Ik ga naar de camping en ik neem NIET mee...

woensdag 10 maart 2021 om 09:44
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wij nemen altijd te veel zooi mee naar de camping.
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 10-03-2021 09:45
10.93% gewijzigd
woensdag 10 maart 2021 om 19:45
Een vriendin stond vroeger met man en kinderen toen de jongens nog klein waren ook altijd met een caravan op een camping maar gingen wel elke dag uit eten. Vonden de mensen op hun veldje ook heel raar. Iedereen daar had een skottelbraai mee behalve zij.wolkewitje schreef: ↑10-03-2021 19:08
Ik had ooit een discussie met een collega, die vond dat je op kampeervakantie geen nette kleren mee mag nemen, en ook niet in een sterrenrestaurant mag gaan eten, want dat hoort niet als je kampeert. Ik heb hem vriendelijk uitgelachen.
Wij zijn ooit naar een bruiloft gegaan en hebben ons kleine tentje op een camping dichtbij gezet zodat we niet s’avonds laat naar huis hoefde te rijden, kwamen we daar aan en tent opgezet en toen ons goeie goed aangetrokken en werden toen ook raar aangekeken

woensdag 10 maart 2021 om 19:46
KamilleT schreef: ↑10-03-2021 19:29Ik blijf liever thuis dan dat ik moet kamperen, maar de vader van mijn jongste is een echte kampeerder. Na een paar jaar met vouwwagen, wil hij die nu weer weg doen vanwege het gedoe en de beleving (of zo). En onze dochter is dus net zo’n luxedier als haar moeder (nou ja, alleen als het op accommodaties aan komt, verder niet). Ze maakt zich nu al druk omdat haar vader in mei weer een paar dagen met de tent wil kamperen. Ze vindt het buitengedoe niets, het campingmeubilair, in de rij om te douchen, met de hand afwassen, zand in je bed, belabberde of geen WiFi, insecten, etc. Ik vind het wel sneu voor haar, en begrijp het helemaal, (maar zeg ‘het wordt vast leuk’, zoals het hoort).
Net onze dochter, vanaf haar achttiende niet meer met ons mee op vakantie want bléh kamperen. Ze vond een zomerjob met inwoning en ging daar twee jaar in de zomer en paar maanden werken. Met een vriendin vloog ze naar diverse steden. Komende zomer, mits corona het toelaat, komt ze naar ons toe op de camping. Zes jaar later heeft ze het toch best gemist. De rust, de zeeën van tijd, de simpelheid die het kamperen biedt.

woensdag 10 maart 2021 om 19:56
dolfje schreef: ↑10-03-2021 19:39Nou soms zie je er een arsenaal aan make-up uit komen waar Leco jaloers op zal zijn, daar verbaas ik me over omdat ik dat zelf niet gebruik en het me zo makkelijk mogelijk wil maken op vakantie, ik heb het niet over medische spullen maar make-up en toebehoren omdat ik dat vaak zie op de campings.
Maar het kan mij verder niks schelen wat mensen doen.
Wat dan nog? Ik vind daar niet zo veel van. Ik föhn op de camping elke dag mijn haar. Beetje haarlak erop want dan pas ben ik mezelf.
De vrijheid van kamperen is juist dat alles kan en mag een dat niets moet.
Doe wat je wil en houd het bij jezelf en houd rekening met anderen en met de natuur.

woensdag 10 maart 2021 om 21:38
woensdag 10 maart 2021 om 21:46
woensdag 10 maart 2021 om 22:15
Noerie schreef: ↑10-03-2021 22:13Wij hebben altijd van alles mee. Tent, bijzettent voor zoon, matjes/luchtbedden voor 5 personen, slaapzakken, koelkast, gasstel, tafel, stoelen, soort partytent als voortent, plasemmer, keukenspullen en dan nog alle kleding....
We hebben een klein aanhangertje mee. Ik vind het heerlijk om een lekker kamp te creëren.
Wat ik niet meeneem: laptop, niet te veel kleding. Was gewoon wat vaker. Wel altijd goeie warme kleding mee.
woensdag 10 maart 2021 om 22:48
Ik zie wel steeds meer decoratie op campings bij de plekken. Lampjes, plantjes inderdaad.Moon-Alisa schreef: ↑10-03-2021 22:05Nepplantjes.
Vond het heel apart dat mijn vakantie-buuf dat had meegenomen.
Of het is altijd zo geweest maar het valt me de laatste jaren zo op.

donderdag 11 maart 2021 om 08:49
Moon-Alisa schreef: ↑10-03-2021 22:05Nepplantjes.
Vond het heel apart dat mijn vakantie-buuf dat had meegenomen.

donderdag 11 maart 2021 om 08:50
Onmisbare luxe is het denk ik maar een compressorkoelbox. Dus een hele goede die echt koelt. Geen ellende meer met koelelementen of een sippe koelbox die hooguit dingen lauw houdt.
Een koud wijntje uit de koelbox aan het eind van de middag. Dat is pas vakantie

donderdag 11 maart 2021 om 08:59
Eens! Wij hebben er een een paar keer van iemand geleend, echt top!captain_hindsight schreef: ↑11-03-2021 08:50Onmisbare luxe is het denk ik maar een compressorkoelbox. Dus een hele goede die echt koelt. Geen ellende meer met koelelementen of een sippe koelbox die hooguit dingen lauw houdt.
Een koud wijntje uit de koelbox aan het eind van de middag. Dat is pas vakantie![]()
donderdag 11 maart 2021 om 09:34
Wij nemen geen stoelen en tafel mee. Heel veel niet, eigenlijk. We pakken minimaal in.
We koken elke dag zelf (voedselallergie) op een simpele eenpitter. Het kook/eet-gedoe neemt nog de meeste ruimte in, in de twee plastic ladekasten waaruit onze kampeer-uitzet bestaat. En de koelbox neemt ruimte in. Allebei hebben we nog een mandje met kleding, toilettas, handdoeken en dat was het. Tent zit op het dak.
We koken elke dag zelf (voedselallergie) op een simpele eenpitter. Het kook/eet-gedoe neemt nog de meeste ruimte in, in de twee plastic ladekasten waaruit onze kampeer-uitzet bestaat. En de koelbox neemt ruimte in. Allebei hebben we nog een mandje met kleding, toilettas, handdoeken en dat was het. Tent zit op het dak.
mermedina wijzigde dit bericht op 11-03-2021 12:42
9.93% gewijzigd
donderdag 11 maart 2021 om 10:25
Hier geen kampeerder.
Een enkele keer pak ik onze 3 persoons uitgooitent, luchtbedjes en slaapzakken. Tas met kleren/verzorgspullen 2 handdoeken en 2 anwb- uitvouwstoeltjes. Dan blijf ik ergens 2 nachten en dat was dan weer genoeg.
Vrienden van ons zijn serieuze kampeerders. Ze vinden mijn hotel-vakantie dan ook 10x niks. Maar goed, ieder zijn ding.
Ik sta wel elk jaar te kijken wat er bij hun mee gaat. Ze gaan dan 3 weken. Hebben een tent van 9 meter lang. 4 slaapcabines en in het midden kun je rechtop staan!
Een toilettent met chemisch toilet gaat mee. Een bijzettent voor de pubers.
Tafel met 4 stoelen, opbkaasbare zitzak. Skottelbraai, gasstel, oh, geen gewoon luchtbed, maar zo'n extea hoge, met riemen erover, een matras (echt waar!), super koel box, een hor in de vorm van partytent, laptop, wifi versterker, Kampingkastje, enz. Enz. Het is een belevenis die je moet zien! Ze rijden met 2 autos, waarvan 1 met dakkoffer. En de elektrische fietsen gaan ook mee.
En dan hopen dat je alles droog kunt inpakken, anders kun je het thuis weer uitpakken en laten drogen. Die tent past niet in hun tuin. Ze hebben hem 1 x in de gymzaal van school gezet om te drogen!
Een enkele keer pak ik onze 3 persoons uitgooitent, luchtbedjes en slaapzakken. Tas met kleren/verzorgspullen 2 handdoeken en 2 anwb- uitvouwstoeltjes. Dan blijf ik ergens 2 nachten en dat was dan weer genoeg.
Vrienden van ons zijn serieuze kampeerders. Ze vinden mijn hotel-vakantie dan ook 10x niks. Maar goed, ieder zijn ding.
Ik sta wel elk jaar te kijken wat er bij hun mee gaat. Ze gaan dan 3 weken. Hebben een tent van 9 meter lang. 4 slaapcabines en in het midden kun je rechtop staan!
Een toilettent met chemisch toilet gaat mee. Een bijzettent voor de pubers.
Tafel met 4 stoelen, opbkaasbare zitzak. Skottelbraai, gasstel, oh, geen gewoon luchtbed, maar zo'n extea hoge, met riemen erover, een matras (echt waar!), super koel box, een hor in de vorm van partytent, laptop, wifi versterker, Kampingkastje, enz. Enz. Het is een belevenis die je moet zien! Ze rijden met 2 autos, waarvan 1 met dakkoffer. En de elektrische fietsen gaan ook mee.
En dan hopen dat je alles droog kunt inpakken, anders kun je het thuis weer uitpakken en laten drogen. Die tent past niet in hun tuin. Ze hebben hem 1 x in de gymzaal van school gezet om te drogen!
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 11 maart 2021 om 11:11
Gewoon aan de scheerlijnen, hoeveel was heb je nou helemaal op zo'n camping.captain_hindsight schreef: ↑10-03-2021 11:58Ja dat wassen...met name het drogen. Hoe doen mensen dat? Ik heb altijd wel een waslijn mee maar de camping vorig jaar had niet genoeg bomen om het aan te hangen (of eigenlijk te ver weg). Om nou een wasrek mee te nemen...
donderdag 11 maart 2021 om 11:34
Ik reis met de trein en dan is het altijd wel een gepuzzel om het allemaal zo te pakken dat ik bijv ook snel kan overstappen. Als je dan iemand ziet met meerdere nepplantjes is dat best absurd.
Je kunt méér.

donderdag 11 maart 2021 om 11:38
Ik ga voor het eerst dit jaar met de caravan op vakantie. Ga die van mijn ouders lenen en in plaats van dus alleen met de auto te gaan heb ik nu dus een sleurhut achter de auto hangen met ontiegelijk veel kastruimte.
Ik neem altijd al teveel kleding mee. Zeker voor dochter, maar zelf leg ik meestal ook minstens 1/3 ongedragen weer terug in de kast na thuiskomst. Ik vrees dus met grote vrezen dat ik uiteindelijk weer in die valkuil trap en de halve kast inpak, zeker nu er geen koffer dicht hoeft te kunnen. En waarschijnlijk ook veel te veel speelgoed en knutselspullen.
Ik neem altijd al teveel kleding mee. Zeker voor dochter, maar zelf leg ik meestal ook minstens 1/3 ongedragen weer terug in de kast na thuiskomst. Ik vrees dus met grote vrezen dat ik uiteindelijk weer in die valkuil trap en de halve kast inpak, zeker nu er geen koffer dicht hoeft te kunnen. En waarschijnlijk ook veel te veel speelgoed en knutselspullen.
donderdag 11 maart 2021 om 11:43
Ik heb altijd gebackpackt naar hostels en later hotels. Afgelopen zomer hebben we de vouwwagen van m'n schoonouders geleend inclusief de volledige jaren 80 inventaris.
Ondanks het gezeul heeft mijn man me onlangs weten over te halen een eigen vouwwagen te kopen.
Dit jaar wil ik met dat ding een eenvoudig doch gezellig kamp inrichten met onze eigen spullen. We vinden trekken leuk dus niet te veel mee. De vouwwagen heeft een goed bed en een fijne keuken met koelkast onder de voortent/luifel. De kinderen slapen op zo'n veldstapelbedje in de hoofdtent dus vlakbij ons. Ik wil wel kleden en lampjes en camp camp camp.
Gebaseerd op de inventaris van mn schoonouders gaat het volgende niet mee:
- grote tafel met vier grote stoelen. Alles wiebelde en niks zat echt lekker.
- tassen vol met schoenen en jassen. Stonden altijd id weg. Ik moet haken.
- een koffiezetapparaat
- aparte kopjes en glazen voor alles.
- grondzeil voor de voortent. Ik ga voor twee matten.
- bbq (vind er niks aan)
- veel rare kleding waarvan ik denk dat het praktisch is
Ondanks het gezeul heeft mijn man me onlangs weten over te halen een eigen vouwwagen te kopen.
Dit jaar wil ik met dat ding een eenvoudig doch gezellig kamp inrichten met onze eigen spullen. We vinden trekken leuk dus niet te veel mee. De vouwwagen heeft een goed bed en een fijne keuken met koelkast onder de voortent/luifel. De kinderen slapen op zo'n veldstapelbedje in de hoofdtent dus vlakbij ons. Ik wil wel kleden en lampjes en camp camp camp.
Gebaseerd op de inventaris van mn schoonouders gaat het volgende niet mee:
- grote tafel met vier grote stoelen. Alles wiebelde en niks zat echt lekker.
- tassen vol met schoenen en jassen. Stonden altijd id weg. Ik moet haken.
- een koffiezetapparaat
- aparte kopjes en glazen voor alles.
- grondzeil voor de voortent. Ik ga voor twee matten.
- bbq (vind er niks aan)
- veel rare kleding waarvan ik denk dat het praktisch is

donderdag 11 maart 2021 om 12:39
Ik heb dus zo'n vouwwagen met nagenoeg geen scheerlijnen.Lady*Voldemort schreef: ↑11-03-2021 11:11Gewoon aan de scheerlijnen, hoeveel was heb je nou helemaal op zo'n camping.

donderdag 11 maart 2021 om 14:14
Holtkamper?captain_hindsight schreef: ↑11-03-2021 12:39Ik heb dus zo'n vouwwagen met nagenoeg geen scheerlijnen.