Ik ga naar de camping en ik neem NIET mee...
woensdag 10 maart 2021 om 09:44
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wij nemen altijd te veel zooi mee naar de camping.
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
En omdat wij inmiddels geboekt hebben, nu dit topic.
Er hoeft vast iets NIET mee.
Wat is iets wat jij nooit meeneemt naar de camping, maar wat wel vaak op de paklijsten staat?
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 10-03-2021 09:45
10.93% gewijzigd
donderdag 11 maart 2021 om 19:12
Haha. Wij hebben klein tentje, klein tafeltje etc etc. Maar voor de grap dus een plantje op tafel. Gewoon voor de fun.Moon-Alisa schreef: ↑10-03-2021 22:05Nepplantjes.
Vond het heel apart dat mijn vakantie-buuf dat had meegenomen.
donderdag 11 maart 2021 om 19:17
Waar ik heen ga, zit je in een natuurgebied pal naast een grote stad. Ik heb al gezien dat er een afhaal zit die veelgeprezen roti maakt. Dat gaan we dus echt wel laten bezorgen. Verder op de eerste dag beginnen we altijd met pannenkoeken. Dagje lekkere maaltijdsoep met stokbrood is vaste prik, mijn man heeft een keer patat gebracht,captain_hindsight schreef: ↑11-03-2021 17:25
Pizza bestellen op de camping heb ik vorig jaar gedaan, mensen keken wel een beetje raar. Blijkbaar gebeurt dat niet vaak dus...
en zoon wil ook altijd "vakantiepasta". Ik neem een gietijzeren pan mee: fijn om in te roerbakken en soep maken.
donderdag 11 maart 2021 om 19:46
Of ik ga kamperen, of met een hotel vakantie, ik ga met openbaar vervoer of alles op de fiets, dus probeer ik zo min mogelijk mee te nemen. Meestal blijkt dat ik toch teveel kleding meeneem.
Wat ik beslist niet meeneem is een strijkijzer. Thuis strijk ik al weinig, maar op vakantie niet. Ik doe wel wat was en hoorde eens een mevrouw in de wasruimte klagen over dat ze nog zoveel te doen had, terwijl haar man lekker voor de tent zat. En ondertussen stond ze T-shirts en onderbroeken van (zo te zien) haar kinderen te strijken. Dat je er zelf knap uit wil zien, ala, maar je kinderen laat je toch ravotten in ongestreken kleding op de camping? Dan heb je zelf tenminste ook vakantie.
Wat ik beslist niet meeneem is een strijkijzer. Thuis strijk ik al weinig, maar op vakantie niet. Ik doe wel wat was en hoorde eens een mevrouw in de wasruimte klagen over dat ze nog zoveel te doen had, terwijl haar man lekker voor de tent zat. En ondertussen stond ze T-shirts en onderbroeken van (zo te zien) haar kinderen te strijken. Dat je er zelf knap uit wil zien, ala, maar je kinderen laat je toch ravotten in ongestreken kleding op de camping? Dan heb je zelf tenminste ook vakantie.
donderdag 11 maart 2021 om 22:34
Ik zie ook mensen met een leuke vaas met een versgeplukt boeket op hun kampeertafeltje. Ik neem geen vaas mee, en ik ben ook bang dat de bloemen binnen de kortste keren omgestoten zou worden door een van mijn kinderen.
Maar die bloemen zouden natuurlijk wel in de maatbeker kunnen. We hebben ooit de caravan van mijn ouders overgenomen, inclusief inventaris, dus die maatbeker gaat al zo lang ik me kan herinneren mee op vakantie. Handig voor pannenkoekenbeslag. Later kwam ik erachter dat deze maatbeker van “moeders voor moeders” was.
Maar die bloemen zouden natuurlijk wel in de maatbeker kunnen. We hebben ooit de caravan van mijn ouders overgenomen, inclusief inventaris, dus die maatbeker gaat al zo lang ik me kan herinneren mee op vakantie. Handig voor pannenkoekenbeslag. Later kwam ik erachter dat deze maatbeker van “moeders voor moeders” was.
donderdag 11 maart 2021 om 22:36
Haha! Dat is lang geleden dat ik aan moeders voor moeders moest denken! Wat stonk dat conserveringsmiddel van ze zeg!wolkewitje schreef: ↑11-03-2021 22:34Ik zie ook mensen met een leuke vaas met een versgeplukt boeket op hun kampeertafeltje. Ik neem geen vaas mee, en ik ben ook bang dat de bloemen binnen de kortste keren omgestoten zou worden door een van mijn kinderen.
donderdag 11 maart 2021 om 23:44
vrijdag 12 maart 2021 om 08:23
Moon-Alisa schreef: ↑11-03-2021 23:44Boodschappen vind ik vaak ook gekke gewoonte. Deden mijn ouders ook altijd, ook als we in Nederland bleven. Ik vond het altijd veel leuker om meteen de plaatselijke supermarkt in te duiken voor het vakantiegevoel.
Het nam ook zoveel ruimte in in de auto.
Ik nam ook altijd een krat boodschappen mee, ga ik nu niet meer doen. Ik neem wel wat basisdingen mee zodat ik niet meteen naar de supermarkt HOEF te rennen. Als we de hele dag gereden hebben en de camping heeft geen winkeltje is het wel fijn dat je de optie hebt om niet meteen een supermarkt op te zoeken. Maar dan heb ik het over een pak pasta en een pot saus, of zo. Pindakaas, crackers en een pak melk voor de kinderen.
Vakantietijd is overigens ook de enige keer per jaar dat we ooit saus uit potten of pakjes eten. Ik bewonder mensen die goed zijn in campingkoken maar ik neem dus geen ras el hanout, za'atar of ketjap asin mee op vakantie.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
vrijdag 12 maart 2021 om 08:56
Boodschappen neem ik best veel mee, maar alles kleine beetjes. Uitgebreid bakje met kruiden, ketjap, wat andere basisdingen zoals olie/azijn, iets om te binden (maizena). Zoet broodbeleg, suiker, koffie/thee (voor de eerste dagen). Ik vind het onhandig om dat allemaal te moeten kopen op vakantie.
De keuze is reuze maar alles past in een flinke schoenendoos. Ik heb een hele voorraad kleine plastic busjes en flesjes en die vul ik thuis vanuit de voorraad. Is een uurtje werk maar eenmaal op de camping heb ik daar veel gemak van.
De keuze is reuze maar alles past in een flinke schoenendoos. Ik heb een hele voorraad kleine plastic busjes en flesjes en die vul ik thuis vanuit de voorraad. Is een uurtje werk maar eenmaal op de camping heb ik daar veel gemak van.
vrijdag 12 maart 2021 om 08:58
Ik vind boodschappen doen juist een verstoring van mijn rust. Maar ik zit dan ook in mijn eentje met 1 kind en 1 logeetje op de camping, dus even in mijn eentje wegfietsen naar de supermarkt is logistiek al weer een uitdaging.
Daarom heb ik wel allemaal logische onderdelen bij me waarvan ik weet dat ik ze toch ga gebruiken. Ben het een beetje zat om bij een of andere spar iets smerigs van het huismerk te moeten kopen of saaie chips terwijl mijn kast thuis vul ligt met spullen die we net allemaal wat lekkerder vinden, zoals echt lekkere pindasaus die ik op de markt bij onze notenkraam koop bijvoorbeeld.
Ik heb voor tussendoor een variatie aan cup-a soupjes, maar ook precies DIE pasta die zoon bij zijn eerste "vakantiepasta" kreeg, want daar zit nostalgie aan voor hem. Snoep, maar ook wat lekkere dingetjes van de bakker omdat ik op de camping vaak geen toetje heb; dan is nougat, meringues, fudge etc ook heel lekker, en dan mag dat deels wel in een betere kwaliteit. Maar ja: ik zit dan ook niet in Frankrijk, anders zou ik ook meer lokaal halen.
Ik probeer op vakantie wel echt vooraf een budget te maken voor verschillende posten; we hebben niet super veel geld, dus als ik aan iedere impuls meedoe, lopen de kosten flink op. Door te budgetteren, plan ik ook bewuster wat eenvoudigere dingen die goed genoeg zijn in de afwisseling.
Het is wel een verschil of je op vakantie niet zo hoeft te rekenen (dan is lokaal inkopen beter te doen), dan wanneer je zo probeert te sturen dat de roti laten bezorgen ook weer een beetje gecompenseerd wordt op andere dagen. En dan zit ik wel te tellen omdat een logeetje erbij ook een extra portie bezorgen is.
Daarom heb ik wel allemaal logische onderdelen bij me waarvan ik weet dat ik ze toch ga gebruiken. Ben het een beetje zat om bij een of andere spar iets smerigs van het huismerk te moeten kopen of saaie chips terwijl mijn kast thuis vul ligt met spullen die we net allemaal wat lekkerder vinden, zoals echt lekkere pindasaus die ik op de markt bij onze notenkraam koop bijvoorbeeld.
Ik heb voor tussendoor een variatie aan cup-a soupjes, maar ook precies DIE pasta die zoon bij zijn eerste "vakantiepasta" kreeg, want daar zit nostalgie aan voor hem. Snoep, maar ook wat lekkere dingetjes van de bakker omdat ik op de camping vaak geen toetje heb; dan is nougat, meringues, fudge etc ook heel lekker, en dan mag dat deels wel in een betere kwaliteit. Maar ja: ik zit dan ook niet in Frankrijk, anders zou ik ook meer lokaal halen.
Ik probeer op vakantie wel echt vooraf een budget te maken voor verschillende posten; we hebben niet super veel geld, dus als ik aan iedere impuls meedoe, lopen de kosten flink op. Door te budgetteren, plan ik ook bewuster wat eenvoudigere dingen die goed genoeg zijn in de afwisseling.
Het is wel een verschil of je op vakantie niet zo hoeft te rekenen (dan is lokaal inkopen beter te doen), dan wanneer je zo probeert te sturen dat de roti laten bezorgen ook weer een beetje gecompenseerd wordt op andere dagen. En dan zit ik wel te tellen omdat een logeetje erbij ook een extra portie bezorgen is.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 12-03-2021 09:46
2.96% gewijzigd
vrijdag 12 maart 2021 om 09:01
Koken op vakantie vind ik sowieso totaal optioneel. Ik heb wel een campingkookboek voor eenpansgerechten zoals frittata's enzo. Verder veel pasta (koop ik verse pesto oid), salades, fruit, rauwkost, humus, verse soepen, brood, kazen, friet en dergelijke..Maechtje schreef: ↑12-03-2021 08:23Ik nam ook altijd een krat boodschappen mee, ga ik nu niet meer doen. Ik neem wel wat basisdingen mee zodat ik niet meteen naar de supermarkt HOEF te rennen. Als we de hele dag gereden hebben en de camping heeft geen winkeltje is het wel fijn dat je de optie hebt om niet meteen een supermarkt op te zoeken. Maar dan heb ik het over een pak pasta en een pot saus, of zo. Pindakaas, crackers en een pak melk voor de kinderen.
Vakantietijd is overigens ook de enige keer per jaar dat we ooit saus uit potten of pakjes eten. Ik bewonder mensen die goed zijn in campingkoken maar ik neem dus geen ras el hanout, za'atar of ketjap asin mee op vakantie.
Aanvulling: dit kan omdat ik niet enorm hoef te rekenen en boodschappen doen is voor mij een uitje, ben dol op naar een vreemde markt gaan, liefst in m'n eentje.
vrijdag 12 maart 2021 om 09:20
Lijkt me heerlijk. Ik kook op vakantie vooral niet graag omdat mijn reisgenoten (= gezin) dat wat jij opnoemt allemaal niet lusten (thuis ook niet, maar dan kook ik meestal 2 varianten).MadameJean schreef: ↑12-03-2021 09:01Koken op vakantie vind ik sowieso totaal optioneel. Ik heb wel een campingkookboek voor eenpansgerechten zoals frittata's enzo. Verder veel pasta (koop ik verse pesto oid), salades, fruit, rauwkost, humus, verse soepen, brood, kazen, friet en dergelijke..
Aanvulling: dit kan omdat ik niet enorm hoef te rekenen en boodschappen doen is voor mij een uitje, ben dol op naar een vreemde markt gaan, liefst in m'n eentje.
Dus we wisselen barbecue, uit eten en koken een beetje af, waarbij we steeds minder gaan koken. Toen man en ik nog student waren en naar Noorwegen gingen namen we uit Nederland voor 3 weken eten mee waar je alleen kokend water aan moest toevoegen (Spaghetteria) en Nutella. We kochten daar dan alleen brood en donken elke dag 1 biertje, verder alleen thee of koffie.
vrijdag 12 maart 2021 om 09:26
Ik neem geen man meer mee.
Ik heb een Bell tent gekocht die ik prima alleen op kan zetten. Mijn kinderen helpen mee door de spullen uit de auto te halen.
ik neem wel een fohn en een koelkast mee. Keukentje twijfel ik over, ik heb vorig jaar 1 x gekookt en 1 x knakworsten opgewarmd.
Neem ook mee gele gelhouders van de action tegen muggen.
Ik heb een Bell tent gekocht die ik prima alleen op kan zetten. Mijn kinderen helpen mee door de spullen uit de auto te halen.
ik neem wel een fohn en een koelkast mee. Keukentje twijfel ik over, ik heb vorig jaar 1 x gekookt en 1 x knakworsten opgewarmd.
Neem ook mee gele gelhouders van de action tegen muggen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
vrijdag 12 maart 2021 om 09:28
Bij de meeste vakanties gaan wij eigenlijk elke dag, of bijna elke dag, uit eten. Vorig jaar eigenlijk voor het eerst wat meer zelf gekookt. Of dan gingen we in de strandtent een biertje drinken met nacho's of bitterballen en dan aten we in de tent nog een kom soep oid.
Dit jaar zien we wel. Spullen voor ontbijt zoals thee en pindakaas neem ik meestal wel mee. En een paar biertjes in een koelbox voor als we daar aankomen en ons geïnstalleerd hebben.
Dit jaar zien we wel. Spullen voor ontbijt zoals thee en pindakaas neem ik meestal wel mee. En een paar biertjes in een koelbox voor als we daar aankomen en ons geïnstalleerd hebben.
vrijdag 12 maart 2021 om 10:12
Haha: op zich heb ik dat ook hoor. Lekker zelf er op uit en dan leuke vondsten doen.MadameJean schreef: ↑12-03-2021 09:01Koken op vakantie vind ik sowieso totaal optioneel. Ik heb wel een campingkookboek voor eenpansgerechten zoals frittata's enzo. Verder veel pasta (koop ik verse pesto oid), salades, fruit, rauwkost, humus, verse soepen, brood, kazen, friet en dergelijke..
Maar mijn ideale vakantie is sowieso in een fijn natuurhuisje op Texel of in een land met lekker eten, met budget om dagelijks de lekkere prijswinnende worstjes van de slager te proberen of lamsvlees of tonijnsteak op de BBQ. Zonder dat mijn kind binnen 1 uur rijden al begint te piepen dat het veel te lang duurt en hij misselijk wordt, zonder een hond die enorm veel tijd en uitzondering vergt omdat we haar absoluut niet los kunnen laten op onbekend gebied, etc etc.
De realiteit is dus qua budget met de vouwwagen op een camping en man en hond thuis laten.
Maar ik ben ook niet echt een kampeerder in hart en nieren. Ben er ook absoluut niet mee opgegroeid. Ik zou heel graag dingen willen uitproberen zoal bv dit: https://www.kampeermeneer.nl/moulin-de- ... ampingtips
Maar ik heb ADD en ASS, en het plannen van de reis en inventaris vindt ik een absolute ramp. Mijn man helpt helemaal niet mee dus ik ben er maanden voorbereiding aan kwijt, ben bij nieuwe dingen erg snel overzicht kwijt en mis daar wat zekerheden. Dan moet je bij zo'n verre tocht ook nog heel goed weten wat je mee wilt nemen, wat ik totaal niet kan voorspellen omdat ik er helemaal nog geen ervaring mee heb. Bij het inpakken zit ik vol stress, en als de helft is ingepakt, mis ik de bevestiging dat ik alles kan zien liggen, en is het een enorme inspanning om de boel te voltooien. Het is voor mij belangrijk dat ik heb nagedacht wat bij wat samen in welk kratje zit voor het overzicht, maar dat moet je altijd ter plekke verzinnen en dat lukt dan maar half, want ondertussen laten hond en kind ons niet met rust, dus het loopt voor geen meter.
Dus ik ben de lat steeds lager gaan leggen. Eerste keer op Texel, tweede keer in Zeeland, derde keer Flevoland. Toen besloot ik de avond voor vertrek dat ik duizend keer liever in mijn eentje de boel zou gaan voorbereiden. Qua afstand was dat goed te doen en een Holtkamper kan je in je eentje opzetten. Dus ik ben lekker zelf gegaan: alles onder controle. Heb na aankomst rustig mijn plekje uitgezocht, wagen neergezet, alles uitgeklapt, spullen op hun tijdelijke nieuw plek in de voortent gezet, en toen had ik mijn "huisje" veilig af en kon ik me weer oriënteren. Tot die tijd barst ik van de onrust.
Lekker 1 nachtje alleen geslapen, en toen met de auto hond, man en kind opgehaald. Kon er ook nog 1 fiets mee achterop! Bij aankomst konden we zo de tent in rollen en een lekkere picknick/ borrel beginnen uit de koelbox. We waren wel wat later omdat we een of andere speciale verloopstekker nodig bleken te hebben, maar daar was wel tijd voor om die zonder stress ergens te vinden.
Terugweg hebben we ook zo gedaan. Vorig jaar dus op 15 min fietsen van huis gezeten. Voor mij is de hoogst haalbare vorm van vakantie dat ik geen stress heb om alle veranderingen op te kunnen vangen. Hoe minder verantwoordelijkheid, hoe fijner.
vrijdag 12 maart 2021 om 10:27
Ik heb ook fantasieën over met een Dutch oven of een tajine op een pot kooltjes een lekker gerecht klaarmaken tijdens het kamperen. Maar mijn absolute voorwaarde is dat we dat eerst gewoon eens gaan proberen in onze eigen mooie grote groene achtertuin, waar alles bij de hand is. Als ik het hier al niet voor elkaar krijg, hoezo lukt het dan op een camping?!
Ik heb dus (wederom) plannen om dit jaar meer te kamperen en buiten te eten in eigen tuin. We zien wel wat er van terecht gaat komen.
Zit te kwijlen bij dit soort spulletjes:
https://www.kookvuur.nl/loki-2-houtkachel.html Als je die echt in gebruik neemt bij je huis, heb je toch al een kampeergevoel? En als het bevalt, krijg ik routine om het ook met de vouwwagen te proberen.
Maar goed: een ukelele is ook zo'n vakantie-fantasie idee. Eerst dat maar eens een kans geven: is voordeliger. Alle andere opties zijn vooral voor een kortstondige vakantie van 10 minuten in je eigen hoofd
.
Ik heb dus (wederom) plannen om dit jaar meer te kamperen en buiten te eten in eigen tuin. We zien wel wat er van terecht gaat komen.
Zit te kwijlen bij dit soort spulletjes:
https://www.kookvuur.nl/loki-2-houtkachel.html Als je die echt in gebruik neemt bij je huis, heb je toch al een kampeergevoel? En als het bevalt, krijg ik routine om het ook met de vouwwagen te proberen.
Maar goed: een ukelele is ook zo'n vakantie-fantasie idee. Eerst dat maar eens een kans geven: is voordeliger. Alle andere opties zijn vooral voor een kortstondige vakantie van 10 minuten in je eigen hoofd
vrijdag 12 maart 2021 om 10:32
Wij kijken op vakantie ook niet zo op de centen (helemaal niet, eigenlijk) maar dat kan bij ons ook, en voor ons is het ook juist vakantiepret om naar de Super-U of de LeClerc te gaan en groot in te slaan qua kazen, sauzen, vlees, broden, tapashapjes etc. En we halen vaak af/bestellen wat. Anderzijds heb ik er dan ook wel weer lol in om iets in elkaar te flansen wat op dat moment in de koelkast ligt. Zo maak ik eigenlijk altijd lunch van oud stokbrood wat even op de barbecue gaat, met fijngehakte tomaten met knoflook en basilicum (of mozzarella en basilicum, of tomaten, uien, pepertje, citroensap en koriander). Zijn we meteen van het oude brood af, het is lekker (mmm... Franse vleestomaten, zo groot als je hoofd....) en ook nog enigszins gezond. Of inderdaad fritatta met restjes groenten.
We nemen trouwens meestal ook wat pakjes bamisoep mee. Heel fout maar ach, voor een keer... En als je er rijst bij doet en wat sperziebonen of zo best een lekkere, simpele avondmaaltijd.
Verder veel barbecuevlees met stokbrood en salade. We eten thuis niet zo veel vlees, 1-2x per week, maar voor mijn man is barbecuen het ultieme vakantiegevoel. Wel fijn overigens dat we nu een vouwwagen met luifel hebben, hoeft hij niet meer sjacherijnig onder een klein parasolletje te zitten als het regent.
We nemen trouwens meestal ook wat pakjes bamisoep mee. Heel fout maar ach, voor een keer... En als je er rijst bij doet en wat sperziebonen of zo best een lekkere, simpele avondmaaltijd.
Verder veel barbecuevlees met stokbrood en salade. We eten thuis niet zo veel vlees, 1-2x per week, maar voor mijn man is barbecuen het ultieme vakantiegevoel. Wel fijn overigens dat we nu een vouwwagen met luifel hebben, hoeft hij niet meer sjacherijnig onder een klein parasolletje te zitten als het regent.
maechtje wijzigde dit bericht op 12-03-2021 10:36
2.07% gewijzigd
vrijdag 12 maart 2021 om 10:36
Dit inderdaad! Prima opgelost zo.
En een holtkamper wil ik ook zodra de kids zelf in een eigen tentje willen slapen
We hebben nu een tweedehands Jamet Louisiana. Een enorm ding, wat ik wel handig vind bij kampeervakanties in Nederland met twee kleine kinderen, maar je zet 'm niet bepaald snel even in je eentje op. Nu zij wij geen trekkers dus voor ons is het geen probleem als we er een uur of twee, drie over doen om alles op te bouwen en in te richten - ik heb voor nu liever even ruimte dan opzetgemak - maar als de jongens wat ouder zijn wil ik een kleinere en dan staat Holtkamper bovenaan m'n lijstje.
vrijdag 12 maart 2021 om 10:43
Mijn beste (super eenvoudige) recepttip:
Bij allerlei maaltijden (stokbrood met kaasjes, sateetjes van de BBQ etc.) mist vaak een "groene" component. Kan je WEER oplossen met Cherry tomaatjes en stukjes paprika & komkommer, maar wij hebben een hele lekkere salade die bijna alle kinderen lusten, ook de meest kritische groenten-eters.
Daarvoor neem ik altijd een goede rasp mee.
Je raspt winterpeen en witte kool, en gooit er een blik uitgelekte mais bij. Aanmaken met mayonaise en een flinke kwak milde (grove) mosterd. Klaar!!!
Kost geen drol, groenten blijven ook buiten de koeling wel even goed (kan je het 2x maken met zo'n witte kool) en het is echt lekker. En voor sommige campinggangers wel fijn dat ze flink wat vezels binnen krijgen (haha: van die ouwe mannetjes die midden in de nacht op de camping wc gaan zitten omdat het wat langer duurt en ze niet zo lang willen blijven zitten met een rij voor de deur
).
Bij allerlei maaltijden (stokbrood met kaasjes, sateetjes van de BBQ etc.) mist vaak een "groene" component. Kan je WEER oplossen met Cherry tomaatjes en stukjes paprika & komkommer, maar wij hebben een hele lekkere salade die bijna alle kinderen lusten, ook de meest kritische groenten-eters.
Daarvoor neem ik altijd een goede rasp mee.
Je raspt winterpeen en witte kool, en gooit er een blik uitgelekte mais bij. Aanmaken met mayonaise en een flinke kwak milde (grove) mosterd. Klaar!!!
Kost geen drol, groenten blijven ook buiten de koeling wel even goed (kan je het 2x maken met zo'n witte kool) en het is echt lekker. En voor sommige campinggangers wel fijn dat ze flink wat vezels binnen krijgen (haha: van die ouwe mannetjes die midden in de nacht op de camping wc gaan zitten omdat het wat langer duurt en ze niet zo lang willen blijven zitten met een rij voor de deur