Uitgerekend eind april/begin mei 2021 met tabel

06-11-2020 13:26 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hier het nieuwe topic, nu met tabel!

Als je ook mee wilt schrijven/in de tabel wil, welkom en geef dan je gegevens even dikgedrukt door! :)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumAfsprakenJ/M
anjer30314e21-0426-11 20 weken echoMeisje
Filomena322e en 3e26-043-12 20 weken echo
Bailey26-1e28-04-Jongen
banaaana301e en 2e02-0516-12 20 weken echo2 meisjes
anjer30 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 10:37
14.43% gewijzigd
Oh naar filomena dat aftakelen. Ik voel mij juist beter dan een paar weken terug. Bij mij ligt baby A al een tijdje in hoofdligging, dus klaar voor natuurlijke bevalling. Maar begreep dat tot 36 weken alles kan veranderen. Ik hoop maar dat ze lekker zo blijft liggen.
Bedankt voor de tip van het jasje/vestje.
Anjer, jeetje schikken zeg. Hopelijk blijven de ergste klachten bij jullie weg en knappen jullie snel weer op.

Banaaaana, fijn dat baby a al een tijdje goed ligt. Duim mee dat ze zo blijft liggen.

Filomena, dat aftakelen herken ik. Bewegen wordt steeds lastiger, mijn lichaam doet zeer en ik hou nu al veel vocht vast in de voeten.
Vorige week ben ik naar de masseur geweest en dat heeft wel wat geholpen.

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik geen jasje mee neem.
Straks een controle bij de verloskundige. Nog 2 weken werken en dan start mijn verlof. Merk dat ik daar wel heel erg naar toe leef.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Anjer hoe is het bij jullie? Iedereen weer klachtenvrij?
Anjer hoe gaat het nou met jou en je gezin?

En hoe gaat het met de andere dames?

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Vorige week weer een goede controle gehad. Baby ligt al iets in het bekken. Hopelijk blijft hij goed liggen en besluit hij niet alsnog te gaan draaien.

Afgelopen nachten erg slecht geslapen. In een keer weer zo ongelooflijk last van maagzuur. Word er misselijk van. Hopelijk wordt dit niet het kwaaltje voor de laatste weken.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Bailey, even Antagel gaan kopen bij de apotheek! Is hier echt een topper voor het maagzuur!
Fijn dat je controle goed was en dat baby goed lag.

Hier gaat het weer wat beter, al zijn de kinderen nog niet naar school. Verkoudheid blijft bij hun lang hangen. Man werkt weer, is alleen nog erg moe. Ik ben nog iets kortademiger, moe en ik ruik en proef nog helemaal niks.
Maargoed, we zijn er goed vanaf gekomen zo. Was er niet helemaal gerust op zo aan 't eind van de zwangerschap.

Baby doet 't goed denk ik, beweegt wat minder maar heeft ook minder ruimte natuurlijk. Als ze dan beweegt doet ze 't ook gelijk goed :mrgreen: wat een kracht zit er al in zo'n lijfje he.
Volgende week liggingsecho, ben benieuwd.
Fijn bailey dat de controle goed was. Ik hoop dat hij goed blijft liggen :-) balen van het maagzuur, hier merk ik echt dat chocolade voor veel maagzuur zorgt terwijl ik daar juist veel zin in heb :"-(

Anjer fijn dat de ergste klachten over lijken te zijn. Hopelijk de kinderen ook weer snel naar school.

Hier zijn de baby's erg actief en sterk aan het worden. Helaas wel verhoogde bloeddruk, vocht vasthouden en wat andere vage klachten dus er was vrees voor (beginnende) zwangerschapsvergiftiging. Binnen een week was het ook flink opgelopen. Nu aan bloeddrukverlagers, hopelijk werkt dat voldoende. Bloed en urine waarden waren in ieder geval nog goed gelukkig dus mocht wel weer naar huis. Eind van de week weer controle om te checken of de medicijnen aanslaan.
Oh wat naar banana!
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook zwangerschapsvergiftiging gehad. Ben met 37+2 ingeleid toen mijn bloeddruk ineens 160/110 was op controle. Uiteindelijk met 37+5 bevallen toen en mijn bloeddruk was meteen weer 120/80.
Goed in de gaten houden, je klachten! Hopelijk werken je bloeddrukverlagers voldoende :)
Hey dames,

Spannend Anjer, de liggingsecho. Hopelijk ligt de kleine er goed voor!
Bailey, heb je het boveneind van je bed al wat omhoog gezet? Kan ook helpen bij maagzuur geloof ik.

Banaaana, ik hoop dat je bloeddruk onder controle blijft en geen verdere klachten krijgt!

Ik lig nu dus wel in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Vorige week tijdens de reguliere controle had ik een te hoge bloeddruk, dus daarna urine en bloed checken en dat was reden om mij in het ziekenhuis op te nemen tot de bevalling.
Het is elke dag checken hoe mijn klachten verlopen en wat het met de baby’s doet. Als het uit de hand dreigt te lopen gaan ze de baby’s eerder halen. Ik heb er wel vrede mee dat ik hier lig, maar dat de baby’s wel eens veel eerder kunnen komen blijft een gekke gedachte.
Wat rot Filomena dat je opgenomen bent!!
Hopelijk blijven ze nog lekker even zitten, zolang dat voor jou ook verantwoord blijft. Je bent gelukkig al op een best mooie termijn! Iedere dag extra is fijn!
Had je thuis verder alles klaar? En hoe gaat 't met je man en de kleine die je al hebt, mogen ze vaak langskomen?
Sterkte daar in 't ziekenhuis!
Anjer, fijn dat het lijkt dat de meeste klachten over zijn. Hopelijk zijn de kinderen ook snel van de verkoudheid af zodat ze weer naar school kunnen.

Banaaaana wat schrikken zeg. Hopelijk slaat de medicatie goed aan. En op tijd aan de bel trekken als je twijfelt.

Filomena wat zou je geschrokken zijn. Gelukkig worden jij en de baby's nu goed in de gaten gehouden. Hopelijk mogen ze nog een tijdje blijven zitten.
Oh naar filomena! Hopelijk blijft het onder controle en kunnen de kindjes nog even blijven zitten!
Banana hoe was je controle? Slaan de medicijnen aan?

Filomena, hoe is het in het ziekenhuis?

Bailey, nog last van brandend maagzuur of gaan je nachten weer wat beter?
Ja de pillen slaan goed aan dus dat is fijn. Ben wel heel erg moe, dat is waarschijnlijk een bijwerking. Ondertussen houd ik ook echt veel vocht vast dus alles goed in de gaten houden. Ben voor mijn gevoel echt in 1 week helemaal afgetakeld.

Zijn de kinderen al van hun verkoudheid af Anjer?
Het gaat hier naar omstandigheden nog goed. Nog geen reden om in te grijpen in ieder geval. Elke dag is er eentje, hoe vaak ik dat al niet gehoord heb van iedereen die hier aan m’n bed staat 🤪

Thuis is alles gelukkig wel redelijk klaar, dat scheelt. M’n man is alle klusjes aan het afronden, die voelt ineens de nesteldrang. Ik mag 1 bezoeker per dag dus meestal m’n man en dochter, en soms m’n moeder.

Fijn banaaana dat de pillen aanslaan. Hebben ze je urine en bloed ook weer gecheckt?
Dat vocht is idd iets om in de gaten te houden. Bij mij bleef het eerst nog wel weg na een nacht met de benen omhoog, maar nu loopt het ‘s ochtends meteen weer vol nadat ik wat gelopen heb. En ‘s avonds kan ik echt nog amper lopen. Kan snel gaan ja dat aftakelen.

Even wat anders; zijn jullie al uit de naam (namen)?
Wij voelden nu natuurlijk ineens de druk en hebben gelukkig afgelopen week de namen voor baby 2 vastgesteld. De eerste naam voor nr. 1 hadden we al een tijd. We moeten alleen nog een tweede naam. Het liefst wil ik wel vernoemen maar de enige grootouder die nog niet vernoemd is heeft echt een hele lastige naam om iets van te maken...
Fijn filomena dat ze nog rustig zitten, en ben je gelukkig ook al op een mooi termijn. Is het wel een beetje uit te houden in ziekenhuis of verveel je je erg?

Wij hebben 2 weken geleden denk ik echt de keuze voor namen vastgelegd. We waren bezig met geboortekaartjes en het toen maar besloten. Hadden al wel de roepnamen alleen de vernoemingen/2e namen nog niet definitief. Hebben de vernoemingen/2e namen op post its geschreven en die op verschillende manieren achter de roepnamen geplakt en daaruit kwam een duidelijke voorkeur.
Banaaaana, fijn dat de medicatie aanslaat, wat minder dat je er zo moe van wordt. Kan je wel voldoende rusten?

Filomena, wat fijn dat er nog geen reden tot ingrijpen is. Hopelijk blijft dat zo en kom je de laatste loodjes zo prettig mogelijk door. Kom je de dagen een beetje door?

Wij zijn uit de naam, duurde wel eventjes. Ook moesten we voor ons zelf de knoop doorhakken hoe te spellen.
Wij hebben geen 2e naam dus scheelt dat we daar niet over na hoeven te denken.

Vandaag aan m'n laatste werkweek voor mijn verlof begonnen. Ben er wel echt aan toe merk ik. Het slechte slapen en de zorgen rondom mijn vader hakken er nu wel flink in. Maar gelukkig kreeg de huishoudelijke hulp van mijn moeder een plekje vrij. Ze komt nu hier een keer in de week de boel doen, super fijn!
Banana, echt rot dat je zo afgetakelt bent in korte tijd. Wel fijn dat de medicatie aanslaat, maar dan dat vocht weer.. hou jezelf goed in de gaten :-)

Filomena, fijn dat het naar omstandigheden nog goed gaat! Vermaak je je een beetje in het ziekenhuis? Lange dagen vond ik het toen bij de oudste.. Arme man met z'n nesteldrang ;-)

Bailey, bijna verlof!! Nog een paar dagen doorbijten. Sterkte met de zorgen rond je vader. Het slechte slapen is herkenbaar, ben echt brak iedere dag!

Morgen alweer 36 weken! Nog 3 taartbestellingen en dan ben ik ook 'klaar' met werken.
Slapen is dus echt drama, iedere x omdraaien is al wakker met pijn in heupen/rug. Hopelijk is dat na de bevalling over en is baby dan niet 10x per nacht wakker :mrgreen:
Kinderen zijn weer lekker naar school ja, dus ik hang wat meer op de bank dan de vorige weken. Klossen zijn net bezorgd dus het weekend het bed omhoog zetten en bevalklaar opmaken. In mijn hoofd ben ik nog helemaal niet zo ver in de zwangerschap :-)
Vrijdag liggingsecho, benieuwd of we nog iets meer zien dan alleen billen en voeten haha
Bailey, dan heb je nu dus (bijna) verlof! Wat fijn. Kan me voorstellen dat die zorgen erin hakken. Hopelijk kan je nu even wat meer rust nemen.

Banaaana, bij jou alles nog onder controle?

Spannend Anjer, vandaag de liggingsecho. En op de bank hangen mag hoor. Geniet er maar lekker van nu het nog kan.

Ik heb dat ook dat ik in m’n hoofd nog helemaal niet zover ben, terwijl ik hier toch wel met de neus op de feiten gedrukt wordt. Als het echt slechter gaat (tot nu toe nog ok dus), dan kan het zo zijn dat ik over een paar dagen al twee baby’s heb. Maar dat besef is er nog steeds niet helemaal...

En de dagen doorkomen.. Opzich heb ik genoeg te doen hoor, maar het duurt nu al wel lang en omdat je maar zo weinig bezoek mag en ik niet even zelfstandig naar buiten kan wordt het wel saai. Maar ik moet nog maar even volhouden, de baby’s moeten natuurlijk zolang mogelijk blijven zitten.
Jaa bailey wat fijn verlof. En huishoudelijke hulp is ook superfijn!

Zijn de taarten gelukt anjer? En hopelijk was de liggingsecho goed en ligt ze lekker met het hoofd naar beneden.

Wat goed hoe je er in staat Filomena, vind je sterk overkomen, ik doe/mag ook niet veel meer maar ben in ieder geval thuis en kan zo de tuin inlopen als de zon schijnt enzo ipv de hele dag op een ziekenhuiskamer. En inderdaad herkenbaar wat je schrijft over het (gebrek aan) besef dat het elk moment kan gebeuren.

Hier was de laatste controle (naar omstandigheden) positief. De kleine baby blijft op het onderste lijntje maar buigt niet af! De grote lijkt juist wat langzamer te gaan. Laatste keer besproken dat als het zo blijft komende weken ik bij 37.0 of 37.1 ingeleid ga worden, afhankelijk van de drukte. Dat zou 11 of 12 april zijn. Echt snel en raar om te weten. Gaan het niet tegen mensen vertellen en zeggen nog steeds dat als alles goed gaat het op z'n vroegst half april wordt. Ben bang dat we anders echt teveel nieuwsgierige berichtjes krijgen. Zeker ook omdat inleiden alsnog een paar dagen kan duren. De enige aan wie het gaan vertellen zijn mijn ouders, maar die gaan de hond opvangen dus die moeten het wel weten.

Succes voor iedereen met de laatste loodjes en pijntjes enzo.
Filomena, fijn dat je de dagen wel doorkomt. En dat het nog ok genoeg gaat zodat ze nog even binnen kunnen blijven. Vreemd idee ja dat je anders binnen een paar dagen 2 kleintjes kunt hebben!

Banana, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat! Wat spannend om een soort datum voor inleiden te hebben. Snap dat je het niet aan iedereen vertelt.

Bailey, je laatste werkdag gehad nu, geniet van je verlof!

Echo was goed. Baby wordt nu op 2600gr geschat, iets kleiner dan gemiddeld maar exact op het lijntje vanaf de 20 weken echo. Alleen lange benen, heeft ze niet van ons ;-)
Nog niet ingedaald dus wel meteen plat als m'n vliezen breken. Maar ze heeft nog ruimte genoeg dus dat zal ook nog wel even duren.
Banaaaana, fijn dat het gezien de omstandigheden goed gaat. Spannend dat je een soort van datum hebt gekregen. Kan mij goed voorstellen dat je die niet deelt met anderen.

Filomena, hoe gaat het met je? Kan mij voorstellen dat je nog niet echt het besef hebt dat je snel je baby's vast hebt.

Anjer, wat fijn dat de echo goed was! Hopelijk daalt de kleine ook snel in. Fijn dat de kinderen weer naar school zijn en je hierdoor overdag wat meer mogelijkheden hebt om je rust te pakken. Gaat het slapen al wat beter of heb je die hoop opgegeven?

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Het weer is in ieder geval een heerlijke start van het verlof.
Afgelopen vrijdag een liggingsecho gehad. Helaas weer z'n gezichtje niet kunnen zien want hij lag weer met z'n handjes voor zijn gezicht. Blijft dus echt een verassing tot de geboorte.
Hij ligt al wel mooi in het bekken dus dat is fijn.
Ook hier de schatting van een iets kleinere baby als gemiddeld, hij wordt geschat op 2500gr
Anjer fijn van de goede echo. 2600 gram klinkt al als best veel ;-) bij mij hopen ze dat de kleine boven de 2300 gram is bij geboorte, anders wordt het medium care.

Dat wordt een leuke verrassing bailey hoe zn gezicht er eruit ziet. Heerlijk met dit weer je verlof beginnen, al mag er niet zo veel.

Filomena nog alles onder controle bij jou?

Hier vandaag weer positieve controle gehad en de datum staat vast, 11 april moet ik om 7 uur het ziekenhuis bellen om te horen hoe laat ik welkom ben. Dan gaat het beginnen. Gaat nu echt snel in 1 keer...
Nou een dag na mijn bericht had mijn lichaam er genoeg van, of de dames vonden het wel mooi geweest.
Een van de vliezen was gebroken, en daarna ging het supersnel en lag ik 2 uur later op de OK voor de keizersnede. Tijdens het zetten van de ruggenprik moest ik de persweeen wegpuffen. Zo’n gek gevoel dat dan ineens alles wegvalt.

De meisjes hebben toch een wat lager gewicht dan geschat, allebei rond de 2 kilo. Ze liggen daarom in de couveuse, maar doen het heel goed. Ze hebben allebei al een beetje aan de borst gedronken en ik ben druk aan het kolven.

Fijn dat jullie controles allemaal goed waren! Alle baby’s wat aan de kleine kant geschat, hopelijk doen ze nog even een groeispurtje aan het eind.
Ooh Filomena, gefeliciteerd met jullie dochtertjes!!
Hoe gaat het met jou?
Wel fijn dat ze rond de 2 kilo zijn, al is het kleiner dan verwacht! En wat goed, al aan de borst gedronken.
Geniet er van, ondanks de drukke en vreemde tijd met de kleintjes in de couveuse :heart:
Gefeliciteerd Filomena! Fijn dat ze het goed doen. Hopelijk gaan ze snel in gewicht toenemen en mogen jullie snel naar huis.
Ook fijn dat ze wel al aan de borst gedronken hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven