Altijd weer dat ongeluk in de liefde

19-03-2021 07:35 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen
Hier weer een topic over mijn liefdesleven die op niks trekt. Gisteren heb ik een vriend laten deelnemen aan een activiteit met een groepje andere mensen. Een vriend die ik wel heel knap en ook heel leuk vind en altijd over fantaseer. En raad eens wat er gebeurd is? Hij heeft nu interesse in een meisje, waarvan ik denk dat ze toch echt niks van zichzelf voorstelt. Nu krijg ik alleen maar berichten hoe zij heeft gereageerd op zijn bericht en wat ze allemaal zegt. En ik? Ik mag weer eens op mijn kin kloppen. Ik snap gewoon niet waarom zo iemand gewoon meteen iemand kan krijgen die nieuw is en ik al jaren telkens strand op eiland "blauwtje gelopen" of "friendzone". En nu zeker iedereen precies verliefd is en niet meer vrijgezel is waardoor ik met griezels achterblijf. Ik weet het gewoon niet meer. Elke week lijkt op 2 druppels water. Heeft er iemand tips om toch eindelijk een vriendje te kunnen krijgen want alleen trek ik het niet meer.

Dank je wel!
Bibe10 schreef:
19-03-2021 08:02
Bijna 22. En ik doe zo hard mijn best maar niemand wil me. Niemand snapt hoe ik me voel. Elke dag opstaan met hoop en elke avond huilend slapen. En terwijl ik tips zoek zit iedereen me gewoon uit te schelden. Gewoon omdat een of andere teef meer geluk heeft in de liefde.
Ben jij mijn schoonzusje?
Bibe10 schreef:
Bijna 22. En ik doe zo hard mijn best maar niemand wil me. Niemand snapt hoe ik me voel. Elke dag opstaan met hoop en elke avond huilend slapen. En terwijl ik tips zoek zit iedereen me gewoon uit te schelden. Gewoon omdat een of andere teef meer geluk heeft in de liefde.
Je bent echt piepjong. Ik zou je aanraden een beetje geluk te creëren voor jezelf, maak je eigen wereld leuk. Een relatie is niet alles, niet zaligmakend. Als je zoveel verdriet hebt is dat een inwendig probleem, niet een gebrek-aan-relatie probleem.
Misschien kan je gaan praten met een psycholoog?
En nu is ze een teef.. ik vind jou niet zo leuk klinken to, ik ging als ik man was op zeker voor iedereen behalve jou
Bibe10 schreef:
19-03-2021 07:49
Ik ken tientallen andere vrouwen waar ik het logischer vind dat zij aandacht kunnen krijgen van een man. Zij heeft alleen interesse opgewekt omdat ze fan zijn van dezelfde serie.
Je klinkt vreselijk jaloers. Wat jij van haar vindt maakt helemaal niets uit, jij moet ook niets met deze vrouw. Hij heeft jouw goedkeuring niet nodig en blijkbaar vindt hij haar wél interessant.
Bibe10 schreef:

Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik had pas op mijn 23ste mijn eerste echte vriendje. Maar als je je zo verongelijkt, negatief, zuur en onsympathiek opstelt zoals jij, trek je geen mensen aan. Dat stoot alleen maar af. Dus ga met jezelf aan de slag.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 19-03-2021 08:10
0.42% gewijzigd
Op je kin kloppen, die uitdrukking ken ik niet????

Maar verder: niet zo wanhopig op zoek zijn, dat straal je uit en is bijzonder onaantrekkelijk. Wees jezelf, dat is beter en als het meezit dan komt het voorbij. Of niet, en dat is ook goed. Zegt deze eeuwige vrijgezel :-D
Bibe10 schreef:
Teef ???? Ik ga die jongen steeds beter begrijpen.
Bibe10 schreef:
19-03-2021 07:49
Ik ken tientallen andere vrouwen waar ik het logischer vind dat zij aandacht kunnen krijgen van een man. Zij heeft alleen interesse opgewekt omdat ze fan zijn van dezelfde serie.

Altijd handig als je iets hebt om over te praten en gedeelde interesses zeg ik dan. Misschien moet je jezelf duidelijker uitspreken? En als je dat gedaan hebt en hij wil je niet houdt het wel op, je kan iemand niet dwingen. Misschien stel je je teveel op als een vriend en niet als iemand waar ze een relatie mee willen. Boos zijn op hoe het nu loopt en dat uiten is jezelf voor paal zetten.
Foxy-mama schreef:
19-03-2021 08:06
En nu is ze een teef.. ik vind jou niet zo leuk klinken to, ik ging als ik man was op zeker voor iedereen behalve jou
Ook dit: je straalt uit wat je denkt. Een man gaat daar gewoon niet voor.
Sjulia schreef:
19-03-2021 08:05
Je bent echt piepjong. Ik zou je aanraden een beetje geluk te creëren voor jezelf, maak je eigen wereld leuk. Een relatie is niet alles, niet zaligmakend. Als je zoveel verdriet hebt is dat een inwendig probleem, niet een gebrek-aan-relatie probleem.
Misschien kan je gaan praten met een psycholoog?
Doe ik al maar telkens hoor ik hetzelfde. Je moet wachten, Maar ik wacht al jaren maar niks veranderd.
Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, dat je na een tijdje een beetje zuur van bent.
Ik heb dat ook weleens gehad, een keer een valentijnsdag.
Onder me woonde een crimineel, boven me een psychiatrisch verward persoon die zich nooit douchte.
De een kreeg een romantisch ontbijt thuisbezorgd, de ander een bos bloemen.
Ik vond mezelf toen een heel flitsend persoon maar mooi niks
Toen heb ik ook even heel lelijk gedacht.
Maargoed, dat leverde alsnog geen leuke Valentijn op.
Je klinkt ook wel bitchy en als je dat ook zo uitstraalt door je blik of houding zullen mannen met een beetje verstand je lekker laten. Gefrustreerd is niet aantrekkelijk.
Bibe10 schreef:
Ehh, niemand heeft je hier uitgescholden hoor. Wel gewezen op je houding en negativiteit en dat wil je uiteraard niet horen. Je doet alsof je werkelijk waar de enige persoon bent op de wereld die geen geluk heeft in de liefde. Niet leuk dat je dat nog niet overkomen is maar je bent pas 22!

En dat meisje teef noemen, omdat de jongen die jij leuk vindt, haar leuk vindt... Onaardig, kinderachtig en jaloers. Doe iets met de tips die je hier krijgt.
Surebaby schreef:
19-03-2021 08:10
Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, dat je na een tijdje een beetje zuur van bent.
Ik heb dat ook weleens gehad, een keer een valentijnsdag.
Onder me woonde een crimineel, boven me een psychiatrisch verward persoon die zich nooit douchte.
De een kreeg een romantisch ontbijt thuisbezorgd, de ander een bos bloemen.
Ik vond mezelf toen een heel flitsend persoon maar mooi niks
Toen heb ik ook even heel lelijk gedacht.
Maargoed, dat leverde alsnog geen leuke Valentijn op.
En naast mij woont een asociaal stel. Hij een Harry, Zij een bonestaak. Hun dakterras is een uitdragerij. Zou ik niet als partner willen hebben. Maar ja, hebben wel een paar kinderen samen (ik heb ze al wel gewaarschuwd dat als de moordende ruzies blijven ik de instanties ga inschakelen). Wil je zoiets, TO?
Bibe10 schreef:
19-03-2021 08:09
Doe ik al maar telkens hoor ik hetzelfde. Je moet wachten, Maar ik wacht al jaren maar niks veranderd.
Al jaren, sorry maar je bent 22. Dit leest alsof je 50 bent en nog langer vrijgezel dan ik.

En nee de liefde vind je niet door te wachten. Voor de liefde heb je wat geluk nodig om de juiste match te vinden. Echter vind je die match sowieso niet als je geen leuk mens bent. Niemand wil namelijk een relatie met een wanhopig verbitterd negatief niet leuk mens. Dus door je eigen gedrag en houding verklein je de kans op de liefde gigantisch.

Dus wacht niet, maar werk aan jezelf. Wordt een leuk mens en je kansen worden opeens een heel stuk groter.
Is dat een garantie dat je iemand vind? Nee. Maar je leven zonder iemand wordt tot dan wel een heel stuk leuker. Neem dat maar van deze vrijgezelle bejaarde aan.

En uit jaloezie andere meiden uitschelden voor teef, maakt je zeker geen leuk mens
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bibe10 schreef:
Toen ik 22 was, was ik ook nog heel erg bezig met de liefde en romantiek. Maar wanneer je eenmaal een beetje ervaring opdoet ga je merken dat een relatie wel leuk is voor erbij, maar je moet je geluk toch echt van jezelf hebben. Ik zou het zo zonde vinden voor je als je je leven zo negatief laat beïnvloeden door een gebrek aan relatie. Deze jaren krijg je nooit meer terug. Ga lol hebben met je vriendinnen, date als je dat leuk vind, maar laat de wanhoop varen. Je hebt geen relatie nodig om een leuk leven te hebben.
Het is ook gewoon moeilijker als je geen leuk karakter hebt om aan een partner te komen, laat staan een leuke.
Ik ben 3 jaar ouder dan jij en ik heb ook altijd 'pech' gehad in de liefde maar dan in de zin van dat ik telkens relaties aanging met jongens die of emotioneel niet bereikbaar waren of andere problematiek hadden. Kortom; gedoemd te mislukken vanaf het begin. Keer op keer op keer.
En waarom dit toch altijd gebeurde? Geen idee. Het lag niet aan mij dacht ik altijd.

Maar waar er een patroon is van 'pech' zit er wel degelijk iets in de persoon wat hiervoor zorgt. Of dit nou bewust was of niet. Bij mij was het zowel bewust als onbewust. Ik ben eraan gaan werken en nu heb ik een superlieve vriend die niet lijkt op die andere. Of dat nu daadwerkelijk de cirkel doorbreekt weet ik niet maar dit is het begin van het proces van doorbreking.

Even na alles gelezen te hebben; die pech in de liefde van jou is een patroon en wanneer je hieruit wil komen kun je je beter richten op jezelf om te kijken wat dit patroon veroorzaakt. En die verbitterde houding houd je juist tegen tot zelfreflectie. Als je dat niet wil, prima. Dan blijf je pech houden in de liefde.
Bibe10 schreef:
Het komt echt vanzelf goed, echt waar. Probeer je er niet teveel op te focussen.
lollypopje schreef:
TO al jouw topics zitten vol negativiteit en wanhoop.
Mijn advies verander daar wat aan. Geen vent wil een wanhopige negatief in het leven staande vrouw. Dus zolang je zo blijft schat ik je kans dat je iemand vind op ongeveer nihiel.

Dit. Doe hier iets mee, en laat deze vriend los. Afgunst is ook super onaantrekkelijk.
Duchesnea schreef:
19-03-2021 08:08
Teef ???? Ik ga die jongen steeds beter begrijpen.

o_o

Nou, inderdaad.
Sjulia schreef:
19-03-2021 08:19
Toen ik 22 was, was ik ook nog heel erg bezig met de liefde en romantiek. Maar wanneer je eenmaal een beetje ervaring opdoet ga je merken dat een relatie wel leuk is voor erbij, maar je moet je geluk toch echt van jezelf hebben. Ik zou het zo zonde vinden voor je als je je leven zo negatief laat beïnvloeden door een gebrek aan relatie. Deze jaren krijg je nooit meer terug. Ga lol hebben met je vriendinnen, date als je dat leuk vind, maar laat de wanhoop varen. Je hebt geen relatie nodig om een leuk leven te hebben.
Heel mooi gezegd.
Het is nu tijdens corona misschien anders maar als ik terugdenk aan alle leuke dingen die ik toen met vriendinnen en vrienden deed, en hoe vrij mijn leven was snap ik niet waar ik me druk om maakte.
Ik was ook weleens bang dat er iets met me was of dat ik iets tekort zou komen, maar echt, het is niet zo.
Anique2009 schreef:
19-03-2021 08:14
En naast mij woont een asociaal stel. Hij een Harry, Zij een bonestaak. Hun dakterras is een uitdragerij. Zou ik niet als partner willen hebben. Maar ja, hebben wel een paar kinderen samen (ik heb ze al wel gewaarschuwd dat als de moordende ruzies blijven ik de instanties ga inschakelen). Wil je zoiets, TO?
Dit. 'een' relatie heb je zo, kijk maar naar 90 days to wed, genoeg mannen die om allerlei redenen een vrouw zoeken.
Maar dat wil je gewoon niet.
Mijn advies zou zijn om eerst eens aan jezelf te werken. Je bent nu erg negatief en slachtofferachtig en dat vindt niemand aantrekkelijk.
Bibe10 schreef:
Je moet het hele relatie-idee loslaten. Dat is wat anders dan wachten.
Ga naar jezelf kijken. Maak je eigen leven leuk, zonder partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven