relatie is over, moet ik het hierbij laten of ..?

vrijdag 12 maart 2021 om 12:04
Lieve forum gebruikers, ik hoop dat jullie advies voor mij hebben!
Sorry alvast voor het lange verhaal.
Ik heb een ontzettende leuke jongen/man leren kennen via tinder, wie had dat gedacht! Dit is inmiddels een jaar terug, het eerste half jaar was het contact een beetje op en af, af en toe afspreken maar niet echt iets vast. Vanaf september is daar verandering in gekomen en zagen we elkaar bijna elke week wel 2 of 3 keer. Super leuk! Ik was namelijk alweer 5 jaar vrijgezel dus echt toe aan een nieuwe relatie.
Wel bleef hij constant vaag over wel of geen echte relatie hebben, hij had tijd nodig om zijn verleden te verwerken. Is 6 jaar met zijn ex geweest, kindje van 2 (toen ze uit elkaar gingen). Dit was een behoorlijk heftige situatie en hij heeft daardoor slecht contact met zijn ex, alleen het hoognodige ivm het kind.
Hij vindt het daarom moeilijk om een stempel te drukken op wat wij samen hadden, dat begreep ik en daar heb ik hem de ruimte voor gegeven (tot vorige maand ongeveer). Toen heb ik wel duidelijkheid geëist, het is voor mij wel heel belangrijk om te weten wat ik aan iemand heb. Hij gaf toen nog steeds aan dat hij het moeilijk vindt om bijvoorbeeld in de toekomst zijn huis te verkopen als we gaan samen wonen enz. Hij denkt al heel erg in de toekomst op een negatieve manier. Maar hij gaf ook aan dat hij mij heel erg leuk vindt, verliefd/ kriebels heeft en heel graag bij mij wil zijn dus ja hij wilde het wel proberen en niet te veel aan de negatieve gedachten toe te geven. Super leuk natuurlijk!
Totdat hij vorige week uit het niets stuurde dat hij wilde komen praten, nou dan voel je hem natuurlijk al aankomen. Hij gaf aan dat hij niet goed in zijn vel zit, dat hij niets voelt (niets leuks maar ook niet echt verdriet), dat hij nergens zin in heeft en dat hij mij daarin niet mee wil trekken.
Hij zit heel erg met het feit dat hij zijn dochter maar 6 dagen in de maand ziet en hij zich geen vader voelt. Daarnaast heb ik sterk het idee dat hij alle gebeurtenissen met zijn ex nog niet goed heeft kunnen verwerken. Ook gaf hij aan dat hij jaloers was op de vriend van zijn ex, hij zag zijn dochter wel de hele week en was meer vader dan hij. Daarbij gaf hij aan dat hij het tussen ons ook niet echt meer voelde.
Tsja dan kun je niet meer dan het accepteren… Het afstoten van mensen is altijd makkelijker dan er voor gaan/ ervoor vechten.
Nu was de timing niet zo fijn (2 weken terug mijn huisdier laten inslapen na 18 jaar, vorige week is mijn oma overleden (ik zag haar heel veel, helaas ivm de lockdown heb ik haar niet meer gezien sinds half december) dus niet echt afscheid kunnen nemen.
Ik ben dus de afgelopen tijd ook iets meer met mijzelf bezig geweest en hem daardoor vast iets minder aandacht gegeven. Maar ik heb al onze berichten al meerdere keren terug gelezen en daar is tot de dag voordat hij het uitmaakte geen verandering in te zien (ik zie het in ieder geval niet).
Nu mijn vraag: wat moet ik hiermee?
Ik vind niet snel iemand leuk en heb maar voor weinig mensen echt gevoelens gehad dus de breuk kwam erg hard aan, met alles samen ben ik ook een beetje ingestort. Nu weet ik dat het tijd nodig heeft en dat het dan echt wel weer beter gaat. Maar ik kan dit deel niet goed afsluiten doordat ik met zoveel onduidelijkheid/ vragen zit. Heeft hij het echt uit gemaakt doordat hij het niet voelt tussen ons of komt het doordat hij niets voelt omdat hij het verleden nog niet heeft kunnen afsluiten?
Moet ik het hierbij laten of toch weer contact met hem zoeken (we hebben geen contact sinds het uit is)?
Liefs, Zulu
Sorry alvast voor het lange verhaal.
Ik heb een ontzettende leuke jongen/man leren kennen via tinder, wie had dat gedacht! Dit is inmiddels een jaar terug, het eerste half jaar was het contact een beetje op en af, af en toe afspreken maar niet echt iets vast. Vanaf september is daar verandering in gekomen en zagen we elkaar bijna elke week wel 2 of 3 keer. Super leuk! Ik was namelijk alweer 5 jaar vrijgezel dus echt toe aan een nieuwe relatie.
Wel bleef hij constant vaag over wel of geen echte relatie hebben, hij had tijd nodig om zijn verleden te verwerken. Is 6 jaar met zijn ex geweest, kindje van 2 (toen ze uit elkaar gingen). Dit was een behoorlijk heftige situatie en hij heeft daardoor slecht contact met zijn ex, alleen het hoognodige ivm het kind.
Hij vindt het daarom moeilijk om een stempel te drukken op wat wij samen hadden, dat begreep ik en daar heb ik hem de ruimte voor gegeven (tot vorige maand ongeveer). Toen heb ik wel duidelijkheid geëist, het is voor mij wel heel belangrijk om te weten wat ik aan iemand heb. Hij gaf toen nog steeds aan dat hij het moeilijk vindt om bijvoorbeeld in de toekomst zijn huis te verkopen als we gaan samen wonen enz. Hij denkt al heel erg in de toekomst op een negatieve manier. Maar hij gaf ook aan dat hij mij heel erg leuk vindt, verliefd/ kriebels heeft en heel graag bij mij wil zijn dus ja hij wilde het wel proberen en niet te veel aan de negatieve gedachten toe te geven. Super leuk natuurlijk!
Totdat hij vorige week uit het niets stuurde dat hij wilde komen praten, nou dan voel je hem natuurlijk al aankomen. Hij gaf aan dat hij niet goed in zijn vel zit, dat hij niets voelt (niets leuks maar ook niet echt verdriet), dat hij nergens zin in heeft en dat hij mij daarin niet mee wil trekken.
Hij zit heel erg met het feit dat hij zijn dochter maar 6 dagen in de maand ziet en hij zich geen vader voelt. Daarnaast heb ik sterk het idee dat hij alle gebeurtenissen met zijn ex nog niet goed heeft kunnen verwerken. Ook gaf hij aan dat hij jaloers was op de vriend van zijn ex, hij zag zijn dochter wel de hele week en was meer vader dan hij. Daarbij gaf hij aan dat hij het tussen ons ook niet echt meer voelde.
Tsja dan kun je niet meer dan het accepteren… Het afstoten van mensen is altijd makkelijker dan er voor gaan/ ervoor vechten.
Nu was de timing niet zo fijn (2 weken terug mijn huisdier laten inslapen na 18 jaar, vorige week is mijn oma overleden (ik zag haar heel veel, helaas ivm de lockdown heb ik haar niet meer gezien sinds half december) dus niet echt afscheid kunnen nemen.
Ik ben dus de afgelopen tijd ook iets meer met mijzelf bezig geweest en hem daardoor vast iets minder aandacht gegeven. Maar ik heb al onze berichten al meerdere keren terug gelezen en daar is tot de dag voordat hij het uitmaakte geen verandering in te zien (ik zie het in ieder geval niet).
Nu mijn vraag: wat moet ik hiermee?
Ik vind niet snel iemand leuk en heb maar voor weinig mensen echt gevoelens gehad dus de breuk kwam erg hard aan, met alles samen ben ik ook een beetje ingestort. Nu weet ik dat het tijd nodig heeft en dat het dan echt wel weer beter gaat. Maar ik kan dit deel niet goed afsluiten doordat ik met zoveel onduidelijkheid/ vragen zit. Heeft hij het echt uit gemaakt doordat hij het niet voelt tussen ons of komt het doordat hij niets voelt omdat hij het verleden nog niet heeft kunnen afsluiten?
Moet ik het hierbij laten of toch weer contact met hem zoeken (we hebben geen contact sinds het uit is)?
Liefs, Zulu

zaterdag 13 maart 2021 om 04:22
Het verhaal is wel herkenbaar bij mij. Ik had dit ook en was echt verdrietig toen. (Ook 5 jaar vrijgezel en soortgelijk verhaal)
Inmiddels blij met m'n vriend die er wel echt voor me is en wel enthousiast is om dingen met me te doen.
Eigenlijk moet je niet eens iemand willen die zo weinig zin heeft. Je krijgt steeds een kruimel, maar je wil toch gewoon volwaardig worden gezien.
Je bent meer waard ook al klinkt het cliché.
Inmiddels blij met m'n vriend die er wel echt voor me is en wel enthousiast is om dingen met me te doen.
Eigenlijk moet je niet eens iemand willen die zo weinig zin heeft. Je krijgt steeds een kruimel, maar je wil toch gewoon volwaardig worden gezien.
Je bent meer waard ook al klinkt het cliché.

zaterdag 13 maart 2021 om 11:54
Ik word zó simpel van mensen die geen commitment (meer) durven of willen aangaan. De heren willen van alles en dan vooral de leuke dingen van een relatie. Maar zodra je vraagt of ze ook willen investeren dan haken ze af. Te moeilijk, complex en drama. Kortom, je hebt het leuk met ze, maar ze willen vooral niet iemand zijn op wie je kunt bouwen. Nou, weg ermee.
Ik zou stoppen met tijd te investeren in een man die panisch wordt van toekomst perspectief. Helaas zijn er steeds meer van dat soort mannen, waardoor de keuze krapper wordt. Maar anders blijf je trekken aan een dood paard is mijn ervaring inmiddels. Als een volwassen kerel zo'n levensangst heeft, lekker laten gaan. Want als het dan een beetje tegen zit, gaan ze jou nog verwijten dat jij hem hebt overgehaald, terwijl hij daar niet in mee wilde gaan.

zaterdag 13 maart 2021 om 12:39
Het maakt niet uit. Hij heeft het uitgemaakt omdat hij niets voelt. Daar is verder niets onduidelijk aan. Hij voelt het niet voor jou. Daar hoeft iemand verder helemaal geen verklaring voor te geven, hij voelt het of hij voelt het niet.
Uithuilen en doorgaan. Hopen dat je snel weer nieuwe mensen kunt ontmoeten.
zaterdag 13 maart 2021 om 13:25
Eens.diyer schreef: ↑13-03-2021 11:54Ik word zó simpel van mensen die geen commitment (meer) durven of willen aangaan. De heren willen van alles en dan vooral de leuke dingen van een relatie. Maar zodra je vraagt of ze ook willen investeren dan haken ze af. Te moeilijk, complex en drama. Kortom, je hebt het leuk met ze, maar ze willen vooral niet iemand zijn op wie je kunt bouwen. Nou, weg ermee.
Ik zou stoppen met tijd te investeren in een man die panisch wordt van toekomst perspectief. Helaas zijn er steeds meer van dat soort mannen, waardoor de keuze krapper wordt. Maar anders blijf je trekken aan een dood paard is mijn ervaring inmiddels. Als een volwassen kerel zo'n levensangst heeft, lekker laten gaan. Want als het dan een beetje tegen zit, gaan ze jou nog verwijten dat jij hem hebt overgehaald, terwijl hij daar niet in mee wilde gaan.
zaterdag 13 maart 2021 om 13:36
Ik vraag me soms af of zulke mannen bij iemand anders wél commitment aan gaan (betere timing, betere klik) of dat het altijd van die vage dingen blijven.diyer schreef: ↑13-03-2021 11:54Ik word zó simpel van mensen die geen commitment (meer) durven of willen aangaan. De heren willen van alles en dan vooral de leuke dingen van een relatie. Maar zodra je vraagt of ze ook willen investeren dan haken ze af. Te moeilijk, complex en drama. Kortom, je hebt het leuk met ze, maar ze willen vooral niet iemand zijn op wie je kunt bouwen. Nou, weg ermee.
En ik snap wel dat je graag had willen afsluiten. Maar als hij niks meer wil kun je beter iets vinden om het voor jezelf af te sluiten. Gooi zijn foto in de open haard, schrijf een brief die je niet stuurt, delete hem uit je contacten, zoiets.
Je kunt méér.
zaterdag 13 maart 2021 om 15:09
Ja, ik begrijp dat je dat gehoopt had als de dates toch zo leuk waren en jij wel de match voelde, ik zou dat ook zo voelen, hopen denk ik, Ben jij uiteindelijk degene die het gekapt heeft, of hetzelfde meegemaakt als TO? jij ook sterkte dan hèMoon-Alisa schreef: ↑12-03-2021 16:23Zelf dacht ik dat als hij e.e.a. verwerkt had, hij wel open zou staan voor meer vastigheid. Misschien was dat bij jou ook zo.
zaterdag 13 maart 2021 om 15:26
Om je vraag te beantwoorden of je hem met rust moet laten:
Ja. Je hebt nu een verslaving aan hem en het is beter voor jezelf om van deze breuk te helen. Als je dat echt gedaan hebt, dan zou je altijd nog contact kunnen opnemen. Maar gun jezelf deze tijd om weer tot jezelf te komen. En wie weet, als je weer je oude zelf bent, dan kan er van alles leuks op je pad komen.
Zijn er dingen die je heel graag doet? Die je gelukkig maken?
Ja. Je hebt nu een verslaving aan hem en het is beter voor jezelf om van deze breuk te helen. Als je dat echt gedaan hebt, dan zou je altijd nog contact kunnen opnemen. Maar gun jezelf deze tijd om weer tot jezelf te komen. En wie weet, als je weer je oude zelf bent, dan kan er van alles leuks op je pad komen.
Zijn er dingen die je heel graag doet? Die je gelukkig maken?
zaterdag 13 maart 2021 om 16:30
Dit is echt rot. Als je leest: een jaar geleden op Tinder ontmoet, dan weet je dat er een hobbelig parcours volgt. Maandenlang aanmodderen kan nooit mooi eindigen. Zoals iemand hier zegt: je hebt hem min of meer gedwongen om het als een relatie te bestempelen, deed ie dat niet, dan riskeerde hij met lege handen achter te blijven.
Over het gebrek aan engagement hoor ik vaak van single vriendinnen en ik vind het erg zwak. Niemand is graag een speeltje om eenzame momenten op te vullen.
Op een dag komt er een heerlijke kerel op je afgestapt, waarbij je snel weet: dit is een relatie! Zonder al die pseudo-intellectuele emo-talk. Dat wens ik je van harte toe
Over het gebrek aan engagement hoor ik vaak van single vriendinnen en ik vind het erg zwak. Niemand is graag een speeltje om eenzame momenten op te vullen.
Op een dag komt er een heerlijke kerel op je afgestapt, waarbij je snel weet: dit is een relatie! Zonder al die pseudo-intellectuele emo-talk. Dat wens ik je van harte toe

zaterdag 13 maart 2021 om 17:06
Maar dat is haar vriend. Jij was niet zijn vriendin toch?zulu schreef: ↑12-03-2021 16:48ik heb zijn dochter pas ontmoet nadat wij elkaar al een half jaar zagen.
haar moeder heeft haar vriend al veel eerder geïntroduceerd.
Ik denk juist dat hij het met zijn dochter heel netjes heeft gedaan en dat zeg ik niet alleen omdat ik nog van alles voor hem voel maar omdat hij oprecht bezig is met haar en super veel om haar geeft.
zaterdag 13 maart 2021 om 17:14
Ik heb het afgelopen week per app gekapt maar wij gaan het nog wel bespreken/afsluiten vanavond.
Wel een heel ander verhaal hoor. Met veel respect over en weer omdat we elkaar als vrienden enorm gesteund hebben. Alleen qua afspreken had ie steeds minder tijd en op een gegeven moment heb je liever helemaal niets meer dan zo weinig...
Ik heb ook steeds gedacht, tijdens Corona is het lastig opnieuw het datingproces in te gaan. Onze eerste dates waren ook wandelen, patat eten op de stoep van de snackbar terwijl de hele stad gesloten is, in een kustplaatsje op een bankje in het donker met een afhaalpizza op schoot. Alleen al om die romantiek zou je het zo laten

Ik ging in eerste instantie ook met hem mee naar huis omdat er nergens anders een wc te vinden was

Ik zag (en zie) het niet zo zitten om opnieuw te daten met 1,5 afstand, zonder horeca enzo maar we zien wel.
Mijn date is wel een heel ander verhaal. Er zijn geen beloftes gedaan, geen kinderen meegesleept (hebben we niet). Ik herken vooral dat iemand wel 'iets' wil maar vooral geen relatie. En geen tijd vrij wil maken.
Je kunt méér.
zaterdag 13 maart 2021 om 17:17
Ik heb ook het idee dat daten door de jaren heen steeds armoediger geworden is. Veel mannen daten zonder een relatie te willen maar er zijn er ook die alleen chatten en niet eens een echte ontmoeting willen. Gewoon als tijdverdrijf of wellicht hebben ze meer ijzers in het vuur.Joséphine schreef: ↑13-03-2021 16:30Dit is echt rot. Als je leest: een jaar geleden op Tinder ontmoet, dan weet je dat er een hobbelig parcours volgt. Maandenlang aanmodderen kan nooit mooi eindigen. Zoals iemand hier zegt: je hebt hem min of meer gedwongen om het als een relatie te bestempelen, deed ie dat niet, dan riskeerde hij met lege handen achter te blijven.
Op een dag komt er een heerlijke kerel op je afgestapt, waarbij je snel weet: dit is een relatie! Zonder al die pseudo-intellectuele emo-talk. Dat wens ik je van harte toe![]()
In 2007 (ahum) toen ik voor het eerst via internet datete ging het toch netter (oma vertelt). Niet dat ik al die jaren zo heb gedate... af en toe probeer je het weer eens en soms ben je er weer een paar jaar klaar mee.
Je kunt méér.

zaterdag 13 maart 2021 om 18:15
Bedankt voor het reageren, op dit moment komt het allemaal ontzettend hard aan wat jullie sturen maar ik weet ook diep van binnen heus wel dat het zo is...
Ik heb eerdere (3) relaties gehad, de langste 4 jaar. Maar nog nooit is mijn hart zo hard gebroken als nu.
En ja ik weet wel dat als hij constant twijfelt dat niet goed is enz enz enz maar op het moment dat we samen waren was hij zo lief voor me, als hij het niet voelt dan doe je toch niet zo? Hij nam ook regelmatig initiatief dat hij me wilde zien en het ging echt niet alleen om de seks.
En ondanks dat hij met zichzelf zat was hij meestal heel vrolijk en gezellig en wilde dingen doen.
Misschien had ik hem niet moeten dwingen, aan de andere kant bood ik hem toen een uitweg. Ik liet hem weten dat het oke is als hij het niet voelt/wilt.
Hoe kan het dat iemand (doet alsof)hij je leuk vindt, komt zondag nog met een bloemetje aan, donderdag avond nog heel fijn gebeld en zegt dat hij me mist en dat we leuke dingen gaan doen in het weekend. de hele week hele lieve appjes, zelfs die ochtend nog. Wat heb ik gemist? Waar is het fout gegaan?
Ik vind dat toch wel heel belangrijk om te weten, hierdoor ben ik niet zelfverzekerder geworden (en dat was ik wel en door hem nog veel meer) en dit neem je dan dus ook mee in een volgende date/relatie.
mannen... ik begrijp er niets van..
sorry voel me gewoon heeeeeel slecht, eet al een week niet/ nauwelijks, voel me moe, haal geen plezier meer uit mijn grote hobby (mijn paardje). Niets helpt om er even niet aan te denken
Ik heb eerdere (3) relaties gehad, de langste 4 jaar. Maar nog nooit is mijn hart zo hard gebroken als nu.
En ja ik weet wel dat als hij constant twijfelt dat niet goed is enz enz enz maar op het moment dat we samen waren was hij zo lief voor me, als hij het niet voelt dan doe je toch niet zo? Hij nam ook regelmatig initiatief dat hij me wilde zien en het ging echt niet alleen om de seks.
En ondanks dat hij met zichzelf zat was hij meestal heel vrolijk en gezellig en wilde dingen doen.
Misschien had ik hem niet moeten dwingen, aan de andere kant bood ik hem toen een uitweg. Ik liet hem weten dat het oke is als hij het niet voelt/wilt.
Hoe kan het dat iemand (doet alsof)hij je leuk vindt, komt zondag nog met een bloemetje aan, donderdag avond nog heel fijn gebeld en zegt dat hij me mist en dat we leuke dingen gaan doen in het weekend. de hele week hele lieve appjes, zelfs die ochtend nog. Wat heb ik gemist? Waar is het fout gegaan?
Ik vind dat toch wel heel belangrijk om te weten, hierdoor ben ik niet zelfverzekerder geworden (en dat was ik wel en door hem nog veel meer) en dit neem je dan dus ook mee in een volgende date/relatie.
sorry voel me gewoon heeeeeel slecht, eet al een week niet/ nauwelijks, voel me moe, haal geen plezier meer uit mijn grote hobby (mijn paardje). Niets helpt om er even niet aan te denken

zaterdag 13 maart 2021 om 18:16
Hoe gaat het nu met je?Moon-Alisa schreef: ↑13-03-2021 17:14Ik heb het afgelopen week per app gekapt maar wij gaan het nog wel bespreken/afsluiten vanavond.
Wel een heel ander verhaal hoor. Met veel respect over en weer omdat we elkaar als vrienden enorm gesteund hebben. Alleen qua afspreken had ie steeds minder tijd en op een gegeven moment heb je liever helemaal niets meer dan zo weinig...
Ik heb ook steeds gedacht, tijdens Corona is het lastig opnieuw het datingproces in te gaan. Onze eerste dates waren ook wandelen, patat eten op de stoep van de snackbar terwijl de hele stad gesloten is, in een kustplaatsje op een bankje in het donker met een afhaalpizza op schoot. Alleen al om die romantiek zou je het zo laten![]()
Ik ging in eerste instantie ook met hem mee naar huis omdat er nergens anders een wc te vinden was![]()
Ik zag (en zie) het niet zo zitten om opnieuw te daten met 1,5 afstand, zonder horeca enzo maar we zien wel.
Mijn date is wel een heel ander verhaal. Er zijn geen beloftes gedaan, geen kinderen meegesleept (hebben we niet). Ik herken vooral dat iemand wel 'iets' wil maar vooral geen relatie. En geen tijd vrij wil maken.

zaterdag 13 maart 2021 om 18:33
Iemand kan prima lief doen zonder verliefd te zijn. Hij zal je vast lief vinden enzo maar niet hetgeen voelen waardoor hij een relatie met je zou willen. Het doet er helemaal niks toe waarom hij het heeft afgekapt, hij wil niet (meer) Dat hij nog fijne dingen zei en deed kan verwarrend zijn maar had je dan liever gehad dat hij zich als een complete eikel had gedragen?zulu schreef: ↑13-03-2021 18:15Bedankt voor het reageren, op dit moment komt het allemaal ontzettend hard aan wat jullie sturen maar ik weet ook diep van binnen heus wel dat het zo is...
Ik denk dat je bij jezelf te rade moet gaan waarom je je zelfvertrouwen van een ander laat afhangen en waarom je zo overstuur bent van het einde van een relatie die je nauwelijks een relatie kon noemen.

zaterdag 13 maart 2021 om 18:40
Ik draai de vraag even om. Hij sleept een treinkar aan bagage met zich mee uit zijn oude relatie en is nog helemaal niet klaar met verwerken. Hij is op dit moment nota bene jaloers op de nieuwe vriend van zijn ex, like huh? Daarnaast kunnen zijn gevoelens voor jou dus van de ene op de andere dag veranderen. Zo is hij verliefd, zo is er weer twijfel, zo wil hij een weekendje weg, zo wil hij zijn huis niet verkopen in de toekomst om samen te wonen, zo stelt hij je voor aan zijn dochter, zo wil hij geen ‘stempel’ op jullie relatie drukken en zo voelt hij het opeens niet meer voor je...
Je schrijft dat jij inmiddels al 5 jaar uit je oude relatie bent en ik begrijp dat jij je emotionele zooi wel op orde hebt en volledig ruimte kan maken voor een nieuw iemand in je leven. Wat zie je in hem? Ik denk persoonlijk dat je beter kan krijgen... Iemand die het wel op een rijtje heeft, om mee te beginnen.
Je schrijft dat jij inmiddels al 5 jaar uit je oude relatie bent en ik begrijp dat jij je emotionele zooi wel op orde hebt en volledig ruimte kan maken voor een nieuw iemand in je leven. Wat zie je in hem? Ik denk persoonlijk dat je beter kan krijgen... Iemand die het wel op een rijtje heeft, om mee te beginnen.

zondag 14 maart 2021 om 11:06
Je probeert nu de sleutel te vinden tot hoe je hem toch bij je had kunnen laten houden, maar die was er niet.zulu schreef: ↑13-03-2021 18:15Bedankt voor het reageren, op dit moment komt het allemaal ontzettend hard aan wat jullie sturen maar ik weet ook diep van binnen heus wel dat het zo is...
Hij vond je niet leuk genoeg voor een relatie. Als hij na zo'n tijd nog niet weet of hij serieus met je wilt zijn, dan zit het er niet in, of hij nou lief deed of niet.
Dat wil niet zeggen dat jij niet leuk bent overigens.
Liefdesverdriet hebben is logisch. Ik zou toch even wat tijd met je paard doorbrengen. Vaak voelen dieren toch aan dat er wat is en dan krijg je wat extra liefde van het paardje.
Veel sterkte en je verdient beter.
Ik denk niet dat er nu nog achteraan lopen gaat helpen, overigens. Dus ook niet om vragen te stellen.
Dan gaat hij je enkel vervelend vinden.
zondag 14 maart 2021 om 11:07
Dit.Bellinis schreef: ↑13-03-2021 18:40Ik draai de vraag even om. Hij sleept een treinkar aan bagage met zich mee uit zijn oude relatie en is nog helemaal niet klaar met verwerken. Hij is op dit moment nota bene jaloers op de nieuwe vriend van zijn ex, like huh? Daarnaast kunnen zijn gevoelens voor jou dus van de ene op de andere dag veranderen. Zo is hij verliefd, zo is er weer twijfel, zo wil hij een weekendje weg, zo wil hij zijn huis niet verkopen in de toekomst om samen te wonen, zo stelt hij je voor aan zijn dochter, zo wil hij geen ‘stempel’ op jullie relatie drukken en zo voelt hij het opeens niet meer voor je...
Te veel drama, waar TO steeds op haar tenen omheen moet lopen
zondag 14 maart 2021 om 16:35
Het was heel veel respect over en weer.
Eigenlijk niet vergelijkbaar met dit verhaal (meer) denk ik.
Hij is namelijk heel dankbaar voor dat ik er was, alleen zijn hart is gebroken met zijn ex en dat is nog steeds zo.
Hij ziet eigenlijk nooit mensen in zijn omgeving waar het wél goed gaan en zijn beeld van liefde is erg vertroebeld. Terwijl ik uit een familie/dorp kom waar vrijwel iedereen lang en gelukkig getrouwd blijft.
Ik ben wel soort tevreden vandaag. In het park gelopen, iets lekkers gekocht. Thuis wat geschilderd. Ik maak eigenlijk nooit mee dat iets 'netjes' afgerond wordt. Soms word je gewoon midden in de nacht buiten gezet (ja dan heb ik zelf niet de meest stabiele types gekozen).
Ik snap dus wel je behoefte iets af te sluiten. Maar wat ik lees heeft hij die behoefte niet.
Je kunt méér.

maandag 15 maart 2021 om 16:47
Ik denk dat er steeds meer mensen zijn, waarvan een groot percentage man, die niet volwassen wil worden. Die altijd de eeuwige vrijgezel willen blijven in hun hoofd. Maar omdat dat toch te alleenig is (want ja, het is wél gezellig als er iemand thuis is die op je wacht met het avondeten en met wie je kunt seksen en leuke dingen kunt doen) proberen ze een vrouw zo gek te krijgen wél het leven met ze te delen, alleen mag je er dan geen volwassen verwachtingen bij hebben. Dus niet zeuren als hij zijn zooi laat liggen of als je kinderen/een huis/ samen vakantie wil plannen, want ja, daaaaaar hebben ze niet voor getekend hoor....Moon-Alisa schreef: ↑13-03-2021 13:36Ik vraag me soms af of zulke mannen bij iemand anders wél commitment aan gaan (betere timing, betere klik) of dat het altijd van die vage dingen blijven.
En ik snap wel dat je graag had willen afsluiten. Maar als hij niks meer wil kun je beter iets vinden om het voor jezelf af te sluiten. Gooi zijn foto in de open haard, schrijf een brief die je niet stuurt, delete hem uit je contacten, zoiets.
Vrijheid blijheid en weglopen als het vrouwtje te veel wil gaan binden

dinsdag 16 maart 2021 om 19:25
Vanuit mannen krijg ik dan weer te horen dat vrouwen geen man meer nodig hebben want ze kunnen zelf geld verdienen en klussen enzo tegenwoordig.
Ik kom uit een omgeving waar de oudere generatie voor 99% bij elkaar blijft. Een dorp waar niet veel gescheiden wordt. Natuurlijk zie ik bij de jongere generaties wel veel relatiebreuken. Ik heb in ieder geval wel de voorbeelden van mensen die samen (heel) oud worden.
Tegenwoordig snap ik er inderdaad niet zo veel meer van. Dates die niet willen daten, mensen die al scheiden voor de wittebroodsweken er op zitten, mensen die graag willen scheiden en dan (net te laat) weer spijt krijgen...
Ouders van vrienden en vriendinnen zijn grotendeels nog (steeds) bij elkaar. 30 jaar getrouwd, 40 jaar getrouwd... maar bij onze generatie wordt het wat rommelig. Althans bij mij
Ik kom uit een omgeving waar de oudere generatie voor 99% bij elkaar blijft. Een dorp waar niet veel gescheiden wordt. Natuurlijk zie ik bij de jongere generaties wel veel relatiebreuken. Ik heb in ieder geval wel de voorbeelden van mensen die samen (heel) oud worden.
Tegenwoordig snap ik er inderdaad niet zo veel meer van. Dates die niet willen daten, mensen die al scheiden voor de wittebroodsweken er op zitten, mensen die graag willen scheiden en dan (net te laat) weer spijt krijgen...
Ouders van vrienden en vriendinnen zijn grotendeels nog (steeds) bij elkaar. 30 jaar getrouwd, 40 jaar getrouwd... maar bij onze generatie wordt het wat rommelig. Althans bij mij

Je kunt méér.