Ringtoon iphone via luidspreker ipv koptelefoon

15-03-2021 23:40 16 berichten
Raar probleem misschien: als ik de oortjes in mijn iphone 7 heb ingeplugd, dan speelt hij ook de ringtone via de oortjes af. Als de telefoon ergens ligt hoor ik hem dus niet.

Kan je dat ergens aanpassen? Toch heel onhandig zo.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Waarom zou je oortjes inpluggen en dan je telefoon wegleggen?
Oortjes eruit halen als je ze niet gebruikt
Waarom onhandig? Ik vind dat juist een handige functie, dan gaat dat ding tenminste niet zo hard af als je toch al oordopjes inhebt.
Oplossing is heel simpel, zoals hierboven al gezegd, oordopjes eruit...
Als ik dat doe slingert mijn telefoon altijd ergens anders dan de oortjes. Dus als dan iemand belt loop ik eerst een kwartier naar de oortjes te zoeken.

Ben ik serieus de enige met dit probleem? :-D
Apple Watch kopen. Voor altijd en eeuwig het geluid uit en toch geen oproepen missen, heerlijk!
Wel ietwat dure oplossing. :clown:
Ik heb standaard het geluid uit.

Je kan een led-licht laten flashen als je telefoon gaat:

Tik in Instellingen op 'Toegankelijkheid' > 'Audio/Visueel' en schakel 'Ledflits bij melding' in.
Schakel 'Flits bij uitgeschakeld geluid' uit om te voorkomen dat de led flitst als de iPhone zich in de stille modus bevindt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Je kan hem ook op trillen zetten, dat hoor je ook wel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Orchid2021 schreef:
16-03-2021 08:06
Als ik dat doe slingert mijn telefoon altijd ergens anders dan de oortjes. Dus als dan iemand belt loop ik eerst een kwartier naar de oortjes te zoeken.

Kun je niet via je oortjes opnemen dan?
S-Groot schreef:
16-03-2021 08:35
Kun je niet via je oortjes opnemen dan?
Dan moet ik er de hele dag mee rondlopen. Lijkt me ook onhandig
Orchid2021 schreef:
16-03-2021 08:06

Maar je kan toch ook zonder oortjes bellen? Ik zie het probleem niet.
Staat je geluid wel aan (schuifje aan de linkerkant)? Als je dat uit hebt staan hoor je de ringtone wel via je oortjes, maar niet via de luidspreker. Als je dat aan hebt staan, hoor je de ringtone wel via de luidspreker, ook met de oortjes ingeplugd.
Open de Instellingen-app op een iPhone of iPad die verbonden is met de AirPods.
Ga naar Bluetooth.
Tik op het blauwe i'tje achter de AirPods.
Je kunt nu voor elke afzonderlijke AirPod allerlei instellingen aanpassen.
Luckylad schreef:
16-03-2021 09:21
Open de Instellingen-app op een iPhone of iPad die verbonden is met de AirPods.
Ga naar Bluetooth.
Tik op het blauwe i'tje achter de AirPods.
Je kunt nu voor elke afzonderlijke AirPod allerlei instellingen aanpassen.
Dat kan alleen met Apple Airpods of Beats koptelefoons.

Hier gaat het nog om Jack-oortjes als ik het zo lees
nerdopviva schreef:
16-03-2021 08:56
Staat je geluid wel aan (schuifje aan de linkerkant)? Als je dat uit hebt staan hoor je de ringtone wel via je oortjes, maar niet via de luidspreker. Als je dat aan hebt staan, hoor je de ringtone wel via de luidspreker, ook met de oortjes ingeplugd.
hahahahaha wauw inderdaad! Ik ga even mezelf facepalmen nu :proud: :facepalm: 8-.
Orchid2021 schreef:
16-03-2021 09:32
hahahahaha wauw inderdaad! Ik ga even mezelf facepalmen nu :proud: :facepalm: 8-.

Haha, alleen maar fijn dat het is opgelost ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven