Gevoel dat vrienden mijn posts niet waarderen
woensdag 17 maart 2021 om 20:17
Het voelt alsof mijn vrienden mijn posts niet waarderen op instagram.
Allemaal, gewoon allemaal! reageren niet onder mijn foto’s. Een paar van hen liken wel. Ik krijg uberhaupt bijna nooit reacties onder mijn foto’s. En dan kijk ik naar andere meiden en die krijgen er zoveel. Dan ga ik me toch afvragen of ik minder ben en het is ook wel super gek dat ik er 0 krijg en zij zoveel, want als ik aan mn vrienden denk, dan ben ik daar eigenlijk heel gelukkig mee. Het zijn echt goede vrienden (dus hoe kan dat dan eigenlijk dat enorme verschil) Maar als ik dan op mijn instagram kijk, waar ik 0 reacties heb, dan lijkt het alsof ik geen vrienden heb. Het maakt me super onzeker; Ik ben ook zo bang dat de rest van mijn volgers, waaronder ook mensen zitten die me hebben buitengesloten, denken van huh ze post wel eens een foto met vrienden, maar die vrienden reageren nooit onder haar foto. Zo nep. Ze is echt eenzaam en zie je niemand mag haar. Verder vind ik het ook wel erg jammer dat mijn vrienden niet reageren (en liken), aangezien het daardoor lijkt alsof ze het niet waarderen. Ik post namelijk meestal foto’s die ik zelf gemaakt heb met mijn camera. Iets wat ik erg leuk vind om te doen en echt iets over mij zegt.. door dat laatste voel ik me niet gezien door mijn vrienden. Maar dit is zo dubbel, want ik voel me wel erg gezien door hen in het echt (maar dan niet door mn fotografie, ook niet in het echt, wat echt iets belangrijks is voor mij)
Allemaal, gewoon allemaal! reageren niet onder mijn foto’s. Een paar van hen liken wel. Ik krijg uberhaupt bijna nooit reacties onder mijn foto’s. En dan kijk ik naar andere meiden en die krijgen er zoveel. Dan ga ik me toch afvragen of ik minder ben en het is ook wel super gek dat ik er 0 krijg en zij zoveel, want als ik aan mn vrienden denk, dan ben ik daar eigenlijk heel gelukkig mee. Het zijn echt goede vrienden (dus hoe kan dat dan eigenlijk dat enorme verschil) Maar als ik dan op mijn instagram kijk, waar ik 0 reacties heb, dan lijkt het alsof ik geen vrienden heb. Het maakt me super onzeker; Ik ben ook zo bang dat de rest van mijn volgers, waaronder ook mensen zitten die me hebben buitengesloten, denken van huh ze post wel eens een foto met vrienden, maar die vrienden reageren nooit onder haar foto. Zo nep. Ze is echt eenzaam en zie je niemand mag haar. Verder vind ik het ook wel erg jammer dat mijn vrienden niet reageren (en liken), aangezien het daardoor lijkt alsof ze het niet waarderen. Ik post namelijk meestal foto’s die ik zelf gemaakt heb met mijn camera. Iets wat ik erg leuk vind om te doen en echt iets over mij zegt.. door dat laatste voel ik me niet gezien door mijn vrienden. Maar dit is zo dubbel, want ik voel me wel erg gezien door hen in het echt (maar dan niet door mn fotografie, ook niet in het echt, wat echt iets belangrijks is voor mij)

woensdag 17 maart 2021 om 20:50
o wat flauw weer.
Ik zie dit probleem ook bij mijn zoon. En nee ik heb dit zelf nooit gehad en ik kan prima leven zonder insta maar dat betekent niet dat hij belachelijk is, of TO.
Dit is een issue van deze tijd onder jongeren.
TO, je moet hier niet zijn met deze vraag. Ik snap je, ik zie hetzelfde bij mijn zoon maar ik zou niet weten wat ik er mee moet omdat dit niet speelt in mijn leven, en dat van mijn generatiegenoten.
Ik denk dat je het hun moet vragen en dat je aan je zelfbeeld moet werken.
Ik zie dit probleem ook bij mijn zoon. En nee ik heb dit zelf nooit gehad en ik kan prima leven zonder insta maar dat betekent niet dat hij belachelijk is, of TO.
Dit is een issue van deze tijd onder jongeren.
TO, je moet hier niet zijn met deze vraag. Ik snap je, ik zie hetzelfde bij mijn zoon maar ik zou niet weten wat ik er mee moet omdat dit niet speelt in mijn leven, en dat van mijn generatiegenoten.
woensdag 17 maart 2021 om 20:54
Dat is een probleem dat losstaat van IG, dat zie je zelf ook wel toch? Heel vervelend dat je je zo onzeker voelt, ik hoop dat je dat van je af kunt gooien.
woensdag 17 maart 2021 om 20:54

OT: indd proberen je zelfbeeld te verbeteren, insta gaat dat niet brengen, zeker niet als je jezelf blijft vergelijken met anderen.
woensdag 17 maart 2021 om 20:55
Dit topic doet me denken aan dit (eeuwenoude) bericht.
https://speld.nl/2012/10/25/abortus-na- ... voor-echo/
Een 27-jarige vrouw uit Naaldwijk heeft abortus gepleegd nadat een foto van haar echo een tegenvallend aantal likes opleverde op Facebook. Bij het zien van de twintig-weken-echo klikten slechts drie vrienden op ‘vind ik leuk’.
https://speld.nl/2012/10/25/abortus-na- ... voor-echo/
Een 27-jarige vrouw uit Naaldwijk heeft abortus gepleegd nadat een foto van haar echo een tegenvallend aantal likes opleverde op Facebook. Bij het zien van de twintig-weken-echo klikten slechts drie vrienden op ‘vind ik leuk’.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

woensdag 17 maart 2021 om 20:58
Echt, waar maak je je druk om.
En al was je m’n bestie/BFF/dinnetje of weet ik veel wat voor hippe shit, van mij geen reactie of like. De enige die ik like is mijn nichtje van 10. Omdat ik weet dat dat voor die kleintjes interessant is. Verder interesseren die likes me niks en deel ik ze eigenlijk ook nooit uit. Een enkele keer als iemand zwangerschap aankondigt of zo en anders niet.
En je fotohobby liken... ik heb 3 fotografeerde insta-vrienden. Eentje maakt geweldig leuke en grappige foto’s met veel humor. Een natuurkiekjes die soms wel mooi zijn maar verder niet. En eentje die echt foto’s maakt die niet mijn smaak zijn. Bij de eerste reageer ik soms wel eens, andere twee niet, doet me niks al vind ik de fotografen we aardig en leuk.
En al was je m’n bestie/BFF/dinnetje of weet ik veel wat voor hippe shit, van mij geen reactie of like. De enige die ik like is mijn nichtje van 10. Omdat ik weet dat dat voor die kleintjes interessant is. Verder interesseren die likes me niks en deel ik ze eigenlijk ook nooit uit. Een enkele keer als iemand zwangerschap aankondigt of zo en anders niet.
En je fotohobby liken... ik heb 3 fotografeerde insta-vrienden. Eentje maakt geweldig leuke en grappige foto’s met veel humor. Een natuurkiekjes die soms wel mooi zijn maar verder niet. En eentje die echt foto’s maakt die niet mijn smaak zijn. Bij de eerste reageer ik soms wel eens, andere twee niet, doet me niks al vind ik de fotografen we aardig en leuk.
woensdag 17 maart 2021 om 20:59
Denk je echt dat ze daarmee bezig zijn? Je maakt jezelf wel heel belangrijk.Elsy_____ schreef: ↑17-03-2021 20:17Het maakt me super onzeker; Ik ben ook zo bang dat de rest van mijn volgers, waaronder ook mensen zitten die me hebben buitengesloten, denken van huh ze post wel eens een foto met vrienden, maar die vrienden reageren nooit onder haar foto. Zo nep. Ze is echt eenzaam en zie je niemand mag haar. Verder vind ik het ook wel erg jammer dat mijn vrienden niet reageren (en liken), aangezien het daardoor lijkt alsof ze het niet waarderen.
Wees blij dat je irl leuke vrienden hebt.
woensdag 17 maart 2021 om 21:04
I like!!BuzzieBee schreef: ↑17-03-2021 20:37Er overkomt me hier ineens een generatiekloof. Ik heb een hele goede vriend. Die heel vaak post over kunst. Op facebook dan he, instagram laat mij niet meer toe met mijn leeftijd van ergens in de veertig. Maar ik heb niks met kunst. Dus ik like die dingen eigenlijk nooit. Vage afrikaanse beeldjes met een heel verhaal erbij.
Ik ben extreem bezig met wilde bijen en beplanting voor het voortbestaan van deze prachtige dieren die bedreigd worden door de honingbij. Wat verschrikkelijk is, want juist de wilde bij is nodig voor bestuiving van alle gewassen. Dus veel foto’s van bijen, ik ben helemaal door het dolle door een roodgatje, een vosje, steenhommeltjes, zandbijen en ik ga helemaal los op een unieke grijze rimpelrug. Je ziet, ik ben nogal fanatiek bijenwappie.
Dus veel foto’s van bijen die ik zie. Mijn 2 x 2 meter bijenhotel en de inrichting daarvan. Nieuwe bloemen, zaden die uitkomen. Maar lang niet iedereen vind dat leuk. Ik doe dat meer voor mezelf eigenlijk. Ik plaats ook andere dingen. Die worden wel geliked. Ofwel, hou het niet bij een ding. Wissel eens wat af
Maar vooral, ik word echt niet onzeker dat mijn vrienden mijn hobby niet delen hoor. Of mijn filmpje ‘hommel in volle vlucht’ niet like . Ik ga het er geen greintje minder leuk van vinden.

woensdag 17 maart 2021 om 21:06
Dit dus.
Jezus, mijn mond valt open. Dit kan je toch niet menen? Toch? Toch?
Jij laat je zelfvertrouwen afhangen van of vrienden wel of niet liken op social media. Terwijl je vrienden in het échte leven (daar waar het om draait!!) goede vrienden voor je zijn. Meid, stop met Insta. Je baseert je geluk toch niet op hoeveel like's en reacties je krijgt? Ik heb ook goede vrienden die bijna nooit een reactie van mij krijgen op facebook (insta van oma's). Omdat het me niet boeit wat voor scheet ze nu weer gelaten hebben. Je vrienden zijn toch geen klapvee voor jouw leven? Ik ben een goede vriendin in het echte leven en dat weten zij ook. En dat is waar het om zou moeten gaan.

woensdag 17 maart 2021 om 21:09
Ok, net gevraagd aan mijn jongste (bijna 17): zij reageert zelden op posts van haar vrienden. Ik vraag haar: "waarom niet?" Dochter reageert: "Omdat ik het niet boeiend vindt wat ze posten".fifty schreef: ↑17-03-2021 20:50o wat flauw weer.
(...)
Zo, daar is je antwoord. Maar het zijn goede vrienden van dochter en spreken regelmatig samen af en ze zijn dol op elkaar. Lijkt me dat dat de kern is van vriendschap en niet hoeveel reacties je krijgt.
woensdag 17 maart 2021 om 21:12
Precies!!diyer schreef: ↑17-03-2021 21:09Ok, net gevraagd aan mijn jongste (bijna 17): zij reageert zelden op posts van haar vrienden. Ik vraag haar: "waarom niet?" Dochter reageert: "Omdat ik het niet boeiend vindt wat ze posten".
Zo, daar is je antwoord. Maar het zijn goede vrienden van dochter en spreken regelmatig samen af en ze zijn dol op elkaar. Lijkt me dat dat de kern is van vriendschap en niet hoeveel reacties je krijgt.

woensdag 17 maart 2021 om 21:18
Ik kan je trouwens de aflevering Nosedive van de serie Black mirror aanraden (Netflix). Social media never will be the same....
https://en.wikipedia.org/wiki/Nosedive_(Black_Mirror)
https://en.wikipedia.org/wiki/Nosedive_(Black_Mirror)
woensdag 17 maart 2021 om 21:20
Vind t wel eng als iedereen het niet boeiend vindt wat ik post. Maar ik zal dit soort gedachtes gaan negeren. Ik moet het alleen doen als ik het zelf leuk vind.diyer schreef: ↑17-03-2021 21:09Ok, net gevraagd aan mijn jongste (bijna 17): zij reageert zelden op posts van haar vrienden. Ik vraag haar: "waarom niet?" Dochter reageert: "Omdat ik het niet boeiend vindt wat ze posten".
woensdag 17 maart 2021 om 21:29
Ik like ook bijna nooit foto’s op instagram/ facebook whatever van vrienden. Simpelweg omdat ik niks om instagram geef en het me ook geen reet interesseert wat iemand plaatst. De enige foto’s die ik wel soms like of op reageer zijn foto’s van ‘bijzondere’ momenten. Bijvoorbeeld een oud klasgenoot die een foto plaatst dat ze zwanger is dat like ik wel. De 36e foto van haarzelf, haar hond of haar eten dan weer niet.
Ik vind het wel heel sneu voor je dat je je zelfvertrouwen laat afhangen van social media en hoeveel likes en reacties je krijgt. De respons op social media zegt niks over het leven daarbuiten. 1 van mijn beste vriendinnen krijgt 100en likes en reacties op haar foto’s, maar ze is in het echte leven ontzettend eenzaam en onzeker. Eigenlijk best zielig.
Ik vind het wel heel sneu voor je dat je je zelfvertrouwen laat afhangen van social media en hoeveel likes en reacties je krijgt. De respons op social media zegt niks over het leven daarbuiten. 1 van mijn beste vriendinnen krijgt 100en likes en reacties op haar foto’s, maar ze is in het echte leven ontzettend eenzaam en onzeker. Eigenlijk best zielig.

woensdag 17 maart 2021 om 21:38
Ik las eens dat de angst om sociaal buitengesloten te worden nog komt uit een deel van onze hersenen dat al bestond toen we nog in tribes leefden. Buiten de groep vallen betekende toen letterlijk doodgaan. Vandaag de dag is het irrationeel maar niet ongefundeerd dus.
woensdag 17 maart 2021 om 21:44
Waarom moeten mensen het boeiend vinden wat jij post? Ik ken genoeg mensen die de hele dag posts plaatsen over de PVV. Niet mijn club, zou ik nooit op stemmen en zal ik dus ook niet liken. Idem over Zwarte Piet. Can't give a fuck about it. Dat het voor hun belangrijk is snap ik, maar dat verplicht mij toch niet om het leuk te vinden?
woensdag 17 maart 2021 om 21:46
Wat oppervlakkig.
Social media is nep, en hopen dat je likes krijgt een beetje een trieste manier van aandacht hopen te krijgen. Ik post niets op social media (en heb ook geen Instagram of zo), maar hecht waarde aan echt contact en echte vriendschap. Veel zinvoller dan wat tekst onder een plaatje hoor. En vrienden hoeven je hobby ook niet boeiend te vinden, zolang ze jou als mens maar leuk vinden. Flikker die app lekker van je telefoon af en ga een mooie wandeling maken met iemand. Leef.

woensdag 17 maart 2021 om 22:01
Buitengesloten is ze ook niet echt, want ze is ook weer niet ontvriend. Of bestaat dat tegenwoordig niet meer?Mumper schreef: ↑17-03-2021 21:38Ik las eens dat de angst om sociaal buitengesloten te worden nog komt uit een deel van onze hersenen dat al bestond toen we nog in tribes leefden. Buiten de groep vallen betekende toen letterlijk doodgaan. Vandaag de dag is het irrationeel maar niet ongefundeerd dus.
Zou het meer te maken hebben met de strijd om de beste genen?