Printer print alles 2 keer uit

19-03-2021 08:37 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn printer, een hp 3050A, print alle opdrachten 2 keer uit. Ik heb al gekeken bij de basisinstellingen bijv in word, maar daar staat echt maar 1 keer afdrukken. Ik kan niet vinden waar het hem inzit, heeft iemand een idee?
Bij de instellingen van de printer kijken en die resetten.
Je kan het anders hier ook nog even vragen:

https://support.hp.com/nl-nl
Oh, echt een HP probleem volgens mij. Ik heb het in het verleden (>10 jaar terug)ook gehad en nooit kunnen oplossen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dank voor de reacties, heb nu contact met iemand van hp, het lijkt ergens in de "laptop" te zitten. Vanmorgen vanuit mijn telefoon iets geprint en toen deed hij het niet, nou ja, toen printte hij netjes 1 keer.
In Windows, ga naar settings, dan printer, printer properties, Paper settings. Die moet op 1x
VelvetVolvo schreef:
19-03-2021 14:01
In Windows, ga naar settings, dan printer, printer properties, Paper settings. Die moet op 1x
Dit voelt een beetje dom, maar ik kom wel bij de printer instellingen, maar dan niet bij papier instellingen, althans niet bij een hoeveelheid. Ik kan wel staand of liggend afdrukken kiezen. Zit ik dan zo verkeerd te kijken?
Ik zou er niet gelijk bij gaan liggen nee.....

Maar lastig zo te adviseren. Ben je er nog niet uit? Of kun je je vriend vragen?
VelvetVolvo schreef:
20-03-2021 23:46
Ik zou er niet gelijk bij gaan liggen nee.....

Maar lastig zo te adviseren. Ben je er nog niet uit? Of kun je je vriend vragen?

:whip:
bieslookje schreef:
19-03-2021 22:44
Dit voelt een beetje dom, maar ik kom wel bij de printer instellingen, maar dan niet bij papier instellingen, althans niet bij een hoeveelheid. Ik kan wel staand of liggend afdrukken kiezen. Zit ik dan zo verkeerd te kijken?

Bij mijn Brother staat op diezelfde instellingen-pagina als waar je staand/liggend ziet, ook 'aantal'.
Maar dat is hetzelfde scherm dat je ziet vanuit Word en dat had je al gecontroleerd.
C⨀urage schreef:
21-03-2021 11:23
Bij mijn Brother staat op diezelfde instellingen-pagina als waar je staand/liggend ziet, ook 'aantal'.
Maar dat is hetzelfde scherm dat je ziet vanuit Word en dat had je al gecontroleerd.
Daar staat bij mij allen dat ik het aantal pagina's per vel kan instellen, dat staat op 1, maar is weer een andere instelling dan ik eigenlijk bedoel. Maar als het die wel was, stond hij al goed.

Ook mijn man kan het niet vinden. Printer leid zijn eigen leven zo lijkt het :facepalm: :biggrin:
Dit al geprobeerd?

On your PC search control panel, open control panel, Select printer properties, Select the "number of copies" it must be set to 2 change it to 1 and check if it helps.

Also, Right click your HP printer icon in devices and printer -> select Printer Properties -> select Ports -> uncheck 'enable bidirectional support'. -> APPLY

If the issue still persists uninstall the printer software from your PC and install the latest printer drivers.

https://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-S ... -p/6172286
Heb je windows?
druk dan op dat icoontje links onder in het beeld en type dan 'printer' om bij de juiste instellingen terecht te komen. Zoek daar dan in het rijtje de printer van toepassing. Dan 'beheren' aanklikken.

dan 'voorkeursinstellingen voor afdrukken'
tabje 'geavanceerd' , daar staat een aantal bij exemplaren. Dat zou 1 moeten zijn.
bia-pia schreef:
22-03-2021 13:13
Heb je windows?
druk dan op dat icoontje links onder in het beeld en type dan 'printer' om bij de juiste instellingen terecht te komen. Zoek daar dan in het rijtje de printer van toepassing. Dan 'beheren' aanklikken.

dan 'voorkeursinstellingen voor afdrukken'
tabje 'geavanceerd' , daar staat een aantal bij exemplaren. Dat zou 1 moeten zijn.
BIj mij staat er geen optie aantal exemplaren bij. Er zijn daar 3 dingen, papierformaat, afdrukken in kleur of grijstint, en de afdrukkwaliteit (grafisch).
RikM schreef:
21-03-2021 22:53
Dit al geprobeerd?

On your PC search control panel, open control panel, Select printer properties, Select the "number of copies" it must be set to 2 change it to 1 and check if it helps.

Also, Right click your HP printer icon in devices and printer -> select Printer Properties -> select Ports -> uncheck 'enable bidirectional support'. -> APPLY

If the issue still persists uninstall the printer software from your PC and install the latest printer drivers.

Kan die opties "mumber of copies" nergens vinden. Zal de andere dingen eens proberen

https://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-S ... -p/6172286
bieslookje schreef:
19-03-2021 22:44

Je kunt de printer wel vinden in Windows? Daar klik je met je rechter muisknop op je printer, daarna kies je voor Printing preferences (dus niet Printer properties). Bij mijn HP zie ik dan meerdere tabbladen, de eerste is Geavanceerd en daar kan ik kiezen voor Aantal afdrukken.
bieslookje schreef:
22-03-2021 13:52
BIj mij staat er geen optie aantal exemplaren bij. Er zijn daar 3 dingen, papierformaat, afdrukken in kleur of grijstint, en de afdrukkwaliteit (grafisch).
maar kijk je via Windows? Eerder had je het over via Word. Het moet via windows.
Ook als je via geavanceerd gaat kijken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
bieslookje schreef:
22-03-2021 13:53
Kan die opties "number of copies" nergens vinden. Zal de andere dingen eens proberen

Het is zoals bia-pia omschrijft, via Geavanceerd. Die moet je hebben.
Ondanks dat ik kijk hoe jullie het beschrijven staat er nergens iets met een aantal....zo bizar...
bieslookje schreef:
23-03-2021 21:48
Ondanks dat ik kijk hoe jullie het beschrijven staat er nergens iets met een aantal....zo bizar...
Maar heb je Windows?
bia-pia schreef:
24-03-2021 09:28
Maar heb je Windows?
ja in windows
Welke versie van Windows heb je dan?
Je hebt wel links onderin je beeld het icoontje met vier blokjes? En daarop gedrukt etc.? (Dus niet in een office programma zoals Word?)
bia-pia schreef:
24-03-2021 13:55
Welke versie van Windows heb je dan?
Je hebt wel links onderin je beeld het icoontje met vier blokjes? En daarop gedrukt etc.? (Dus niet in een office programma zoals Word?)
Windows 10. Ik zal eens kijken of ik er vanavond een foto van kan maken en of ik die hier kan plaatsen.

Idd linksonderin via windows en niet via word.
Inmiddels zo'n "ruzie" gehad met de printer omdat hij het ook weer eens niet fatsoenlijk deed. ( was al maanden op en af ) Zal aan de verbinding liggen, maar was er zo klaar mee, heb een andere gekocht. Ik was nieuwsgierig naar hoe het daar zat met de instelling van het aantal keren printen en bij deze staat de optie er wel bij. Zal dus toch iets te maken hebben gehad met de printer? Of de software op de computer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven