Hoe pak ik dit aan?
maandag 15 maart 2021 om 12:21
Beste forummers,
ik ben al 8 jaar vrijgezel en heb de afgelopen jaren ook niet echt gedate; af en toe een one night stand of kortstondige scharrel, maar nog vaker een eenzijdige verliefdheid (waar ik achter kwam omdat degene in kwestie in een relatie zat of niet reageerde op het uitgooien van mijn hengel). Nu heb ik al jaren niet echt iets beleefd op datingsgebied; nieuwe baan, verhuizing, verbouwing, corona. Mijn leven kabbelt een beetje voort (overigens naar eigen tevredenheid)
Maar...
nu is er een man die ik wel zie zitten. En ik weet inmiddels dat hij vrijgezel is. Hoe pak ik dit aan?
Ik voel me inmiddels een verliefde puber omdat ik steeds aan hem denk. Hij heeft geen social media dus cyberstalken kan deze urge ook niet echt bevredigen
Ik ken hem al een jaar of 10, van naam en van hoi/doei. We werken in de zelfde branche. Afgelopen najaar had ik een tijdelijke opdracht en kwam hij vaak even buurten (kan in zijn functie, al deed voorganger het nooit). Daarna paar maanden niet gezien maar nu sinds paar weken dus wel weer. Vorige week had ik een vriend van hem aan de lijn en toen zat hij er naast en hebben we even op de speaker gekletst. Toen beloofde hij dus weer even langs te komen dit weekend. Maar op moment supreme was ik zo zenuwachtig dat ik vervolgens allemaal andere dingen ging doen terwijl hij met andere collega zat te kletsen
. Toen hij wegging wel even gekletst en hij beloofde deze week weer te komen en de week er na ook. Ik had echt het idee dat hij voor mij kwam
Wat is wijsheid? Afwachten en kijken hoe het zich ontwikkelt? (niet mijn sterkste kant)
We zien elkaar nooit 1 op 1.
Of initiatief tonen? Ik heb zijn telefoonnummer dus zou een berichtje kunnen sturen.
Ben ergens ook ontzettend bang om op mijn bek te gaan. Wat als ik zijn signalen helemaal verkeerd interpreteer?
(ik weet dat hij vrijgezel is omdat een collega van mij dat aan een collega van hem heeft gevraagd, dus ergens de ijdele hoop dat hij dat hoort en weet dat het voor mij was en hij zelf stoute schoenen aantrekt)
Oh en niet onbelangrijk, misschien doet dit puberverhaal anders vermoeden maar ik ben dus halverwege de 30.
ik ben al 8 jaar vrijgezel en heb de afgelopen jaren ook niet echt gedate; af en toe een one night stand of kortstondige scharrel, maar nog vaker een eenzijdige verliefdheid (waar ik achter kwam omdat degene in kwestie in een relatie zat of niet reageerde op het uitgooien van mijn hengel). Nu heb ik al jaren niet echt iets beleefd op datingsgebied; nieuwe baan, verhuizing, verbouwing, corona. Mijn leven kabbelt een beetje voort (overigens naar eigen tevredenheid)
Maar...
nu is er een man die ik wel zie zitten. En ik weet inmiddels dat hij vrijgezel is. Hoe pak ik dit aan?
Ik voel me inmiddels een verliefde puber omdat ik steeds aan hem denk. Hij heeft geen social media dus cyberstalken kan deze urge ook niet echt bevredigen
Ik ken hem al een jaar of 10, van naam en van hoi/doei. We werken in de zelfde branche. Afgelopen najaar had ik een tijdelijke opdracht en kwam hij vaak even buurten (kan in zijn functie, al deed voorganger het nooit). Daarna paar maanden niet gezien maar nu sinds paar weken dus wel weer. Vorige week had ik een vriend van hem aan de lijn en toen zat hij er naast en hebben we even op de speaker gekletst. Toen beloofde hij dus weer even langs te komen dit weekend. Maar op moment supreme was ik zo zenuwachtig dat ik vervolgens allemaal andere dingen ging doen terwijl hij met andere collega zat te kletsen
Wat is wijsheid? Afwachten en kijken hoe het zich ontwikkelt? (niet mijn sterkste kant)
We zien elkaar nooit 1 op 1.
Of initiatief tonen? Ik heb zijn telefoonnummer dus zou een berichtje kunnen sturen.
Ben ergens ook ontzettend bang om op mijn bek te gaan. Wat als ik zijn signalen helemaal verkeerd interpreteer?
(ik weet dat hij vrijgezel is omdat een collega van mij dat aan een collega van hem heeft gevraagd, dus ergens de ijdele hoop dat hij dat hoort en weet dat het voor mij was en hij zelf stoute schoenen aantrekt)
Oh en niet onbelangrijk, misschien doet dit puberverhaal anders vermoeden maar ik ben dus halverwege de 30.
maandag 15 maart 2021 om 13:31
Wat ik altijd maar probeer te denken : wat heb je te verliezen?
Ik ben ook wel eens benaderd door een vrouw waarvan de interesse (vanuit mij) niet wederzijds was. Maar ik heb altijd respect gehad voor degene die zoiets doet (zelf durf ik het niet). En dat zal iedereen denk ik wel hebben.
Dus eigenlijk kun je überhaupt niks verliezen...
Ik ben ook wel eens benaderd door een vrouw waarvan de interesse (vanuit mij) niet wederzijds was. Maar ik heb altijd respect gehad voor degene die zoiets doet (zelf durf ik het niet). En dat zal iedereen denk ik wel hebben.
Dus eigenlijk kun je überhaupt niks verliezen...
maandag 15 maart 2021 om 13:41
Ik zou ook een berichtje sturen, met idd voorstel om ergens een koffietje af te halen, hij is misschien ook te verlegen voor verdere directe stappen als hij alleen maar op werk langs durft te komen (moet hij dit ook voor zijn werk per se of niet per se nodig en dan dus een teken van belangstelling naar jou?) Ik zou niet te lang wachten, dan weet je het maar en anders ga of te veel aarzelen of al te veel invullen in je hoofd en voor niets teleurgsteld zijn. Succes!
maandag 15 maart 2021 om 14:16
maandag 15 maart 2021 om 16:37
oh dit is ook echt een goede tekst!s-a-r-kast schreef: ↑15-03-2021 12:36Ja stuur een berichtje!
Dat het leuk is dat hij langskomt op werk, maar dat je het dan altijd zo druk hebt.
En stel dan vooral voor om een keer na werk wat te drinken/eten![]()
Geen idee wat ik te verliezen heb. Mijn kleine beetje zelfvertrouwen. Bang dat iedereen het te weten komt.
dat weet ik niet zo goed. Hij werkt zelf niet bij ons maar kent daar wel veel mensen en is er ook deels verantwoordelijk voor. Maar anderen doen het dus nooit.
Ja!
Hoi Roos. Ja god ik ben dus het ECHT verleerd. Poh. Who would have thought. Ik heb er gewoon de hele dag kriebels van.
Overigens wel goed signaal dat dit echt een hele brave ongetrouwde lieve man is!
Ok. Ik ga het doen. Maar dan wel met concrete vraag en niet, hoi leuk dat je er bent.. Dan ben ik weer uren bezig met zijn reactie te interpreteren.
Zo voel ik me:
maandag 15 maart 2021 om 16:47
Done. En reactie. Waarvan ik niet zo goed weet wat ik er van moet denken.
Toch knap hoe iemand op een duidelijke vraag een vage reactie kan sturen.
ff niet letterlijk maar iets in de trant van: ja natuurlijk. heb wel megadrukke week. Maar we bedenken wel wat.
Shit, straks denkt hij dat ik gewoon zakelijk iets wil vragen. Nee toch? Mijn app was: hoi ik vind het altijd heel leuk als je langskomt en baal dat ik dan nooit tijd heb dus gaan we wat drinken
(alleen dan leuker)
maandag 15 maart 2021 om 16:50
creabea2punt0 schreef: ↑15-03-2021 16:37
Ok. Ik ga het doen. Maar dan wel met concrete vraag en niet, hoi leuk dat je er bent.. Dan ben ik weer uren bezig met zijn reactie te interpreteren.
Zo voel ik me:
![]()
![]()
![]()
![]()
Goed van die concrete vraag, net wat je zegt en wat maakt het verder uit? Je vraagt toch niks raars?
maandag 15 maart 2021 om 16:54
creabea2punt0 schreef: ↑15-03-2021 16:47Done. En reactie. Waarvan ik niet zo goed weet wat ik er van moet denken.
Toch knap hoe iemand op een duidelijke vraag een vage reactie kan sturen.
ff niet letterlijk maar iets in de trant van: ja natuurlijk. heb wel megadrukke week. Maar we bedenken wel wat.
Shit, straks denkt hij dat ik gewoon zakelijk iets wil vragen. Nee toch? Mijn app was: hoi ik vind het altijd heel leuk als je langskomt en baal dat ik dan nooit tijd heb dus gaan we wat drinken
(alleen dan leuker)
Goed gedaan zou ik zeggen. Volgens mij geeft zijn berichtje juist aan dat hij het wel leuk vindt omdat hij zegt dat hij het druk heeft, maar wel een moment vindt. Hij kan gewoon niet altijd en moet even kijken. En hij stuurt gelijk wat terug, niet zo onzeker!
maandag 15 maart 2021 om 17:45
jullie hebben gelijk. Vond 'ja natuurlijk' gewoon een gekke eerste zin. (ik vind het namelijk niet zo 'natuurlijk' je wil toch niet met iedereen die je appt op date?)
Heb iets teruggestuurd.. ik zit zelf na deze week een tijdje in het buitenland maar dat ik me verder aan pas.
Vind het echt heel spannend. Denk serieus dat mijn laatste echt geplande date in 2013 was.
Heb iets teruggestuurd.. ik zit zelf na deze week een tijdje in het buitenland maar dat ik me verder aan pas.
Vind het echt heel spannend. Denk serieus dat mijn laatste echt geplande date in 2013 was.
creabea2punt0 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 19:26
1.49% gewijzigd
maandag 15 maart 2021 om 19:28