Hoeveelste ronde was jij zwanger?

27-11-2020 15:57 203 berichten
.. en hoe oud was je toen?

TO trapt normaal af, maar hier nog geen ervaring ;-D. Ben vandaag ongesteld geworden (ronde 3) en baal er een beetje van. Ik wacht al jaren en nu kan het me niet snel genoeg gaan :bonk: . Ik weet dat dat nergens op slaat dus dit topic is bedoeld om even lekker te relativeren en een beetje perspectief kweken.

Ik pak er even een wijntje bij 🍷 :thumbsup:, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
11-03-2021 18:20
Iedereen heel erg bedankt voor het reageren toen :). Dit topic heeft me destijds heel goed gedaan!

Inmiddels durf ik het hier wel te posten: De in de OP genoemde menstruatie bleek voorlopig mijn laatste want in ronde 4 raakte ik (31jr) zwanger :cheer2:.

Morgen ben ik alweer 15 weken :heart:.
:sun: :sun: :sun:

Gefeliciteerd!! Wat een ontzettend mooi nieuws :high5:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
-April- schreef:
27-11-2020 22:01
Fijn topic dit, biedt inderdaad perspectief. En wij kennen elkaar uiteraard Kokoro ;-) ik herken je gevoelens zo erg (met name dat je zo graag die bevestiging wil dat je in ieder geval zwanger kan raken). Ik hoop dat het je snel gegund is.

ik: 33 jaar, 3e ronde, miskraam
Nu in de 3e ronde na de miskraam, nog geen nieuwe zwangerschap
Update hiervan: in de 5e ronde na miskraam weer zwanger. Nu 8 weken ver. En ik hoop met mijn hele hart dat het goed mag gaan.
Ik ben nog steeds 33 (wel bijna 34 inmiddels)
Worteltaart schreef:
27-11-2020 22:32

33: ronde 3
35: 1e ronde, was na mijn eerste menstruatie na het stoppen met borstvoeding, dus ik had toen ook geen idee van mijn cyclus.
En nu ben ik 39 en ga ik als ik morgen nog niet ongesteld ben testen of ik zwanger ben van nummer 3 (dat zou dan ronde 5 zijn..)
En mijn lijstje aangevuld:
39: 5e ronde: miskraam, daarna 2e ronde miskraam

En nu durf ik denk ik niet meer...
Worteltaart schreef:
11-03-2021 22:09

:hug: :hug:
K0koro schreef:
11-03-2021 18:20
Iedereen heel erg bedankt voor het reageren toen :). Dit topic heeft me destijds heel goed gedaan!

Inmiddels durf ik het hier wel te posten: De in de OP genoemde menstruatie bleek voorlopig mijn laatste want in ronde 4 raakte ik (31jr) zwanger :cheer2:.

Morgen ben ik alweer 15 weken :heart:.
Gefeliciteerd Koko :cheer2: ik gok op een meisje :rose:
Dankjulliewel dames :D. Gaat heel goed hier. Ik vind het pittig, maar het is het zo waard! Ik ben heel dankbaar dat, na zo lang wachten met proberen, het allemaal zo vlot heeft mogen gaan. Afgelopen week een pretecho gehad en we krijgen een zoon💚!
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 12-03-2021 08:40
4.24% gewijzigd
Worteltaart schreef:

Wat onwijs heftig Worteltaart 😔. Ik snap het als je niet meer durft. Sterkte🌹.
-April- schreef:
11-03-2021 21:09
Update hiervan: in de 5e ronde na miskraam weer zwanger. Nu 8 weken ver. En ik hoop met mijn hele hart dat het goed mag gaan.
Ik duim voor je🍀🍀❤!
Gefeliciteerd K0koro!!

Hier was het bij de eerste direct raak, vlak voor mijn 30e verjaardag. Nu 34 en na 1.5 jaar proberen nu zo'n 10 weken zwanger. Nog pril dus. Twee heel verschillende ervaringen dus. Er was niets om op vruchtbaarheidsproblemen te wijzen; wel een HSG gehad (doorspuiten eileiders om te controleren dat die open zijn) en dat zou geholpen kunnen hebben. Tweede ronde daarna bleek ik zwanger.

Knuffel voor iedereen hier, wat een heftige verhalen staan hier :hug:. Bikkels allemaal :heart:.
happiness = reality - expectations
K0koro schreef:
12-03-2021 08:37
Dankjulliewel dames :D. Gaat heel goed hier. Ik vind het pittig, maar het is het zo waard! Ik ben heel dankbaar dat, na zo lang wachten met proberen, het allemaal zo vlot heeft mogen gaan. Afgelopen week een pretecho gehad en we krijgen een zoon💚!
Van harte gefeliciteerd! Prachtig nieuws! Ik dacht toen al dat je waarschijnlijk snel in verwachting zou raken. Gelukkig is dat ook zo. Ik krijg btw een dochtertje. Kan nog steeds niet geloven dat ik zóveel geluk heb. Zo onwerkelijk. Ben elke dag zo ontzettend dankbaar & blij! :heart: :heart: :heart:
-April- schreef:
11-03-2021 21:09
Ik hoop met je mee. 🍀🍀🍀
32 jaar bij eerste kind: 12 maanden over gedaan
37 bij de 2e, ook 12 maanden.
Gefeliciteerd K0koro! Ik vind het eerste trimester (tot een week of 15/16) het pittigst. Daarna vond ik het juist makkelijker worden omdat ik niet meer zo moe en misselijk was :)
Worteltaart schreef:

