Leeftijds verschil

09-03-2021 21:23 135 berichten
Gkigu
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2021 09:19
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het super ranzig..ik ben begin 40 maar ik moet er toch niet aan denken dat ik met een jochie van begin 20 zou moeten wippen.

Mijn stiefdochter is die leeftijd van dat meisje. Ja ze lijkt volwassen maar is eigenlijk nog een kind. De eerste de beste man van 35 die aan dr deur komt omdat ie wat meer haar wil beginnen moet denk ik vrezen voor zikn voortanden denk ik.

Persoonlijk vind ik het super walgelijk... Maar ja het is legaal. Dus zelf weten.
Als jullie allebei 'ontwikkelen' conform het gemiddelde, dan vind ik het moeilijk te geloven dat zij aan jou gewaagd is qua zaken zoals levenservaring en verbale vaardigheden. Fijne gesprekken hebben is een ding, maar als puntje bij paaltje komt, ben je dan ook echt gelijkwaardig aan elkaar? Of zal jij haar met jouw ruimere levenservaring meer kunnen beïnvloeden dan het geval zal zijn bij iemand van je eigen leeftijd?

Als jullie elkaar heel leuk vinden, ervoor willen gaan en hetzelfde willen zal het vast wel goedkomen, maar wees voorzichtig (en ook een beetje verantwoordelijk :)).
Nee, het is niet strafbaar.
Toch is mijn enige advies om het contact te verbreken, helemaal.
Stop met idealiseren en laat haar los, helemaal.
Dus gegevens verwijderen en blokkeren zodat je in een zwak moment ook niet meer in de verleiding komt haar te contacten of op haar te reageren.

Lijkt nu misschien jammer, maar echt beter. En kom op, zet die knop om, jij kan dat.
To, iemand kan in praten volwassen overkomen, maar de kans dat zij in dezelfde levensfase zit als jij en dat zij net zo serieus is als jou is echt heel klein. Indien je wel met haar gaat daten, kun je dan wel accepteren dat zij nog een jong volwassene is die mbt opleiding, reizen en wonen op een hele andere golflengte zit dan jij?

Je kunt niet doen alsof zij overal hetzelfde instaat als jij, alleen omdat zij met je mee praat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik persoonlijk vind het best bijzonder dat je als 35 jarige interesse hebt in een meisje van 19.

Toen ik 19 was had ik net mijn middelbare school diploma gehaald, moest ik nog beginnen met studeren, woonde ik nog thuis en bestond mijn leven vooral uit naar de kroeg gaan met vriendinnen.

Vanuit haar oogpunt vindt ze het misschien stoer en interessant om tegen vriendinnen te kunnen zeggen dat ze met een man van 35 chat.
Intie schreef:
10-03-2021 12:16
Ik persoonlijk vind het best bijzonder dat je als 35 jarige interesse hebt in een meisje van 19.

Toen ik 19 was had ik net mijn middelbare school diploma gehaald, moest ik nog beginnen met studeren, woonde ik nog thuis en bestond mijn leven vooral uit naar de kroeg gaan met vriendinnen.

Vanuit haar oogpunt vindt ze het misschien stoer en interessant om tegen vriendinnen te kunnen zeggen dat ze met een man van 35 chat.
Idd. Zij voelt zich gevleid door de aandacht die ze krijgt van iemand die veel verder en volwassener is dan die jongens van haar eigen leeftijd. En hij voelt zich gevleid omdat zo'n jong ding interesse heeft in een oude vent.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
19-jarigen voelen zich altijd volwassener dan hun leeftijdsgenoten. Ik ook en achteraf kan ik er hard om lachen. Ik filosofeerde toen ook altijd 'hoe kan het dat ik me ouder voel terwijl ik niet weet hoe het is om ouder te zijn?'

Hoe dan ook, mócht je een relatie met haar aangaan, behoedt haar ervoor dat ze deze periode in haar leven niet gaat missen.

Ik ging samenwonen toen ik 21 was (want oh ik voelde me zo volwassen). We wilden settelen, een gezin stichten. Ik was er helemaal klaar voor want ben zo volwassen, dacht ik. Nu ben ik bijna 27 en sinds een jaar ongeveer sta ik totaal anders in het leven. Achteraf heb ik spijt dat ik al zo jong ben samen gaan wonen en zou ik mijn jongere ik adviseren om nooit voor m'n 25e te gaan samen wonen. Want waarom zou je? Een kind is -gelukkig- nog niet gekomen. Niet voor mijn 30e, denk ik nu. Laat dat meisje van 19 eerst een poos op haarzelf wonen, zelfstandig worden zonder een vent in huis, haarzelf ontdekken. Er is nog zo veel tijd om te gaan samenwonen. Met vriendinnen op vakantie, stappen met vrienden (als ze daarvan houdt) in plaats van elke avond met jou op de bank zitten omdat jij daar aan toe bent. Een relatie met een vent van 35 past daar, in mijn ogen niet tussen. Of jij moet je héél erg aanpassen. Dan nog zou ik jou niet begrijpen waarom je dan niet iemand van 25+ zoekt.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 10-03-2021 12:27
7.21% gewijzigd
Kon nog niets zeggen omdat ik aan het werken ben.. En voor de duidelijkheid, ik heb er niets mee en was het ook niet gelijk van plan 🙄 Ze werkt inderdaad ja en woont niet meer bij haar ouders. Zelf ja ben ik niet het type die leeft naar zijn leeftijd... Maar euhm aan de hand van sommige antwoorden is het wel door gedrongen hoor. Sommige antwoorden bevallen me dan wel niet, ik ben geen viespeuk ofzo he ! 😒 maar oke ik ga hier ook geen onnodige discussie geven en vraag ook niet aan sommige voor gewoon lekker akkoord te gaan of dergelijke, ieder heeft zijn eigen mening en dat mag ook. Bij deze weet ik het nu wel wat te doen. Een no go dus.
Spoooon schreef:
10-03-2021 12:23
... Zelf ja ben ik niet het type die leeft naar zijn leeftijd...
Er is niet zoiets als leven naar je leeftijd. Je bent 35 en tenzij je iets van een verstandelijke beperking hebt, ben je 35 met alle levenservaring die dat met zich meebrengt. Mensen hebben het idee dat een veel jongere partner ze jong doet lijken, maar meestal gebeurt het tegenovergestelde door het grote contrast. Als je jonger wilt overkomen, kun je beter een oudere vrouw nemen.
Dat je je fysiek aangetrokken voelt tot een meisje van 19, dat is niet raar, alles is dan nog vers en strak. Maar dat je je mentaal aangetrokken voelt tot een meisje van 19 zou ik wel zorgelijk vinden. Niet om wat anderen daar van vinden, maar omdat er dan mogelijk in je eigen ontwikkeling iets is misgegaan. Een verstandelijke beperking is natuurlijk een uiterste, maar mogelijk zijn er andere dingen gebeurd in je leven waardoor er iets is gestagneerd of achtergebleven in je ontwikkeling. Ik geloof persoonlijk niet dat iemand die mentaal helemaal in balans is iets kan zien in iemand die veel ouder of jonger is dan zijzelf.
Ik zou me als 35 jarige schamen als ik mijn kindvriendinnetje van 19 mee zou moeten nemen naar een bedrijfsfeest of zo.
quadrupel schreef:
10-03-2021 13:05
Er is niet zoiets als leven naar je leeftijd. Je bent 35 en tenzij je iets van een verstandelijke beperking hebt, ben je 35 met alle levenservaring die dat met zich meebrengt. Mensen hebben het idee dat een veel jongere partner ze jong doet lijken, maar meestal gebeurt het tegenovergestelde door het grote contrast. Als je jonger wilt overkomen, kun je beter een oudere vrouw nemen.
Dat je je fysiek aangetrokken voelt tot een meisje van 19, dat is niet raar, alles is dan nog vers en strak. Maar dat je je mentaal aangetrokken voelt tot een meisje van 19 zou ik wel zorgelijk vinden. Niet om wat anderen daar van vinden, maar omdat er dan mogelijk in je eigen ontwikkeling iets is misgegaan. Een verstandelijke beperking is natuurlijk een uiterste, maar mogelijk zijn er andere dingen gebeurd in je leven waardoor er iets is gestagneerd of achtergebleven in je ontwikkeling. Ik geloof persoonlijk niet dat iemand die mentaal helemaal in balans is iets kan zien in iemand die veel ouder of jonger is dan zijzelf.
Ja, helemaal mee eens. Je kunt als 35er houden van feestjes, scharrelen, etc maar dat maakt je niet 'jonger' dan een 35er die getrouwd is.
Ik vind het leeftijdsverschil van 16 j best groot.
Man en ik schelen bijna 13j. Toen wij elkaar ontmoetten was ik 17 en hij bijna 30.
Mijn ouders waren er niet blij mee, en achteraf gezien terecht!
We zijn nu 40j later: ik ben 57 en man ruim 69 en we hebben het nog superfijn samen.
We hebben lief en leed gedeeld, we genieten van onze kinderen en kleinkinderen en ja; wij lopen nog steeds hand in hand op straat.
Op echte liefde staat geen leeftijd en ik ben nog elke dag dankbaar voor mijn lieve man.
Dus TO: volg je hart!
Als je zelf 15 jaar achter loopt in je ontwikkeling kan het misschien wel werken.
Mijn man is 16 jr ouder dan ik. Nu 38 en 54, zijn ruim 10 jaar samen. Nooit geen enkel probleem mee gehad, staan beide hetzelfde in het leven. Ik heb me eigenlijk nooit aangetrokken gevoeld tot jongens van mijn eigen leeftijd toen ik jonger was. Geen idee waarom. Er is nog nooit iemand die heeft opgekeken van onze relatie of leeftijdsverschil, mijn man wordt vaak jonger geschat. .
Ik ben me er zeker van bewust dat als we verder zijn in de tijd het leeftijdsverschil heus merkbaar wordt, als ik 60 ben is hij toch al 76...maar wie dan leeft wie dan zorgt. Alsof ik met een man van mijn eigen leeftijd de garantie heb dat we samen oud worden. Niet dus. Wij leven nu en hebben het heel fijn en leuk samen. En als onze tijd samen korter is dan gemiddeld, tja jammer dan. Ons leven en lekker belangrijk wat de omgeving daarvan vind of dat het niet is 'zoals het hoort'.
Wij zeggen altijd gekscherend dat als de kinderen het huis uit gaan, gaat man naar het verzorgingshuis en begin ik aan mn 2e leven ;)
Jufjoke schreef:
10-03-2021 10:58
Vergis je niet, de gemiddelde 19-jarige is nauwelijks volwassen te noemen. Hersenen zijn überhaupt pas volgroeid rond de 25 jaar.
Ik werk veel met leeftijdsgroep 17 tot 20 jaar, en veel daarvan zijn echt nog niet volwassen. Meerderjarig ja, maar niet volwassen.

Ik vind het verschil dus erg groot. Maar dat is ook maar een mening.

Helemaal mee eens. Een groot leeftijdsverschil hoeft geen probleem te vormen, maar op je 35ste zit je in een geheel andere levensfase en verschil je mentaal erg van een 19-jarige. Daar zou ik echt geen zin in hebben, sorry. :-?
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Newspaper, maar jij was al bijna 30 toen je jouw partner tegen kwam. Jij was op dat moment als een stuk volwassener én bijna 10 jaar ouder dan de interesse van TO.

Ik was 27 toen ik mijn ex tegen kwam (11 jaar ouder). Op dat moment liepen onze levensfases vrij synchroon, beiden al een tijdje een baan, beiden geen kinderen, dezefde interesses. We zaten beiden in dezelfde levensfase, waardoor het leeftijdsverschil veel kleiner voelde. Als hij bijvoorbeeld al wel kinderen had, dan was het weer heel anders geweest, want daardoor zou hij voor mijn gevoel in een andere levensfase zitten. En dan had ik mij meer aan moeten passen aan zijn levensfase ipv dat ik gewoon mijn eigen fases doorloop.

En jonger zijn dan je leeftijd. Leeftijd is aan de ene kant maar een getal. Het verschil tussen iemand van 34 en 36 is niet zo groot. Aan de andere kant kan het net betekenen dat je dingen anders beleefd hebt, omdat zaken precies in die 2 jaar veranderden. Bijna iedereen denkt dat hij jonger is dan zijn leeftijd, omdat diegene nog lekker gek doet, uit gaat, niet alleen maar op de bank zit te zitten, flexibel is qua geeset. Maar dat is altijd vanuit de perceptie dat mensen iets moeten doen of niet meer doen op een bepaalde leeftijd. En dat oud zijn echt heel erg is.

Of je nu als 40-er nog lekker elk weekend uit gaat en op zondag bij komt van je kater, maakt je niet jonger dan je bent. Je bent nog altijd iemand met minimaal 40 jaar aan levenservaring en een kater.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
10-03-2021 15:06
Newspaper, maar jij was al bijna 30 toen je jouw partner tegen kwam. Jij was op dat moment als een stuk volwassener én bijna 10 jaar ouder dan de interesse van TO.

Ik was 27 toen ik mijn ex tegen kwam (11 jaar ouder). Op dat moment liepen onze levensfases vrij synchroon, beiden al een tijdje een baan, beiden geen kinderen, dezefde interesses. We zaten beiden in dezelfde levensfase, waardoor het leeftijdsverschil veel kleiner voelde. Als hij bijvoorbeeld al wel kinderen had, dan was het weer heel anders geweest, want daardoor zou hij voor mijn gevoel in een andere levensfase zitten. En dan had ik mij meer aan moeten passen aan zijn levensfase ipv dat ik gewoon mijn eigen fases doorloop.

En jonger zijn dan je leeftijd. Leeftijd is aan de ene kant maar een getal. Het verschil tussen iemand van 34 en 36 is niet zo groot. Aan de andere kant kan het net betekenen dat je dingen anders beleefd hebt, omdat zaken precies in die 2 jaar veranderden. Bijna iedereen denkt dat hij jonger is dan zijn leeftijd, omdat diegene nog lekker gek doet, uit gaat, niet alleen maar op de bank zit te zitten, flexibel is qua geeset. Maar dat is altijd vanuit de perceptie dat mensen iets moeten doen of niet meer doen op een bepaalde leeftijd. En dat oud zijn echt heel erg is.

Of je nu als 40-er nog lekker elk weekend uit gaat en op zondag bij komt van je kater, maakt je niet jonger dan je bent. Je bent nog altijd iemand met minimaal 40 jaar aan levenservaring en een kater.
ja klopt, dat is idd anders dan wanneer je pas 19 bent.
Muurbloempje115 schreef:
10-03-2021 14:08
Ja, helemaal mee eens. Je kunt als 35er houden van feestjes, scharrelen, etc maar dat maakt je niet 'jonger' dan een 35er die getrouwd is.
Eens.
TO,

Ik was zo'n meisje dat met veel oudere mannen date, al vanaf dat ik 16 was. Toen vond ik dat allemaal leuk en prima, ik werkte ook en woonde niet meer thuis.

En nu achteráf neem ik dat die mannen echt verschrikkelijk kwalijk. Je moet gewoon hard gezegd met je poten van zo'n jong meisje afblijven, het richt echt wel wat schade aan in veel gevallen. Hoe volwassen etc. ze ook lijken, ze zijn toch nog steeds echt volop aan het ontwikkelen. Ik heb echt moeten rouwen om dat meisje van toen om het een plekje te kunnen geven, het voelt een beetje alsof je jouw jeugd in hebt moeten leveren voor de geiligheid van een ouwe vent.

Dus mijn advies, doe het gewoon niet omwille van haar welzijn, hóe volwassen, interessant en mooi ze ook lijkt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik was ook zo'n meisje van 19 met een vriend van 32. Hij had ook nog een kind van 8. Vond mezelf ook heel volwassen. Samenwonen toen ik 21 was, voor zijn kind zorgen in het weekend, nooit op stap met vriendinnen, geen vakanties met vriendinnen. Mn ouders hebben het toegelaten omdat ze wisten dat ze anders het contact zouden verliezen maar vreselijk vonden ze het. Toen was ik 24, jaartje gestart met studeren aan de uni en kwam ik er zelf achter dat die man mij niets te bieden had. Het niveauverschil was best groot en hij kon er ook niet mee omgaan dat ik mezelf ontwikkelde. De relatie ging over en toen kwam ik er pas achter hoe zeer hij mij had beperkt in mijn ontwikkeling. Alles schade is ingehaald en inmiddels ben ik 37. Ik kan er echt niet bij dat je op onze leeftijd een relatie of wat dan ook start met een 19 jarige. Tenzij je IQ en EQ enigzins beperkt is (zoals bij mijn ex), heb je als mid dertiger helemaal niks gemeen met een 19 jarige. Dat je een 19 jarige aantrekkelijk vindt, dan kan ik nog wel begrijpen. Mooie jonge vrouw op haar best maar ajb denk aan haar ipv je lul en gedraag je als de volwassene. Kap met het contact. Had mijn ex dat maar gedaan. Was beter voor mij geweest. Bedenk je ook wat je zou hebben gedacht als zij jouw dochter was geweest. Wie wil nu dat zn 19 jarige zoon of dochter het aanpapt met een mid dertiger? Als ze 10 jaar ouder was en jij ook, had ik er overigens anders over gedacht. Het gaat om de leeftijd van 19 en niet om het leeftijdsverschil.
Ik was 22 en hij 37.
Achteraf gezien vind ik hem eigenlijk een beetje een viespeuk...
Spoooon schreef:
10-03-2021 12:23
Kon nog niets zeggen omdat ik aan het werken ben.. En voor de duidelijkheid, ik heb er niets mee en was het ook niet gelijk van plan 🙄 Ze werkt inderdaad ja en woont niet meer bij haar ouders. Zelf ja ben ik niet het type die leeft naar zijn leeftijd... Maar euhm aan de hand van sommige antwoorden is het wel door gedrongen hoor. Sommige antwoorden bevallen me dan wel niet, ik ben geen viespeuk ofzo he ! 😒 maar oke ik ga hier ook geen onnodige discussie geven en vraag ook niet aan sommige voor gewoon lekker akkoord te gaan of dergelijke, ieder heeft zijn eigen mening en dat mag ook. Bij deze weet ik het nu wel wat te doen. Een no go dus.
Jij vindt jezelf geen Viespeuk. Ik vind een man van 35 die interesse heeft in een meisje ban 19 weerzinwekkend. Ik krijg er echt een pedo gevoel van. Hoe je ook in het leven staat.

Ik ben begin 40. Ik ga altijd graag naar festivals en doe daar ook jeugdig. Ik heb heus wel eens gehad dat jochies van begin 20 het probeerde bij me. Vinden ze wel spannend denk ik zo een oud wijf. Maar geen haar op mijn hoofd die dat overweegt. Het had mijn kind kunnen zijn.
Ik vind je helemaal geen viespeuk, je komt fatsoenlijk over. Ook al is het niet illegaal, zo een groot leeftijdsverschil impliceert verschillende levensfases, vriendengroepen die allerminst matchen en nog veel meer.

Zielige mannen in een vaak voorkomende situatie: ze is grappig, mooi, intelligent etc, maar ooooooooooo ze is zoveel jonger: moet ik het daarom laten voorbijgaan? Dan denk ik: bijna nooit hoorde ik een man zeggen: ze is grappig, mooi, intelligent etc, maar oooooooooooooo ze is zoveel ouder: moet ik het daarom laten voorbijgaan? Besluit: vaak zijn zulke situaties te reduceren tot gevalletje "oude bok lust wel een groen blaadje". Maar daar hoor jij niet bij: verliefd zijn overkomt je, het verstand laat je best ook eens zijn zegje doen.

Wat niet wil zeggen dat ik bij elk leeftijdsverschil aan viezerds denk, nee hoor. Alleen jammer dat de vrouw in kwestie onmiddellijk naar het rijk der ouderen wordt gekatapulteerd en zo een mooie levensfase overslaat.
Mijn vriendin en haar man schelen ook 14 jaar. En ze gaat het nu merken. Hij wordt echt een dagje ouder en zij heeft meer energie. Zij wil nog veel seks en hij is moe.
Belangrijker dan leeftijd is jullie levensfasen. Studeren jullie bijvoorbeeld allebei dan vind ik dit kansrijker dan wanneer jij al jaren werkt en zij nog op de middelbare school zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven