Vind jij “is niet nodig” een geldig argument?

19-03-2021 15:18 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vreemde titel misschien, maar ik zal het toelichten.
chamonix wijzigde dit bericht op 20-08-2021 16:41
93.65% gewijzigd
Chamonix schreef:
19-03-2021 15:55
Hij heeft wel eens iets gezegd in de trant van dat hij over de tuin gaat. En over de auto’s, dus ik vermoed dat hij zich gepasseerd voelt of zoiets.
Dat is toch geen communicatie? Waarom moet jij dat vermoeden? Kan je dat met hem niet bespreken? Kan je wel in de diepte met je man praten?
O daar zou ik echt niet mee kunnen leven. Wij verschillen ook wel is van mening bv manlief wil een grotere tv ( hebben al een hele grote pas twee jr) dan zeg ik ik vind het niet nodig als jij t graag wil betaal jij hem maar😅

Verder hebben we heel veel dingen in overeenstemming en natuurlijk ook dingen die hij of ik niet nodig vind maar toch gewoon samen betalen. Niet alles zoals met de tv hoor maar dat is een voorbeeld waarvan ik echt denk ja daaaggg

Hoe is je man verder? Klinkt heel rigide?
where ever you go, go with your heart
Chamonix schreef:
19-03-2021 16:09
Ik heb het nu dus achter zijn rug om geregeld en ga het van mijn prive rekening betalen.
Zolang jij je daar oke bij voelt, is het oke :)
Je woont dus samen met een dictator.

Je moet het maar willen.
Huts!
Chamonix schreef:
Ik heb het nu dus achter zijn rug om geregeld en ga het van mijn prive rekening betalen.
Dat klinkt als het begin van het einde. Maar verder is jullie relatie wel heel leuk?
BellatrixVanDetta schreef:
19-03-2021 16:23
Je woont dus samen met een dictator.

Je moet het maar willen.
Dit. Ik zou er persoonlijk geen seconde mee kunnen leven. Niet te geloven dat zoveel vrouwen dat wel doen. Altijd aan het kortste eind trekken in een relatie is kennelijk beter dan geen relatie.
Phineas schreef:
19-03-2021 16:03
Dat heeft hij gewoon meegedeeld? En verder gaat hij ook over de veiligheid van neefje? En jij, waar ga jij dan over?
TO heeft duidelijk niets te zeggen.
Ladida1981 schreef:
19-03-2021 16:29
Dat klinkt als het begin van het einde. Maar verder is jullie relatie wel heel leuk?
Tip: loep eens
lilalinda schreef:
je weet dat het gras het probleem niet is?

beetje zonde van het geld uitgeven, als je relatie straks voorbij is
(of blijf jij daar wonen??)
Ze gaat dat gras zelfs stiekem regelen. Want ze weet dat het eigenlijk niet mag. Wat een leven.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 19-03-2021 21:12
3.00% gewijzigd
Hij gaat ergens over? Dat klopt. Over jouw grenzen heen....
Is niet nodig is een mening en geen argument.

Daarnaast snap ik niet wat het probleem is. Geldgebrek? Ok, dan kan ik mij voorstellen dat je alleen geld uitgeeft aan zaken waar je geld voor hebt. Anders klinkt het vooral als gierig en zou ik daar als ik jou was zeker eens over praten.
Maar ben je ook weleens zichtbaar blij of trots met wat hij wel goed doet? Dat creëert toch een welwillendheid om nu eens te doen wat jij graag zou willen. Ik heb geen goed beeld van jouw huwelijk. is het een soort Archie Bunker en Ethel huwelijk of ben jij de eeuwig tekortgedane mokkende vrouw die het nooit eens is met wat hij doet en altijd maar vindt dat er iets beter had gemoeten?

Misschien dat therapie jullie kan helpen. Een buitenstaander ziet meer dan jullie.
Dan moet het maar zoals het kan
Mijn man is op zijn werk de baas en kan dit ook doen.
We zijn allebei nogal strijdlustig aangelegd dus na tijdenlange terror vanuit mij waarbij ik dit Niet Accepteerde hebben we nu deze status quo:
Ik ben inderdaad weleens wat extra en hysterisch dus ik denk even na of het niet echt extra is.
Hij denkt serieus na als ik na 'niet nodig' toch wil.
Man had daarop ook deze: 'maar waarom wil je dat dan' en dan alle redenen afstrepen zodat je je daarna een hebberige drammerig kleuter voelde. En hij zogenaamd heel vriendelijk geduld met me had gehad.
Heel irritant.
Gelukkig al een paar jaar niet meer echt aan de orde, behalve bij drukte of vermoeidheid ofzo.
Ik zou dit dus wel bespreken.
Chamonix schreef:
Het is maar een klein gazon. Zaaien en fixen met graszaad is al geprobeerd maar hielp niet. Het is echt geen gezicht (en smaken kunnen verschillen natuurlijk) dus ik vind dat er een nieuw gazon gelegd moet worden. Hij vindt het zo prima. Dat is misschien een paar honderd euro die we makkelijk kunnen betalen. Het geld is absoluut geen probleem. Ik verlang ook niet dat hij het werk gaat doen, want ik snap dat hij er geen zin in heeft. Maar als ik begin over uitbesteden, dan zegt hij gelijk. Nee, niet nodig. Ik heb het nu dus achter zijn rug om geregeld en ga het van mijn prive rekening betalen.
Ben benieuwd hoe je man daarop gaat reageren. Die komt op een dag thuis en ziet dat het gazon is gedaan en gaat natuurlijk vragen stellen.
Ik neem aan dat je hier wel op zijn minst een discussie over verwacht ? Gezien hoe je man lijkt te zijn..
Ik zou zorgen er op voorbereid te zijn in elk geval.

Je kan toch in de toekomst niet alles stiekem zelf gaan betalen en regelen en daar dan ook nog ruzie over krijgen, dat is toch geen doen meid.
O ja, ik herken dit gedrag precies. Heb zelfs een keer exact dezelfde discussie gevoerd over wijn en de supermarkt.

Wat hij niet nodig vond gebeurde ook niet. Over dat gras bijvoorbeeld:hij zou simpelweg geen enkel initiatief hebben genomen om het te vervangen, als ik erover had willen beginnen dan praatte hij eroverheen, en als ik zelf had durven bellen naar een tuindienst had dat flinke ruzie opgeleverd.

We zijn nu gescheiden, en pas nu zie ik echt in hoe ik al die jaren behandeld ben. Ik kan je alleen maar aanraden om het niet zo ver te laten komen.
Als hij vraagt wat jullie gaan eten: niks. Niet nodig.
Strijken? Niet nodig.
Neuken? Niet nodig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ja hoor, ik herken het. In het dorp waar ik vandaan kom, woonde zo'n stel. Toen van middelbare leeftijd, dat is ruim dertig jaar geleden. Die mensen waren zelfs voor toen al aartsconservatief. Man maakte de dienst uit en vrouw volgde slaafs. Dat is misschien bij jou nog niet zo, maar dat lijkt wel je voorland.

Een inkijkje in hoe het over een aantal jaren bij jullie gaat:
- man neemt beslissingen
- man houdt geen rekening met jouw mening, over wat dan ook
- jij overlegt alles met je man, zelfs een koffie afspraak met een vriendin.
- man heeft het laatste woord hierin
- jij schikt je om ruzie te voorkomen en wordt dus steeds onderdanige
- hij is weliswaar dominant, maar ergert zich toch aan jouw onderdanigheid, ergo: meer ruzie
- jullie gaan scheiden omdat jullie eigenlijk altijd alleen nog maar boos op elkaar kunnen zijn
Madeliefjees schreef:
19-03-2021 17:30
Strijken? Niet nodig.
Neuken? Niet nodig.
Jamaar strijken ís ook niet nodig
freekenkaat schreef:
19-03-2021 15:35
Ik drink geen bier. Anderen wel. Dus als ik een feestje geef, haal ik bier. Niet nodig voor mij maar wel aardig voor een ander.
Ik zou er maar eens rustig voor gaan zitten om te bespreken waar dit vandaan komt en dat je het gevoel hebt dat jouw mening minder belangrijk is.
Hij vindt het bespreken waarschijnlijk niet nodig.
Chamonix schreef:
Hij heeft wel eens iets gezegd in de trant van dat hij over de tuin gaat. En over de auto’s, dus ik vermoed dat hij zich gepasseerd voelt of zoiets.
Hij voelt zich gepasseerd? Omdat jij een autostoeltje wil? Waarom dan? Omdat het zíjn beslissing had moeten zijn ofzo? Ik kan me hier verschrikkelijk weinig bij voorstellen. En dan nog: hij voelt zich gepasseerd en dús passeert hij jou? Wat een ontzettend rare logica!
Je hebt gewoon geen leuke man, sorry hoor.
Als ik zo'n OP lees, ben ik zo blij dat ik single ben ..... Wat een gezeik zeg, die vent. Ik zou hem de eerst volgende keer aan de weg zetten bij het grofvuil.
Madeliefjees schreef:
19-03-2021 17:30
Strijken? Niet nodig.
Neuken? Niet nodig.
Wat een gekke voorbeelden ook, komt jouw man dat allemaal vragen?
tv-icoon schreef:
19-03-2021 16:51
Maar ben je ook weleens zichtbaar blij of trots met wat hij wel goed doet? Dat creëert toch een welwillendheid om nu eens te doen wat jij graag zou willen. Ik heb geen goed beeld van jouw huwelijk. is het een soort Archie Bunker en Ethel huwelijk of ben jij de eeuwig tekortgedane mokkende vrouw die het nooit eens is met wat hij doet en altijd maar vindt dat er iets beter had gemoeten?

Misschien dat therapie jullie kan helpen. Een buitenstaander ziet meer dan jullie.
Ja, prijzen hoor als een kleuter.
Hij wil graag de macht!

Idioterie
Zit je man heel erg op zijn centen? Los van dat autostoeltje (bizar trouwens wtf) klinkt het als gierigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven