Vervolg topic

21-03-2021 07:32 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals beloofd een update over de opticien. Uiteindelijk liet hij merken echte interesse te hebben. Ik kwam er ook achter dat ik zijn lichaamstaal wel goed heb geïnterpreteerd. Hij had al de eerste keer dat hij me zag interesse in mij. Pas bij de laatste controle ging hij dit ook uiten.

Na uitwisselen van gegevens gingen wij bellen en appen.

Ik open een topic over een situatie die ik niet zo goed begrijp. Ik vroeg of hij eerder getrouwd is geweest of relaties heeft gehad. Hij is namelijk 43 en hij zei dat hij alleen vakantieliefdes heeft gehad die hem blijkbaar alleen voor zijn verblijfsstatus in NL wilden (wel vrouwen die wilden trouwen en kinderen) en dat hij al 11 jaar niet met vrouwen zou zijn gegaan. Is dit geen rode vlag?

Ook vertelde hij me dat in zijn zaak wel eens alleenstaande vrouwen met kinderen openlijk met hem flirten. Ik zei voor de grap zo deed ik het niet toch. Ik deed normaal :)

Nouuu wat ik daar als antwoord op terug kreeg. 98 procent vd mannen zouden het niks vinden (hij bedoelde hiermee: het niet als flirten zien), ze vinden je natuurlijk wel mooi. Ze kunnen je, als ze je niet kennen, als lustobject zien (????). Dat je makkelijk bent en ik vroeg waarom? Omdat je er Spaans uitziet. Maar dat hij me wel zag voor wie ik echt ben doordat hij meer met me sprak. Een nette, intelligente vrouw en voor een langdurige relatie.

Ja, al sla je me dood. Ik weet niet wat ik met die woorden over dat ik, op het eerste gezicht als makkelijk wordt gezien, aanmoet....

Kan iemand hier mannentaal begrijpen?
Luci_Mster2 schreef:
21-03-2021 08:26
Dan ook niet.
Zo waar .... :HA:

Sommige dingen wil je niet begrijpen.

Maar goed To haar theorie dat alle mannen slecht zijn en enkel uit op seks is weer bewezen voor vandaag :bunny: plus het feit dat uit emperisch wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat zij voor 98% niet flirt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een man van 43, hoog opgeleid en dan zulke nonsens uitkramen.... meid, trap je standaard wat omhoog en wacht tot er een normale man langskomt. Wanneer jij het contact zo prettig vindt dat je niet de behoefte voelt om zijn gedrag te ontleden op een openbaar forum, dan weet je dat je goed zit :)
Mumper schreef:
21-03-2021 07:35
Staarde hij naar je tieten toen hij het zei?

Deze reactie van Mumper lijkt me eigenlijk tot nu toe de meest realistische. Hij klinkt als een relationeel onvolwassen man met een zichzelf versterkend verknipt beeld van mannen, vrouwen en relaties. Die haar op een onhandige manier probeert wijs te maken dat hij zoveel respect heeft voor vrouwen terwijl hij in haar décolleté staart.

Zij zegt het alleen iets korter.
Bellinis schreef:
21-03-2021 08:29
Een man van 43, hoog opgeleid en dan zulke nonsens uitkramen.... meid, trap je standaard wat omhoog en wacht tot er een normale man langskomt. Wanneer jij het contact zo prettig vindt dat je niet de behoefte voelt om zijn gedrag te ontleden op een openbaar forum, dan weet je dat je goed zit :)

Opticiens zijn er ook op mbo-niveau, dus hoezo 'hoogopgeleid'?

Niks mis met mbo hoor, maar dat heet niet hoogopgeleid.
Thanks Shifty dat was precies wat ik bedoelde. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn. Genieën worden wel vaker niet begrepen in hun eigen tijd.
-Shifty- schreef:
21-03-2021 08:31
Deze reactie van Mumper lijkt me eigenlijk tot nu toe de meest realistische. Hij klinkt als een relationeel onvolwassen man met een zichzelf versterkend verknipt beeld van mannen, vrouwen en relaties. Die haar op een onhandige manier probeert wijs te maken dat hij zoveel respect heeft voor vrouwen terwijl hij in haar décolleté staart.

Zij zegt het alleen iets korter.
Hij heeft nooit naar mijn decollete gestaard.
Andersom schreef:
21-03-2021 08:35

Oh oeps, my bad :hihi: Intelligent genoeg om een opleiding af te maken dan? :)
Andersom schreef:
21-03-2021 08:35

Ja, hij heeft volgens mij hbo gedaan
Ik word depressief van al die vage mannen. Echt waar. Ze hebben bijna allemaal iets van een emotionele gestoordheid
Alitta schreef:
21-03-2021 08:38

Heb je dat gevraagd? Waarom zou je dat vragen? Voor je bril of voor je interesse in de man zelf?
Alitta schreef:
21-03-2021 08:38

Waar baseer je dat op?

Ik ken toevallig een goeie opticien van 43 en die heeft mbo gedaan. En is met een vrouw overigens, dus dat is niet jouw opticien.
Alitta schreef:
21-03-2021 08:41
Ik word depressief van al die vage mannen. Echt waar. Ze hebben bijna allemaal iets van een emotionele gestoordheid

Of zijn ze misschien niet vaag maar gewoon niet geïnteresseerd in jou en hoop jij op meer dan zijn te bieden hebben?

Is het in jouw hoofd allemaal meer dan in werkelijkheid?
Andersom schreef:
Heb je dat gevraagd? Waarom zou je dat vragen? Voor je bril of voor je interesse in de man zelf?
Dat was toen we belden
Alitta schreef:

Ik denk dat jij baat zou hebben bij een aantal gesprekken met een therapeut. Ik zag je eerder ergens schrijven dat je van jezelf zwaarmoedig bent maar dat je je luchtig voor wilt doen. Dat ga je niet jarenlang volhouden. Stel dat je een leuke man treft die daarop zou vallen, dan zou je dus altijd jezelf anders moeten voordoen dan je bent.
Je komt dus duaal over en alleen mannen die zelf duaal zijn zouden daar eventueel in geïnteresseerd zijn. De meeste mannen willen gewoon iemand die zichzelf is.
Andersom schreef:
21-03-2021 08:43
Of zijn ze misschien niet vaag maar gewoon niet geïnteresseerd in jou en hoop jij op meer dan zijn te bieden hebben?

Is het in jouw hoofd allemaal meer dan in werkelijkheid?
Haha. Hij zei zelf dat hij veel interesse in me heeft en me beter wil leren kennen. Belt me bijna dagelijks. Het zit niet in mijn hoofd
Alitta schreef:
Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alitta schreef:
21-03-2021 08:37
Hij heeft nooit naar mijn decollete gestaard.

Je hebt moeite met 'bij wijze van spreken'?
-Shifty- schreef:
21-03-2021 08:47
Je hebt moeite met 'bij wijze van spreken'?
Klopt. Vooral via een forum waar ik geen gezichtsuitdrukking bij zie
Marana schreef:
21-03-2021 08:44
Ik denk dat jij baat zou hebben bij een aantal gesprekken met een therapeut. Ik zag je eerder ergens schrijven dat je van jezelf zwaarmoedig bent maar dat je je luchtig voor wilt doen. Dat ga je niet jarenlang volhouden. Stel dat je een leuke man treft die daarop zou vallen, dan zou je dus altijd jezelf anders moeten voordoen dan je bent.
Je komt dus duaal over en alleen mannen die zelf duaal zijn zouden daar eventueel in geïnteresseerd zijn. De meeste mannen willen gewoon iemand die zichzelf is.

Dit!
In plaats van kijken en analyseren wat die mannen bedoelen en niet bedoelen eens goed onderzoeken wat jij zelf wil en nodig hebt. Eerst gelukkig zijn met jezelf en dan pas openstaan voor een relatie.
TO, wanneer hij je elke dag belt, hebben jullie dan leuke gesprekken? Of zegt hij dan ook van die rare dingen?

Het kan eerste onhandigheid zijn geweest?

Tenzij zijn praatjes altijd een compliment en belediging in één zijn.
Alitta schreef:

Misschien handiger als je niet met het soort vage mannen date waarbij jullie elkaar daarin versterken?
viva-amber schreef:
21-03-2021 08:52
TO, wanneer hij je elke dag belt, hebben jullie dan leuke gesprekken? Of zegt hij dan ook van die rare dingen?

Het kan eerste onhandigheid zijn geweest?

Tenzij zijn praatjes altijd een compliment en belediging in één zijn.
Ik moet zeggen dat ik vooral degene ben die vragen stelt en luistert.

Als ik zelf niet ga praten, ratelt hij alleen over zichzelf door. Ik heb het een keer bijgehouden. In 1 zucht sprak hij een half uur alleen over zichzelf. Ik zei alleen ja, nee, ok. Dan vindt hij het ook apart dat ik niks zeg. Maar ik kom er niet tussen!!

Dus ik moet maar uit mezelf ook dingen in het gesprek gooien anders kom ik er gewoon niet tussen. Dan is het alleen ja, nee, ok.
Ons gesprek is anders geen dialoog meer te noemen. Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Misschien heeft hij idd nul verstand van vrouwen. En is hij gewoon heel onhandig met communiceren.

Vandaag zie ik hem om 4 uur en kijken of het dan beter loopt. Maar als dit zo doorgaat dan kan ik geen gevoelens voor hem ontwikkelen
alitta wijzigde dit bericht op 21-03-2021 09:03
19.10% gewijzigd
Alitta schreef:
21-03-2021 08:57
Ik moet zeggen dat ik vooral degene ben die vragen stelt en luistert. Als ik zelf niet ga praten, ratelt hij alleen over zichzelf door. Dus ik moet maar uit mezelf ook dingen in het gesprek gooien anders kom ik er gewoon niet tussen. Dan is het alleen ja, nee, ok.
Ons gesprek is anders geen dialoog meer te noemen. Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Misschien heeft hij idd nul verstand van vrouwen. En is hij gewoon heel onhandig met communiceren

En jij hebt nog steeds interesse in hem?

Zoek je een relatie of een project?
Wat vertelt hij dan over zichzelf?

Is hij positief over zichzelf?

Vind jij hem aardig?
Alitta schreef:
21-03-2021 08:50
Klopt. Vooral via een forum waar ik geen gezichtsuitdrukking bij zie

Dan snap ik ook dat je mumper's opmerking niet op de juiste waarde schat.

Het is niet letterlijk bedoeld. De 'vertaling' van wat hij zegt is: Hij probeert zich bij jou beter voor te doen dan andere mannen door ten eerste andere mannen negatief weg te zetten, ten tweede jou als naïeve onschuldige vrouw weg te zetten, en door vervolgens van zichzelf te zeggen dat hij niet zoals andere mannen misbruik daarvan zou maken.

Met als doel; hopen dat jij zo naïef bent dat je daar in trapt en zodat hij daar misbruik van kan maken.

Oftewel niet letterlijk maar wel typerend: Het soort man dat je decolleté aan het uitleggen is dat ze op je mooie grote ogen vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven