Uitgerekend 1e helft oktober 2021
maandag 25 januari 2021 om 10:07
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Nisa1990
Banaantje_88
Ravenheart
Maneschijn
Worteltaart
Mennes_
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.
Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?
PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Joyce-851 | 35 | 3e | 28/9 | ![]() |
Blauwe_Kat | 31 | 1e | 30/9 | ![]() |
Nonuh | 35 | 2e | 1/10 | ![]() |
Abrikoos91 | 30 | 1e | 1/10 | ![]() |
Jools87 | 33 | 2e | 1/10 | ![]() |
Salacia | 33 | 3e | 2/10 | ![]() |
Sanne_A | 39 | 3e | 8/10 | ![]() |
Piccobellobv | 33 | 9/10 | ![]() | |
Pinky 91 | 29 | 1e | 10/10 | ![]() |
Louen | 30 | 1e | 11/10 | ![]() |
Myra22 | 37 | 3e | 11/10 | ![]() |
Jagersvrouw | 30 | 3e | 12/10 | |
Sunny-in-Perth | 31 | 2e | 14/10 | echo 4/3 |
snoepjeskont | 31 | 5e | 15/10 | |
Lolanu | 33 | 2e | 16/10 | ![]() |
Luuntje19419 | 31 | 1e | ![]() |
Nisa1990

Banaantje_88

Ravenheart

Maneschijn

Worteltaart

Mennes_

nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd

donderdag 11 maart 2021 om 17:28
vrijdag 12 maart 2021 om 09:23
Mennes, heel veel sterkte!
Ik moet straks weer voor een echo, na verschillende miskramen hier ben ik nu toch niet meer zo heel erg zeker van alles dus vind het wel fijn dat ik vandaag weer een controle heb.
Afgelopen week zijn we even op bezoek geweest is Nederland, begin ging nog wel goed maar sinds zondag hang ik iedere ochtend boven de wc... had gehoopt dat het mij over zou slaan.

Ik moet straks weer voor een echo, na verschillende miskramen hier ben ik nu toch niet meer zo heel erg zeker van alles dus vind het wel fijn dat ik vandaag weer een controle heb.
Afgelopen week zijn we even op bezoek geweest is Nederland, begin ging nog wel goed maar sinds zondag hang ik iedere ochtend boven de wc... had gehoopt dat het mij over zou slaan.
zondag 14 maart 2021 om 09:44
zondag 14 maart 2021 om 09:51
maandag 15 maart 2021 om 17:31
Wat lolanu zegt: eerst de termijnecho, dan de nipt.
Hoewel... ik weet al dat we de nipt willen zonder nevenbevindingen. Mijn afweging daarbij is dat er als er een nevenbevinding wordt gevonden, er altijd verder onderzoek nodig is. Langere periode van onzekerheid en stress dus + kans op een miskraam door de punctie/vlokkentest.
Verder kan het zo zijn dat er inderdaad een afwijking wordt gevonden, maar dat je dan nog steeds niet weet hoe ernstig het zal zijn. Heb je de hele zwangerschap dus misschien stress om iets dat misschien wel heel erg meevalt.
Omdat we bij een afwijking bij 21/18/13 de zwangerschap zullen afbreken, wil ik wel weten of dit speelt. Een vriendin van mij wilde dit niet en heeft om die reden helemaal geen nipt laten doen.
Hoewel... ik weet al dat we de nipt willen zonder nevenbevindingen. Mijn afweging daarbij is dat er als er een nevenbevinding wordt gevonden, er altijd verder onderzoek nodig is. Langere periode van onzekerheid en stress dus + kans op een miskraam door de punctie/vlokkentest.
Verder kan het zo zijn dat er inderdaad een afwijking wordt gevonden, maar dat je dan nog steeds niet weet hoe ernstig het zal zijn. Heb je de hele zwangerschap dus misschien stress om iets dat misschien wel heel erg meevalt.
Omdat we bij een afwijking bij 21/18/13 de zwangerschap zullen afbreken, wil ik wel weten of dit speelt. Een vriendin van mij wilde dit niet en heeft om die reden helemaal geen nipt laten doen.

maandag 15 maart 2021 om 19:10
Ik ben het wel met je eens over die onzekerheid bij nevenbevindingen, maar ook bij een uitslag die positief test op trisomie 13/18/21 moet je verder onderzoek doen in de vorm van een vlokkentest of een punctie. Een positieve uitslag is namelijk niet 100% zeker en moet dus nog bevestigd worden door een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Een zwangerschap mag ook niet afgebroken worden op basis van alleen een nipt-uitslag.Sanne_A schreef: ↑15-03-2021 17:31Wat lolanu zegt: eerst de termijnecho, dan de nipt.
Ik ben wel ontzettend nerveus voor die Nipt, omdat het daar mijn vorige zwangerschap misging en ik nu meer risico heb op nog eens een slechte uitslag. Ik heb aanstaande woensdag de termijnecho en en als die goed is wordt diezelfde dag nog bloed geprikt voor de nipt. Als alles een beetje meezit heb ik dan eind volgende week de uitslag en hopelijk kan ik dan opgelucht adem halen.

maandag 15 maart 2021 om 20:44
Hier vandaag een goede termijnecho gehad, vooruitgezet naar 11+3, UD 1 oktober
Van de week bloed prikken voor de NIPT, vind ik toch ook weer spannend inderdaad.. We gaan met nevenbevindingen doen. Als alles dan goed is geeft het toch extra geruststelling, als er wel iets gevonden wordt is het toch sowieso rot en zien we het dan wel weer, was ons idee.

Van de week bloed prikken voor de NIPT, vind ik toch ook weer spannend inderdaad.. We gaan met nevenbevindingen doen. Als alles dan goed is geeft het toch extra geruststelling, als er wel iets gevonden wordt is het toch sowieso rot en zien we het dan wel weer, was ons idee.
dinsdag 16 maart 2021 om 07:52
@Myra, je hebt gelijk, ook bij die afwijkingen is verder onderzoek nodig, maar dan is de uitkomst daarna wel direct duidelijk: afbreken als het zo is. Bij andere nevenbevindingen zijn we daar minder stellig in en denk ik dat het alleen maar voor meer stress gaat zorgen.
Kan me voorstellen dat het extra spannend is voor jou!
@Abrikoos: fijn dat de echo goed was!
Kan me voorstellen dat het extra spannend is voor jou!
@Abrikoos: fijn dat de echo goed was!

woensdag 17 maart 2021 om 18:06
Hier ook een goede termijnecho gehad!
De uitgerekende datum is nu 11 oktober. Ook bloed geprikt voor de nipt en alle waardes. Ik moet in elk geval deze maand nog de uitslag krijgen. Hopelijk zsm. Ik kon overigens niet kiezen voor nevenbevindingen, die zitten er verplicht bij in mijn traject. Wat me heel erg verbaasde was dat ik in principe tot de twintigwekenecho geen verloskundige meer hoef te zien. Ik wil toch echt nog wel een afspraak/check tussen nu (10+2) en nog eens 2,5 maand later. Dat kon gelukkig op verzoek wel, dus er wordt iets gepland.

De uitgerekende datum is nu 11 oktober. Ook bloed geprikt voor de nipt en alle waardes. Ik moet in elk geval deze maand nog de uitslag krijgen. Hopelijk zsm. Ik kon overigens niet kiezen voor nevenbevindingen, die zitten er verplicht bij in mijn traject. Wat me heel erg verbaasde was dat ik in principe tot de twintigwekenecho geen verloskundige meer hoef te zien. Ik wil toch echt nog wel een afspraak/check tussen nu (10+2) en nog eens 2,5 maand later. Dat kon gelukkig op verzoek wel, dus er wordt iets gepland.

vrijdag 19 maart 2021 om 10:52