:hug: Misschien is dit een troost maar ik heb na een goede zwangerschap 3 miskramen (waarvan 2 missed abortions) achter elkaar gehad. Nu ben ik zwanger en ik zit inmiddels in het laatste trimester. Ze hebben mij trouwens na 2 miskramen onderzoeken aangeboden om de oorzaak te achterhalen maar meestal is het helaas dikke pech.
Miek_ schreef:
12-03-2021 16:36
:hug: Misschien is dit een troost maar ik heb na een goede zwangerschap 3 miskramen (waarvan 2 missed abortions) achter elkaar gehad. Nu ben ik zwanger en ik zit inmiddels in het laatste trimester. Ze hebben mij trouwens na 2 miskramen onderzoeken aangeboden om de oorzaak te achterhalen maar meestal is het helaas dikke pech.
Miek, wat fijn dat het nu goed gaat met je zwangerschap!

Ik weet ook wel dat er best wel een kans is dat de volgende zwangerschap gewoon wel goed gaat, maar ik heb zelf sterk het gevoel dat mijn leeftijd er ook gewoon mee te maken heeft. Ik heb al twee prima zwangerschappen gehad, maar nu word ik over een paar maanden 40 en lijkt het zwanger worden dus nog wel goed te lukken, maar ze blijven niet lekker plakken.
Ik neig nu zelf meer naar het tellen van mijn zegeningen, want ik heb al twee prachtige jongetjes, dan me nog een keer in het avontuur te storten. Maar de laatste miskraam is nog maar 2 weken geleden, dus misschien heeft het ook gewoon tijd nodig.
Worteltaart schreef:
12-03-2021 18:00
Miek, wat fijn dat het nu goed gaat met je zwangerschap!

Ik weet ook wel dat er best wel een kans is dat de volgende zwangerschap gewoon wel goed gaat, maar ik heb zelf sterk het gevoel dat mijn leeftijd er ook gewoon mee te maken heeft. Ik heb al twee prima zwangerschappen gehad, maar nu word ik over een paar maanden 40 en lijkt het zwanger worden dus nog wel goed te lukken, maar ze blijven niet lekker plakken.
Ik neig nu zelf meer naar het tellen van mijn zegeningen, want ik heb al twee prachtige jongetjes, dan me nog een keer in het avontuur te storten. Maar de laatste miskraam is nog maar 2 weken geleden, dus misschien heeft het ook gewoon tijd nodig.
Leeftijd kan goed meespelen. Ik zit in de tweede helft van de 30 en bij mij gaven ze ook aan dat leeftijd een grote rol kon spelen hierin. Dus gewoon dikke pech en dat de kans dat het goed gaat gelukkig groter is dan dat het mis gaat. Maar daar heb je als je er middenin zit natuurlijk niets aan. Kan mij goed voorstellen dat het nog even tijd nodig heeft, 2 weken is natuurlijk nog heel kort geleden en een miskraam doet gewoon ontzettend veel pijn.
bam_1984 schreef:
03-12-2020 21:01
1e ronde 6, ik was 30.
2e ronde 8, ik was 32.
3e ronde 10 vmk, ik was 35,
Nu weer 10 rondes verder maar nog niks helaas...

12e ronde na de miskraam weer zwanger :heart: ben nu 36. Bij mij lag het aan de schildklier, dus niet per se aan de leeftijd. De bloedonderzoeken qua vruchtbaarheid waren goed en in de 3e ronde nadat ik met schildkliermedicatie begonnen ben is het gelukt... Dat lijkt me geen toeval :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
32, eerste 3 jaar via ICSI
33, tweede na 6 mnd na bevalling vd eerste spontaan zwanger geworden.

Na nummer 2 nooit aan de anticonceptie gegaan, gedacht dat nummer 2 een lucky shot was maar toch na 4 jaar zwanger van de derde, ook op de natuurlijke wijze. Ben nu 37. 38 als onze zoon geboren wordt.
K0koro schreef:
12-03-2021 08:37
Een zoon, dat is een van de 2 leukste opties :-D Wat geweldig dat het nu allemaal zo goed gelopen is, nu lekker gaan genieten van een groeiende buik en straks het eerste getrappel :love:
Gatekeeper* schreef:
12-03-2021 20:50
32, eerste 3 jaar via ICSI
33, tweede na 6 mnd na bevalling vd eerste spontaan zwanger geworden.

Na nummer 2 nooit aan de anticonceptie gegaan, gedacht dat nummer 2 een lucky shot was maar toch na 4 jaar zwanger van de derde, ook op de natuurlijke wijze. Ben nu 37. 38 als onze zoon geboren wordt.
Wat bijzonder dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!
26 jaar oud: 8e ronde. Helaas stopte het hartje na ruim 3 maanden met kloppen
27 jaar oud: na 5 rondes
31 jaar oud: na 12 rondes
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gefeliciteerd kokoro!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
23: 4e ronde
28: 0e ronde (ongepland, miskraam)
28: 1 maand (miskraam)
28: 3 maanden (miskraam)
29: 0e ronde (ongepland)
28: 2de ronde
31: 3de ronde
36: 4de ronde (afgebroken zwangerschap)
37: 10de ronde
26: 4e ronde
29: 4e ronde
32: 0e ronde (ongepland)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven