Dilemma

dinsdag 16 maart 2021 om 10:32
Goedemorgen,
Ik zit met een dilemma wegens mijn dochter..
Ik zal het kort proberen te omschrijven..
Ik ben ziek, niet levensbedreigend. Mijn dochter heeft het financieel niet zo heel ruim, dus kwamen we op het idee dat ze hier in huis een beetje komt poetsen. Zodat ik niet alles hoef te doen, en zij wat bij kan verdienen.
Nou wilde ik vanmorgen iets pakken, en dat was weg. Ik ben echt nog niet oud en dement en weet wat ik heb en waar het ligt. Het gaat om iets van ali van denk een euro of 4, maar dat is niet de issue. Ik wil haar niet meteen beschuldigen, maar het is iets wat mn man echt nooit zou pakken. Ik weet niet hoe ik het zonder vingerwijzend over te komen moet vragen of ze weet waar dat artikel gebleven is. Het lag in een lade, dus kan echt niet zomaar ineens weg zijn, of uit zich zelf ergens anders zijn gaan liggen.. pff knoop in mn maag ervan
Ik zit met een dilemma wegens mijn dochter..
Ik zal het kort proberen te omschrijven..
Ik ben ziek, niet levensbedreigend. Mijn dochter heeft het financieel niet zo heel ruim, dus kwamen we op het idee dat ze hier in huis een beetje komt poetsen. Zodat ik niet alles hoef te doen, en zij wat bij kan verdienen.
Nou wilde ik vanmorgen iets pakken, en dat was weg. Ik ben echt nog niet oud en dement en weet wat ik heb en waar het ligt. Het gaat om iets van ali van denk een euro of 4, maar dat is niet de issue. Ik wil haar niet meteen beschuldigen, maar het is iets wat mn man echt nooit zou pakken. Ik weet niet hoe ik het zonder vingerwijzend over te komen moet vragen of ze weet waar dat artikel gebleven is. Het lag in een lade, dus kan echt niet zomaar ineens weg zijn, of uit zich zelf ergens anders zijn gaan liggen.. pff knoop in mn maag ervan

dinsdag 16 maart 2021 om 14:09
Bizar.
Heb je toevallig mijn .. doek ergens gezien tijden het schoonmaken?
Dat is toch geen beschuldiging lijkt mij. Het is niet raar om iets kwijt te zijn. Het is wel raar om dan te denken dat je kind van je steelt.
Heb je toevallig mijn .. doek ergens gezien tijden het schoonmaken?
Dat is toch geen beschuldiging lijkt mij. Het is niet raar om iets kwijt te zijn. Het is wel raar om dan te denken dat je kind van je steelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 16 maart 2021 om 14:11
mijn autosleutels liggen wel eens in de badkamer en gisteren lag het bakpapier in een la
Toch echt zelf van me afgelegd. Maar ik heb dan nooit het idee, dat iemand het me "geflikt" heeft.
Als er vertrouwensissues zijn met je dochter, doe er iets aan. Praat erover
en nogmaals: pas op, dat ze geen enorme boetes krijgt, omdat jullie haar financieel ondersteunen
lilalinda wijzigde dit bericht op 16-03-2021 14:18
0.24% gewijzigd

dinsdag 16 maart 2021 om 14:14
Dat overkomt iedereen wel is maar de meeste mensen gaan niet direct iemand anders beschuldigen als ze iets kwijt zijn.
dinsdag 16 maart 2021 om 14:27
dat inderdaad, ik vind het echt bizar.Muurbloempje115 schreef: ↑16-03-2021 14:14Dat overkomt iedereen wel is maar de meeste mensen gaan niet direct iemand anders beschuldigen als ze iets kwijt zijn.
dinsdag 16 maart 2021 om 14:34
Muurbloempje115 schreef: ↑16-03-2021 14:14Dat overkomt iedereen wel is maar de meeste mensen gaan niet direct iemand anders beschuldigen als ze iets kwijt zijn.
Daar heeft TO vast een reden voor. Ze zegt niet voor niets "Ik dacht dat we dit achter ons hadden gelaten", dat wantrouwen is dus niet nergens op gebaseerd. Wel iets waar je iets mee moet, TO.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

dinsdag 16 maart 2021 om 14:53
'We' kan ze dan beter vervangen door 'ik'. 'Ik dacht dat ik dit achter me had gelaten'

dinsdag 16 maart 2021 om 15:48
Van die reden klopt, maar had dat achter me gelaten(dacht ik) en onze relatie is veel beter. En toch dacht ik dit meteen, heb mn ogen uit mn kop gejankt om mezelf.
Ik kan nogal heel direct zijn, vandaar mijn vraag hier om het zonder verwijten te kunnen vragen.
Bedankt voor het advies, ondanks alle oordelen..
Ik kan nogal heel direct zijn, vandaar mijn vraag hier om het zonder verwijten te kunnen vragen.

dinsdag 16 maart 2021 om 16:18
Wauw wat enorm pijnlijk. Godzijdank dat je dochter niet direct hebt beschuldigd. Ik wens je oprecht succes en sterkte met het verwerken van datgene wat jouw initiële reactie heeft veroorzaakt.
dinsdag 16 maart 2021 om 16:59
Ik zie niet waarom het financieel ondersteunen voor boetes zou kunnen zorgen, maar het werken lijkt me dan weer wel heel onverstandig met een uitkering via UWV. Althans, als het UWV daar niet van op de hoogte is (en daar ga ik wel vanuit omdat deze constructie dochter extra geld op moet leveren).
woensdag 17 maart 2021 om 13:32

woensdag 17 maart 2021 om 13:45
de oordelen heb jijkitty26 schreef: ↑16-03-2021 15:48Van die reden klopt, maar had dat achter me gelaten(dacht ik) en onze relatie is veel beter. En toch dacht ik dit meteen, heb mn ogen uit mn kop gejankt om mezelf.
woensdag 17 maart 2021 om 16:03
Als je relatie zo veel beter is, waarom kun je dan, zelfs met je eerste gevoel/gedachte van wantrouwen naar je dochter toe, het niet gewoon aan haar vragen?
Er zitten nog zo veel stappen tussen die je overslaat dat ik weinig wil merk bij jou om het wantrouwen ook weg te krijgen. Ja, je schaamt je nu kapot, maar dat had je op zo veel manieren kunnen voorkomen. Wat zonde als je zo in de relatie met je dochter staat.
Er zitten nog zo veel stappen tussen die je overslaat dat ik weinig wil merk bij jou om het wantrouwen ook weg te krijgen. Ja, je schaamt je nu kapot, maar dat had je op zo veel manieren kunnen voorkomen. Wat zonde als je zo in de relatie met je dochter staat.
woensdag 17 maart 2021 om 16:32
Wat kun je dan verkeerd zeggen met: dochter, heb jij die lap gezien? Ik dacht dat hij in de badkamer lag, maar ik kan hem niet terugvinden?kitty26 schreef: ↑16-03-2021 15:48Van die reden klopt, maar had dat achter me gelaten(dacht ik) en onze relatie is veel beter. En toch dacht ik dit meteen, heb mn ogen uit mn kop gejankt om mezelf.
Directer kan toch niet?
Of wilde je gelijk zeggen dat jij denk dat ze die lap weggenomen heeft? Dat is niet direct, dat is 10 stappen overslaan.
Aan de andere kant, het was misschien jouw eerste reactie, maar je hebt het niet gedaan. Dus fijn dat je niet gelijk op hoge poten naar haar toe bent gegaan. Dus er is wel vooruitgang. Gewoon een les voor de volgende keer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 17 maart 2021 om 16:43
Excuus, maar waarom denk jij dat je dochter interesse heeft om iets te stelen wat ocharme slechts €4 waard is?
En hoezo durf je daarover niet te praten met je dochter? Als je dit op een beleefde, niet onmiddellijk beschuldigende manier aanpakt, dan moet dat toch te doen zijn?
leeg

donderdag 18 maart 2021 om 11:33