Hij kust goede vriendin op de mond

21-03-2021 12:44 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet wat ik met deze situatie aanmoet en ik zou graag jullie meningen horen.
Sinds een maand of 3 heb ik een relatie met mijn buurman. Ik vond hem al langer leuk, maar dacht dat hij gevoelens had voor de andere buurvrouw. Zij waren heel close en ik kon zien dat ze goed met elkaar konden opschieten. Buurvrouw had ook al een keer laten vallen dat ze de buurman erg leuk vond. Of dat vriendschappelijk was of dat ze meer gevoelens voor hem had zei ze niet, maar ik kon aan haar zien dat ze hem leuk vond en dat ze ook met hem flirtte.
Uiteindelijk kregen buurman en ik dus wat met elkaar een paar maanden geleden. Op gezamenlijke feestjes was/is de buurvrouw er ook altijd bij maar ik had met hun band geen problemen omdat ik dacht dat het tussen buurman en mij goed zat.

Afgelopen vrijdag gebeurde er wel iets raars. Wij waren met zijn 3en bij de buurman en ik besloot om vroeg naar bed te gaan aangezien ik doodmoe was. Ik liet buurman en buurvrouw alleen, waar ik niets raars in zag. Toen ik alleen in mijn bed lag bekroop me wel een raar gevoel. Ik kon horen dat ze niet naar huis ging aangezien onze deuren naast elkaar liggen en op een gegeven moment ging de muziek hard aan en waren ze (denk ik) aan het dansen. Ze hadden in ieder geval veel plezier samen, dat kon ik horen. Uiteindelijk is de buurvrouw de hele nacht daar gebleven en mijn buurman bekende me de volgende ochtend dat hij haar bij het afscheid een kus op de mond had gegeven. En dat hij daar eerlijk over wilde zijn tegen mij.

Hoe weet ik nou of ik hem moet geloven? Zoenen is voor mij echt vreemdgaan en een kus op de mond vind ik eerlijk gezegd ook al best ver gaan, zeker omdat ik zie hoe goed hun band is. Ik voel zelf in ieder geval niet de behoefte om een andere man op de mond te kussen.
Buurman verzekerde me ervan dat er niets meer speelt, dat het puur vriendschappelijk was, etc.etc. Vanochtend kreeg ik ook een berichtje van de buurvrouw, met haar excuses omdat ze zo dronken waren.

IK weet nu helemaal niet meer wat ik moet denken. Hoe weet ik nu of het bij die ene kus is gebleven? Een kus op de mond is niet het einde van de wereld, maar ik vind het wel vreemd dat ze zich er allebei zo uitvoerig voor moeten excuseren. Is er dan misschien toch meer gebeurd??

Ik word gek van wantrouwen en jaloezie en weet niet meer wat ik moet geloven.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
gelaarsdekat wijzigde dit bericht op 25-04-2021 23:05
0.69% gewijzigd
Kit_Kat schreef:
21-03-2021 14:24
Waarom bleef ze trouwens daar heel de nacht, als ze op dezelfde campus woont?

Nou, wat denk je?
:fortune:
Niemand heeft hier een glazen bol. Het hele gebeuren kapot analyseren heeft totaal geen nut.
Je vraagt aan hem wat er dan gebeurd is dat ze excuses moeten maken, althans dat zij dat vinden. En dan is het simpel, je gelooft het of niet.
Kan je leven met de uitleg en verder.... of gaat het knagen?
In het laatste geval kan je beter afscheid nemen van je buren en op zoek gaan naar nieuwe.
Nope
Ik zou die vriendin terugsturen; hoezo? Was er iets gebeurd? Gewoon omdat ik zou willen weten wat er is gebeurd. En hem zou ik dumpen. Sorry, we gaven elkaar een kus op de mond, wat is dat nou voor doms? Wedden dat buurvrouw een heel ander verhaal heeft?
anoniem_394973 wijzigde dit bericht op 21-03-2021 14:58
0.79% gewijzigd
Van die kus op de mond zou ik niet achterdochtig worden.
Daarentegen zouden die excuses me wel aan het denken zetten.

Wanneer ik een vriend kust zonder daar meer mee te bedoelen een afscheidskus, zie ik geen reden om dat bij mijn partner te melden, laat staan er excuses voor te maken.
En dan komt ook de buurvrouw nog eens met excuses.
Het zou mij niet lekker zitten.
Marelyse schreef:
21-03-2021 14:09
Oooh, jij mag niet eens over andere mannen praten maar hij mag wel met een andere vrouw 's nachts in zijn huis dronken worden en haar kussen op de mond. Terwijl jij aan de andere kant van de muur ligt notabene.

Dat ook nog. Nou, no brainer. Veel geluk buurman, met de buurvrouw. Wat een rare buurmannen bestaan er toch.
Dit dus, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten is hier wel van toepassing.
Of het was echt gewoon een kus op de mond en buurvrouw ging er dramatisch over doen, het kan haar idee zijn om er excuses voor aan te bieden zodat het erger lijkt dan het was. In de hoop dat jij het dan uitmaakt.
GelaarsdeKat schreef:
21-03-2021 13:15
Ik zou dit zelf niet zo gedaan hebben. Vriend ligt te slapen en ik ga lekker feesten met een mannelijke vriend en de muziek ook nog eens zo keihard zetten dat vriendlief niet kan slapen. En die mannelijke vriend ga ik daarna ook nog eens op de mond kussen.
Vriend is al jaloers als ik over andere mannen praat dus ik zou dit sowieso al niet doen.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Dit is een hele grote rode vlag.
kindrebel schreef:
21-03-2021 14:01
Ik prijs mij elke dag weer gelukkig dat ik leef zonder achterdocht. Wat een rijkdom.

Zo, echt hè!

Had vriend er niets over gezegd was het een onbetrouwbare lul geweest, zegt hij het wel en is het ook een onbetrouwbare lul. Tja......
Ik heb de buurvrouw een berichtje terug gestuurd met de vraag waar ze precies haar excuses voor wil maken. Nog geen reactie terug...

Het is inderdaad het uitgebreide excuseren waar ik een raar gevoel bij krijg. Ik weet gewoon bijna zeker dat er meer is gebeurd, maar ik kan het niet bewijzen. Best een mindfuck dit.
GelaarsdeKat schreef:
21-03-2021 15:11
Ik heb de buurvrouw een berichtje terug gestuurd met de vraag waar ze precies haar excuses voor wil maken. Nog geen reactie terug...

Het is inderdaad het uitgebreide excuseren waar ik een raar gevoel bij krijg. Ik weet gewoon bijna zeker dat er meer is gebeurd, maar ik kan het niet bewijzen. Best een mindfuck dit.

Je zou het buurvrouw natuurlijk gewoon kunnen vragen face to face (niet over app), en daarna je vriend nog eens.
Maar goed, het lijkt me sowieso geen leuke vriend als hij zo jaloers is, en als hij liegt is het helemaal auf wiedersehen lijkt mij.
Als je samen wil drinken en praten zet je de muziek niet harder toch? De kans dat ze samen zijn gaan dansen is ook niet groot volgens mij. Dan nog die excuses van de buurvrouw. Hoezo een mindfuck? Je voelt je er niet lekker bij toch?
GelaarsdeKat schreef:

Waarom via app en niet face 2 face? Ze woont zowat naast je.
In_Tenebris schreef:
21-03-2021 15:18
Als je samen wil drinken en praten zet je de muziek niet harder toch? De kans dat ze samen zijn gaan dansen is ook niet groot volgens mij. Dan nog die excuses van de buurvrouw. Hoezo een mindfuck? Je voelt je er niet lekker bij toch?

Exact, het vertrouwen is toch al stuk!
Heb je niet een andere buurman waarmee je kan scharrelen?
Volgens mij hoeft er niet eens iets gebeurd te zijn. Ik denk dat beide zich zo verontschuldigen, omdat ze allebei meer gevoelens hadden en wisten dat, ook al waren hun handelingen nog relatief onschuldig, ze zichzelf moesten tegen houden.

Hoe dan ook, dat zou mij ook niet lekker zitten.
leeg
Als ik íets heb geleerd op dit forum, dan is het wel dat Buurmannen altijd gevaarlijk terrein zijn om gevoelens voor te hebben.
GelaarsdeKat schreef:

Mindfuck? Het is best duidelijk. Je buurman brengt dronken de nacht door met je buurvrouw, van wie je al weet dat ze hem leuk vindt. Terwijl hij met jou een relatie heeft. Dit, in combinatie met het moeilijk doen als jij het over andere mannen hebt, zegt toch genoeg over hoe hij erin zit. Ik doe wat ik wil, en jij doet ook wat ik wil. En dat vind jij duidelijk niet prima (en terecht).

Mij zou het onderhand niet eens meer boeien of het nou wel of geen tongzoen was en wat ze verder nog allemaal hebben uitgespookt.
Poly relatie kan heel leuk zijn.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Merl0t schreef:
21-03-2021 12:52
Mijn man kust al zijn goede vrienden en vriendinnen op de mond. Dat kan een gewoonte zijn.
Het gaat niet zozeer om een dronken kus, maar om het gevoel wat jij bij hen krijgt. En dat gevoel zou ik serieus nemen.

Bijv. door samen te bespreken wat jouw grens is in het contact met anderen. Passeert hij die grens (dronken of niet), dan weet je dat hij jouw grenzen niet respecteert en kun je daarnaar handelen.
Gadver, waar is dat is vredesnaam voor nodig?
Kussen op de mond doe je alleen bij je partner
Frankly my dear, I don"t give a damn
allemaal heel erg bedankt voor de reacties. sommigen van jullie verwoorden het zo goed, dat het eigenlijk niet eens om die kus gaat en of er meer is gebeurd, maar gewoon de hele situatie die me naar maakt.
Ik ga er ook niet vanuit dat hij liegt ofzo, daarom noem ik het een mindfuck. Omdat hij beweert de waarheid te spreken en ik dat zo graag wil geloven, maar ondertussen sterk voel dat er meer is gebeurd. Ik ben verliefd op hem geworden en wil op een bepaalde manier gewoon niet geloven dat hij zoiets zou doen.
Of dat mensen, zoals mijn buurvrouw en buurman van wie ik dacht dat ik ze kon vertrouwen, zoiets zouden doen. Ik ben zelf niet zo namelijk.
Heeft buuf al terug geappt? :)
Nee. Ik ga zometeen bij haar langs, al heb ik daar weinig zin in. En uiteindelijk maakt het weinig uit wat ze zegt.
GelaarsdeKat schreef:
21-03-2021 16:38

Ik ben verliefd op hem geworden en wil op een bepaalde manier gewoon niet geloven dat hij zoiets zou doen.
Of dat mensen, zoals mijn buurvrouw en buurman van wie ik dacht dat ik ze kon vertrouwen, zoiets zouden doen. Ik ben zelf niet zo namelijk.

Dat is precies waarom het zo lastig is om dit te geloven hoewel je ook wel weet hoe het zit. Erg pijnlijk! Sowieso meet deze man met 2 maten: jij mag niet eens over andere mannen praten en hij mag wel de hele nacht samen met een buurvrouw drinken. Moet je helemaal nooit intrappen, iemand die om je geeft zeurt niet over dat soort dingen. Elkaar vertrouwen is toch wel een basis van een relatie. Sterkte!
:hug:
GelaarsdeKat schreef:
21-03-2021 16:47
Nee. Ik ga zometeen bij haar langs, al heb ik daar weinig zin in. En uiteindelijk maakt het weinig uit wat ze zegt.

Dan zou ik het zeker niet doen. Ik zou het alleen leuk vinden als ik zin had om haar te zien liegen en draaien en dat heb je vast niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven