Vind jij “is niet nodig” een geldig argument?

19-03-2021 15:18 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vreemde titel misschien, maar ik zal het toelichten.
chamonix wijzigde dit bericht op 20-08-2021 16:41
93.65% gewijzigd
Ik drink geen bier. Anderen wel. Dus als ik een feestje geef, haal ik bier. Niet nodig voor mij maar wel aardig voor een ander.
Ik zou er maar eens rustig voor gaan zitten om te bespreken waar dit vandaan komt en dat je het gevoel hebt dat jouw mening minder belangrijk is.
Chamonix schreef:
19-03-2021 15:29
In het voorbeeld van de autostoel ontstaat er dus een hele discussie en touwtrekkerij, in bijzijn van neefje, en om te voorkomen dat het verder escaleert, geef ik toe.
Dit is wel een beetje verontrustend. Mijn vriend zegt ook soms dat 'iets niet nodig is', maar dat is pure luiheid :P Als ik het dan wel nodig vind en actie onderneem, dan laat hij me ook. Dat jouw man helemaal moeite gaat doen om een autostoel weer uit een auto te slepen.... lijkt er inderdaad op dat hij koste wat kost zijn gelijk wil halen en dat zijn ego het inderdaad niet kan verkroppen dat iets op jouw manier moet.

Dus niet meer toegeven. Van een keer je gelijk niet krijgen ga je niet dood, dat heb jij al ondervonden. Mag hij ook best een keertje ervaren hoor.
Nee, dat is geen argument.
HIJ vind het niet nodig, maar het gaat om JOU en wat JIJ wilt.

Je hoeft niet inschikkelijk te zijn.
Je kan ook zeggen: ik vind het nodig en dus ga ik het zo doen.
Stel je niet op alsof alles afhankelijk is van zijn goedkeuring. Je bent een autonoom functionerend persoon en niet handelingsonbekwaam omdat je toevallig getrouwd bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Phloxx schreef:
19-03-2021 15:35
Dat vind ik sowieso heel vaak, dat mensen ergens niet tegenin durven te gaan, en vervolgens de dominante persoonlijkheid de zwarte piet toespelen.
Je hebt een mond he TO. Je man is een lul, maar je bent er zelf bij. Zeg er iets van dan

Natuurlijk zeg ik er iets van en ga ik er tegenin, maar dat levert dus heel veel discussies op.
Ik zou er niet tegen ingaan. Ik zou gewoon zeggen, dank je wel voor je bijdrage. Ik ga het op mijn manier aanpakken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Chamonix schreef:
19-03-2021 15:45
Natuurlijk zeg ik er iets van en ga ik er tegenin, maar dat levert dus heel veel discussies op.
Maar jij bent vervolgens standaard degene die zich terugtrekt. Waarom? Vind je zijn mening belangrijker? Of heb je het gevoel dat je de jouwe niet mag uiten? Ik zou daarnaar zoeken. Denk dat daar de bron van jullie problemen zit.
-
Chamonix schreef:
Je komt dus niet uit de discussies.
Dan moet het maar zoals het kan
viva-amber schreef:
19-03-2021 15:39
Je kan ook zeggen: ik vind het nodig en dus ga ik het zo doen.
Stel je niet op alsof alles afhankelijk is van zijn goedkeuring. Je bent een autonoom functionerend persoon en niet handelingsonbekwaam omdat je toevallig getrouwd bent.

Met het gazon heb ik inderdaad besloten om zelf een hoveniersbedrijf te regelen. Even kijken hoe het uitpakt.
Ik vind vooral het autostoeltje erg respectloos naar jou toe klinken.

Fles wijn en gras, oke hij is wat gierig. Ik zou voortaan gewoon alvast wat extra wijn in huis halen en het gras zelf gewoon laten vervangen. Maar een autostoeltje die al zit en naar beneden is gehaald weer doelbewust eruit halen, omdat jij het niet nodig vind om een 5 jarige veilig te vervoeren en niet willen toegeven vind ik echt kansloos.
Heb je al gezegd wat het met jou doet? Weet je waarom je man zo doet?
Chamonix schreef:
Maar hij neemt gewoon geen wijn mee, dus die discussies zijn nutteloos.
Honey, you should see me in a crown
Zoiets als dat gras kan hier ook jaren duren, maar als het uit het zicht is, dan kan mij dat ook weer niet zo boeien. Daarnaast, zijn jullie het er over eens wat er in plaats van gras moet komen? Kun je dat makkelijk betalen? Kun je het zelf makkelijk veranderen of moet daar iemand voor komen. Anders zou dat bij ons ook lager op de lijst komen. Wat dat betreft zijn we beide even makkelijk/redelijk op de financiering. Het is ook gewoon een of twee weekenden werk als je het zelf moet doen, dus ik snap dat hij daar geen zin in heeft. Ik vind dit dus een complexer voorbeeld dan de andere twee. Over autostoeltje en een fles wijn wordt hier niet moeilijk gedaan. Hij zou dat gewoon doen.
Maar zei hij niet dat hij het gras wat wou bijzaaien? Zoiets zou ik wel zelf doen en ik zou dan ook zeggen dat ik even afwacht met vervangen of er gras opkomt en is het niet voldoende dat ik een pak graszaadmix haal bij de supermarkt.
Dan moet het maar zoals het kan
Gewoon een tijdje niks meer voor hem doen. Zijn was niet doen, niet voor hem koken, geen koffie voor hem zetten/inschenken en verzin het verder maar. Commentaar van hem? Gewoon reageren met: “niet nodig”. En blijven herhalen als een kapotte grammofoonplaat.

Eens kijken of hij het dan wel begrijpt.

Wat een zak hooi. En jij bent gek dat je je zo laat behandelen.
Noia schreef:
19-03-2021 15:50
Heb je al gezegd wat het met jou doet? Weet je waarom je man zo doet?

Hij heeft wel eens iets gezegd in de trant van dat hij over de tuin gaat. En over de auto’s, dus ik vermoed dat hij zich gepasseerd voelt of zoiets.
Chamonix schreef:
19-03-2021 15:49
Met het gazon heb ik inderdaad besloten om zelf een hoveniersbedrijf te regelen. Even kijken hoe het uitpakt.
je weet dat het gras het probleem niet is?

beetje zonde van het geld uitgeven, als je relatie straks voorbij is
(of blijf jij daar wonen??)
Phloxx schreef:
19-03-2021 15:35
Dat vind ik sowieso heel vaak, dat mensen ergens niet tegenin durven te gaan, en vervolgens de dominante persoonlijkheid de zwarte piet toespelen.
Je hebt een mond he TO. Je man is een lul, maar je bent er zelf bij. Zeg er iets van dan
Hier mee eens.
Chamonix schreef:
19-03-2021 15:55
Hij heeft wel eens iets gezegd in de trant van dat hij over de tuin gaat. En over de auto’s, dus ik vermoed dat hij zich gepasseerd voelt of zoiets.
En hij gaat toevallig ook over de drankjes bij het eten? En dan neem ik aan dat hij zich ook totaal niet bemoeit met de dingen waar jij 'over gaat'.

Maar even serieus TO... dit is toch niet normaal. Dit is een huwelijk, geen fabriek waar iedereen autonoom aan zijn eigen stationnetje zit.
To, jij voelt je door zijn gedrag toch ook gepasseerd?

Voelt hij zich terecht gepasseerd?

Hij gaat over de auto, de tuin, de boodschappen...eigenlijk gaat hij over alles wat van jullie is en hij is het toevallig nooit met je eens.

Waar is de wij dan?
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-03-2021 16:03
47.67% gewijzigd
Chamonix schreef:
19-03-2021 15:55
Dat heeft hij gewoon meegedeeld? En verder gaat hij ook over de veiligheid van neefje?

En jij, waar ga jij dan over?
Wat een irritant gedoe. Ik zou bij hem weg gaan.
Wat een eikel, hier zou ik echt geen zin in hebben.
Word je niet heel recalcitrant van dit gedrag?

Ik zou zelf naar de supermarkt gaan en een hele doos wijn halen. Hoezo, niet nodig. Watch me, na aaaah.

Kleine toevoeging: maar ik ben dan ook wel ontzettend allergisch voor het gevoel hebben dat mijn mening er niet toe doet. Je bent de enige die voor jezelf op kan komen, dus doe dat vooral wanneer het nodig is
kaasschnitzel wijzigde dit bericht op 19-03-2021 16:11
41.02% gewijzigd
MrsDuck schreef:
19-03-2021 15:52
Zoiets als dat gras kan hier ook jaren duren, maar als het uit het zicht is, dan kan mij dat ook weer niet zo boeien. Daarnaast, zijn jullie het er over eens wat er in plaats van gras moet komen? Kun je dat makkelijk betalen? Kun je het zelf makkelijk veranderen of moet daar iemand voor komen. Anders zou dat bij ons ook lager op de lijst komen. Wat dat betreft zijn we beide even makkelijk/redelijk op de financiering. Het is ook gewoon een of twee weekenden werk als je het zelf moet doen, dus ik snap dat hij daar geen zin in heeft. Ik vind dit dus een complexer voorbeeld dan de andere twee. Over autostoeltje en een fles wijn wordt hier niet moeilijk gedaan. Hij zou dat gewoon doen.

Het is maar een klein gazon. Zaaien en fixen met graszaad is al geprobeerd maar hielp niet. Het is echt geen gezicht (en smaken kunnen verschillen natuurlijk) dus ik vind dat er een nieuw gazon gelegd moet worden. Hij vindt het zo prima. Dat is misschien een paar honderd euro die we makkelijk kunnen betalen. Het geld is absoluut geen probleem. Ik verlang ook niet dat hij het werk gaat doen, want ik snap dat hij er geen zin in heeft. Maar als ik begin over uitbesteden, dan zegt hij gelijk. Nee, niet nodig. Ik heb het nu dus achter zijn rug om geregeld en ga het van mijn prive rekening betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven