Gedrag vriendin
zaterdag 20 maart 2021 om 12:06
Hallo,
Ik heb een vriendin waarmee ik nu tijdens de corona niet zo veel afspraak. Af en toe maken we een grote wandeling.
De laatste tijd gedraagt ze zich echter vreemd.
Vorige maand wandelden we een 10 tal km en na de wandeling deden we buiten nog een drankje. Mijn gsm was bijna plat en ik moet eigenlijk vaak bereikbaar zijn voor mijn werk dus ik heb liefst dat hij opgeladen is. Mijn vriendin wou niet dat ik mijn gsm even bij haar in het stopcontact zou steken want volgens haar verbruikt dit heel veel stroom.
Een andere keer waren we ook een wandeltocht gaan doen van meer dan 20 km. Dit was in de buurt van mijn woonplaats. Na het wandelen bood ik aan dat ze een hapje zou mee eten in de openlucht. Ik had wraps voorzien die ze zelf naar smaak kon beleggen met vlees en groenten.
Achteraf zei ze tegen mij dat ze vond dat dit eten niet veel voorstelde en dat ze toch wel iets anders had verwacht.
Eigenlijk ben ik nu een beetje geërgerd aan haar en wil liever niet te vaak meer afspreken. Als ik aan haar probeer uit te leggen waarom, dan wordt ze kwaad. Wat moet ik met haar?
Ik heb een vriendin waarmee ik nu tijdens de corona niet zo veel afspraak. Af en toe maken we een grote wandeling.
De laatste tijd gedraagt ze zich echter vreemd.
Vorige maand wandelden we een 10 tal km en na de wandeling deden we buiten nog een drankje. Mijn gsm was bijna plat en ik moet eigenlijk vaak bereikbaar zijn voor mijn werk dus ik heb liefst dat hij opgeladen is. Mijn vriendin wou niet dat ik mijn gsm even bij haar in het stopcontact zou steken want volgens haar verbruikt dit heel veel stroom.
Een andere keer waren we ook een wandeltocht gaan doen van meer dan 20 km. Dit was in de buurt van mijn woonplaats. Na het wandelen bood ik aan dat ze een hapje zou mee eten in de openlucht. Ik had wraps voorzien die ze zelf naar smaak kon beleggen met vlees en groenten.
Achteraf zei ze tegen mij dat ze vond dat dit eten niet veel voorstelde en dat ze toch wel iets anders had verwacht.
Eigenlijk ben ik nu een beetje geërgerd aan haar en wil liever niet te vaak meer afspreken. Als ik aan haar probeer uit te leggen waarom, dan wordt ze kwaad. Wat moet ik met haar?

zaterdag 20 maart 2021 om 12:12
Kosten
Volgens webiste LadBible heeft de iPhone 6 een oplader van 5W en laadt deze telefoon in 1,7 uur op van 0 tot 100%. Je oplader verbruikt dan 8,5W voor het opladen van je smartphone, wat volgens NSMBL met een prijs van 22 cent per kWH in Nederland zorgt voor een bedrag van 0,187 cent per keer dat je jouw telefoon aan de lader legt. Nog geen cent dus!
Als we ervan uitgaan dat je je telefoon elke dag oplaadt, zou je dat dus €0,68 per jaar kosten. Misschien laden jullie thuis wel meerdere telefoons per dag op, maar dan nog betaal je niet snel meer dan 3 euro per jaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 20 maart 2021 om 12:15
Precies, dus als iemand ineens (aanname) zo moeilijk gaat doen over geld, dan vraag je toch ff door als vriendin?

zaterdag 20 maart 2021 om 12:26
Stel dat er echt nare financiele problemen zijn, is voor veel mensen nog steeds een taboe hoor om daar over te beginnen.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-03-2021 12:22Dat zal tijdens die 20 km toch al wel aan bod zijn gekomen ?
zaterdag 20 maart 2021 om 12:26
geen idee, ik mocht niet meeblijfgewoonbianca schreef: ↑20-03-2021 12:22Dat zal tijdens die 20 km toch al wel aan bod zijn gekomen ?
Misschien heeft TO veel over zichzelf lopen praten ze maakt wat mee, namelijk, loep eens)
Maar je hebt 2 kanten:
- het was altijd al een klote wijf, waarom ga je er dan mee wandelen?
- het is plots een klote wijf, dan check je dus even wat er aan de hand is

zaterdag 20 maart 2021 om 12:29
Het is ook een taboe om iets rottigs te zeggen als je bij een ander mee eet. Zit vriendin ook niet mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 20 maart 2021 om 12:30
Veel stroom = veel betalen? Zoiets.Luci_Mster2 schreef: ↑20-03-2021 12:28Ik zie dat geldprobleem niet, ze klaagt over de wraps en wil niet dat TO gaat opladen. Dat veel stroom kost, lijkt mij meer een smoesje misschien?
Ze was voor deze 2 voorvallen wel een heel leuk en gezellig persoon met nooit wat te klagen?
Maar je hebt gelijk, misschiel wil ze TO niet binnenlaten.