Dilemma

dinsdag 16 maart 2021 om 10:32
Goedemorgen,
Ik zit met een dilemma wegens mijn dochter..
Ik zal het kort proberen te omschrijven..
Ik ben ziek, niet levensbedreigend. Mijn dochter heeft het financieel niet zo heel ruim, dus kwamen we op het idee dat ze hier in huis een beetje komt poetsen. Zodat ik niet alles hoef te doen, en zij wat bij kan verdienen.
Nou wilde ik vanmorgen iets pakken, en dat was weg. Ik ben echt nog niet oud en dement en weet wat ik heb en waar het ligt. Het gaat om iets van ali van denk een euro of 4, maar dat is niet de issue. Ik wil haar niet meteen beschuldigen, maar het is iets wat mn man echt nooit zou pakken. Ik weet niet hoe ik het zonder vingerwijzend over te komen moet vragen of ze weet waar dat artikel gebleven is. Het lag in een lade, dus kan echt niet zomaar ineens weg zijn, of uit zich zelf ergens anders zijn gaan liggen.. pff knoop in mn maag ervan
Ik zit met een dilemma wegens mijn dochter..
Ik zal het kort proberen te omschrijven..
Ik ben ziek, niet levensbedreigend. Mijn dochter heeft het financieel niet zo heel ruim, dus kwamen we op het idee dat ze hier in huis een beetje komt poetsen. Zodat ik niet alles hoef te doen, en zij wat bij kan verdienen.
Nou wilde ik vanmorgen iets pakken, en dat was weg. Ik ben echt nog niet oud en dement en weet wat ik heb en waar het ligt. Het gaat om iets van ali van denk een euro of 4, maar dat is niet de issue. Ik wil haar niet meteen beschuldigen, maar het is iets wat mn man echt nooit zou pakken. Ik weet niet hoe ik het zonder vingerwijzend over te komen moet vragen of ze weet waar dat artikel gebleven is. Het lag in een lade, dus kan echt niet zomaar ineens weg zijn, of uit zich zelf ergens anders zijn gaan liggen.. pff knoop in mn maag ervan
dinsdag 16 maart 2021 om 10:34

dinsdag 16 maart 2021 om 10:34
In elk geval stoppen met deze regeling. Het is nu al stuk, het vertrouwen.
Heeft je dochter een verleden van geniepigheid? Of jij van achterdocht?
Wat voor inkomen heeft ze? Wordt ze gekort als er extra inkomsten binnen komen? Je mag namelijk als ouder een jaarlijks vastgesteld bedrag in geld schenken, zonder tegenprestatie. Als je haar wilt helpen financieel, zou dat een mooie manier zijn. Wel overleggen met de uitkering, als ze die heeft.
Heeft je dochter een verleden van geniepigheid? Of jij van achterdocht?
Wat voor inkomen heeft ze? Wordt ze gekort als er extra inkomsten binnen komen? Je mag namelijk als ouder een jaarlijks vastgesteld bedrag in geld schenken, zonder tegenprestatie. Als je haar wilt helpen financieel, zou dat een mooie manier zijn. Wel overleggen met de uitkering, als ze die heeft.

dinsdag 16 maart 2021 om 10:36

dinsdag 16 maart 2021 om 10:39
Ik wil niet negatief overkomen, maar als er iets uit een lade is komt ze dat niet zomaar tegen dacht ik. Kijk ligt het ergens en ze heeft het ergens anders gelegd snap ik dat, maar niet wat in mijn lade ligt.
Ze heeft een uwv uitkering, en krijgt echt genoeg van me tussendoor. Dus om haar wat ruimte te geven finacieel leek ons dit wel een goed idee, vond ze zelf ook.
Ze heeft een uwv uitkering, en krijgt echt genoeg van me tussendoor. Dus om haar wat ruimte te geven finacieel leek ons dit wel een goed idee, vond ze zelf ook.

dinsdag 16 maart 2021 om 10:43
kitty26 schreef: ↑16-03-2021 10:39Ik wil niet negatief overkomen, maar als er iets uit een lade is komt ze dat niet zomaar tegen dacht ik. Kijk ligt het ergens en ze heeft het ergens anders gelegd snap ik dat, maar niet wat in mijn lade ligt.
Je maakt het zwaarder dan het hoeft te zijn. Je hoeft niet te benadrukken dat je denkt dat het uit de la verdwenen is, zelfs al is dat zo. Kind, ik ben mijn lievelingsvork kwijt, heb jij die toevallig gisteren gezien tijdens het schoonmaken? xje, mam

dinsdag 16 maart 2021 om 10:43

dinsdag 16 maart 2021 om 10:45
Zeg dat ding uit de la is weg, heb jij dat ergens anders neergelegd of heb je het meegenomen? Gewoon direct vragen, liefst als je elkaar aan kan kijken. Vind wel dat je gelijk achterdochtig reageert.

dinsdag 16 maart 2021 om 10:48

dinsdag 16 maart 2021 om 10:50
Waarom zou je dochter in godsnaam een hydrofieldoek stelen? Nog los van het feit dat ik het überhaupt apart vind dat je meteen aan zoiets denkt, is het nou niet een heel duur of moeilijk verkrijgbaar artikel. Misschien zaten er vlekken in en heeft ze het in de was gedaan, misschien heb je het zelf niet teruggelegd, ik zou gewoon vragen of ze dat ding gezien heeft of een nieuwe kopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 16 maart 2021 om 10:52
ze weet, dat ze de grenzen opzoekt van wat mag?kitty26 schreef: ↑16-03-2021 10:39Ik wil niet negatief overkomen, maar als er iets uit een lade is komt ze dat niet zomaar tegen dacht ik. Kijk ligt het ergens en ze heeft het ergens anders gelegd snap ik dat, maar niet wat in mijn lade ligt.

dinsdag 16 maart 2021 om 10:52
Jemig zeg.
Ik ben af en toe zó blij dat ik niet op deze manier met mijn naasten hoef om te gaan.
'hee, dochter lief, ik ben mijn hydrofiele doek kwijt. Heb jij hem gezien misschien?'
En van daaruit zie je weer verder.

dinsdag 16 maart 2021 om 10:53
Maar waarom denk je dat je dochter het wél mee zou nemen?
Misschien gebruikte je man het niet voor z´n niet-krullen, maar omdat hij iets omgestoten had en even snel een doek zocht om het op te drogen. Of zoiets.
dinsdag 16 maart 2021 om 10:54
het lijkt me nou geen product dat ze gejat heeft, dus vindt ze je vraag niet raar. En helpt ze je even denken, waar het kan liggen (de wasmand?)
als ze het wel gejat blijkt te hebben, tja, dan hebben jullie een issue
dinsdag 16 maart 2021 om 10:59