorig jaar had niet genoeg bomen om het aan te hangen (of eigenlijk te ver weg). Om nou een wasrek mee te nemen...
woensdag 10 maart 2021 om 12:16
Mijn vader had iets gemaakt dat je in de handvatten aan de caravan kon steken en daar hingen 3-4 lijnen tussen. Maar qua was, waste mijn moeder gewoon niet vaak. Wel bijvoorbeeld elke dag schoon ondergoed, maar een veeg op een shirt of zo was geen probleem.captain_hindsight schreef: ↑10-03-2021 11:58Ja dat wassen...met name het drogen. Hoe doen mensen dat? Ik heb altijd wel een waslijn mee maar de camping vorig jaar had niet genoeg bomen om het aan te hangen (of eigenlijk te ver weg). Om nou een wasrek mee te nemen...
Niet meenemen vroeger. De bbq. Die is geloof ik één keer gebruik en werd vervolgens jaren meegesjouwd. Maar een lijstje maken van de dingen die je dus niet gebruikt hebt, is ook handig voor volgend jaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 10 maart 2021 om 12:23
captain_hindsight schreef: ↑10-03-2021 10:19Maar misschien kan je vanuit je expertise vertellen waar je je over verbaast wat anderen wel meenemen waarvan jij denkt: huh?
Goed punt. Waar ik mij altijd over verbaas is het oer-Hollandse eten mee nemen. Pasta e.d. snap ik want dat is gewoon makkelijk voor die dag dat je geen zin hebt. Maar mensen die de Hollandse stamppot uit de kofferbak toveren vind ik vreemd (helemaal als ze het stipt om 18:00 doen). Je bent in het buitenland, geniet van de cuisine. When in Rome...
En wat ik ook niet snap:
tv's + schotel
makeup
Meer dan 1 bord/bestek p/p
Maar ik draai het liever om. Wat heb je nodig: Genoeg schone kleding, tent, lepel/vork/bord, 1 beker, ultralight pannetje. Zaklantaarn, zakmes, touw, slaapzak, rugtas, wat leeswerk, kurkentrekker, pen en papier, geld, ehbo dingetje. Het moet allemaal in een rugzak passen en de rest is in mijn opinie dan zwaar overbodig

Maar mijn vakanties prefereer ik primitief en dat is niet aan iedereen.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

woensdag 10 maart 2021 om 12:43
captain_hindsight schreef: ↑10-03-2021 11:58Ja dat wassen...met name het drogen. Hoe doen mensen dat? Ik heb altijd wel een waslijn mee maar de camping vorig jaar had niet genoeg bomen om het aan te hangen (of eigenlijk te ver weg). Om nou een wasrek mee te nemen...
Twee extra tentstokken, vier scheerlijnen en één waslijn.
Of één kant van de waslijn aan de tent en de andere op een losse extra tentstok met twee scheerlijnen.
Ik kan er geen plaatje van vinden.
woensdag 10 maart 2021 om 12:53
Wij kamperen met de motor, dus veel mee kan er niet. Waar ik me altijd over verbaas zijn mensen die een enorme voortent met tapijt hebben en dan van die kasten die je in elkaar zet, koelkast, tv en dan de schotel op het dak. Maar ik denk dat je die niet meeneemt voor 3 weken?
Mijn tips;
- halveer je kleren. Vaak draag je toch je favoriete 2 shorts, als die een beetje snel droog zijn is het helemaal handig. Met laagjes creeer je ook warmte, ik heb altijd een donsjasje bij me voor in de avond/als het koud is. Met een regenjas eroverheen is dat echt genoeg voor de zomer.
- van die snel droog handdoeken: veel minder ruimte dan gewone handdoeken, droogt veel sneller en als je na het douchen de handdoek met een beetje shampoo wast heb je elke dag een schone handdoek
- weinig schoenen mee. Ik zie soms mensen met 7 paar schoenen?
- e-reader is al vaker genoemd.
Mijn tips;
- halveer je kleren. Vaak draag je toch je favoriete 2 shorts, als die een beetje snel droog zijn is het helemaal handig. Met laagjes creeer je ook warmte, ik heb altijd een donsjasje bij me voor in de avond/als het koud is. Met een regenjas eroverheen is dat echt genoeg voor de zomer.
- van die snel droog handdoeken: veel minder ruimte dan gewone handdoeken, droogt veel sneller en als je na het douchen de handdoek met een beetje shampoo wast heb je elke dag een schone handdoek
- weinig schoenen mee. Ik zie soms mensen met 7 paar schoenen?
- e-reader is al vaker genoemd.
woensdag 10 maart 2021 om 12:57
Ik neem ook nooit een föhn mee maar goed die gebruik ik thuis ook nooit. Ik verbaas me altijd op de camping over de enorme hutkoffers die mensen mee naar het toiletgebouw nemen als ze gaan douchen en tandenpoetsen. Als ik ga tandenpoetsen neem ik tandenborstel en tandpasta in een ziplockzakje mee en dat gaat met een handdoek in een boodschappentasje zodat ik het kan ophangen.

woensdag 10 maart 2021 om 12:58
Haha: ik laat komende zomer voor de tweede keer mijn hond en mijn man thuis
.
Hond is gewoon geen camping beest: veel te slim en beweeglijk. Die kreeg 2 jaar geleden door dat ze acuut aandacht kreeg als ze een gat begon te graven in het terrein, dus daar moest je als een babysit naast blijven zitten. Vorig jaar ivm corona naar een mini camping op 17 min. fietsen van huis gegaan met zoon en een vriendinnetje van zoon. Bleek super gezellig! Honden waren niet toegestaan, dus man bleef lekker thuis met de hond en kwam alleen om de dag boodschappen brengen. We gingen 1 dag met zijn allen (ook man) naar het huis van het vriendinnetje om bij haar gezin te BBQ'en. Dat scheelde mij koken en was erg gezellig. Verder kwamen er onze tijd prima door, dus heb ik voor dit jaar 3 weken geboekt. Dan neem ik weer lekker weinig reserve spullen en "wat nou als het regent"- kleren. Die kunnen we later alsnog met de fiets halen of we gaan bij regen gewoon ff thuis zitten. BBQ laat ik thuis: ik kook alleen op een gasstelletje of los het anders op (patat/ stokbrood met belegjes en salade etc).
Voor mijn man is het ook een soort vakantie dat hij buiten de boodschappen om wat tijd voor zichzelf heeft.
Wat wel absoluut meegaat: Koffiebonenmolentje, thermoskan, kleine opvouwbare waterkoker en filterhouder.
Hangmat met touwen (kan precies achter de vouwwagen tussen 2 knotwilgen aan een sloot), opvouwemmers, schepnetje, opblaasbootje, Ereader met leuke kinderboeken, goedkope luchtgevulde zitzakken van de action (lopen langzaam leeg en dan moet je weer rondrennen om ze met lucht vol te wapperen). Maar ze zijn klein op te vouwen en zitten heel relaxed, 2 electrische vliegenmeppers (om wespen mee te sandwiches).
Ipv dikke handdoeken gaan er dunne hammam doeken mee: die worden veel sneller droog. En twee jaar geleden heb ik de grote klaptafel met grote vouwstoelen (van de kringloop) weggedaan en lage klapstoeltjes en 2 lage tafeltje gekocht. 1 tafeltje in de tent met spullen er op, en 1 voor onder de luifel om aan te eten. Scheelt heel veel ruimte in de voortent en tijdens de opslag, en het zit veel relaxter met je voeten lekker voor je uit.

Hond is gewoon geen camping beest: veel te slim en beweeglijk. Die kreeg 2 jaar geleden door dat ze acuut aandacht kreeg als ze een gat begon te graven in het terrein, dus daar moest je als een babysit naast blijven zitten. Vorig jaar ivm corona naar een mini camping op 17 min. fietsen van huis gegaan met zoon en een vriendinnetje van zoon. Bleek super gezellig! Honden waren niet toegestaan, dus man bleef lekker thuis met de hond en kwam alleen om de dag boodschappen brengen. We gingen 1 dag met zijn allen (ook man) naar het huis van het vriendinnetje om bij haar gezin te BBQ'en. Dat scheelde mij koken en was erg gezellig. Verder kwamen er onze tijd prima door, dus heb ik voor dit jaar 3 weken geboekt. Dan neem ik weer lekker weinig reserve spullen en "wat nou als het regent"- kleren. Die kunnen we later alsnog met de fiets halen of we gaan bij regen gewoon ff thuis zitten. BBQ laat ik thuis: ik kook alleen op een gasstelletje of los het anders op (patat/ stokbrood met belegjes en salade etc).
Voor mijn man is het ook een soort vakantie dat hij buiten de boodschappen om wat tijd voor zichzelf heeft.
Wat wel absoluut meegaat: Koffiebonenmolentje, thermoskan, kleine opvouwbare waterkoker en filterhouder.
Hangmat met touwen (kan precies achter de vouwwagen tussen 2 knotwilgen aan een sloot), opvouwemmers, schepnetje, opblaasbootje, Ereader met leuke kinderboeken, goedkope luchtgevulde zitzakken van de action (lopen langzaam leeg en dan moet je weer rondrennen om ze met lucht vol te wapperen). Maar ze zijn klein op te vouwen en zitten heel relaxed, 2 electrische vliegenmeppers (om wespen mee te sandwiches).
Ipv dikke handdoeken gaan er dunne hammam doeken mee: die worden veel sneller droog. En twee jaar geleden heb ik de grote klaptafel met grote vouwstoelen (van de kringloop) weggedaan en lage klapstoeltjes en 2 lage tafeltje gekocht. 1 tafeltje in de tent met spullen er op, en 1 voor onder de luifel om aan te eten. Scheelt heel veel ruimte in de voortent en tijdens de opslag, en het zit veel relaxter met je voeten lekker voor je uit.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 10-03-2021 13:04
11.32% gewijzigd

woensdag 10 maart 2021 om 12:59

woensdag 10 maart 2021 om 13:02
Ik heb thuis niet eens een föhn maar dat schijnt dus een beetje raar te zijn.dolfje schreef: ↑10-03-2021 12:57Ik neem ook nooit een föhn mee maar goed die gebruik ik thuis ook nooit. Ik verbaas me altijd op de camping over de enorme hutkoffers die mensen mee naar het toiletgebouw nemen als ze gaan douchen en tandenpoetsen. Als ik ga tandenpoetsen neem ik tandenborstel en tandpasta in een ziplockzakje mee en dat gaat met een handdoek in een boodschappentasje zodat ik het kan ophangen.
woensdag 10 maart 2021 om 13:02