Dingen die je te horen kreeg (en die kant nog wal sloegen)
vrijdag 19 maart 2021 om 14:40
vrijdag 19 maart 2021 om 14:44
TO trapt af:
Ik zit in mijn 4e poging van een fertiliteitstraject. Uit een eerder traject hebben wij al een kind. In totaal is dit mijn 16e poging onder medische begeleiding.
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, maar met medicatie is mijn lutale fase altijd 13 dagen geweest. Zonder medicatie (voor zover ik dat heb gemeten, maar toch 1 jaar met ovulatie testen) nooit langer dan 14-15 dagen. Ik zit nu op dag 15-16 maar een zwangerschapstest was negatief. Dit is een nieuwe situatie voor mij en kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Ik belde voor de zekerheid met de kliniek, om te vragen 'hoe verder?'. Afwachten, bloed prikken, etc.?
De mevrouw aan de telefoon zei, een beetje gepikeerd,
"Je kan natuurlijk ook een keer een ovulatie óversláán!!"
(Voor de niet-kenners, dat is lastig, want ik heb 5 echo's gehad om de voortgang van de cyclus te bekijken en ik heb, toen de follikel 19+ mm was, medicatie gespoten die de ovulatie heeft opgewekt)
Ik zit in mijn 4e poging van een fertiliteitstraject. Uit een eerder traject hebben wij al een kind. In totaal is dit mijn 16e poging onder medische begeleiding.
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, maar met medicatie is mijn lutale fase altijd 13 dagen geweest. Zonder medicatie (voor zover ik dat heb gemeten, maar toch 1 jaar met ovulatie testen) nooit langer dan 14-15 dagen. Ik zit nu op dag 15-16 maar een zwangerschapstest was negatief. Dit is een nieuwe situatie voor mij en kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Ik belde voor de zekerheid met de kliniek, om te vragen 'hoe verder?'. Afwachten, bloed prikken, etc.?
De mevrouw aan de telefoon zei, een beetje gepikeerd,
"Je kan natuurlijk ook een keer een ovulatie óversláán!!"
(Voor de niet-kenners, dat is lastig, want ik heb 5 echo's gehad om de voortgang van de cyclus te bekijken en ik heb, toen de follikel 19+ mm was, medicatie gespoten die de ovulatie heeft opgewekt)
pergamon wijzigde dit bericht op 19-03-2021 14:45
6.45% gewijzigd

vrijdag 19 maart 2021 om 14:54
Na mijn tweede miskraam, van de gynaecoloog: de kans op een derde miskraam was kleiner dan de kans op een tweede was geweest. En hij had geen tijd meer om het uit te leggen.
Ter info, ik heb het toen niet laten onderzoeken, dus het was niet dat er oorzaken uitgesloten waren die mijn kansen wat beter maakten.
Ter info, ik heb het toen niet laten onderzoeken, dus het was niet dat er oorzaken uitgesloten waren die mijn kansen wat beter maakten.
vrijdag 19 maart 2021 om 14:55
vrijdag 19 maart 2021 om 14:58
Die laatste zo triest dat hij bijna hilarisch is. Dan heb je toch echt het inlevingsvermogen van een aardbei? ‘Jammer dat u niet meer kunt lopen, maar het goede nieuws is dat u nu de hele dag mag zitten, whoehoe!’. En dan heb je zo’n baan....
vrijdag 19 maart 2021 om 15:02
Met 20 weken met regelmaat harde buiken, ach, er zijn zat vrouwen die dit tot de 40 weken hebben. Vanaf de tijd dat baby niet meer naar het academisch ziekenhuis hoeft, wat meer gaan doen. Nou ja, 1 dag, dag erna had ik 10 uur weeën, weeenremmers en longrijping gekregen en dat is net gelukt. Het remmen dan. Dus weer weken niks doen. En dan mensen die bijna verontwaardigd zijn dat baby niet eerder kwam. En, hehe, daar heb ik me 20 weken extreem koest voor gehouden, mag het?
vrijdag 19 maart 2021 om 15:10
Laatst in de wachtruimte bij de afdeling "gynaecologie /verloskunde". Wachtend op een uitgangsecho voor mijn fertiliteitstraject; Ik raak aan de praat met een vrouw die daar ook wacht op haar afspraak. Zegt ze ineens "Wat mij ook moeilijk lijkt, want ik zie dat je zwanger bent, is bevallen in coronatijd. Hoe vind je dat? En mag je partner wel mee naar de echo's" Ze werd zo rood als een tomaat toen ik vertelde dat ik daar juist zat omdat het zwanger worden maar niet lukte.
Oké, deze is misschien grappiger.
Afspraak met een (nieuwe) gynaecologe. Gesprek bij binnenkomst.
"Dag mevrouw Mallelein, we kennen elkaar al"
" Nee hoor, u bent nieuw voor mij"
" Jawel, ik heb uw spiraal verwijderd"
" Zeker niet, dat was een donkere mevrouw met lang haar"
".........o......"
".........o......"
vrijdag 19 maart 2021 om 15:12
Zo, deze vind ik slordig zeg!
vrijdag 19 maart 2021 om 15:14
Mallelein schreef: ↑19-03-2021 15:10Laatst in de wachtruimte bij de afdeling "gynaecologie /verloskunde". Wachtend op een uitgangsecho voor mijn fertiliteitstraject; Ik raak aan de praat met een vrouw die daar ook wacht op haar afspraak. Zegt ze ineens "Wat mij ook moeilijk lijkt, want ik zie dat je zwanger bent, is bevallen in coronatijd. Hoe vind je dat? En mag je partner wel mee naar de echo's" Ze werd zo rood als een tomaat toen ik vertelde dat ik daar juist zat omdat het zwanger worden maar niet lukte.
".........o......"
OMG!!! Lijkt me rot trouwens, als dat echt in dezelfde opdeling zit. (Waar ik kom is de fertiliteitsafdeling in een heel ander gedeelte van het pand)

vrijdag 19 maart 2021 om 15:26
Is het soms ook wel. Ik kom daar dan 2 weken om de dag en ik zie soms dezelfde zwangere vrouwen voorbij komen.
Het grappige is wel dat als ik een stel zie dat ik dan denk "Kom jij mee om naar de baby te kijken of heb je net je zwemmers ingeleverd?"

vrijdag 19 maart 2021 om 15:28
Zoooooo dan. Een volle klap op je gezicht kan je krijgen. Jemig! Gelukkig ben je niet zo zuur als zij en zal er geen karnemelk uit komen

vrijdag 19 maart 2021 om 15:30
Mijn moeder, toen ik haar vertelde bloedverlies te hebben en dus bang was dat er een miskraam aan zat te komen: 'sommige vrouwen zijn hun hele zwangerschap ongesteld, dus kan nog goed komen'. Tuurlijk mam, ik denk dat je wil zeggen dat ze hun hele zwangerschap bloed verliezen? (ze bedoelt het niet verkeerd maar
en ik heb dus wel een missed abortion gehad)