Vriendin is vreemdgegaan, relatietherapie en hoe verder?

vrijdag 5 maart 2021 om 19:22
Bullshit. Er is geen enkele vrouw waarbij de aantrekkingskracht van haar partner is gebaseerd op het aandeel klusjes in het huishouden.Luci_Mster2 schreef: ↑05-03-2021 10:22Er zijn zat vrouwen die zich aangetrokken voelen tot mannen die wel hun gehele eerlijke deel binnen hun gezin doen.
Hou jezelf niet voor de gek.

vrijdag 5 maart 2021 om 19:27

Ik snap dat het jou persoonlijk niet uitkomt maar ja, er zijn er zat die dat wel fijn en lief en mooi en ja, zelfs geil vinden. Zo'n man waar je wel echt samen dingen voor elkaar bokst.
Niet voor niks dat vrouwen massaal gaan scheiden van die figuren die dus thuis geen bal doen.
vrijdag 5 maart 2021 om 20:44
Je kind voelt niet aan dat zn moeder is vreemdgegaan. Dat is onzin natuurlijk. Wel voelen ze spanning. En daarom is het belangrijk dat je niet je kind nu ineens extra aandacht geeft om haar een lesje te leren. " Kijk moeders, hij trekt meer naar mij, omdat jij iets fout hebt gedaan, Ik wil dat je dit voelt". Waak hiervoor hoor. Je kind is geen middel om haar te straffen, of om jezelf een beter gevoel te geven.
Richt het op jezelf, ga zelf weer een beetje leven. Zoek vrienden op, begin een hobby, ga de deur uit, met of zonder kind. Werk aan jezelf. Dan is de liefde die jij je kind geeft ook oprecht, en niet een bijwerking van. Dat verdien je ook, een leven, niet alleen zij. Besef je dat goed. Je hebt ook jezelf tekort gedaan. Misschien nog wel meer.
Ik snap je woede. Ik ben zelf nooit vreemdgegaan, maar heb mij wel ook zo gevoeld als jouw vriendin. Emotionele verwaarlozing is kut. Maar dat had ze ook aan kunnen geven voordat ze dr benen voor een ander maandenlang open deed.
Ze komt er maar makkelijk vanaf vind ik. Lijkt wel alsof jij nog steeds meer moet boeten dan zij. En zij huppelt er vrolijk doorheen. Want zij is vreemdgegaan en al haar ongenoegen worden nu aangekaart en veranderd. En zij dan? Wie houdt haar een spiegel voor? Wie stelt haar verantwoordlelijk voor haar leugenachtige gedrag en egoistische bedrog? Tuurlijk huppelt ze en is ze blij. Er zaten voor haar geen consequenties aan. Je zou bijna denken dat ze het zo weer doet, wanneer het even niet gaat zoals ze voor ogen had. Ze weet nu immers hoe ze het moet spelen en hoe laag de consequenties liggen.
Niemand is perfect hoor. Maar het zegt gewoon wat. Hoe zij dit heeft uitgespeeld. Ik zou zeggen, kweek iets meer ruggengraat en eigenwaarde. En laat je niet alles wijsmaken door haar slachtofferige rol. Dat is niet eerlijk, en nog manipulatief ook.
Zij heeft zelf een heel groot aandeel in dit geheel ( en dan heb ik het niet eens over het vreemdgaan, want dat is het product van....). Meer dan jij durft toe te geven lijkt wel.
Je werkt heel hard om jezelf te ontwikkelen op alle vlakken. Dat is heel gezond. Je moet fouten maken om te kunnen groeien. Maar doe dat boetekleed aub eens af. En vergeef jezelf eerst voordat je haar blindelings vergeeft. Denk dat jij het meer verdient zo te lezen.
Richt het op jezelf, ga zelf weer een beetje leven. Zoek vrienden op, begin een hobby, ga de deur uit, met of zonder kind. Werk aan jezelf. Dan is de liefde die jij je kind geeft ook oprecht, en niet een bijwerking van. Dat verdien je ook, een leven, niet alleen zij. Besef je dat goed. Je hebt ook jezelf tekort gedaan. Misschien nog wel meer.
Ik snap je woede. Ik ben zelf nooit vreemdgegaan, maar heb mij wel ook zo gevoeld als jouw vriendin. Emotionele verwaarlozing is kut. Maar dat had ze ook aan kunnen geven voordat ze dr benen voor een ander maandenlang open deed.
Ze komt er maar makkelijk vanaf vind ik. Lijkt wel alsof jij nog steeds meer moet boeten dan zij. En zij huppelt er vrolijk doorheen. Want zij is vreemdgegaan en al haar ongenoegen worden nu aangekaart en veranderd. En zij dan? Wie houdt haar een spiegel voor? Wie stelt haar verantwoordlelijk voor haar leugenachtige gedrag en egoistische bedrog? Tuurlijk huppelt ze en is ze blij. Er zaten voor haar geen consequenties aan. Je zou bijna denken dat ze het zo weer doet, wanneer het even niet gaat zoals ze voor ogen had. Ze weet nu immers hoe ze het moet spelen en hoe laag de consequenties liggen.
Niemand is perfect hoor. Maar het zegt gewoon wat. Hoe zij dit heeft uitgespeeld. Ik zou zeggen, kweek iets meer ruggengraat en eigenwaarde. En laat je niet alles wijsmaken door haar slachtofferige rol. Dat is niet eerlijk, en nog manipulatief ook.
Zij heeft zelf een heel groot aandeel in dit geheel ( en dan heb ik het niet eens over het vreemdgaan, want dat is het product van....). Meer dan jij durft toe te geven lijkt wel.
Je werkt heel hard om jezelf te ontwikkelen op alle vlakken. Dat is heel gezond. Je moet fouten maken om te kunnen groeien. Maar doe dat boetekleed aub eens af. En vergeef jezelf eerst voordat je haar blindelings vergeeft. Denk dat jij het meer verdient zo te lezen.
universeinmotion wijzigde dit bericht op 05-03-2021 20:48
6.27% gewijzigd
vrijdag 5 maart 2021 om 22:54
Wie heeft het hier over oog om tand. Dat zou betekenen dat je haar zou mogen straffen, met iets vergelijkbaars ( zoals ook vreemdgaan) maar daar heb ik het helemaal niet over. Ik heb het over verantwoording dragen en zichzelf in de spiegel aankijken. Of iemand die haar een spiegel voorhoudt.JvD94 schreef: ↑05-03-2021 22:02Ik zal mijn zoon nooit tegen haar gebruiken
Ik geef mijn zoon nu gewoon de aandacht waarna hij altijd verlangde, m'n vriendin vind het zelfs leuk... Zie soms een glimlach, we betrekken elkaar nu gewoon bij de opvoeding. m'n vriendin doet hetzelfde krijgt mama een kusje? en papa dan?
Ik heb tegen haar gezegd dat ik ons oude leven terug wil hebben, ik was toen oprecht gelukkig...
Zij was hartstikke trots op mij tijdens de zwangerschap, ze had ook nooit verwacht dat ik na de bevalling zo zou doen.
Ik denk dat de verantwoordelijkheidsgevoel gewoon teveel werd, bang om fouten te maken... Of jaloezie... Meerdere scenario's geprobeerd, maar ergens in die richting zal de waarheid liggen.
Er zijn wel degelijk consquenties, zoals baan riskeren etc...
(Haar ouders idee...) Zelf ben ik niet zo van oog om tand, maar iedereen is daarin verschillend...
Zij heeft zeker haar aandeel hierin! Dat weet ze maar al te goed, ze gaf aan dat ik best wel meer mag zeggen wat ik ervan vind... Wat meer mijn mond opentrekken, ben eerlijk gezegd altijd rustig en kalm.
Ik ben mezelf ook aan het herpakken, ik voel mij met de dag minder schuldig...
Blijkbaar maakt ze nog steeds opmerkingen die niet door de beugel kunnen. Ik heb een beetje het idee dat jij de bal niet durft terug te kaatsen. Alsof jij alleen fout bent geweest, en dat vooral moet veranderen. Je hebt fouten gemaakt. Maar zij is degene die er geen gesprek over is begonnen ,zwelgde in zelfmedelijden, en maar gewoon ordinair een affaire is aangegaan. En dan nog onder de douche durft uit te kramen dat ze het net zo leuk heeft bij dr nieuwe baan. Daar valt mijn bek gewoon van open, zo'n enorm egoistiche houding. Hoe krijg je het je mond uit. Daar zou ik iemand mee confronteren. Dat soort uitspraken horen gewoon gevolgen te hebben. Dan maar ruzie. Je laat je toch niet zo behandelen?
Alsof zij zich gewoon kwa persoonlijkheid helemaal niet in jouw gevoelsleven kan plaatsen. En dus alleen maar vanuit haar eigen gevoel denkt en handelt. Zij heeft in mijn ogen ( en veel andere hier met mij) veel meer goed te maken. Ik zie het berouw gewoon niet zo. Meer" wauw, geweldig dit. Ik heb een ander maandenlang geneukt en mn vent kruipt voor me omdat ik onze relatie als boosdoener benoem, wel jammer van mn werk". Takes two to tango baby.........En zij tangoede met iemand anders. Ik denk niet dat je helemaal doorhebt dat je partner dus echt niet zo'n leuk mens is als jij jezelf wijs maakt.
Ik snap het, je wil je gezin niet kwijt. Hoeft ook niet. Maar je gedraagt je een beetje als een deurmat. En zij maakt daar grondig gebruik van. Dat is geen liefde. Blijf ook een beetje van jezelf houden. Zij doet dat namelijk ook. Meer dan van jou zo te lezen. Klinkt hard hoor. Maar zo lees ik het wel. Kijk uit dat je niet doorslaat. Je hoeft niet te gaan kruipen. En je mag best heel erg boos zijn. Ze is zelf niet bepaald heilig. Je wil dat denk ik nog niet inzien.

zaterdag 6 maart 2021 om 09:23
Relatieproblemen los je op binnen je relatie.
Het is niet zo dat jij niet praat en dat de oplossing is dat zij zwanger wordt van iemand anders.
Ik denk eerlijk gezegd dat er met je vriendin meer mentaal mis is, dan jij weet.
Ik hoop dat relatietherapie jullie de handvaten zal geven om constructief met problemen om te gaan.
Het is niet zo dat jij niet praat en dat de oplossing is dat zij zwanger wordt van iemand anders.
Ik denk eerlijk gezegd dat er met je vriendin meer mentaal mis is, dan jij weet.
Ik hoop dat relatietherapie jullie de handvaten zal geven om constructief met problemen om te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 6 maart 2021 om 11:20

donderdag 11 maart 2021 om 07:18
Uit onderzoek blijkt echter dat relaties bestendiger zijn met een meer traditionele verdeling, dan met een progressieve verdeling.Luci_Mster2 schreef: ↑05-03-2021 19:27![]()
Ik snap dat het jou persoonlijk niet uitkomt maar ja, er zijn er zat die dat wel fijn en lief en mooi en ja, zelfs geil vinden. Zo'n man waar je wel echt samen dingen voor elkaar bokst.
Niet voor niks dat vrouwen massaal gaan scheiden van die figuren die dus thuis geen bal doen.
En verder is de statement gewoon correct: je wordt er als man niet seksueel aantrekkelijker door. Dat is niet hetzelfde als dat je als man aantrekkelijk wordt door als een zoutzak op de bank te gaan hangen. Het is ook geen vrijbrief om dan maar niets in het huishouden te doen.
Zeker in dit verhaal, waar to het huishouden vooral lijkt te doen om de relatie te redden, lijkt mij dat niet waar de aandacht naar uit moet gaan.

donderdag 11 maart 2021 om 09:15
Omdat er blijkbaar minder gelijkheid is tussen man en vrouw in NL. Waarbij hier toch vooral wordt gekeken naar degene die het meest verdient wat betreft traditioneel/niet traditioneel.DS1971 schreef: ↑11-03-2021 07:18Uit onderzoek blijkt echter dat relaties bestendiger zijn met een meer traditionele verdeling, dan met een progressieve verdeling.
En verder is de statement gewoon correct: je wordt er als man niet seksueel aantrekkelijker door. Dat is niet hetzelfde als dat je als man aantrekkelijk wordt door als een zoutzak op de bank te gaan hangen. Het is ook geen vrijbrief om dan maar niets in het huishouden te doen.
Zeker in dit verhaal, waar to het huishouden vooral lijkt te doen om de relatie te redden, lijkt mij dat niet waar de aandacht naar uit moet gaan.
Meer reden voor mannen om juist wel meer te doen om die gelijkheid recht te trekken. En het stigma van de "zwakkeling" doorbreken. Maar hier gaat het om gelijke verdeling van taken, niet om wie het meest verdient.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... omen-gezin

donderdag 11 maart 2021 om 10:35
Ik sprak over onderzoeken waarin gekeken werd naar de verdeling in huishoudelijke taken.zimi schreef: ↑11-03-2021 09:15Omdat er blijkbaar minder gelijkheid is tussen man en vrouw in NL. Waarbij hier toch vooral wordt gekeken naar degene die het meest verdient wat betreft traditioneel/niet traditioneel.
Meer reden voor mannen om juist wel meer te doen om die gelijkheid recht te trekken. En het stigma van de "zwakkeling" doorbreken. Maar hier gaat het om gelijke verdeling van taken, niet om wie het meest verdient.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... omen-gezin
Maar mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk. Wel gelijkwaardig en lees dit ook niet als dat ik vind dat er beperkingen moeten zijn, maar er zijn gewoon verschillen. Er is een reden dat als er oorlog gevoerd wordt dat aan het front altijd mannen staan. Omdat in een 1:1 gevecht vrouwen (buiten die enkele uitzondering) geen schijn van kans maken.
Ik denk dat niemand overweegt om in het kader van gelijkheid dat dan toch maar recht te trekken met vele dode vrouwen tot gevolg.
Gelijkheid moet gewoon geen doel op zich worden.
En zeker tegenwoordig: waarom zou je met tegenzin het huishouden doen? Als je daar geen zin in hebt: doe het dan niet. Als je er beiden geen zin in hebt: huur iemand daarvoor in.
Dat werkt denk ik beter dan als man met frisse tegenzin ook je steentje bijdragen. Dat leidt alleen maar tot een slecht eindresultaat, niemand tevreden en mensen die ontevreden zijn neuken een stuk minder. Wat weer tot meer onvrede leidt.
Allemaal heel erg onhandig.

donderdag 11 maart 2021 om 10:58
Dat laatste vind ik dus raar, en dan de vergelijking met vrouwen op een slagveld, dat zou geen onwil zijn maar onmacht vanwege een sterkere bouw van de man. Maar er is werkelijk geen enkele fysieke reden waarom een man een toiletpot niet goed schoon zou kunnen maken. Dus als je dit beide met tegenzin doet en je hebt geen geld voor een hulp dan kun je het gewoon eerlijk verdelen en kunnen mannen en vrouwen gewoon dezelfde resultaten behalen. Een toilet schoonmaken is niet extreem moeilijk, dat kan een man prima doen. Een man die gewoon kan onthouden hoe hij op kantoor moet werken kan daarnaast ook prima onthouden welke was wel en niet bij elkaar moet, in welk vakje het waspoeder moet en in welke de wasverzachter en op welke temperatuur de was gewassen dient te worden. Daar heb je geen bovengemiddeld IQ voor nodig of een bepaalde fysieke eigenschap, de regels zijn makkelijker dan de regels van voetbal en de handeling is makkelijker dan het openen van een bierflesje.DS1971 schreef: ↑11-03-2021 10:35Ik sprak over onderzoeken waarin gekeken werd naar de verdeling in huishoudelijke taken.
Maar mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk. Wel gelijkwaardig en lees dit ook niet als dat ik vind dat er beperkingen moeten zijn, maar er zijn gewoon verschillen. Er is een reden dat als er oorlog gevoerd wordt dat aan het front altijd mannen staan. Omdat in een 1:1 gevecht vrouwen (buiten die enkele uitzondering) geen schijn van kans maken.
Ik denk dat niemand overweegt om in het kader van gelijkheid dat dan toch maar recht te trekken met vele dode vrouwen tot gevolg.
Gelijkheid moet gewoon geen doel op zich worden.
En zeker tegenwoordig: waarom zou je met tegenzin het huishouden doen? Als je daar geen zin in hebt: doe het dan niet. Als je er beiden geen zin in hebt: huur iemand daarvoor in.
Dat werkt denk ik beter dan als man met frisse tegenzin ook je steentje bijdragen. Dat leidt alleen maar tot een slecht eindresultaat, niemand tevreden en mensen die ontevreden zijn neuken een stuk minder. Wat weer tot meer onvrede leidt.
Allemaal heel erg onhandig.![]()

donderdag 11 maart 2021 om 11:11
Gaat ook niet alleen om gelijkheid qua geld en kansen, maar ook gelijkheid in dat een vrouw prima meer kan verdienen dan een man en dat zij daarmee geen kenau is en hij geen zwakkeling.
Gelijkheid dat de vrouw niet financieel ondergeschikt moet zijn aan de man om een gelukkige relatie te hebben. En zoals in mijn link staat, landen waar man en vrouw meer gelijk zijn de relaties net zo gelukkig zijn als de vrouw meer verdient dan wanneer de man.
Dat je niks wil doen in huis snap ik ook wel. Van mannen wordt het vaak van kind af aan al minder verlangt. Er is gewoon geen zak aan. Wil niet zeggen dat dit zo moet blijven of dat vrouwen daar nu nog genoegen mee nemen.
Ik laat het hier verder bij, want hier heeft TO in dit topic verder niks aan.
Gelijkheid dat de vrouw niet financieel ondergeschikt moet zijn aan de man om een gelukkige relatie te hebben. En zoals in mijn link staat, landen waar man en vrouw meer gelijk zijn de relaties net zo gelukkig zijn als de vrouw meer verdient dan wanneer de man.
Dat je niks wil doen in huis snap ik ook wel. Van mannen wordt het vaak van kind af aan al minder verlangt. Er is gewoon geen zak aan. Wil niet zeggen dat dit zo moet blijven of dat vrouwen daar nu nog genoegen mee nemen.
Ik laat het hier verder bij, want hier heeft TO in dit topic verder niks aan.

donderdag 11 maart 2021 om 12:11
Het lijkt mij wel heel erg stomtoevallig dat beide partners exact even veel hekel hebben aan het schoonmaken van die pot, exact dezelfde frequentie belangrijk vinden, daarbij de lat ook exact even hoog leggen, daar ook exact even voor tijd voor hebben, maar als dat allemaal zo is, ja dan is 50/50 wel een logische uitkomst.Rachmaninoff schreef: ↑11-03-2021 10:58Dat laatste vind ik dus raar, en dan de vergelijking met vrouwen op een slagveld, dat zou geen onwil zijn maar onmacht vanwege een sterkere bouw van de man. Maar er is werkelijk geen enkele fysieke reden waarom een man een toiletpot niet goed schoon zou kunnen maken. Dus als je dit beide met tegenzin doet en je hebt geen geld voor een hulp dan kun je het gewoon eerlijk verdelen en kunnen mannen en vrouwen gewoon dezelfde resultaten behalen. Een toilet schoonmaken is niet extreem moeilijk, dat kan een man prima doen. Een man die gewoon kan onthouden hoe hij op kantoor moet werken kan daarnaast ook prima onthouden welke was wel en niet bij elkaar moet, in welk vakje het waspoeder moet en in welke de wasverzachter en op welke temperatuur de was gewassen dient te worden. Daar heb je geen bovengemiddeld IQ voor nodig of een bepaalde fysieke eigenschap, de regels zijn makkelijker dan de regels van voetbal en de handeling is makkelijker dan het openen van een bierflesje.
donderdag 11 maart 2021 om 12:50
zaterdag 13 maart 2021 om 21:50
Heb alle berichten verwijderd.... (hierboven...)viva-amber schreef: ↑11-03-2021 12:50TO, hoe ga je binnen 3-4 weken van ik ga er 200% voor naar, we gaan uit elkaar?
Kan de coach van de relatietherapie niet helpen bij de voorwaarden van het uit elkaar gaan?
We hebben het gewoon laten escaleren... Allebei gewoon fouten gemaakt uit emoties.
Ik ga het nu gewoon op een nette manier afsluiten doormiddel van een advocaat. (M'n ex dreigt dan met het feit dat ik mijn kind nooit meer ziet etc.) Maar het is gewoon kinderachtig manipuleren, met een advocaat kun je het gewoon netjes afsluiten.
zondag 14 maart 2021 om 01:30
Dankjewel!

Ik wil gewoon dat alles zo snel mogelijk over is.
Ben blij dat ik mijn zoon in ieder geval elke maandag kan zien bij mijn ouders.
Momenteel ook wel fijn, kan momenteel heel slecht tegen prikkels...
Slaap laat en slecht, schrik nog wel eens wakker.
In de meeste opzichte is mijn ex echt de betere ouder voor mijn zoon betreft zorg en regelmaat. Alleen mijn vriendin is een binnenvetter en een eenling, kan weinig gevoel inleveren voor andere.
Ook de pijn wat ze mij aangedaan heeft begrijpt ze niet, ze heeft het alleen over de afgelopen 2 jaar.
Ik ben bang dat haar slechte communicatie en openheid een probleem kan vormen voor mijn zoon.
Dat is mijn grootste angst, dat hij hieronder gaat leiden en dat ik er eerlijk gezegd niks aan kan doen of kan inbrengen hierin.